Meta je najavila „new Facebook page experience“ za sve male i srednje biznise negdje u listopadu. Sad smo napokon dobili tu opciju, a evo što je sve novo u vezi Facebook stranica s krajem 2022. godine.
Što je novo u par crtica:
- ne možete upravljati stranicom preko svog osobnog profila
- novi CTA gumbi
- mobilno zakazvanje objava
- automatsko uređivanje komentara
- featured objave
- dijeljenje objava automatski i u grupama
Vodite li komunikaciju putem Facebook stranica, možda ste već dobili pop-up obavijest da se vaša stranica automatski prebacila na novu verziju. Ako niste, pričekajte jer nije moguće zatražiti da vaša stranica dobije to opciju ili to ručno napraviti.
Ako ste dobili novu Facebook stranicu, javni URL do stranice ostaje isti.
No mijenja se jedna bitna stvar: više ne možete upravljati stranicom ako ste ulogirani preko svog osobnog profila.
Dvije su stvari jako bitne:
- Objavljivanje sadržaja preko Meta Business Suitea je i dalje najbolja opcija.
- Za uređivanje stranice trebate se prebaciti na business page, a ne koristiti osobni profil.
To ćete napraviti na sljedeći način:
Otvorite Facebook i kliknite profilnu fotografiju te odaberite „See all profiles.“
kad dobijete popis svih dostupnih profila i stranica, kliknite onu koju želite koristiti.
Drugi način jest da odete na URL vaše Facebook stranice i kliknete gumb „Switch Now“.
Nakon što ste se prebacili, i dalje postoji mogućnost da se prebacite na stari (klasičan) izgled Facebook stranice.
Kliknite Edit Page > Switch to Classic Pages.
Napomena: ako se prebacite na klasičnu stranicu, sadržaj kojeg ste objavili pod novim će nestati sa stranice, a oglasi će stati.
Kad se prebacite na klasičnu verziju, dobit ćete obavijest da možete downloadati sve poruke, komentare i sadržaj s nove stranice.
Po čemu je novo iskustvo Facebook stranice drugačije?
Nove verzije Facebook stranica imaju manje opcija. No to nije nužno loše.
Postojeće opcije možete podesiti preko panela s postavkama na stranici: Settings > Privacy:
a. Stories/Reels tabovi
Na tabovima s video sadržajem podesite tko može vidjeti i dijeliti vaš sadržaj.
b. Tagging tab
Postavite kontrolu tko može objavljivati na vašoj stranici, što uključuje i recenzije.
a. Blocking tab
Za blokiranje profila i stranica koristite ovaj tab.
b. Linked Accounts tab
Imate li povezane profile s Instagrama i WhatsAppa, a na ovom tabu možete pregledavati i upravljati profilima.
c. Page Quality tab
Želite li postaviti pravila ponašanja na stranici, upravljajte smjernicama putem ovog taba.
Što je Moderation Assist Tool?
Ako imate Facebook stranicu koja i dalje ima gomilu interakcija, novi alat Moderation Assist Tool će vam se svidjeti. Pomoću ovog alata nekim od interakcija možete upravljati automatski kako biste više vremena imali za stvaranje kvalitetnog i ciljanog sadržaja.
Idite na Professional dashboard izbornik s desne stranice i odaberite Moderation Assist.
Alat ima podešeno automatsko pravilo: komentari korisnika koji nemaju prijatelje ili followere bit će automatski uklonjeni. (to su ionako botovi).
Klikom na gumb „ Add More“ možete dodati još filtera, kao npr. skriti komentare s linkovima, fotografijama ili određenim riječima.
Kako urediti novu Facebook stranicu?
a. Skratite uvod na 100 znakova
Umjesto dosadašnjih 255 znakova uvoda i jos 50.000 za „dodatne informacije“, sada imate 100 znakova da se ukratko predstavite.
b. Dodajte novi poziv na akciju (CTA)
Stranice koje su prešle na novo iskustvo imaju 3 call-to-action poziva na raspolaganju:
- Buy Now -> za povećanje prodaje drive sales,
- Reserve -> za povećanje rezervacija (npr. ako imate restoran)
- Visit Group -> za povećanje povezanih Facebook grupa
Odabirete gumbe klikom na tri točkice ispod cover fotografije na stranici i zatim klikom na Edit Action Button.
c. Istaknite vama bitne stvari
Nešto što već postoji na LinkedIn profilima, sad je dostupno i za Facebook stranice.
Iako ste i prije mogli nešto istaknuti na vrh, ali u obliku posta, sad možete istaknuti više različitih stvari koje će pratitelje uvijek dočekati na vrhu stranice.
Primjerice, možete istaknuti:
- objave
- menije
- kataloge
- video sadržaj
- događanja
- ostalo
Objavljivanje sadržaja na novoj Facebook stranici
Koristite li Facebook stranice putem desktop računala, imat ćete mogućnost odabrati ograničen broj alata za stvaranje sadržaja. Stoga je bolja opcija da sadržaj objavljujete putem Business Suitea i tako povećate doseg objava.
S mobilnog uređaja pak imate dodatne opcije, a najbolje dvije su:
- objavu možete zakazati za kasnije
- objavu možete automatski podijeliti na svoj stranici i u tri grupe
Analitika na novoj Facebook stranici
Analitika na novoj Facebook stranici je svakako naprednija od one na starijim klasinim verzijama.
Pod tabom Analytics izdvojene su vam objave u prošlih 28 dana, što vam možete jako pomoći da na razini objava vidite koja vrsta objava najbolje odgovara vašoj publici.
Pod tabom Your Page možete ne samo vidjeti nove pratitelje, komentare i klikove na link, već možete vidjeti i tko vas je otpratio ili skrio sadržaj, što će vam biti dodatna pomoć u detektiranju sadržaja koji nije baš najbolje prošao kod publike, a koja je možda bila pristojna i tiha te nije hejtala u komentara, već vas je samo napustila.
Pod tabom Posts, vidjet ćete rezultate pojedinačnih objava: doseg, interakciju i distribuciju.
Zaključak: Novo iskustvo Facebook stranica mogli bi biti jako korisno da privučete i angažirate postojeće i potencijalne korisnike.
Imate li Facebook stranicu, pogledajte jeste li dobili novo iskustvo i iskoristite nove opcije za povećanje dosega i prodaje!
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I OVO:
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025