Procurio je Googleov interni dokument o ranking faktorima

Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima

Ima već par dana da SEO zajednica gori od uzbuđenja. Forumi, Facebook i LinkedIn grupe posvećene SEO optimizaciji samo pričaju o dokumentu koji je navodno otkrio čak 14.100 ranking faktora za Google tražilicu (nije, dosta toga u dokumentu nije ranking faktor, ali je svejedno zanimljivo!).  Ukratko, dogodilo se najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam.

Zašto je ovo bitno?

Jer se dokazalo da je Google godinama lagao o svom algoritmu. Kad god bi netko od SEO stručnjaka otkrio neku vezu između određene aktivnosti i rangiranja, ekipa iz Googla bih ga u pokušava uvjeriti da to nije tako. Imamo i termin za to, zove se „gaslighting.“ Kad znaš da je nešto istina, ali ti druga strana uporno tvrdi da nije unatoč dokazima. Pa ti ispadaš lud.

Google Sandbox

Tko je i što otkrio?

Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam objavili su Rand Fishkin i Mike King koji su uvid u dokument dobili anonimno, a nakon što su proveli pola dana analizirajući dio te dokumentacije, objavili su tekstove koje su SEO stručnjake digli na noge. Ono što valja naglasiti da sasvim sigurno nisu sve uspjeli isčitati (a to su i napomenuli) te ću tekst ažurirati s novim saznanjima.

 

Rand Fishkin o Google leaku

Ovaj tekst služi kao sažetak ono što je iscurilo, a kako biste bolje razumjeli pokušat ću sve objasniti što je moguće više laičkim jezikom.

Linkat ću te tekstove da ne ispada da se kitim tuđim perjem pa da svi vi koje zanima tema dubinski možete pogledati izvorne tekstove koje će autori, vjeruje, ažurirati kako budu dodatno analizirali informacije iz dokumenta:

 

Za vas kojima treba brzi pregled glavnih novosti, nekoliko je točaka posebno bitno/zanimljivo:

  • Autoritet domene: Google ima feature koji se zove“siteAuthority” unatoč tome što su u više navrata jasno i javno izjavili kako ne koriste „domain authority“ kao ranking faktor.
  • Klikovi i rangiranje: Klikovi su ranking faktor unatoč tome što su iz Googlea komunicirali kako klikovi nemaju veze s rangiranjem.

Navboost (sustav koji primjenjuje metrike vezane za CTR kako bi utjecao na rangiranje na rezultatima pretrage) ima poseban modul koji je u cijelosti fokusiran na signale klikanosti, pri čemu se klikovi broje kao glasovi. Navboost pohranjuje informacije o klikovima kroz proteklih 13 mjeseci, a postoji od 2005. godine.

  • Vrijeme provedeno na stranici: Google pohranjuje informacije o tome koji rezultat ima najdulji klik tijekom sesije (posjete). Dakle, ne broje se samo klikovi nego koliko vremena korisnici provedu na nekoj stranici (zato Coolinarika npr vlada rezultatima pretrage za većinu recepata jer korisnici kuhaju uz otvorenu webu stranicu). To je tzv. Dwell time.
  • Sandbox: Koliko je stara web stranica jest ranking faktor. Google ima atribut imena hostAge koji utječe na to da se nove stranice ne rangiraju dobro. Termin  “Google Sandbox” odnosi se na slabo rangiranje novih web stranica na rezultatima pretrage na određeno vrijeme.
  • Posjete preko Chromea: Google ima i oznaku dolazaka sa svog web preglednika ChromeaDolasci s Chromea
  • Mali webovi: Google ima i posebnu oznaku za malen web stranice “small personal site,” što vjerojatno implicira da favorizira velike stranice.
  • Lokalni utjecaj: Iako ovo nije neko iznenađenje, dokument ukazuje kako neće svaka pretraga rezultirati istim rezultatima, već one mogu ovisiti o navigacijskoj (lokalnoj) namjeri. Dakle, pretrage iz Zagreba i iz Dubrovnika neće nužno imati isti poredak na SERP-ovima.
  • Linkovi: Backlinkovi koji vode prema vašim web stranicama su bitni, al samo oni koji dolaze od domena s visokim autoritetom. Pazite da ne prekrcavate anchor tekst ključnim riječima jer bi u protivnom ti linkovi mogli biti označeni kao spam.
  • Veličina fonta i teksta: ovo su atributi su koje Google prati. Google više voli boldani tekst i linkove veće veličine.
  • Video sadržaj: Google web stranice s video sadržajem klasificira drugačije. Ako više od 50% stranica na vašoj domeni sadrži video, domena će se smatrati da je fokusirana na video i algoritam će je tretirati drugačije.
  • Datumi: Ukoliko ažurirate datum objavljivanja članka, neka novi datum budem prisutan kroz sve elemente, od title taga, strukturiranih podataka, XML sitemape pa i URL-a.
  • Ključne riječi: Google ima posebnu ocjenu za tzv. keyword stuffing (napucavanje riječi kroz tekst)
  • Duljina teksta: Google ima zaseban element vezan uz duljinu teksta wordCount, ali duljina sadržaja nije ranking faktor per se. Ipak, postoji i atribut OriginalContentScore koji rangira kratke tekstove prema originalnosti te se zbog toga nekad puno kraći tekst može rangirati na višim pozicijama od dugačkih.

 

Ovo curenje podataka podsjeća na curenje Yandexovih ranking faktora. A kako je netko već primijetio, vrijeme curenja je dosta značajno – svježe nakon puštanja Google AI Overviewsa – koji bi mogao protresti SEO rezultate.

Valja prespavati još puno noći da možemo donijeti neke zaključke i o AI rezultatima i i efektu ovog curenja. Ovaj tekst ću svakako ažurirati s novim informacijama.

Zaključak:

Digitalni marketing, pa tako i SEO, redovito se mijenja i potrebno je kontinuirano pratiti što se događa te marketinške napore usmjeravati prema potrebi na određene kanale.

 

Google kao primarni izvor informacija kad nešto traže koristi 91% korisnika

I dok je ROI od SEO-a iznimno velik jer je Google najkorisniji  izvor za traženje informacija za 91% korisnika (izvor: Adobe Express istraživanje, 2024), dok većina pretraga za proizvodima i uslugama počinje na Googleu i Amazonu (preko 80% pretraga, izvor PowerReviews, 2023), ne morate se držati samo Googlea kao izvora svog prometa i prihoda.

 

TikTok kao tražilica za Gen Z

Uzmemo li u obzir i podatak da preko 60% pripadnika Generacije Z i gotovo 50% Miljenijalaca koristi TikTok i Instagram kao tražilicu za čitav niz sadržaja (glazbu, filmove, fitness, DIY, beauty, recepte, itd), te da na klikanost sadržaja na social kanalima, ali i na searchu utječe prepoznatljiv brend, svakako je preporuka da se fokusirate na izgradnju brenda koji nešto znači – a to nešto jest kvaliteta za određenu ciljanu skupinu. Znate i sami da nerijetko u trgovinama posežete za poznatim brendom, a i na webu više klikate na poznate izvore.

Drugim riječima, ne oslanjajte se samo na Google već pokrijte sve aspekte marketinga na kanalima gdje se nalazi vaša potencijalna publika.

Radite na brendiranju kroz content marketing. Ne znate li kako početi, dođite na radionicu Content marketinga.

Želite li naučiti SEO, sada je dobro vrijeme za SEO radionicu.

 

Što je još novo: Google AI Overviews- je li Google “ubio” guglanje?

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci