Kako napisati oglas ili slogan koji se pamti? Iskopirajte 8 formula Applea i Nikea
Puno je oglasa oko nas. Na billboardima su, na televiziji, na mobitelu, u novinama, u trgovinama…Svakodnevno možemo vidjeti i do 10.000 oglasa. Dosta je teško da baš tvoj zapamte.
Naučit ću vas nekoliko jednostavnih tehnika kako možete napisati tekst za oglas ili slogan koji će biti snažan, bez da riskirate s rubnim tkstovima koje mogu zvučati seksistički, uvredljivo i naprosto loše. Ne želite takvu pažnju, unatoč onom što vam ponavljaju kako je svaka reklama dobra reklama. Nije. Ja sam nekidan zbog jedne seksističke reklame odlučila da više neću nogom kročiti u jedan veliki trgovački centar u okolici Zagreba. Doslovno sam dan kasnije potrošila 450 eura kod njihovog konkurenta. Neće oni propasti zbog mog poteza, ali što im je trebalo da si na billboarde stave seksističke slogane? Zašto odbiti i 2% populacije koja će reagirati na takve stvari? Osim toga, slogani s aluzijom seksa su tako izlizani i nekreativni. Možete bolje od toga.
Što neki copy čini izvrsnim možemo vidjeti od velikih brendova kao što su Apple i Nike, ali i od mnogih drugih koji su odlično iskopirali i primijenili copywriting shemu.
Evo što je zajedničko većini izvrsnih slogana i kako vi možete napisati tekst oglasa koji će imati dojmljiv učinak na čitatelja:
1) Fokusirajte se na jednu stvar
Copy treba biti sažet i fokusiran. Znam da se teško oduprijeti izazovu da na oglasu iskomunicirate baš svaki benefit kojeg ima vaš proizvod, ali „od drveća se ne vidi šuma“. Kad previše pričate, ljudi vas prestaju slušati. Kad šminkom istaknete svaki dio svog lica, na kraju niste ništa istaknuli osim što ste klaun.
Vodite se onim da je manje=više. Odaberite jednu ideju, jedan koncept kojeg želi gurati kroz poruku. Apple se fokusira na dizajn, vi odaberite vaš fokus.
Ako prodajete tri stvari, fokusirajte se na jednu. Radije imajte tri zasebne kampanje za tri različite stvari nego jednu kampanju u koju ćete utrpati tri poruke.
Računajte na to da imate 2 sekunde da nekom privučete pažnju.
Kad su launchali iWatch, tekst kojeg su iz Applea komunicirali bio je „The watch is here“.
Takva vrsta najave ostavlja snažan dojam. Kao i Arniejev „I’ll be back“.
2) Neka vam copy ima 5-8 riječi.
Ne natrpavajte svoj copy dugačkim rečenicama s previše riječi.
Kad napišete tekst, vrijeme je da ga pogledate i iz njega izbacite što je moguće više riječi, a da pritom poruka ostane i dalje ista.
Idealno je da u glavnom copyju koristite do 8 riječi jer se ta količina teksta može izgovoriti u jednom dahu, ali i lakše zapamtiti. Sve dulje poruke se teže pamte.
Objašnjenja dodajte ispod glavnog slogana ili teksta oglasa.
3) Koristite snažne riječi.
„Do sada“ je jedna od takvih. „Samo“ je još jedna.
Apple koristi tu tehniku kod oglasa “Our most personal device yet.” Taj „yet“ ili „do sada“ ostavlja prostor za daljnja očekivanja, ali istovremeno daje veliku snagu proizvodu jer komunicira da još nismo vidjeli nešto takvo.
„Its’ not just bigger. It’s just right“ bio je Appleov copy koji je pratio izlazak iPhonea 5. Iako nije bio glavni copy za taj proizvod, savršeno funkcionira kao dopuna koja služi za dodatnu potvrdu izvrsnosti proizvoda.
4) Suprotnosti
„Yesterday you said tomorrow“ poznata je Nikeova kampanja iz 2008. godine. Ciljajući na ono što je mnogim ljudi vrlo blisko – odgađanje onog što bi trebali raditi – Nike je jasno poručio da treba prestati s izgovorima.
Apple također često koristi suprotnosti u svojim copyjima.
„Heavy on features, light on price“ kroz 6 riječi komunicira dvije snažne poruke: da imaju bolji proizvod i da je cijena povoljna.
Taktiku suprotnosti kod pisanja slogana koriste mnogi brendovi pa nije rijetkosti da vidite copyje poput:
„Kuhanje je teško. Dostava nije“
„Ograničena ponuda. Neograničeni komplimenti.“
Sigurna sam da možete lako nastaviti niz.
A možete i kommbinirati s drugim jezičnim tehnikama.
Jedna od najpoznatijih izjava ikad jest ona “That’s one small step for man, one giant leap for mankind.“
U gore spomenutoj rečenici osim suprotnosti, korištena je snažna riječ. Umjesto „velika“ (big), s rječju „gigantski“ (giant) naglašena je važnost događaja.
Isti učinak možete postići koristeći i riječi poput mini i mega, a odlične su i jer nisu dugačke pa ih možete lakše strpati u oglas ili slogan.
Primjerice:
Mega snaga u mini pakiranju.
Mini igračka za mega zadovoljstvo.
5) Ponavljanje i rime
Igre riječima kroz ponavljanje ili rime su dosta pamtljive. Kao djeca počinjemo učiti riječi i jezik kroz jednostavne pjesmice u kojima ima mnogo ponavljanja i igre zvukova upravo zato jer se ta metoda pokazala kao najboljom -ponavljanje je majka znanja, a rime nam olakšavaju da nešto zapamtimo.
Manje pakiranje, manje drame.
Ruke gore gore, cijene dolje dolje.
Ili kako je to Apple izveo u par navrata:
The biggest thing to happen to iPhone since iPhone..?
6) Igra riječi i zvukova
Pamtimo i nešto dulju verziju igre rime u reklami „Možda je rođena s tim, možda je to Maybelline“. Ovdje je bilo jako bitno da copy ne piše samo na billboardu jer se ne bi postigao isti učinak kao kroz TV reklamu gdje se slogan pjevušeći izgovara i ostaje u uhu.
Naglasak je bio na igru riječima, kao i u Appleovom copyju na web stranici Presents for their present koji odlično funkcionira i samo napisan.
7) Riječi pripadanja
Kad kažete „tvoje“, osoba se može lakše zamisliti kako nešto posjeduje.
Kad kažete „osobni“, dodajete proizvodu osobinu posjedovanja i posebnosti.
U hrvatskom jeziku „tvoje“ se može zamijeniti sa „svoje“ kako bi se postigao jednaki učinak na primatelja poruke.
„Stvori svoj osobni brend“
„Tvoj gradski automobil“
„Tvoj osobni uređaj za bolji san“
8) Brojke
U copywritingu se nerijetko koriste brojke kako bi se pojačao učinak koji ostavljaju na čitatelja. Tako će se naslovi s brojakama pravilu više klikati od naslova u kojima brojki nema.
Ljudsko oko lakše uočava brojke i dodjeljuje im neku konkretnu važnost. Mi ljudi volimo više konkretne poruke, od onih koje su za sve.
Apple u nazivima svojih proizvoda koristi brojke, ali ono gdje briljira su opisi proizvoda. Jer su brojke dosta „neobične“.
Bilo da koriste okrugle brojke ili posve neobične poput 2,96, one su u opisima prisutne kako bi naglasile detaljnost i preciznost proizvoda.
Pročitajte ovaj opis MacBooka:
- Fifth-generation Intel Core i5 and i7 processors
- Intel HD Graphics 6000
- 0.68-inch unibody design
- 2.96 pounds
Isticanjem 2,96 umjesto zaokruživanjem na 3 pokazuju da vode brigu o detaljima.
Nisu kao ostali proizvodi. Kupci Appleovih proizvoda vole detalje koje ih razlikuju od kupaca „običnih“ proizvoda koji se uklapaju u uobičajene sheme. Tako postižu ekskluzivnost.
Kako napisati oglas ili slogan koji se pamti:
Detektirajte jednu stvar po kojoj je to što reklamirate posebno.
Detektirajte što kupci ne vole kod postojećih konkurentnih proizvoda i usluga.
Ako imate proizvod koji nema konkurenciju, ali ni potražnju, fokusirajte se na ono ZAŠTO (bi netko trebao kupiti to što prodajete).
Kada pišete oglas, napišite prvo desetak verzija teksta.
Ispišite ono što vam je bitno za poručiti i ono što je bitno vašim korisnicima.
A zatim skratite na što je moguće manje riječi, istražite možete li iskoristiti neke snažne riječi, poigrati se s njima i stvoriti neobičnu kombinaciju koja se može lako pročitati u par sekundi.
Pokušajte se oduprijeti korištenju izlizanih riječi kao što su NAJBOLJE, BESPLATNO, SVE, ISKORISTI, KUPI, jer se te riječi ponavljaju na više od 50% svih oglasa.
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025