
Radite redizajn web stranice? Pazite na ovih 13 stvari da ne izgubite promet!
Redizajn web stranice često ima negativan utjecaj na SEO. Doznajte kako spriječiti (veliki) pad organskih pozicija i kako što lakše proći kroz cijeli proces.
Ako ste se odlučiti izraditi nove web stranice, pazite na bitne stvari, a to nije nužno ljepši dizajn. Bitno je da vas ljudi mogu naći kad vas trebaju, posebno oni koji ne znaju za vas pa pretražuju na Googleu u potrazi za rješenjima.
Dva osnovna SEO cilja kod redizajna web stranice su ugrubo:
- sačuvati postojeće SEO pozicije
- poboljšati pozicije i promet prema webu
Bez obzira radite li redizajn web stranice na istoj domeni ili nekoj potpuno novoj, ne želite izgubiti promet koji je do tada imala vaša postojeća stara web stranica. Stoga je jako bitno paziti da se migracija sadržaja web stranice napravi pažljivo i ciljano.
U ovom tekstu odgovorit ću na niz pitanja s kojima se susrećem tijekom godina, a koji će vam pomoći da smanjite rizik od gubitka prometa i posljedično financija zbog redizajna i migracije web stranice.
Krenimo redom.
Zbog čega nove web stranice mogu izgubiti promet nakon redizajna?
Redizajn web stranice može dovesti do blagog ili većeg pada organskog prometa prema vama, čak i kada se migracija napravi stručno. Očekivani inicijalni gubitak prometa u prvom mjesecu nakon migracije jest između 10% i 30% .
Ovakva situacija je posve normalna i organski promet bi se trebao početi uskoro vratiti na staro, odnosno poboljšati. Planirajte stoga da u mjesecu migracije imate plaćenu Google kampanju kako biste nadoknadili dio izgubljenog prometa.
No ponekad webovi izgube i do 80% organskog prometa ukoliko ne naprave dobar plan i realizaciju same migracije.
Niže je primjer web stranice koja je nakon redizajna doživjeli drastičan pad, a oporavak se nije dogodio ni nakon dvije godine.
Zašto dolazi do pada SEO prometa nakon migracije web stranica?
Pad prometa nakon redizajna događa se jer Google treba ponovo crawlati nove stranice na novim URL-ovim i rangirati ih. No to traje pa proces migracije nije nešto što Google odradi u jednom danu, već traje mjesec ili dva, u nekim slučajevima i tri mjeseca.
Je li migracija web stranice teška?
Migracija web stranica nije teška, ali puno toga može poći po zlu.
Moguće je da se ne naprave dobro redirekcije pa imate duplicirane stranice ili puno stranica s greškama, moguće je da se nove stranice uopće ne indeksiraju, moguće je puno toga ako se migracija ne uradi planski.
Kada je vrijeme da objavite novu verziju weba?
Kao i kod puno drugih stvari, timing je bitan. Vrijeme kada ćete raditi migraciju može jako utjecati na vaše prihode.
U pravilu redizajn web stranice ne launchate prije ili usred same sezone kada imate najviše prometa jer biste mogli izgubiti dio vrijednog SEO prometa. Odredite timing za puštanje nove web stranice u promet onda kada vam je promet najniži.
Primjerice: Idealno vrijeme da turistički subjekti na Jadranu launchaju novi web jest krajem ljeta kada su već sve rezervacije napravljene, svi gosti napunili kapacitete. Jedna je hotelska kuća prije nekoliko godina napravila ogroman propust kada su početkom svibnja objavili nove web stranice te su zbog loše migracije izgubili sve SEO pozicije na Google rezultatima, što je rezultiralo milijunskim gubitkom u odnosu na godinu ranije.
Što je SEO migracija?
SEO migracija je proces koji uključuje planirani transfer ili ažuriranje SEO elemenata kako web stranice ne bi izgubile organske pozicije na Googlevim rezultatima pretrage kod redizajna web stranice.
Ukoliko se prelazak na nove web stranice ili domenu radi bez SEO stručnjaka, posljedice mogu biti katastrofalne. Posjetitelje će dočekati 404 stranice, a Google rezultati će voditi na nepostojeće stranice gdje je nekad bio sadržaj koji je dovodio do konverzija.
Ono što je bitno za znati jest da u slučaju greške nema povratka na staro.
Kako je na jedan upit oko redizajna stranice odgovorio John Mueller iz Googlea, „nema povratka na staro“ nakon redizajna, a nemoguće je izbjeći neki gubitak SEO pozicija.
Različite vrste migracije web stranica
Postoje različite vrste migracija web stranice, ovisno o tome koji dio selite (migrirate):
- Promjena s http na https je tzv. Protokolarna migracija.
- Premještanje dijela sadržaja na poddomenu (npr zadovoljna.hr na zadovoljna.dnevnik.hr ) je migracija poddomene
- Promjena domene tj URL-a stranice u cijelosti (npr. slade.hr u seoslade.hr) jest migracija domene
- Promjena URL-a s .hr na npr. com je migracija Top-Level domene
- Promjena CMS-a na kojem je web (npr. s Wixa na WordPress) je CMS migracija
- Promjena strukture na postojećem webu jest Strukturalna migracija
Redizajn web stranice najčešće se odnosi na strukturalnu migraciju, iako dakako može obuhvaćati sve gore navedeno.
13 koraka da redizajn web stranice, odnosno migracija prođe u redu:
PRIJE LAUNCHA
Korak 1: Identificirajte najvažnije stranice na svom webu
Eksportirajte “Top Pages” iz Google Analytics. Sačuvajte Excelicu za kasnije.
Koristite alate za sortiranje linkova (npr. Ahrefs)
Pomoću Screaming Froga crawlajte cijeli web da biste dobili podatke o URL-ovima.
Korak 2: Ključne riječi i konverzije – Zapišite važne informacije
Kroz Excel tablicu ili na neki drugi način zabilježite TOP pozicije pojedinih ključnih riječi i konverzije kako biste imali podatke za usporedbu nakon launcha.
Korak 3: Provjerite status testnog weba
Pobrinite se da testni web nije dostupan putem tražilica, ali da se može crawlati u svrhu testiranja.
To možete napraviti putem robots.txt filea u kojem ćete postaviti:
User-agent: *
Disallow: /
Bolja opcija je postaviti lozinku tako da samo autorizirani korisnici mogu pristupiti web stranici. Možete to napraviti i putem <meta> taga u zaglavlju:
<meta name=”robots” content=”noindex”>
Korak 4: Pregledajte sadržaj
Redirekcije: Pobrinite se da sve kvalitetne web stranice koje vam donose promet i konverzije ostanu na web stranici, odnosno da su ispravno redirektane/preusmjerene.
Kvaliteta: Pregledajte stranice koje posljednjih godinu dana nisu donijele niti jedan organski klik i ne služe vam za kampanje. Možete ih se riješiti u novoj verziji stranice jer ne pridonose web stranici, ili ih dodatno optimizirajte dok ne budu SEO-friendly.
Pazite da ne obrišete bitne stranice koje možda nisu dobile klik, ali su itekako potrebne (O nama, Politika kolačića, Politika privatnosti itd)
Meta podaci: Pobrinite se da sve stranice imaju optimizirane title tag naslove, metaopise i headinge
Korak 5: Pregledajte interne linkove
Jako je bitno da sredite i interne linkove kako ne biste završili s gomilom 404 stranica.
Interne linkove pregledajte kroz tekstove, linkove u zaglavlju i footeru stranice, navigaciji, breadcrumbsima, paginaciji.
Korak 6: Pregled tehničkog SEO-a
Pregledajte strukturirane podatke i paginaciju.
Pregledajte XML i HTML sitemape.
Testirajte brzinu učitavanja web stranice.
Testirajte eventualne probleme s crawlanjem JavaScripta.
Korak 7: Postavite novu analitiku
Pobrinite se da analitički alati mogu ispravno pratiti nove stranice, postavite GA kod za praćenje i ostale kodove na nju.
Koristite alate kao što su Google Tag Assistant i GA Debugger ukoliko imate problema.
DAN LAUNCHA
Korak 8: Provjerite crawlanje
Verificirajte robots.txt file, testirajte odgovore servera i provjerite eventualne direktive vezane za noindex i nofollow.
Korak 9: Google Search Console
Testirajte i podnesite sitemape.
Konfigurirajte URL parametre kako biste riješili problem duplog sadržaja.
Korak 10: Provjerite redirekcije
Provjerite jesu li redirekcije 301 ispravno postavljene.
Redirekcije provjerite za sve verzije: www i www, http i https, te one koje sadrže velika slova (npr. /seo i /SEO su različiti URL-ovi kao i /seo i Seo) te odlučite koji URL je glavni
NAKON LAUNCHA
Korak 11: Praćenje
Redovito pratite Indeks Status i Crawl Stats u Search Consoli.
Redirektajte vrijedne URL-ove koji su ‘Not Found’.
Pratite eventualne greške u strukturiranim podacima.
Korak 12: Metrike
Pratite promet preko desktopa i mobile uređaja, organske posjete, stope konverzije i prihode.
Pratite ukupan broj indeksiranih stranica prije migracija web stranica, koliko organskog prometa ide kojoj stranici, koje rezultiraju kao „Not Found“ i koje se presporo učitavaju.
Korak 13: Ostalo
Ako mijenjate URL-ove, ne zaboravite ažurirati i:
- oglase
- profile na društvenim mrežama
- Google Business profil
- Politiku privatnosti i politiku kolačića
I za kraj: Trebate li redizajn web stranice, pazite se predobrih i cjenovno niskih ponuda. Na njima imam najviše posla. A vi možete zbog male inicijalne uštede izgubiti puno novca.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025