Employee advocacy primjer

Employee advocacy: Zašto trebate dozvoliti zaposlenicima da izgrade svoj brend (i vašu tvrtku)

Mnoge tvrtke tj šefovi u tim tvrtkama boje od svojih zaposlenika napraviti brend. No zaposlenici brendovi donose ogroman profit. U ovom članku doznat ćete što (ni)je employee advocacy i tko je THE brend ambasador svoje tvrtke u Hrvatskoj. Pa kopirajte taj primjer.

 

Zaposle neku osobu, a onda ne ulažu u edukacije, ne daju mi prostora tijekom radnog vremena da se eventualno sam educira, pritom mu još brane i korištenje društvenih mreža, a sve to iz neke bojazni koja počiva na onom temeljnom strahu poslodavca: A što ako taj zaposlenik ode?

O tom strahu već sam pisala malo u članku o Linkednu i zašto bi svaki zaposlenik trebao biti aktivan, ali zaista smatram da takve stvari treba redovito ponavljati. Ne samo da zaposlenicima bude bolje, nego i tvrtki!

Srećom, posljednjih godina veće tvrtke počele su shvaćati prednosti koje donosi angažman zaposlenika na pojedinim društvenim platformama pa se izrodio i tzv. Employee advocacy program. Ukratko, employee advocacy je ništa drugo nego da pustite da vas vaši zaposlenici reklamiraju.

Što nije employee advocacy:

  • kad šef treba odobriti svaki status i komentar zaposlenika
  • kad svi zaposlenici trebaju podijeliti neki članak ili TV spot na svojim profilima na društvenim mrežama
  • kad zaposlenici moraju reklamirati neki proizvod na svojim privatnim profilima (pogotovo onaj koji nikad ne koriste)

 

To nema smisla.

Društvene mreže su platforme brze komunikacije i dok šef nešto odobri, proš’o voz.

Ako svi dijele isti članak ili TV spot, iz aviona je jasno da je to neprirodno i očito naručeno s vrha.

Ako moraju uzbuđeno reklamirati neki proizvod kojeg ste izbacili na tržište, a pritom njihov profil uopće nije u skladu s tim, to je isto jako „prozirno.“

Ja ne vozim bicikl. Vi ne radite nešto drugo. Svatko od nas ima svoje posebnosti, koje naši prijatelji i online konekcije već poznaju. Ako me nikad nisu vidjeli da bicikliram ni uživo ni na nekoj fotografiji, ja sam potpuno kriva osoba za reklamu bicikla. Čak i da ushićeno kažem „Evo ovaj ipak vozim“, malo će biti sumnjivi. Povjerovat će mi jedino ako se nastavim ponašati u skladu s tom novostečenom navikom.

Stoga treba employee advocacyju pristupiti laganije, bez strogih „moraš“ pravila. Preporuke su uvijek bolje. A najbolje je kad je sve to zaista prirodno.

Imate li tvrtku od 600 ljudi, za employee advocacy ne trebate izdvojiti ni 60 ljudi. Možda je 6 ili 16 njih sasvim dovoljno.

Oni koji zaista žive svoj posao, koji strastveno vole to što rade, koji su vrhunski stručnjaci, a pritom i ekstrovertirane osobe koje uživaju u procesu dijeljenja informacija, ti su profili ljudi najbolji da budu vaši brend ambasadori.

Nedavno sam razgovarala s jednom tvrtkom oko edukacije u vezi Employer advocacyja te smo zajedno analizirali njihove LinkedIn stranice i pojedine profile zaposlenika. Stranice na LinkedInu krcate su sadržaj kojeg nitko ne čita i ne komentira, unatoč brojnim shareovima na zidove zaposlenika. Zaposlenici su podijelili nešto na svom zidu, ali nitko na to nije reagirao.

Zašto?

  1. LinkedIn baš ne gura share posta u feedu
  2. Ako si dijele isti info, to počinje biti zamarajuće ili će se pak aktivnost eventualno dogoditi na jednom od tih profila dok će druge objave zamrijeti
  3. Većina tih zaposlenika uopće nije aktivno na LinkedInu, nemaju doseg, pa ga nema ni ta objava

 

No jedan zaposlenik se izdvojio. On je već dugo aktivan na LinkedInu i razgovara sa svojim konekcijama i followerima o svim aspektima svog posla, zanimanja i branše. Sudjeluje u razgovorima na drugim profilima, grupama i općenito je dio aktivne zajednice. Kada on podijeli neku informaciju u vezi novog proizvoda tvrtke u kojoj radi, nitko to ne smatra reklamom, već sastavnim dijelom njegovoj poslovnog života.

Više pažnje obraćamo kad neki sadržaj objavi „zvijezda“ neke mreže, aktivan korisnik koji se istaknuo svojim znanjem i kojeg volimo pratiti, nego kad nam netko gura reklamu kao prvu i jedinu objavu.

Dobra metoda je da tek svaki 10. post bude reklama, a još bolje da je to svaki 20. post. Jednom mjesečno je sasvim dovoljno. Tad će vas ljudi čuti.

Ne rasipajte pažnju ciljane skupine tako da im dosađujete s vašom firmom svakog dana ejr onda kad budete imali nešto zaista važno za predstaviti, više nikog neće biti briga.

LinkedIn nije mreža na kojoj je „ja, ja i ja“ u fokusu, za to imate Instagram.

 

Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?

Zaposlenik kao brend ambasador

 

Dozvolite zaposlenicima da izgrade sebe kao brend, da postanu zvijezde platformi na kojima komuniciraju, da aktivno koriste različite forume ili blogerske platforme i da raspravljaju o nekim temama bez da im visite nad glavom.

Dajte da idu među ljude, na edukacije, konferencije i druženja, da budu predavači,  da izgrade sebe kao brend u industriji u kojoj jeste.

Oni koji angažiraju druge za neki posao nerijetko angažiraju tvrtku zbog te i te osobe koja tamo radi.

 

Employee advocacy primjer

 

Jedan od domaćih primjera kako se to radi jest Miroslav Varga, čovjek koji iza sebe ima valjda 500 javnih nastupa i koji je lice Escape studija iz Osijeka. Njegovi nastupi na društvenim mrežama, a posebice na konferencijama su uvijek magnet za publiku. Svi koji su ga slušali jednom kad im zatreba oglašavanje na Googleu, sjete se uglavnom prvo baš njega.

I gle čuda, nerijetko angažiraju tvrtku u kojoj radi za oglašavanje! Na gornjem vizualu vidite koje su povezane pretrage kad netko ukuca “Escape studio” u Google tražilicu. Varga je keyword.

Varga je za mene primjer the brend ambasadora tvrtke. I njegov kolega Zorin također.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci