
8 načina da vam tekst završi na Google Discoveru (i dobije do 100.000 pregleda)
Odjednom na web stranici imate 20.000, 50.000 ili čak 100.000 posjeta u danu više, a nemate pojma otkud dolaze ti ljudi. Google Analytics ne pokazuje izvor, ništa ne odaje što bi moglo biti posrijedi. Može biti da je neki vaš tekst završio na Google Discoveru.
Brojni korisnici android telefona konzumiraju vijesti svakodnevno tako da umjesto da posjete različite web stranice, oni samo „svajpaju“ početni ekran svog telefona udesno i Google im izbaci sadržaj koji bi ih mogao zanimati. To je Google Discover. Koji uskoro stiže i na desktop računala, dakle moći će ga vidjeti i kliknuti još stotine milijuna ljudi!
Google Discover je personalizirani feed sadržaja koji korisnicima android uređaja prikazuje sadržaj na osnovu onog što su označili da ih zanima ili koje web stranice inače posjećuju, a ne tradicionalnih ključnih riječi.
Discover predstavlja moćan izvor organskog prometa. Radila sam s portalima koji su redovito „završavali“ na Google Discoveru, što je značilo da bi im neki tekstovi „potegnuli“ 50.000 ili čak 100.000 pregleda.
No nismo mogli to postići sa svakim tekstom. Google Discover nije predvidiv u smislu da se na njega možete osloniti kao primarnog izvora prometa. Nema garancije da će vaši tekstovi završiti kao prijedlozi za čitanje. Stoga ga treba shvatiti kao bonus promet.
Tajna formula za Google Discover?
Ako je i ima, bila bi to dosljednost + aktualne teme.
Iz iskustva znam da kad neki tekst dosegne ogromnu inicijalnu čitanost, kroz nekoliko sati pojavljuje se u Google Discoveru ispred one publike koju taj sadržaj inače i zanima. Najčešće se radi o većim web portalima, ali nisu uvijek to news portali.
Kad nišni webovi dosegnu čitanost od oko 2000-5000 dnevno (ovisno o tematici/niši), taj sadržaj se također sutradan pojavi na Google Discoveru onoj publici koju zanimaju upravo te teme. Putni kofer, Morski.hr, Ženski recenziraj, Journal…redovito ih viđam na svom Google Discoveru, baš kao i neke popularne strane stranice koje se bave digital marketingom, SEO-om posebno.
Moji tekstovi s ove stranice završile su također na Discover. Meni se to, doduše, dogodilo svega triput, ali to je značilo po 20.000 dolazaka. Da pišem redovitije i da odmah reagiram na vijesti iz branše te se tome posvećujem, sasvim sigurno bi to viđala i prije. No kao soloprenuer ne mogu se posvetiti praćenju vijesti s tolikom, gotovo uživo, posvećenošću. Portali i firme koje imaju zaposlene novinare i content writere mogu.
Ovo je 8 stvari koje utječu na pojavljivanje u Google Discoveru:
- Budite brzi i pišite aktualne teme (koje odgovaraju interesima publike)
Google Discover uglavnom korisnicima gura vijesti, odnosno vrlo aktualne teme u kombinaciji s temama koje već zanimaju vašu publiku. Google analizira koje teme je korisnik označio u postavkama da ih zanimaju te koje je web stranice korisnik nedavno posjetio ili ima naviku ga često posjećivati, a sve kako bi vam ponudio onaj sadržaj na kojeg ćete vi vjerojatnije kliknuti.
Koje su aktualne teme možete saznati putem alata Google Trends, Buzzsumo ili pak Sparktoro, ali i „pješice“ preko vlastite analitike, press clipping materijala ili praćenjem različitih događanja.
Živite li u Zagrebu, vjerojatnije ćete dobivati sadržaj s lokalnih portala kao što je npr Zagreb.info nego sadržaj koji je vezan uz Pulu ili Varaždin.
Evergreen sadržaj se može isto pojaviti na Discoveru, ali bitno je da bude i aktualno. Primjerice, ako pišete o obiteljskim izletima, to je tema koja je uvijek aktualna, a pored toga je i evergreen te ima SEO potencijal. Takve teme redovito ažurirajte, jer Google Discover neće nuditi tekstove od lani.
Stare tekstove nećete vidjeti, ali ponekad ćete na Google Discoveru vidjeti tekst star nekoliko dana, posebno ako prethodnih dana niste bili aktivni ili ste se pak u jednom danu više puta vraćali na Google Discover pa vam on sad ne nudi ono što ste već od aktulanosti tog dana pročitali.
- Pišite naslove i sadržaj s emocionalnim učinkom i dozom znatiželje
Naslov je prilika da privučete pažnju. Sadržaj koji izaziva emocije ili budi interes kod korisnika ima bolje rezultate na Discoveru.
Iako clickbait jako dobro prolazi na društvenim mrežama, na Google Discoveru je situacija obrnuta. Clickbaita tamo gotovo da nema, barem ne onog klasičnog poput „Majka je ušla u sobu i zaprepastila se kad je vidjela ovo“. On se radi puno „finije.“
Neka naslov jasno govori o sadržaju teksta, ali uz par pomnog odabranih riječi koji će dodatno zagolicati maštu čitatelja.
Ako pišete lokalan sadržaj, dobra je taktika u naslov staviti ime četvrti ili pak naziv za stanovnike tog mjesta, npr „Splićani će napokon dobiti lijepu šetnicu, ali za stanovnike Žnjana to znači veliku promjenu.“ No sam spomen bilo koje ciljane skupine (npr. “instruktori vožnje”) automatski daje konkretnost tekstu i više zove na klik.
Dobra je taktika postaviti u naslov neki „citat“, emotivno nabijenu riječ (“pucaju”, “ogorčeni”, “najbolje”, “majke”, “pogrešno”).
- Izbjegavajte „osjetljivi“ sadržaj
Google Discover cilja na sigurno i široko prihvatljivo korisničko iskustvo. Sadržaj s golotinjom, seksualnim temama, nasiljem ili drugim potencijalno uvredljivim materijalom vjerojatno neće biti prikazani. Držite se tzv. obiteljskog sadržaja ako želite ostati kvalificirani.
- Koristite atraktivne vizuale
Google Discover je vizualna platforma i slike igraju ključnu ulogu. Članci s atraktivnim, visoko kvalitetnim slikama imaju veću šansu za klikove, jednostavno zato jer i korisnici više reagiraju na njih.
Koristite slike širine najmanje 1200 piksela, izbjegavajte kao naslovnu fotografiju staviti logo firme ili neku reklamu te max-image-preview:large u meta oznakama kako bi Google mogao prikazati slike u punoj veličini. Analizirajte koje slike imaju najbolji CTR (stopu klikanosti u odnosu na broj pregleda).
- Poradite na inicijalnom čitanju tekstova
Ugrubo rečeno, tekstovi trebaju promet i angažman korisnika kako bi imale šansu za pojavljivanje na Google Discoveru.
Iako sam promet nije jedini odlučujući faktor, često ukazuje na to da je blog objava korisna i zanimljiva korisnicima. Više razine prometa i metrike angažmana poput klikova, lajkova, dijeljenja i komentara mogu poboljšati vidljivost i šansu da se tekst pojavi na Discoveru.
Podijelite tekst na svim društvenim mrežama koje imate, pogotovo u grupama ako ih vodite, ali i na naslovnici portala ukoliko imate redovan priljev čitatelja.
- Izgradite lojalnu i povratnu publiku
Ova točka je vezana direktno za točku broj 5, ali je valja zasebno naglasiti.
Discover daje prednost sadržaju s onih web straniae koje već imaju izgrađeni autoritet, odnosno publika im se stalno vraća. Zato ćete kao prijedloge u svom feedu vidjeti najčešće one izvore koje vi i inače posjećujete. Osim toga, izgradnja brenda povećava klikanost jer će ljudi prije kliknuti na tekst iz nekog njima poznatog izvora, nego s nekog bloga i web portala za kojeg prvi put čuju.
Imajte na umu kako newsletteri, push notifikacije, dolasci i dijeljenja s društvenih mreža te direktni promet pomažu Googleu da prepozna vrijednost vašeg sadržaja.
- Pazite na mobilno korisničko iskustvo
Google Discover je mobilna platforma, što znači da su čitatelji na telefonima. Stoga vaša web stranica mora biti brza (Core Web Vitals i dalje su važni, posebno TTFB (vrijeme do prvog bajta)., responzivnog dizajna te vrlo jednostavna za korištenje. Maknite previše pop-upova, provjerite jesu li vam fontovi čitki na malim ekranima, gdje su vam gumbi.
- Pratite metrike kroz Google Search Consolu
Iako Google Analytics ne daje uvid u promet s Discovera, Googleova Search Consola ima poseban izvještaj za Discover (ako vaša stranica dobiva promet od tamo).
Kako pristupiti Google Discover izvještaju u Search Consoli?
Kliknite na Performance pa potom Discover s lijeve strane te onda kliknite na Discover Appearance. Sve to „exportitajte“ i vidjet ćete:
- Broj prikazivanja
- Broj klikova
- CTR (click-through rate)
- Koji URL-ovi ostvaruju pojavljivanja
Koristite ga kako biste vidjeli koji se članci prikazuju, kako se ponašaju i gdje imate priliku za poboljšanje. To će vam dati uvid u to što radi, a što ne.
Zaključak:
Web stranice bi trebale težiti da se rangiraju na Google Discoveru, posebno kada je u pitanju medijski portal ili web koji je orijentiran na sadržaj (blog). jer je ovo način na koji mogu doći do publike koja je relativno pasivna. Google Discover znači povećanje organskog prometa i vidljivosti brenda. No za to postići trebate biti konzistentni i objavljivati, po mogućnosti, svakog dana. I to da ste prvi s nekom viješću!
Najnoviji članci
Nova era za Black Hat SEO: Spamanje LLM-ova
Black Hat SEO koristi upitne tehnike optimizacije webova za tražilice s ciljem postizanja boljeg rangiranja. Sad je stigao i na AI platforme.
02 svibnja, 20258 načina da vam tekst završi na Google Discoveru (i dobije do 100.000 pregleda)
Google Discover je personalizirani feed sadržaja za korisnike android uređaja koji može značiti jako puno za povećanje prometa prema vašim web stranicama.
07 travnja, 2025Glasovna pretraga – 20% svih pretraga više se ne tipka!
Glasovna pretraga nešto je što ne biste smjeli zanemariti. Sve je više onih koji ne tipkaju nego samo nešto glasom pitaju Google, Siri ili Alexu.
02 travnja, 2025