TikTok za search

Google kaže da mladi koriste Instagram i TikTok za pretraživanje

Gotovo 40% pripadnika generacije Z u Americi koristi Instagram ili TikTok da bi pronašli informacije ili otkrili nova mjesta, umjesto da to rade na Googleovoj tražilici i Mapi.

„Naša su istraživanja pokazala da novi korisnici interneta nemaju isti mindset i očekivanja na koja smo mi navikli. Upiti koje oni postavljaju su skroz drugačiji,“ kazao je Googleov dopredsjednik Prabhakar Raghavan predstavljajući istraživanje koje su proveli nad mladima između 18 i 24 godine u SAD-u, a koje je pokazalo da 60% pripadnika generacije Z ne pretražuju Internet koristeći Google kao primarni izvor.

 

Mlađe generacije ne utipkavaju ključne riječi, nego sadržaj otkrivaju na novi način, uranjajući u njega.

Kada traže gdje će na ručak, oni odlaze na TikTok i Instagram,“ kaže Raghavan. Mlađe generacije koriste #hashtagove za pretraživanje i tako pronalaze nove ideje i mjesta.

 

Instagram pretraga

 

No osim društvenih mreža sve veća prijetnja Googleu jest i Amazon.

Naime, većina potraga za proizvodima u SAD-u počinje upravo na Amazonu, što je opasna prijetnja direktno Googleovoj tražilici.

I sve više brojke idu u korist Amazonu.

Dok je 2016. godine 55% američkih korisnika tražilo proizvode prvo na Amazonu, “Amazon Advertising Report” iz 2021. godine otkrio je da se ta brojka popela na 74%.

Većina ispitanika u istraživanju (njih 56%) izjavila je da, kad bi trebali odabrati samo jednu trgovinu gdje bi kupovali, to bi bio Amazon.

 

Google i njegov YouTube vladaju svijetom online pretrage, no TikTok i Amazon predstavljaju sve veću prijetnju.

TikTokov format kratkih vertikalnih videa, prilagođenih mobilnom korištenju, promijenio je način na koji mlađe generacije koriste Internet za konzumaciju i pretraživanje sadržaja. Instagram pokušava hvatati korak s TikTok uz Reelse, dok izgleda da YouTube gubi bitku.

Prema nekim procjenama, TikTok će 2024. godine premašiti YouTube u zaradi od oglašavanja.

 

Google mijenja tražilicu i Mapu zbog mladih korisnika

Mlađe generacije više zanimaju vizualno bogati formati. Oni nikad nisu vidjeli papirnatu mapu grada. Njih ne zanima ni plošni Google Maps koji je dizajniran da izgleda kao papirnata karta na telefonu. To je mladima besmisleno.

Stoga Google Maps sada ima AR (augmentetd reality) koji pomaže korisnicima da se stave u okolinu umjesto da tjera korisnike da skuže gdje trebaju ići prateći Google strelicu tj točkice na ekranu.

I Google tražilica se mora mijenjati. Danas se  30% svih pretraga na Googleu obavlja glasovno. Mladi ne tipkaju, već diktiraju Googleu.

Google treba odgovoriti na ove trendove, a u najavi je kombiniranje vizuala i teksta jer bi u skoroj budućnosti korisnici mogli pretraživati ono što vide tako da drže mobitel ili nose AR naočale.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci