
Schema markup: Kako strukturirani podaci mogu povećati vašu vidljivost na Googleu
Ako imate web stranicu – bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu u igru ulazi schema markup.
Što je schema markup?
Schema markup je dodatni kod koji se ubacuje u HTML vaše stranice. Njegova uloga je pomoći Googleu i drugim tražilicama da bolje razumiju sadržaj. Zahvaljujući tome, vaša se stranica može prikazati kroz tzv. rich results, proširene rezultate poput:
- ocjena zvjezdicama,
- FAQ izbornika,
- cijena proizvoda,
- datuma događaja.
To znači da korisnik već u rezultatima pretraživanja dobiva više informacija o vašoj ponudi, a vaša stranica postaje vidljivija i privlačnija.
Schema se temelji na standardiziranom vokabularu s Schema.org i najčešće se implementira u JSON-LD formatu.
Zašto je Schema markup bitan?
1. Ističete se u rezultatima pretraživanja
Ako vodite restoran, schema vam može prikazati recenzije i prosječnu ocjenu već na Googleu. Ako ste hotel, mogu se pojaviti datumi dostupnosti i cijene. Za webshopove, schema prikazuje cijenu proizvoda, dostupnost ili čak popuste.
Svi ti dodatni elementi itekako mogu boostati vidljivost, a posljedično i klikove.
2. Bolje korisničko iskustvo
Korisnik odmah vidi najvažnije informacije i zbog toga više kliknuti baš na vašu stranicu.
3. Tražilice bolje razumiju sadržaj
Googleu nije važno samo što piše na stranici, nego i što to znači. Schema daje semantički kontekst i pomaže Googleu da poveže sadržaj s onim što korisnik pretražuje
4. Veća stopa klikanja (CTR)
Privlačniji i informativniji rezultati donose više klikova, a to znači više posjeta i potencijalno više kupaca.
Primjeri iz prakse:
- Restoran može koristiti schema markup za prikaz jelovnika, ocjena i radnog vremena direktno u rezultatima.
- Hotel može pokazati cijene soba, recenzije i dostupne sadržaje (spa, parking, doručak uključen).
- Webshop s odjećom može istaknuti veličine, boje i recenzije proizvoda.
- Mali nišni dućan može prikazati cijene svojih proizvoda, lokaciju trgovine ili kontakt informacije.
Primjeri schema markupa:
- Product Schema: Za webshopove schema može uključivati cijenu, dostupnost i recenzije.
- Organization Schema: Daje detalje o tvrtki ili poslovnom subjektu.
- FAQ Schema: Prikazuje često postavljana pitanja izravno u rezultatima pretraživanja.
Od poznatih websopova, schema markup za proizvode imaju IKEA, Zalando, Apple, Amazon i Walmart.
Schema markup može značajno povećati broj klikova i osigurati da vaš sadržaj bude vidljiviji.
Ako želite da vaša stranica ne bude samo još jedan link u nizu, nego rezultat koji se ističe, vrijeme je da implementirate schema markup.
Vezano:
Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Najnoviji članci
Schema markup: Kako strukturirani podaci mogu povećati vašu vidljivost na Googleu
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025Društvene mreže 2025: Tik Tok, Instagram, Facebook, X i LinkedIn brojke
Ažurirani Izvještaj o društvenim mrežama SocialInsidera za 2025. donosi vam pregled trendova kako biste mogli bolje planirati Social media i Content marketing strategiju za 2026. godinu!
17 rujna, 2025