Svaka web stranica ima tzv. landing stranice. To su stranice na koje dolaze posjetitelji, na koje „slijeću“ nakon klika. Landing stranica je posljednja stanica putovanja korisnika, a one uspješne, koje ga zadrže i pretvore u kupca, služe se određenim dobrim praksama. U svakom slučaju, landing stranica mora odgovarati očekivanjima korisnika, inače on napušta stranicu.
Oglašavate li „kolekciju ženskih cipela za ljeto 2021. godine“, a kupac sleti na naslovnu stranicu ili stranicu gdje su izlistane sve cipele, ne dobiva ono po što je direktno došao: ljetne cipele. Ono što mu obećamo kroz naslov reklame ili članka mora korisnika dočekati kad klikne, a ne da se mora snalaziti po stranici.
Dobra landing stranica treba imati neki cilj, bilo da se radi o downloadu nekog materijala, ostavljanju emaila ili pak izvršenoj kupnji, a sve je potrebno dobro analizirati kroz Google Analytics kako biste vidjeti ponašanje korisnika i eventualno promijenili nešto na landing stranici ukoliko vidite da korisnici dolaze, no ne rade ono što vi od njih očekujete.
Korisnici najčešće ne rade ono što vi želite kad ih prevarite. Kad u naslovu obećate jedno, a dočeka ih drugo. Osjećaju se navučeno, to je onaj osjećaj bezveznosti kad kliknete na clickbait naslov nadajući se nekom spektaklu od informacija, a ono ispadne nešto mlako. Nije ni čudo što većinu takvih stranica ljudi napuštaju nakon manje od 15 sekundi.
Kako biste optimizirali korisnikov put, a od toga i zaradili, uredite svoje landing stranice za optimalne konverzije.
Ovo je 10 stvari koje uspješne landing stranice imaju:
- Naslov
- Obećanje vrijednosti
- Kratki akcijski copy
- Poziv na akciju
- Brzo se učitavaju
- Poticaj
- Formular
- Social proof
- Vizualno su skladni
- Dizajn stranice je jasan
1. Naslov
Naslov je ono što korisnik prvo vidi. Ako ste fokus cijelog prvog zaslona landing stranice prebacili na dizajn, a zanemarili naslov, korisnici će napustiti stranicu.
Ono što će pobuditi interes korisnika jest naslov koji je baš za njega.
Naslov koji reklamira vas kao tvrtku nije dobar naslov. Pogotovo ako se hvalite da ste najbolji.
Naslov koji se obraća korisniku i govori o njegovom problemu ili interesu jest dobar naslov.
Naslov koji obećava je dobar naslov.
Naslov koji potiče radoznalost korisnika je dobar naslov.
Naslov mora zadovoljiti namjeru korisnika i obećati mu bolji život.
Loš primjer: Knjige koje vole djecu
Dobar primjer: Najprodavanije knjige o dječjem odgoju ponovo dostupne!
Loš primjer: Najbolja PR agencija
Dobar primjer: Podignite PR na višu razinu s nama
Loš primjer: Nudimo SEO usluge za vas
Dobar primjer: Želite li više prometa na web stranici? Došli ste na pravo mjesto.
Loš primjer: Pretplatite se na naš newsletter
Dobar primjer: Pretplati se na newsletter i zgrabi 15% popusta na prvu kupnju!
2. Obećanje vrijednosti
Korisnici žele nešto dobiti od vas, žele vrijednost za svoju akciju, za svoj novac.
Ako im jasno naznačite što dobivaju od vas, lakše će postati kupci. Kad prodajete, uvjerite korisnike da su vaš proizvod ili usluga bolji od drugih na način da predstavite određeni benefit ili značajku koju drugi nemaju. Netflix je to uspio: Gledajte od bilo kuda i otkažite bilo kada. Smanjio je strah od teškog otkazivanja usluge kojeg se korisnici boje.
Primjer 1: Uštedite 10% svakog mjeseca na kupnji hrane
Primjer 2: Spavajte bolje već sutra. Dostava madraca u roku 24 sata na vašu adresu.
Primjer 3: Držite sve dokumente na jednom mjestu.
3. Kratki akcijski copy
Copy je taj koji čini landing stranice uspješnim, ne dizajn. Mnoge tvrtke fokusiraju se na izgled stranice, ne na njezinu funkcionalnost i na korist za korisnika.
Prvi copy koji dočeka korisnika kad sleti na vašu web stranicu treba biti kratak i jasan. Nikako ne više od 50 riječi. U suprotnom ćete zamoriti čitatelja odmah i on može napustiti web stranicu. Ljudi nemaju ni vremena ni živaca za puno čitanja.
Neka se vaš tekst obraća korisniku, neka pobudi emocije, interes, a svakako neka se fokusira na želju da vam se jave.
Ne pričajte o sebi, o značajkama vašeg proizvoda ili usluga, fokusirajte se na to da poboljšate život (tj poslovanje) korisnika. Što ga muči? E to neka bude start vašeg copyja.
4. CTA, Call to Action ili poziv na akciju
U marketingu poznat kao CTA copy jest zapravo komadić teksta koji poziva na akciju, ono što najčešće stoji na nekom gumbu kojeg želite da drugi kliknu.
„Kupi“ je primjer CTA, ali ima još boljih copyja koje možete iskoristiti. Budite maštovitiji od „Kliknite ovdje“.
Već sam pisala o tome u tekstu: 25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!
I obavezno neka CTA copy bude istaknut drugom bojom, čak i fontom.
Gdje ga postaviti: ako je moguće, u prvom zaslonu, tzv. above the fold prostoru i odmah pored akcijskog copyja. Prema brojnim A/B testovima, oni CTA koji su odmah vidljivi u prvom zaslonu učinkovitiji su za 50%!
CTA možete dodati pojačati mikro-copyjima sitnijim fontom odmah ispod kako biste:
- smanjili rizik od klikanja („Bez kreditne kartice“)
- povećali hitnost („Još samo danas“)
- donijeli izbuđenje („Još su samo dvije sobe preostale“)
Najbolje landing stranice imaju samo jedan CTA gumb, a cijeli copy vrti se oko njega. Svaka landing stranica, npr. stranica vaše kampanje ili stranica s ebookom čiji je cilj prikupiti više pretplatnika na newsletter, neka ima samo jedan jasan CTA, jer će se inače korisnici gubiti.
Nemojte korisnicima dati izbor u obliku „Nazovite nas“ i „Pošaljite nam poruku“. Fokus na jednu akciju!
5. Stranica se brzo učitava
Landing stranice trebaju brzo i učinkovito ispuniti želju korisnika. Ako korisnik klikne na neki link koji se predugo učitava, velika je vjerojatnost da mu se neće dati čekati. Možda će pomisliti da mu je slaba veza, da se nešto dogodilo ili da jednostavno on ne može do te stranice te će odustati.
Landing stranice lišite svih nepotrebnih elemenata koji mogu produžiti vrijeme učitavanja.
Svaka sekunda više znači gubitak konverzija, i to 7% manje. Neki testovi kažu i 12%.
Korisnici su sve više na mobitelima, sve manje imaju vremena i strpljenja i očekuju da se stranica učita u roku 2 sekunde.
6. Poticaj
Više smo spremni nešto dati ako znamo da ćemo nešto dobiti zauzvrat. Zakon reciprociteta u prodaji odavno je poznat, pisao je o tome i Cialdini u svojoj knjizi „Utjecaj“ o čemu sam pisala u jednom od svojih članaka na LinkedInu.
Ponudite li korisnicima neki benefit, poput besplatnog ebooka, kupona od xy kuna, besplatnu prvu vožnju ili besplatno feniranje, veća je šansa da će napraviti to što želite, primjerice prikupiti email adrese za kasniji email marketing.
Vidjeli ste takve primjere kod Ubera, Bolta, Wolta i Glova. Dobili ste prvu vožnju ili 30 kuna na svoj račun ako ste se registrirali, a dodatno ste ostvarili benefite ako ste ih reklamirali pa su drugi korisnici došli na njihovu platformu zahvaljujući vama. Ovo posljednje je ujedno i jedna od taktika brzorastućih kompanija kroz tzv. growth marketing.
7. Formular
Ako je cilj vaše landing stranice ispunjavanje formulara (tako da dobijete više informacija i mailova), neka formular na stranici bude kratak i u prvom zaslonu.
Što više podataka od korisnika tražite, to će oni u manjem broju ispuniti formular. Tražite minimum informacija koje trebate, a koje su vam korisne. Ne tražite brojeve telefona, datume rođenja, adrese stanovanja i slično ako to nije presudno za vaš biznis da doznate odmah.
Neka formular bude vidljivo istaknut u prvom zaslonu. Na primjeru Uberove landing stranice za vozače gdje privlače nove zaposlenike, vidite jednostavnost koja funkcionira.
8. Tzv. Social proof
Social proof, kako to zovemo u digitalnom marketingu, jesu recenzije, odnosno broj korisnika koji već koristi neku uslugu ili proizvod. što je veći broj korisnika te što su recenzije pozitivnije, to je veća šansa da ćete privući više novih korisnika.
Ljudi vole provjerene stvari, rijetko vole riskirati. Zato prvo čekamo da se drugi cijepe, da drugi testiraju ovo i ono, pa kad vidimo da je sve ok, e onda ćemo i mi stati u red. Kad vidimo koliko drugi ljudi uživa u nekom proizvodu ili koristi neku uslugu, naša sumnja se otapa. Jer ako nešto koristi velik broj ljudi, očito je dobro.
Stoga na vašu landing stranicu dodajte recenzije ili neki drugi oblik social proofa poput „Pridruži se zajednici od više 12,000 zadovoljnih korisnika“
9. Vizualni elementi
Landing stranica bez ijednog grafičkog elementa izgleda nekako jadno, neatraktivno.
Iako je brzina učitavanja stranice jako bitna, to ne znači da landing stranica mora biti bez vizuala. Optimizirani vizuali, ali i kratka videa, mogu itekako podignuti uspješnost landing stranice, često i bolje objasniti o čemu se radi od 100 riječi.
Video koji objašnjava kako nešto funkcionira može povećati konverzije i do 86%. Neka video traje 60-90 sekundi.
I videa u kojima drugi govore o vašem proizvodu ili usluzi su jako učinkovita jer korisnici kroz druge vide kako ste im pomogli. I ovdje vrijedi ona „više vjerujemo drugim ljudima nego brendovima.“
10. Jasan dizajn landing stranice
Stranica ne mora biti lijepa, ali mora biti funkcionalna. Korisničko iskustvo je fokus, ne ljepota dizajna.
Dočekate li korisnike s pop-up prozorima, sliderima koji lete lijevo-desno i kojekakvim elementima koji ometaju pažnju, landing stranica neće biti tako učinkovita.
Struktura neka bude jasna i prirodna, a stranica mora biti mobile-friendly.
Imate li landing stranicu za neku uslugu koju nudite, centar svega neka bude kontakt. Ne želite da se korisnik gubi dok traži informaciju kako do vas. Ako je cilj stranice download nekog materijala u zamjenu za email adresu, fokus neka bude na formularu gdje upisuju svoju email adresu.
Maknite sve linkove na druge stranice i ostale elemente koji odvlače pažnju s onog jednog gumba kojeg želite da kliknu.
I da, testirajte različite layoute landing stranice kako biste znali koji je najučinkovitiji.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025