SEO za male tvrtke

SEO za male tvrtke: Kako vam Google my Business može pomoći?

Lokalni SEO dobiva na sve većoj važnosti, a male tvrtke mogu ga iskoristiti kroz Google My Business opciju i tako si povećati vidljivost na Googleu u trenutku kad netko traži usluge ili proizvode koje netko nudi.  Iako SEO za male tvrtke u 2021. godini ne smije isključiti brigu o Google My Businessu, začudili biste se koliko tvrtki uopće ne vodi brigu o tom dijelu online marketinga.

Što je Google my Business?

Google My Business je besplatni alat koji vam omogućuje da svoju tvrtku predstavite kroz Google tražilicu i Google Mape. Korisnici vas tako mogu lakše pronaći, pročitati što nudite i kontaktirati vas.  Posebno je bitno da vodite računa o Google My Businessu ako  vam je poslovanje vezano za lokaciju se gotovo 50% svih pretraga na Googleu odnosi upravo za lokaciju. Osim toga, sve više pretraga na Googleu uključuje tergoogle my business za seomine „open now“ i „near me“. Izvrsni su to razlozi  da razmislite o Google My Business opciji i da se pojavite na Google rezultatima pretrage onda kad vas netko treba.

Sve više korisnika koristi mobitel za pretraživanje, a velik dio pretraživanja događa se na licu mjesta. Trebamo servis bicikla u tom i tom gradu ili čak kvartu, trebamo praonicu rublja koja je otvorena u nedjelju ili pak tražimo smještaj pregledavajući Google Mape. Budite tamo gdje vas korisnici traže. SEO za male tvrtke neka krene od otvaranja Google My Businessa.

 

Zašto trebate otvoriti  Google my Business?

1.      Google My Business je besplatan

Svi mogu imati Google My Business. Otvaranje svog profila/računa jest potpuno besplatno, a pomoću mobilne aplikacije Google My Business možete uređivati račun od bilo kuda.

2. Google My Business dovodi nove kupce

Posljednji nekoliko godina fraze koje uključuju „near me“ povećale su se nekoliko stotina puta. Ljudi sve više traže trgovine, kazališta, benzinske crpke ili restorane u svojoj blizini. Ovo je posebno bitno za sve koji se bave uslužnim djelatnostima i svima koji djeluju u centrima gdje dolazi velik broj turista.

3. Google My Business pomaže rangiranju u rezultatima pretrag

Vaš Google My Business bitan je za SEO vaše male tvrtke jer će se ona pojaviti na dva mjesta:

  • Google Searchu
  • Google Kartama

 

Kako se vaša tvrtka ne bi „izgubila“ u rezultatima pretrage, Google my Business pomoći će vam da postanete vidljiviji i time lakše privučete korisnike. Obzirom da Google želi svima koji pretražuju prikazati najrelevantnije informacije, posebno za lokacije. Traži li netko od britanskih turista iz Londona dok je na odmoru na Hvaru „italian restaurant near me“, neće mu se prikazati ni talijanski restoran u Londonu, niti primjerice meksički restoran na Hvaru, nego upravo najbliži restoran s talijanskom hranom na Hvaru.

Tko može otvoriti Google My Business?

 

Čak i ako nemate fizičku lokaciju tvrtke kamo kupci mogu doći, možete registrirati svoju tvrtku na Google My Business, jer to pomaže korisnicima koji pretražuju usluge i proizvode koje vi nudite.

Google my Business može otvoriti svatko s tvrtkom, uključujući i:

  • vodoinstalatere
  • online trgovine
  • agencije
  • itd

 

Koja je razlika između Business profila i Google my Businessa?  

 

Business Profile je Googleov izraz za izlistavanje vašeg Google businessa. Business Profili se pojavljuju na Google Maps i u lokalnim rezultatima na SERP-u (na rezultatima pretrage na Googleu).

Napraviti Business Profile je isto što i dodati lokaciju na Google Maps (Google Karte)– to može učiniti svatko tako da doda ime tvrtke, lokaciju i kategoriju. Google će napraviti Business Profil za tu lokaciju ako utvrdi da na toj lokaciji već ne postoji ista tvrtka i tamo korisnici mogu ostavljati komentare, dodavati fotografije, postavljati pitanja ili čak odgovarati na njih. Business profil, dakle, može postojati za vašu tvrtku bez da ste vi išta napravili, čak i Google sam može povući podatke s različitih web mjesta za tu lokaciju. No bez obzira tko je napravio Business profil, vi nemate mogućnost da upravljate informacijama i recenzijama koje se prikazuju. Za to vam treba Google my Business.

 

Business Profili na Google Searchu izgledaju ovako:

 

google my business na serpu

Business Profili na Google Maps izgledaju ovako:

google my business na mapi

Google my Business zagreb

 

 

Google My Business je alat pomoću kojeg upravljate Business profilom na Googleu. Pomoću njega možete poboljšati izgled vašeg Business profila na Googleu, odgovarati na recenzije i pitanja, omogućiti da vam se korisnici mogu direktno obratiti porukom, napisati neki tekst ili ostalo.

Vidjet ćete i da postoje Google My Business, Google Listings i Google Places for Business te ćete se pitati koja je razlika u njima. Nema je. Te su platforme sad dio Google My Businessa.

Kako otvoriti Google my Business?

 

  1. Na svom se računalu prijavite za Google My Business.
  2. Prijavite se na svoj Google račun ili ga napravite.
  3. Unesite adresu svoje tvrtke
  4. Odaberite kako će se tvrtka prikazivati na Google Maps.
  5. Odaberite kategoriju u koju spada vaša tvrtka.
  6. Unesite broj telefona ili url adresu web stranice te kliknite Finish (Završi)

 

Verifikacija businessa stiže fizički poštom na vašu adresu kroz 14 dana kako bi Google potvrdio da se zaista radi o vama, tj. da netko drugi nije otvorio lokaciju umjesto vas. Verificirati business možete i putem emaila, telefona ili Google Search Console ako vam ponude tu opciju. Verifikacija znači da ćete dobiti kod koji ćete unijeti na profil i tako potvrditi da ste vlasnik tvrtke te ćete se tek tada pojaviti na Google Searchu i Karti.

vrifikacija google my business

Google My Business profil uredite s mnoštvom fotografija koji prikazuju što nudi vaša tvrtka, postavite SEO optimiziran opis onog što nudite, objavljujte tjedne postove, menije i slično te vodite računa o recenzijama koje su velik motivator da vam se netko javi.

 

Što ako je netko već “claimao” vaš business? Slijedite ove korake.

 

Ne stiže vam verifikacija GMB-a putem pošte?

Ni Google ne radi savršeno. Verifikacijski kodovi koje obećavaju dostaviti na vašu adresu kroz 14 dana najčešće kasne ili pak nikad ne stignu. U tom slučaju kod možete zatražiti ponovo na isti način ili pak promijeniti način verifikacije, najčešće će to biti putem video poziva kada trebate pripremiti nekoliko dokumenata poput vizitke kako biste dokazali da ste vlasnik businessa.

  • Get Help – GMB Support (<–kliknite) Tu ćete nakon dosta klikanja na next moći odabrati drugi način verifikacije, npr. emailom.
google my business verifikacija
7 načina kako Google my Business možete iskoristiti za SEO

 

1. Pobrinite se da su informacije na Google my Business točne

Dvaput provjerite jesu li sve informacije navedene pod vašim Google My Business točne: ime firme, broj telefona, web stranica, adresa, radno vrijeme i ostalo. Ako za business imate više lokacija, važno je da su sve informacije konzistentne, odnosno ako postoji razlika u radnom vremenu da to prilagodite za svaku fizičku lokaciju posebice.

Također uploadajte svježe fotografije (nikako stock fotografije), objavite novosti vezane za vašu firmu ili pak objavite tjedne jelovnike.

 2. Odradite lokalni SEO  

Googleov algoritam ne zaobilazi ni Business profile. Tako kroz  dashboard u Google My Business unesite opis vaše tvrtke, proizvoda i usluga te obavezno koristite ključne riječi za koje se želite pozicionirati.google my business -opis

Relevantne ključne riječi upotrijebite u opisu “from the business”, u odgovorima na recenzije, komentarima na pitanja te u objavama koje radite. Neka ključne riječi ne budu nabacane, koristite ih prirodno u rečenicama.

Opis koji pišete neka bude jasan i sažet. Možete napisati 750 znakova, no imajte na umu da korisnik vidi prvih 250 prije nego klikne da pročita više.

 

 

3. Potaknite korisnike da ostave recenziju

Kad kupujemo nešto po prvi puta ili nekamo želimo otići, mi kao korisnici čitamo recenzije i iskustva drugih korisnika prije nego se definitivno odlučimo za kupnju. Isto je i za očekivati od drugih. Stoga je bitno da poradite na recenzijama vaše tvrtke na GMB. Svoje kupce možete zamoliti za recenziju putem jednostavne automatizirane email kampanje ili putem follow-up poruka.

4. Redovito objavljujte sadržaj

Kao i na društvenim medijima, redovito objavljivanje postova Google My Business korisno je za interakciju s publikom. Objave su vidljive sedam dana nakon čega postaju skrivene, pa se fokusirajte na sljedeće vrste sadržaja:

  • akcije i ograničene ponude
  • jelovnike
  • najave novih proizvoda
  • vijesti iz poslovne niše
  • događanja koja održavate

 

5. Koristite CTA (call-to-action)

Objave vam mogu pomoći da povećate konverzije jer nude mogućnost da napišete naslov, postavite fotografiju, tekst i call-to-action gumb.

Trenutno postoje sljedeće opcije:

  • Book
  • Order Online
  • Buy
  • Learn More
  • Sign Up
  • Get Offer
  • Call Now

 

 

6. Odgovorite na pitanja

Temelj SEO optimizacije jest odgovaranje na pitanja koja korisnici postavljaju na tražilici. Stoga i odgovori na pitanja koja vam korisnici postavljaju na Google My Business profilu mogu biti značajni da podignete svoju vidljivost.

Najljepše od svega jest što se ne vidi tko je postavio pitanja pa to slobodno možete napraviti preko prijatelja ili kolega iz ureda, a zatim na njih odgovoriti. Time ujedno olakšavate i drugim korisnicima da saznaju nešto više o vama.

7. Pratite analitikuGoogle My Business analitika

Zavirite u analitiku Google My Businessa. Možete doznati kako vaši kupci pretražuju. Doznat ćete koliko je ljudi vidjelo vaš GMB na tražilici i na Google Maps, koliko vas je ljudi nazvali nakon pretraživanja itd.  U analytics tabu na GMB možete vidjeti što su ljudi ukucavali da bi pronašli vaš Business profil te kako su vam uspješne fotografije u usporedbi s ostalim profilima u vašoj kategoriji.

 

 

Google My Business za lokalni SEO je zaista izvrstan jer vam pomaže da dosegnete veći broj potencijalnih kupaca.

I za kraj, ne zaboravite Bing. Da, Bing.

Bing My Business je  isto što i Google My Business, samo na Bing tražilici. Bing se najviše koristi u SAD-u gdje gotovo 6% svih online pretraga ide putem ove tražilice.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?