SEO optimizacija - fotke i videa

SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?

SEO optimizacija sadržaja ne odnosi se isključivo na tekstualne dijelove web stranice. Vizualni sadržaj poput fotografija i video materijala pomaže da povećate vidljivost na Googleu među rezultatima pretrage. U ovom tekstu će saznati:

  • kako i koliko fotografije i video utječu na SEO vaše web stranice
  • kako optimizirati fotografije na web stranici
  • kakvu ulogu igraju stock fotografije, a kakvu infografike

 

Sadržaj nije samo tekst na blogu. Izuzetno bitan dio sadržaja čine vizualni materijali, od čega su fotografije najsnažnije u prenošenju informacija. Pojačajte SEO i vidljivost među Google rezultatima pametnim korištenjem vizualnog sadržaja.

Ljudski je mozak skrojen da upija sve živo vizualno oko sebe, slike mu govore više od tisuću riječi i pomažu mu da bolje uči i pamti. Stoga je bitno i da u svoju content marketing strategiju uključite vizualan sadržaj, bilo da se radi o fotografijama, infografikama, video materijalu ili memeovima.

Toliko je sadržaja online. Svaki dan napiše se gotovo 5 milijuna blogova na svijetu.

SEO optimizacija za fotografije

 

Naš mozak ne može stići sve zapamtiti što pročitamo, a uostalom, premoreni smo od prekomjernih informacija oko nas. Uglavnom skeniramo sadržaj, pročitamo 20% onog što je napisano na nekoj web stranici (izvor: Nielsen)

Iako je skeniranje teksta, odnosno kako mi kažemo preletavanje preko teksta, osnovna metoda kojom konzumiramo sadržaj i skupljamo informacije na internetu, to ne znači da su oni dugački tekstovi koje ste napisali bezveze potrošeno vrijeme. Nisu, dugački članci se u pravilu više dijele i dobivaju više backlikova, što je izuzetno bitno za SEO. Osim toga, vrijeme koje je pojedinac odlučio potrošiti na neki komad teksta ovisi o puno toga, a između ostalo tu su bitni:

  1. Motivacija: Koliko je velik problem korisnika i koliko  informacije na stranici točno odgovaraju na taj problem
  2. Vrsta zadatka: Traži li korisnik neku jako specifičnu informaciju, surfa li u dosadi pa je nebitno na što naleti ili istražuje općenito neku temu

 

Ljudi sve manje čitaju i zbog „overloada“ informacija, ali i samog načina konzumacije.

  1. Naša koncentracija kao čitatelja sve je manja i manja. Prosječan čovjek može zadržati koncentraciju na jednu stvar tek 8 sekundi.
  2. Gdje smo kad konzumiramo sadržaj? Na stolcu za stolom, u tramvaju ili u čekaonici, u hodu ili pak na kauču u pauzi od TV reklama. Nekad imamo vremena za čitanje napretek, nekad ga čitamo između dvije tramvajske stanice.
  3. Ljudi su do sadržaja došli zbog clickbaita. Ako ste navukli čitatelja nekim zgodnim naslovom, a dočeka ga nešto sasvim neočekivano, brzo će stisnuti gumb „back.“
  4. Sadržaj članka i oprema teksta su naprosto loši. Niti znate kako zainteresirani čitatelja na početku, niti kako ga zadržati.

 

Zašto volimo fotografije i videa?

Ljudski mozak više uživa promatrajući boje i oblike nego paragrafe teksta. Vizuali lakše prenose emocije i lakše nam se povezati s onim što vidimo nego s onim što pročitamo. Kad vidimo fotografiju nasmiješenog djeteta, u našem mozgu upalit će se ona lampica koja će u nama također izazvati lijep osjećaj. Osjećaje pamtimo. Vizualni sadržaj pruža užitak.

Istraživanje tvrtke koja je stvorila Post-it pokazalo  je da vizualni sadržaj obrađujemo 60 000 puta brže nego tekstualni sadržaj. Jednostavno smo odrasli tako da interpretiramo izraze lica, i govore tijela, ali i zvukove. Vizualni nas zadržaj lakše “zakači.”

long tail

Stoga je video najbolji sadržaj koji možemo ponuditi korisniku jer tim sadržajem aktiviramo dva od pet čula. Što je više čula aktivno, više smo angažirani i bolje pamtimo. 80% ljudi pogledat će video  dok će samo njih 20% pročitati tekst.  Jednako tako, kad šaljete newslettere, imate li u njemu integriran video sadržaj, mogli biste vidjeti rast open-ratae i do 300%!

Nije čudo da je YouTube toliko popularan, baš kao ni Instagram. Mi smo vizualna i osjetilna bića.

 

Kako vizualni sadržaj utječe na SEO?

       1. Povećava vidljivost na SERP-u  

  Oko 20% svih upita na Google searchu 2018. u SAD-u odnosilo se na pretrage slika (izvor: Sparktoro). Osim toga, video s thumbnailom na Googlevoj stranici rezultata će dobiti itekako svoj dio klikova. Pogotovo ako se radi o “How to” video sadržaju. Google je vlasnik YouTubea, naravno da gura i video sadržaj na SERP-u.

Napravite li tekst s videom, imate čak 53 puta više šansi da se pojavite na prvoj stranici rezultata pretrage nego bilo koja druga vrsta sadržaja.

     2. Sadržaj s tekstom duplo se više čita

Tekstovi koji imaju neki vizual ujedno imaju i 94% više pregleda od tekstova koji nema vizualnu opremu, dok tekstovi s video sadržajem mogu povećati rezultate organske pretrage do  157%.

     3. Infografike donose više interakcije

Infografike na vašoj web stranici mogu biti vrijedan sadržaj jer u pravilu donose između 120 i 180% više interakcije od sadržaja kojeg čini isključivo tekst. Osim toga, izvrsne su za link building jer će mnogi preuzeti infografiku i navesti izvor, ali i za sam branding. Infografike se dijele!

   4. Sadržaj s fotografijom više se dijeli

Tweetovi s fotografijama dijele se  (retvitaju) 35% više nego oni bez.

Ljudi dijele infografike triput više od bilo koje druge vrste sadržaja.

Kad na Facebooku ili LinkedInu podijelite tekst bez vizuala, pojavi se ili prazan thumbnail (kućica) ili tu bude prikaz logotipa stranice – nedovoljno atraktivno za druge da bi na to kliknuli.

5. Vizuali dulje zadržavaju korisnike na web stranici

Sadržaj s vizualima povećava tzv. dwell time tj vrijeme provedeno na stranici, što je pozitivan „mig“ Googleu oko kvalitete vaše web stranice.

 

SEO optimizacija fotografija na web stranici:

  • Koristite mnogo vizuala kod velikih tekstova

Ljudima je teško čitati dugačke članke ako ih ne „razbijete“ s vizualima. Stoga svaki tekst opremite barem s jednom fotografijom, screenshotom ili nečim trećim vizualnim  na svakih 500 riječi.

  • Izbjegavajte stock fotografije ako ikako možete

Stock fotografije ne dobivaju toliku pažnje kao originalni vizuali. Originalne fotografije i angažiranje fotografa je skup sport, no pokušajte da barem dio vizuala koje koristite nisu viđeni već tisuću puta. Postoje mnogo alata u kojima možete izraditi vizuale, vrijeme je da savladate neke. Adobe Photoshop, Canva, piZap, PicMonkey za uređivanje fotografija, Datawrapper i Pictochart za infografike te PowToon za izradu jednostavnih animacija,

  • Kompresirajte fotografije

Velike fotografije i drugi vizuali otežavaju web stranicu i njezino učitavanje, što u konačnici ima učinka na korisničko iskustvo i sam Google. Stoga optimizirajte svoje vizuale. Možete koristiti neke WordPress pluginove za kompresiju slika, koristiti CDN (content delivery network) servis Cloudfare ili pak sami kompresirati slike pomoću servisa kao što je Increasingly.com ili Tinypng.com.

  • Uploadajte fotke u next gen formatu

Novi formati poput JPEG 2000 brže se učitavaju od standardnih i svima poznatih JPEG i PNG formata. Isprobajte ovaj konverter fotografija u JPEG2000.

  • Imenujte svaki vizual

Optimizirajte sve metadata povezane s fotografijama.

Kao i sve na vašoj stranici, i fotke treba optimizirati kako biste rekli Googleu što su one. Osim što fotografija treba odgovarati temi tj opisu, obratite pažnju na elemente kao što su:

Image title (naslov): Kako bi Google mogao razumjeti što se nalazi na vizualu, a i kako bi korisnici to isto mogli lakše naći, imenujte svaki vizual prema onom što predstavlja.

Nemojte da slika bude „naslovna-manja02.jpg“ ili „IMG_522871“, nego neka bude „Imeproizvoda-boja-mjesto-nešto“, ono što zaista opisuje vizual. To vam je prilika da još jednom iskoristite ključne riječi za koje se želite pozicionirati.

Obavezno koristite crtice, a ne underscore (donje crtice) u opisu fotografija.

Crtice razdvajaju riječi, dok underscore govori Googleu da cijeli taj opis smatra jednom rječju. Ili da prikažem to plastičnije:

Ovo_je_jedna_riječ, a ovo-su-zasebne-riječi

ALT tekst: ALT tekst je sekundarni opis fotografije i on će se prikazati korisnicima na webu za slučaj da se fotografija ne učita. ALT tekst je onaj tekst koji se pojavljuje kad mišem prijeđete preko fotografije.

Optimizirajte tekst koji se pojavljuje na mouse overu ili kada se fotografija ne učita na stranici jednako kao i sam naziv fotografije.

Caption (opis): nije nužno da stavite opis ispod fotografije, no dodatno objašnjava što je fotografija.

 

 

Zaključak: Vizualni sadržaj je definitivno nešto što vam pomaže da ostvarite bolje rezultate, no samo ako ga znate stvoriti i koristiti na ispravan način. Najgori način jest da samo uzmete s interneta neku fotografiju koja vam se svidjela i da bez provjere autorskih prava postavite tu fotografiju online.

Kazne za neovlašteno korištenje tuđih fotografija kreće se oko 5.000 -15.000 kn, a znaju dosegnuti i 50.000 kuna – po fotografiji! Ovo nije prazna priča, mnogo mojih kolega naučilo je to na teži način.

VEZANO:

  1. Vizualni marketing: Brendiranje putem stock fotografija sve je popularnije!
  2. Besplatne fotografije za komercijalnu upotrebu: ovo je 25 free stock servisa s milijunima fotografija
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci