Dark Traffic - kada ne možemo detektirati izvor prometa

Dark traffic ili kad analitika zeza: Google Discover, TikTok i WhatsApp skriveni su izvori prometa prema vašem webu!

Ako ne znate odakle dolaze posjete na vašu stranicu, kao da se nalazite u mraku. Nemate pojma otkud stižu ljudi na web, gdje se najviše isplati ulagati u daljnju vidljivost, kome „zahvaliti“ na konverzijama. Bez analitike je teško je isplanirati bilo kakvu digitalnu  marketinšku strategiju, pa tako i onu koja se tiče content marketinga.

 

U Google Analitici vidimo brojne izvore prometa prema našim web stranicama,k ategorizirano kao  ‘Organic Search’, ‘Paid Search’, ‘Social’, ‘Referral’ i ‘Direct’.

Kad je promet “Direct”, to doslovno znači da je netko direktno došao na vašu web stranicu.  Veseli nas, mislimo da su ljudi počeli pamtiti naš brend i URL te da dolaze na web sami od sebe.

 

No kad ti preko noći broj posjeta koji direktno dođu poraste za 70.000, a posjete k tome ne vode na naslovnicu već na neki blog, znaš da nema šanse da su ljudi došli direktno iako analitika uredno kaže „Direct“.

 

Direct traffic- direktni dolasci na web

Tu se radi o nečem što zovemo “Dark Traffic“. U slobodnom prijevodu bismo ovo zvali zamračivanje podataka odakle zapravo dolazi promet na naše stranice. Ponekad je dosta teško znati otkud i preko čega stižu posjetitelji na vašu web stranicu.  Dark Traffic lako je pomiješati s Dark postom, no radi se o različitim stvarima.

Dark post odnosi se na oglas na društvenim mrežama koji se ne pojavljuje na vašem timelineu tega  korisnici ne mogu vidjeti ako posjete vašu stranicu ili profil. Dark traffic odnosi se pak na promet kojeg analitički alati ne mogu detektirati. Vidjet ćete negdje i termin “dark social”, to je promet koji dolazi s društvenih mreža a pritom ga analitički alati ne mogu smjestiti pod stvarni izvor, nego se on bilježi kao direktni dolasci..

 

Više je razloga zašto se klikovi prema na vašim web stranicama mogu prikazati kao direktni dolasci, a iznenadit će vas da je među tim razlozima i sam Google:

 

 

  1. Chat/social platforme

 

Platforme poput TikToka, WhatsAppa, Slacka, Facebook Messengera ili Discorda u potpunosti skrivaju referral podatke pa ćete tako svaku posjetu preko njih u Google Analitici vidjeti pod “Direct” dolaske. (Izvor: Sparktoro)

 

  1. Google Discover

 

Promet kojeg web stranice dobivaju preko Google Discovera u vašoj će se Google analitici pripisati direktnim dolascima! Da biste saznali točnu informaciju, trebate ćete otići u Google Search Consolu.

 

Google Discover primjer- HrvatskaAko ste korisnici iPhonea, moguće da ne znate za Google Discover. No korisnici android telefona tako učestalo konzumiraju sadržaj, najčešće vijesti. Jedan potez prsta udesno s naslovnice otvara nam Google Discover gdje nam se servira onaj sadržaj koji je uglavnom probran. Jer kao korisnik možete odabrati o čemu želite primati novosti. Algoritam uči što vas zanima te vam servira one vijesti za koje smatra da će polučiti klik.

 

Primijetite li ogroman skok prometa na svojoj web stranici, a pojma nemate što se događa, pogledajte u analitici koja točno stranica dovlači nove posjete. Vjerojatno će se raditi o nekom tekstu koji je završio na Google Discoveru.

Da je Google Discover izvrstan za promet otkrila sam kroz suradnju s jednim portalom. Kad su počeli dobivati 70.000 posjeta dnevno pa 120.000 dnevno, nisu znali što se događa. Sve su radili kao i inače. Analitika nije pokazivala ništa osim da su odjednom ljudi počeli dolaziti direktno na web stranicu. No kako se baš meni jedan njihov teksta tih dana prikazao na Google Discoveru, što sam i screenshotala, odmah sam posumnjala na to.

 

Kako otkriti prometa s Google Discovera?

 

Malo bolji pogled pokazao je da svi dolaze na jedan tekst- taj koji sam i ja dobila na Discover feedu. I zbog toga je za dva dana tekst pročitalo 190.000 ljudi. Toliko prometa do tada nisu imali u dva mjeseca zaredom.

 

Iako će od Google Discovera najviše profitirati portali koji imaju zanimljive i clickbait naslove, no nerijetko vidim i jako nišne webove da iskaču s vijestima. I sama sam imala 2 teksta koja su završila na Discoveru, a to sam otkrila putem Google Search Console i Discover reporta.

 

I manji webovi koji imaju zanimljiv sadržaj mogu dobiti promet. Čak je i moj blog profitirao dvaput od toga, oba puta se radilo o vijestima vezanima uz sam Google algoritam. Dakle, za Discover valja raditi zanimljive vijesti, dok dugoročno koristan sadržaj baš i ne prolazi.

 

 

  1. Boomarkiranje teksta

 

Ako je netko vaš tekst spremio tako da napravio tzv. „bookmark“, te je kasnio posjetio stranicu preko toga, Google analitika prikazat će taj dolazak kao direktan. Nije da će se tu raditi o nekim velikim brojkama, jer malo je onih koji ostavljaju čitanje za kasnije preko Bookmarka.

  1. Kopiranje linka odnekud

 

Ako netko kopira link na vaš tekst te ga pošalje svojim prijateljima, npr. putem maila, i njega 10 osoba iskopira direktno u browser, u vašoj analitici to nećete znati. Te će posjete biti direktne. Naposljetku, svi su oni ukucali baš taj link- direktno došavši na vašu web stranicu.

 

 

 

Da zaključim, ponekad ćete se naći u mraku informacija i nećete znati otkud dolazi promet. Dok kod Google Discovera imate način za pronaći tu informaciju, ako ste završili u nekoj WhatsApp grupi, na Slacku li TikToku, moguće da ćete odjednom vidjeti poveći priljev posjetitelja. Ne možete li detektirati otkud dolaze, s pravom posumnjajte da ste završili u nekoj od chat aplikacija. Posebno ako se za par dana broj direktnih dolazaka opet naglo smanji.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci