Linkedin bonton

Linkedin etiquette: 5 stvari koje ne biste trebali raditi na ovoj društvenoj mreži

Da biste iskoristili LinkedIn za druženje i povezivanje s poslovnom zajednicom, dobro je znati koje stvari (ne) prolaze, odnosno kako se valja profesionalno ponašati.

Kao što se i u restoranu držite nekih manira, tako biste trebali poznavati i „linkedin manire“.

 

Evo 5 osnovnih pravila lijepog ponašanja:

 

  • Ne šaljite prodajne poruke odmah po povezivanju

 

Ako ste nekom poslali zahtjev za povezivanjem i osoba je to prihvatila, nemojte da vam prva aktivnost bude slanje promotivnih i prodajnih poruka u inbox.

 

LinkedIn je primarno društvena mreža, ne prodajna. I uglavnom je kontraproduktivno slati prodajne poruke osobama s kojima niste ostvarili neku prethodnu interakciju i za koju ne znate treba li joj uopće taj proizvod. Nemojte pretpostavljati da osobi nešto treba samo zato jer je na nekoj poziciji ili u nekoj firmi.

 

Slanje prodajne poruka odmah po povezivanju je najbrži način da vas osoba blokira na LinkedInu. A puno takvih blokiranja može značiti i gašenje vašeg LinkedIn profila jer će LinkedIn zaključiti da ste spamer.

 

  • Negativno komentiranje na tuđoj objavi

 

Nemate li što lijepo za reći, razmislite trebate li išta uopće reći.

Konstruktivna kritika koja je pristojno oblikovana i potkrijepljena je sasvim u redu.

Sama kritika je nekonstruktivna.

Vrijeđanje i ismijavanje je najniži oblik svake komunikacije, a posebice na poslovnoj mreži.

 

  • Ne žicajte stvari, posao, preporuke…

 

Ako osoba nešto prodaje, ne žicajte besplatne stvari.

Ako osoba educira druge, možete ju upitati za kratki savjet, ali pitati je u inboxu da vam nešto analizira ili da na vas potroši sat vremena često se neće shvatiti najbolje.

Ako je osoba stručna u nekom polju, a ne radi u ljudskim resursima, ne šaljite joj tuđe životopise u inbox „da pomognete osobi naći posao“

Ako vas osoba ne poznaje, nemojte je pitati da vas preporuči za neki posao jer je stavljate u neugodnu poziciju. Preporuka ima svoju težinu i zašto bi netko preporučio nekog potpuno nepoznatog?

 

  • Odgovorite na poruke i komentare

 

Pristojno je odgovoriti na sve poruke koje nisu spamerske. Naravno da ne morate odgovoriti na uvrede, neželjene prodaje i višestruka žicanja, ali ako vam netko pošalje poruku u kojoj vam, npr. ukazuje na neku greškicu u objavi, pristojnost nalaže da zahvalite toj osobi.

Također, ako vas netko s kim ste već ranije imali neku interakciju na LinkedInu upita za savjet, odgovorite toj osobi. Možete li joj pomoći brzim savjetom, napravite to, a ako vam taj zahtjev nije jednostavan, uputite osobu na način kako radite – npr. usmjerite je da vam se javi na email kako biste joj mogli poslati ponudu za suradnju.

Uključite se u konverzaciju na vašim objavama i odgovorite na (neke) komentare. Nemojte samo nešto objaviti i nestati.

 

  • Tagirati ljude na LinkedInu – da ili ne?

 

Tagiranje može biti LinkedIn spam i zapravo vam može više odmoći, nego pomoći, da dobijete pažnju.

Prvo da riješimo osnovni BONTON: Tagirajte jednu osobu ili profil, ne 10-20 ljudi na jednoj objavi (osim ako ne radite neke liste)

  • Ako vam tagirana osoba ne reagira na objavu, doseg te objave će se spustiti i do 50%!
  • Ako vam tagirana osoba samo lajka objavu, to nema nekog učinka na doseg
  • Ako vam tagirana osoba komentira objavu, povećava vam doseg za 10-15%

 

ZAŠTO TAGIRATI NEKOG?

✅ Zahvala za nešto
✅ Pozivate se na izjavu te osobe
✅ Preporuka za neku njihovu uslugu ili proizvod
✅ I osoba je stručnjak, relevantna za temu

ZAŠTO NE TAGIRATI NEKOG?

❌    Da iskoristite nekog za povećanje dosega objave koja nema baš veze s njima

 

Zanima te još sadržaja o Linkedinu?

  1. Kako da vas primijete na LinkedInu? Ovi savjeti mogu pomoći.
  2. Koja je prosječna stopa interakcije na LinkedInu?
  3. Ažurirano: Što je sve novo na LinkedInu u 2022. godini?
  4. Fake alert: Lažni profili na LinkedInu – kako ih prepoznati i čemu služe?
  5. Privatan sadržaj na LinkedInu? Da, posebno ako želite viralnost!
  6. LinkedIn Creator Mode: Upaliti ga ili ne?
  7. LinkedIn zatvor: kako LinkedIn kažnjava „loše“ korisnike
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci