Interni linkovi i SEO

Interni linkovi su bitni za SEO, nemojte ih zanemariti

I dok se većina ljudi koji su zagrizli za SEO tj. optimizaciju web stranica i sadržaja na njoj fokusiraju na pisanje sadržaja, ne smijemo zanemariti tehnički dio optimizacije. A jedan od bitnih faktora za dobro pozicioniranje među Googleovim rezultatima pretrage su linkovi.

Linkovi mogu biti:

  • Interni — povezuju stranice na istoj domeni
  • Eksterni (vanjski) — povezuju stranicu s web stranicama na drugim domenama
  • Backlinkovi — linkovi koji dolaze na web sttranicu iz drugih izvora
  • Nofollow linkovi — Nofollow linkovi su linkovi koji ne utječu na pozicioniranje linkane stranice

 

Danas pričamo o internim linkovima.

Interni linkovi bitni su za SEO vaše stranice te ih nemojte zanemariti, odnosno olako shvatiti. Dok backlinkovi koji vode prema vama signaliziraju Googleu da ste relevantni za određenu temu, interni linkovi pomažu tražilicama, ali i korisnicima da lakše pronađu stranice.

Interni linkovi:

  • prioretiziraju indeksiranje određenih stranica (informiraju botove tražilica koje su stranice bitne)
  • grade tzv. mapu oko određenih tema
  • pomažu pravilnoj distribuciji linkova
  • pomažu korisnicima

 

Mogu vam reći koji su (ranking faktori). Sadržaj. I linkovi koji vode na vašu stranicu,” ovako je Andrey Lipattsev, strateg za kvalitetu pretraživanja u Googleu odgovorio na pitanje koji su najbitniji ranking faktori još 2016. godine.

Od tada je fokus SEO stručnjaka produkcija kvalitetnog sadržaja te gradnja mreže kvalitetnih linkova koji s drugih stranica vode prema ciljanoj web stranici za koju se radi optimizacija za tražilice.

Međutim, negdje u tom silnom poslu maknuo se fokus s internih linkova.

A interni linkovi olako zamru. Nerijetko rezultiraju greškom jer ih nitko nije ažurirao. Pa se događaju greške. A Google ne voli greške, baš kao ni korisnici.

Prije nego poradite na mreži vanjskih linkova i backlinkova, fokusirajte se na optimizaciju internih linkova, odnosno linkova koji vode s jedne stranice na drugu unutar iste domene.

Interni linkovi su bitni

Interni linkovi vode search crawlere za rukicu

Ukratko, interni linkovi govore botovima koji pretražuju vašu web stranicu gdje da dalje idu. Navigiraju ih po stranicama i zapravo ih vode kroz strukturu, time im pomažući da bolje shvate o čemu se radi na vašem webu.

Tražilice koriste tzv. crawlere da putuju kroz vašu web stranicu i prikupe informacije o njima. Interni linkovi tako ih zapravo vode za rukicu i govore „ove stranice su važne.“

Velik broj internih linkova koji vode na neku određenu stranicu signaliziraju Googleu da je ta stranica bitna te tako tražilice lakše mogu odrediti što će ponuditi korisnicima među rezultatima pretrage.

 

Pazite i koje riječi linkate

Nemojte linkati riječ „ovdje“ ili „pročitajte više”.

Time zapravo jačate te riječi. Anchor tekst je onaj dio teksta na koji je postavljen link i trebao bi sadržavati relevantne ključne riječi.

Primjerice, ako linkam prema tekstu „Što je SEO optimizacija“, link ću postaviti na dvije ključne riječi (ili cijelu frazu), ne na riječ „ovdje“.

Pogrešno: Što je SEO optimizacija pogledajte ovdje

Ispravno: Pročitajte što je SEO optimizacija

 

U Google Search Consoli kroz Internal Links Report možete vidjeti gdje vode vaši interni linkovi.

Međutim, taj alat će vam samo reći koliko linkova interno vodi na koju stranicu. Da biste detektirali eventualne probleme sa strukturom internih linkova trebat će vam neki od SEO alata.

WordPressov Yoast SEO plugin poslužit će vam da vas upozori da postavite interne linkove u blogove koji se spremate objaviti, dok primjerice broken linkove (linkove koji vode na neku stranicu s greškom) možete detektirati pomoću više alata, između ostalog sa SEMrushem.

 

Interni linkovi pomažu jačanju neke stranice

Struktura internih linkova odlučuje kako se linkovi distribuiraju kroz cijelu vašu web domenu. Interni linkovi mogu pomoći boljem pozicioniranju određenih web stranica među rezultatima pretrage.

Osim toga, kad backlinkovi ne vode prema nekim vama važnim stranicama, kroz interne linkove možete ojačati te stranice. Dobar primjer za to bi bili linkovi na određene kategorije.

 

Greške kod internih linkova negativno utječu na SEO

Kao i o ostalim stvarima na web stranici, trebate redovito voditi računa o internim linkovima. Ako ste neku stranicu obrisali ili izmijenili URL, trebate promijeniti sve interne linkove koji su vodili na taj stari sadržaj kako on ne bi rezultirao greškom.

Razbijene ili broken linkove možete pronaći putem više alata, između ostalog:

 

No-follow interni linkovi nisu poželjna SEO praksa

Nemojte koristiti nofollow atribute po defaultu!

 

Atribut =”nofollow” je element u <a> tagu koji govori Googleovom crawleru da ne slijedi link, tj da ne daju nikakvu važnost njima kroz tzv. link juice, koji bi na stranici trebao teći bez zastoja.

Imate li na stranici internu pretragu, rezultati interne pretrage ne bi uopće trebali biti indeksirani te voditi ljude s Googlea na njih. Ali linkovi na stranicu s rezultatima interne pretrage su jako vrijedni i želi da ih Google slijedi. Stoga svi linkovi trebaju biti follow, a robots meta tag bi trebalo biti:
<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

Imate li WordPress stranicu instalirajte Yoast jer će on automatski postaviti da interne stranice pretrage budu noindex.

Na mnogo stranica koristi se nofollow link kako se ne bi davalo autoritet stranicama poput „dodaj u košaricu.“ Stranice „dodaj u košaricu“ i ne treba indeksirati, no to se radi pomoću „noindex“ taga u robots.txt fileu, a ne putem nofollow linkova.

Prekomjerno korištenje nofollow atributa može rezultirati i time da tražilice ne indeksiraju vaše stranice iako imaju kvalitetan sadržaj. Takav atribut, dakle, koristite povremeno i uglavnom kod linkanja na neke druge web stranice izvan vaše domene, a interni linkovi neka budu follow.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci