Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Najnoviji test pokazuje da sama prisutnost schema markupa nije dovoljna. Samo stranica s kvalitetno implementiranim podacima dobila je prednost i u AI Overviewu i na klasičnim organskim rezultatima pretrage.
Otkako se pojavio ChatGPT, a uskoro i Google AI Overviews, počela su pitanja kako da se pojavite među AI odgovorima. Posebice na Googleu koji je i dalje debelo vodeća startna točka svih online pretraga.
AI Overviews, jednako kao i ChatGPT, je nova stvarnost pretraživanja. Vidljivost u AI Overviewima bitna je za brendove i tvrtke jer korisnici sve češće dobivaju odgovore direktno u rezultatima pretraživanja, bez dodatnog klikanja.
Pitanje je što napraviti da povećate šansu da završite kao odgovor tamo? Jer unatoč tome što se tvrdi da je GEO isto što i SEO, činjenica jest da se klasični Google rezultati nekad baš i poklapaju s onim što nude AI alati. Štoviše, imamo i istraživanja koje govore da se preklapanja događaju u svega 60-ak posto puta.
Izgleda je dobro implementirana schema jako bitna za bolju vidljivost.
SEO stručnjakinja Molly Nomagi napravila je eksperiment da ispita da li dobro implementiran schema markup povećava šanse da se stranica pojavi u Googleovim AI Overviews odgovorima.
Eksperiment
Test je bio jednostavan.: napravila je tri gotovo identične stranice.
- Jedna s dobro implementiranim schemom.
- Jedna s loše implementiranim schemom.
- Jedna bez ikakve scheme.
Sve ostalo bilo je maksimalno usklađeno: sadržaj, ključne riječi i tehnička izvedba.
Rezultat
Jedino je stranica s kvalitetno postavljenom schemom ušla u AI Overview. Osim toga, ta je stranica ostvarila i najbolje rezultate u organskom pretraživanju: pozicionirala se za šest ključnih riječi, a za jednu od njih došla čak do 3. mjesta na Google SERP-u. Ostale uvide pročitajte u tekstu kojeg je napisala za Searchengineland.
Što uključiti u schema za veću vidljivost: članak, FAQ, breadcrumb, autor, datumi, publika i povezane teme
Ako želite povećati šanse da se vaša stranica pojavi u AI Overviewu, schema mora biti potpuna, precizna i logično povezana s ostatkom sadržaja.
Kod izrade stranice s kvalitetnim schemom koristite:
- Complete Article schema sa svim obveznim poljima
- FAQ schema za često postavljana pitanja
- Breadcrumb schema za navigaciju
- Ispravno formatirane datume
- Informacije o autoru i izdavaču
- Definiciju ciljane publike i razine obrazovanja
- Povezane teme i spomene
- Broj riječi i procijenjeno vrijeme čitanja
Da zaključimo…ako želite povećati šanse da se pojavite kao odgovor u Google AI Overviewsima, implementirajte schemu na vašim web stranicama. Schema nije samo tehnička formalnost, nego važan faktor koji može odlučiti hoće li vaš sadržaj završiti u AI Overviewima i ujedno poboljšati organski ranking.
Najnoviji članci
Schema markup: Kako strukturirani podaci mogu povećati vašu vidljivost na Googleu
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025Društvene mreže 2025: Tik Tok, Instagram, Facebook, X i LinkedIn brojke
Ažurirani Izvještaj o društvenim mrežama SocialInsidera za 2025. donosi vam pregled trendova kako biste mogli bolje planirati Social media i Content marketing strategiju za 2026. godinu!
17 rujna, 2025