Freshness ili svježina sadržaja zapravo se odnosi na aktualnost informacija koje Google nudi korisnicima koji pretražuju. Iako uglavnom vidimo da Google voli ažurirane i friške informacije, ponekad će vam kao TOP rezultat ponuditi one stare i po 5-7 godina.
U ovom članku doznajte:
- Favorizira li Google novije sadržaje i kada to (ne) radi
- Kako vam svježi sadržaj može povećati CTR i prihode
- Kako vam objavljivanje svježeg sadržaja može povećati autoritet kroz link building
Kada pretražujete internet putem Googlea u potrazi za informacijama, uslugama ili proizvodima, želite naći sadržaj koji je relevantan za trenutak u kojem pretražujete. Tražite li preporuke za novi mobitel ili neko putovanje, informacije iz 2017. ili 2019. su prestare.
Na tržište je došlo na stotine novih modela mobitela, a putovanja i trendovi su se unatrag 3 godine mijenjali često uslijed pandemije koronavirusa.
Ipak, neki rezultati na koje ćete nekad naići bit će stari po 5 ili 7 godina. I bit će i dalje relevantni.
Svjež i ažuriran sadržaj bitan je, dakle, za jako puno businessa i pretraga na Googleu, no nipošto nije presudan za brojne druge pretrage i businesse. Sve ovisi čime se bavite.
Što je to svjež sadržaj?
Svjež sadržaj je aktualan sadržaja. Unatoč tome što možete pomisliti da je svjež sadržaj onaj napisan prije par dana, i ažurirani stari sadržaj smatra se svježim.
Kada Google gura noviji sadržaj među rezultatima?
Google je godine razvio algoritam koji daje prednost među rezultatima određenim upitima i temama. Možda ste čuli za termin QDF ili Query Deserves Freshness (Upit zahtijeva svježinu).
Ako pojedini upit spada pod QDF, to znači da će Google kao TOP rezultat prikazati onaj koji je posljednji objavljen.
Ti upiti su:
- Novosti i aktualne teme: npr. koronavirus, vijesti o poznatim osobama, prirodnim katastrofama…
- Događa koja se ponavljaju: Konferencije, izbori itd.
- Često ažurirani sadržaj: Teme povezane s tehnologijom, proizvodima, recenzijama itd
Iako biste i za SEO pomislili da sadržaj valja uvijek biti svjež, zapravo neki temelji SEO-a isti su godinama.
Pogledajte što sam dobila kad sam tražila „SEO for beginners“.
Možda vas je iznenadilo što je prvi rezultat iz 2015. godine koji je ujedno i featured snippet. SEO se stalno mijenja i ažurira, no neke stvari su zaista iste kao i „davne“ 2015. godine.
No za neke pretrage itekako je bitno da je sadržaj svjež.
Recimo da tražite informacije o Linkedinu.
Nakon službene web stranice LinkedIna i Google play trgovine gdje možete preuzeti aplikaciju, prvi SEO organski rezultat moj je članak o LinkedInu. Napisala sam ga 2021., ali ga svake godine ažuriram s relevantnim podacima te on ostaje svjež i relevantan za sve koji žele saznati više o ovoj poslovnoj mreži.
Ili možda tražite putovanja.
Članak kojeg sam još 2017. godine napisala za jednu putničku agenciju redovito se ažurira i on je i u 2023. godini među TOP rezultatima:
- prvi za „maldivi iskustva“
- treći za „maldivi putovanje“
Sve to im donosi stalan priljev čitatelja na web stranicu te stalne kupce aviokarata i aranžmana za tu destinaciju. No oni taj članak ažuriraju. Pa tako sad ni naslov više nema kune nego eure.
Što Google kaže, utječe li svježe objavljen sadržaj na SEO rezultate?
Iz Googlea kažu jasno „Ne.“
Naravno, to je odgovor na pitanje kojeg je korisnik postavio nakon što je Mueller napisao „Kao korisnik, kad shvatim da je stari sadržaj samo prepakiran kao novi, to mi ubija svaki autoritet te web stranice. Dobar sadržaj nije lijeni sadržaj. Dajte korisnicima sadržaj koji zaslužuju.“
Dakle, misli na QDF. Ne možete samo lupiti novi datum, i informacije iz članka trebaju biti relevantne. Linkovi iz tih članaka ne smiju biti „mrtvi“, također.
Google nije briga ako samo mijenjate datume, stoga naučite kako ažurirati stranice!
Kako vam svježi sadržaj može povećati CTR i prihode?
Četiri su razloga zašto je friški sadržaj dobar za SEO:
- Ako često objavljujete sadržaj, i Google će češće crawlati (pretraživati) vašu stranicu. To se događa zbog Googleovog updatea algoritma kojeg zovemo Caffeine. Taj se update danas često zove kao „Freshness update“ jer je Google koristio frazu „svježiji rezultati.“
No zapravo Caffeine je značio da će tražilica koristiti više vlastitih snaga na stranica koje redovito objavljuju sadržaj jer je to potrebno. Zato takve web stranice nerijetko imaju više vidljivog sadržaja među Google rezultatima pretrage.
Ako ne objavljujete baš 10-20 članaka dnevno, možete sami pogurati brže indeksiranje tako da putem Search Console klikom zamolite Google da odmah indeksira neku vašu stranicu.
- Još je jedna dobra stvar kod redovitog objavljivanja i ažuriranja sadržaja: više prometa prema web stranici i više prilika da prodate nešto.
Postavite li novi sadržaj na društvene mreže ili pogurate li ga putem newslettera, dobit ćete nove klikove.
Ažurirate li stari članak od prije godinu ili dvije s novim informacijama i još u naslovu naglasite aktualnu godinu, više će korisnika kliknuti na to jer žele čitati nešto relevantno!
- Osim toga, novi sadržaj znači i mogućnost da konkurirate za više ključnih riječi na Googleu, posebice onih tzv. long-tail fraza.
Novi sadržaj, doduše, može i naštetiti vašem SEO-u ako ne pazite na ključne riječi pa napišete puno sadržaja koji koriste iste ključne riječi i tako sami sebe „jedete“ na Googleu. Kanibalizacija je ono što se događa mnogim web stranicama koje objavljuju previše gotovo identičnog sadržaja.
- Novi sadržaj nova je prilika da dobijete nove backlinkove, odnosno da druge stranice linkaju prema vama.
Zaključak:
Svježi sadržaj može donijeti benefite za SEO vaše stranice, ali samo za određene upite.
Ažurirani sadržaj također se smatra svježim ako je sadržaj relevantan jer ima nove i važeće informacije.
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024