Linkedin etiquette: 5 stvari koje ne biste trebali raditi na ovoj društvenoj mreži
Da biste iskoristili LinkedIn za druženje i povezivanje s poslovnom zajednicom, dobro je znati koje stvari (ne) prolaze, odnosno kako se valja profesionalno ponašati.
Kao što se i u restoranu držite nekih manira, tako biste trebali poznavati i „linkedin manire“.
Evo 5 osnovnih pravila lijepog ponašanja:
- Ne šaljite prodajne poruke odmah po povezivanju
Ako ste nekom poslali zahtjev za povezivanjem i osoba je to prihvatila, nemojte da vam prva aktivnost bude slanje promotivnih i prodajnih poruka u inbox.
LinkedIn je primarno društvena mreža, ne prodajna. I uglavnom je kontraproduktivno slati prodajne poruke osobama s kojima niste ostvarili neku prethodnu interakciju i za koju ne znate treba li joj uopće taj proizvod. Nemojte pretpostavljati da osobi nešto treba samo zato jer je na nekoj poziciji ili u nekoj firmi.
Slanje prodajne poruka odmah po povezivanju je najbrži način da vas osoba blokira na LinkedInu. A puno takvih blokiranja može značiti i gašenje vašeg LinkedIn profila jer će LinkedIn zaključiti da ste spamer.
- Negativno komentiranje na tuđoj objavi
Nemate li što lijepo za reći, razmislite trebate li išta uopće reći.
Konstruktivna kritika koja je pristojno oblikovana i potkrijepljena je sasvim u redu.
Sama kritika je nekonstruktivna.
Vrijeđanje i ismijavanje je najniži oblik svake komunikacije, a posebice na poslovnoj mreži.
- Ne žicajte stvari, posao, preporuke…
Ako osoba nešto prodaje, ne žicajte besplatne stvari.
Ako osoba educira druge, možete ju upitati za kratki savjet, ali pitati je u inboxu da vam nešto analizira ili da na vas potroši sat vremena često se neće shvatiti najbolje.
Ako je osoba stručna u nekom polju, a ne radi u ljudskim resursima, ne šaljite joj tuđe životopise u inbox „da pomognete osobi naći posao“
Ako vas osoba ne poznaje, nemojte je pitati da vas preporuči za neki posao jer je stavljate u neugodnu poziciju. Preporuka ima svoju težinu i zašto bi netko preporučio nekog potpuno nepoznatog?
- Odgovorite na poruke i komentare
Pristojno je odgovoriti na sve poruke koje nisu spamerske. Naravno da ne morate odgovoriti na uvrede, neželjene prodaje i višestruka žicanja, ali ako vam netko pošalje poruku u kojoj vam, npr. ukazuje na neku greškicu u objavi, pristojnost nalaže da zahvalite toj osobi.
Također, ako vas netko s kim ste već ranije imali neku interakciju na LinkedInu upita za savjet, odgovorite toj osobi. Možete li joj pomoći brzim savjetom, napravite to, a ako vam taj zahtjev nije jednostavan, uputite osobu na način kako radite – npr. usmjerite je da vam se javi na email kako biste joj mogli poslati ponudu za suradnju.
Uključite se u konverzaciju na vašim objavama i odgovorite na (neke) komentare. Nemojte samo nešto objaviti i nestati.
- Tagirati ljude na LinkedInu – da ili ne?
Tagiranje može biti LinkedIn spam i zapravo vam može više odmoći, nego pomoći, da dobijete pažnju.
Prvo da riješimo osnovni BONTON: Tagirajte jednu osobu ili profil, ne 10-20 ljudi na jednoj objavi (osim ako ne radite neke liste)
- Ako vam tagirana osoba ne reagira na objavu, doseg te objave će se spustiti i do 50%!
- Ako vam tagirana osoba samo lajka objavu, to nema nekog učinka na doseg
- Ako vam tagirana osoba komentira objavu, povećava vam doseg za 10-15%
ZAŠTO TAGIRATI NEKOG?
✅ Zahvala za nešto
✅ Pozivate se na izjavu te osobe
✅ Preporuka za neku njihovu uslugu ili proizvod
✅ I osoba je stručnjak, relevantna za temu
ZAŠTO NE TAGIRATI NEKOG?
❌ Da iskoristite nekog za povećanje dosega objave koja nema baš veze s njima
Zanima te još sadržaja o Linkedinu?
- Kako da vas primijete na LinkedInu? Ovi savjeti mogu pomoći.
- Koja je prosječna stopa interakcije na LinkedInu?
- Ažurirano: Što je sve novo na LinkedInu u 2022. godini?
- Fake alert: Lažni profili na LinkedInu – kako ih prepoznati i čemu služe?
- Privatan sadržaj na LinkedInu? Da, posebno ako želite viralnost!
- LinkedIn Creator Mode: Upaliti ga ili ne?
- LinkedIn zatvor: kako LinkedIn kažnjava „loše“ korisnike
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024