„Koliko košta jedan tekst?“ pitate se. Želite raditi content marketing, a bez tekstova nikako ne možete pa se krenete raspitivati.
No možda postavljate pogrešno pitanje. Koliko košta jedan par tenisica, jedan automobil ili jedna kuća? Nema univerzalnog odgovora, no u poslu u principu često vrijedi ono „koliko para, toliko muzike.“
Iako je o cijenama zaista nezahvalno govoriti, pa je stoga teško naći konkretan podatak koliko košta pisanje jednog teksta ili članka, pokušat ću vam ipak pisanje za potrebe marketinga staviti u kontekst, prema informacijama kojima raspolažem. Napominjem da ovo nije rezultat nikakvog strukturiranog istraživanja, nego raspitivanja kod kolega.
Cijena pisanja teksta u Hrvatskoj kreće se između 75 kuna (iliti 10 eura) i 750 kuna. Ogromna razlika, čak 10x!
Za 750 kuna možete napisati čak 10 članaka ako angažirate nekog početnika koji voli pisati. Apsolvent koji upravo završava fakultet, a imao je 5 iz hrvatskog na maturi, talentiran je, ide mu pisanje, e on može svaki dan napisati barem pet članaka po 75 kuna. To zovemo pisanjem kao na traci, samo da se izbaci što više toga, da se ima čime zabaviti publika kad dođe na web.
Problem s ulaganjem u tu vrstu pisanja sadržaja jest što smatrate da radite content marketing. I što očekujete rezultate. Ipak, napomenula bih da za većinu slučajeva vrijedi ovo: Dugoročno ćete skuplje platiti 10 članaka po 75 kuna nego jedan od 750 kuna.
Evo i zašto:
Osoba koja piše kao po traci uglavnom ovako piše:
- surfa strane portale, nađe neki kratki članak i prevede ga
Cijena prijevoda kartice teksta u Hrvatskoj košta otprilike 70 kuna. Dakle, platili ste prijevod, ne izradu sadržaja. Zato to košta tako malo. Jer je jednostavno.
To su tzv. blic tekstovi, piši čisto da popuniš kvotu ili prazninu na nekoj rubrici na webu. Postavite to na Facebook stranicu, dobijete 2 lajka i priča je tu gotova. Nekad malo boostate objavu pa dobijete 202 lajka. I tako u krug. Niti je tko zapamtio te članke, niti ste od tih lajkova zaradili.
„Ajd nešto napiši“ i „Ovo bi ljudima moglo biti zanimljivo“ nisu dobre taktike pisanja.
Zašto neki tekstovi/članci koštaju 500 ili 750 kuna?
Zato jer vrijede. Zato jer je autor proveo 10x više vremena istražujući što će pisati i zatim taj članak pisao jedan ili dva dana, pritom pazeći na ključne riječi, strukturu članka, niz SEO pravila koji će omogućiti da taj članak bude visoko rangiran na rezultatima pretrage na Googleu i da se pojavi kad netko drugi ukuca baš te ključne riječi. I svaka kuna uložena u taj članak vjerojatno će se isplatiti. Višestruko. Jer se u pisanje takvog članka ne ide s pretpostavkom „ovo bi ljudi mogli čitati“, nego krećemo od činjenice „istražili smo što ljudi pitaju, mi im nudimo odgovore.“
Content marketing ili marketing putem sadržaja nije pisanje fora tekstova, pisanje kolumni i kreativnih blogova. Osim vizualnih i audio materijala, u srcu content marketinga su promišljeni tekstovi, znamo što ljudi žele pročitati i gdje ih želimo plasirati i pišemo točno za njih. Odgovaramo na njihova pitanja koje ukucavaju u Google tražilicu svakog dana i tu smo, nudimo odgovor. Kliknut će namjerno na naš naslov, doći na našu web stranicu, možda čak nešto i podijeliti drugima ili kupiti.
Kako znamo što ljudi žele? Jer znamo istražiti ključne riječi i pojmove, imamo SEO alate koji nam pomažu u pametnijem i boljem sadržaju. Ti su članci SEO optimizirani s naslovima koji povećavaju CTR (klikanost). Takvi članci su korisni, donose puno informacija i daju određenu vrijednost.
SEO je način promocije sadržaja na tražilicama. Bez SEO-a članci su najčešće nevidljivi onima koji guglaju. Bez SEO-a te članke moramo stalno objavljivati po društvenim mrežama, plaćati oglase da bi na kraju dobili manje nego što bismo dobili da smo uložili više.
Kvalitetni autori ne naplaćuju svoj rad pisanja 10 eura. Neisplativo je. Na pisanje samog jednog članak potroše jako puno vremena, dnevno mogu isproducirati maksimalno jedan. I to ako su su već odradili neku vrstu pripreme ranije poput istraživanje ključnih riječi.
Za 750 kuna možete napisati 10 članaka od 75 kuna. Razlika je što će vam članak od 750 kuna vjerojatno zaraditi puno više novca od uloženog, dok ćete onih 10 članaka platiti isto 750 kuna, ali bez dugoročne koristi.
Kako izgleda proces pisanja jednog SEO optimiziranog teksta:
- istražuju se ključne riječi vezane za poslovnu nišu
- između ogromnog broja ključnih riječi odaberi se oni s velikim volumenom pretrage i malom konkurencijom
- istražuju se materijali i činjenice na osnovu kojih će se pisati tekst
- uobličuje se dugačak tekst s nizom podnaslova, lista i pitanja, sve prema SEO pravilima
- objavljuje se sadržaj pomno pazeći na pozicije ostalih elemenata, poput CTA gumba
Distribuciju sadržaja kojeg slijedi namjerno ne spominjem da ne širim temu. Ostanimo na pisanju tekstova.
Opisala sam već razliku između kreativnog pisanja i pisanja za web, pročitajte članak jer će vam dobro objasniti proces pisanja, ali i potaknuti vas da sljedeći put kod pisanja dobro razmislite ima li smisla to što pišete.
Najnoviji članci
Digitalni marketing 2024. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
22 studenoga, 2023Zašto su društvene mreže bitne za SEO? Google uvodi bitnu promjenu!
Društvene mreže dobit će dodatno na važnosti za SEO posljednjim Googleovim updateom svog algoritma - prikazivat će vaš broj followera!
18 studenoga, 2023Visoki spam score: Je li vaš web toksičan?
Ponekad web stranice imaju visoku toksičnost, odnosno visoki spam score, što posljedično utječe i na njihovo rangiranje na Googleu.
18 studenoga, 2023