Vodič kroz link budiling

Kako raditi Link building: Najvažnija SEO taktika nakon sadržaja

Što su backlinkovi, koliko su važni linkovi s drugih web stranica koji vode prema vašem webu i kako se radi link building doznajte u ovom članku.

 

Sažetak:

  • što je backlink
  • razlika između dofollow i nofollow linkova
  • anchor tekst vs. goli link
  • što su mrtvi linkovi
  • što je link building
  • što su domain rating i domain authority
  • što je page rank
  • više linkova s iste stranice: da ili ne
  • linkovi putem gost bloganja: da ili ne
  • linkovi putem plaćenih objava: da ili ne
  • linkovi putem PBN mreža: da ili ne
  • koliko treba da link building pokaže učinak

 

 

 

I can tell you what they are. It is content. And it’s links pointing to your site.”

Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist u Googleu, o tome koja su dva glavna ranking faktora (ožujak, 2016)

Backlinkovi za SEO

Što je backlink?

Backlink je link s jedne stranice koji vodi na drugu stranicu. Ta druga stranica zove se referentna domena.

Link je svojevrsna preporuka druge stranice da je na vašoj stranici dobar sadržaj. Ako neka stranica linka prema vašoj stranici, imate backlink prema vama. Što više stranica linka prema vama, Google vas smatra višim autoritetom. Naravno, linkovi ne bi trebali biti spamerski.

 

Nije svaki backlink jednako važan, odnosno snažan.

 

Koliko će backlink značiti za vašu stranicu ovisi o nekoliko faktora:

  • Domain authority ili autoritet domene koja linka prema vama

Želite da prema vama vode linkovi s jakih stranica koji imaju veliku posjećenost i autoritet u svojoj niši. Nije isto preporučuje li vas snažna domena ili neki mali blog.

 

  • Količina prometa koju ta stranica ima

Postoji mala korelacija između broja posjeta neke web stranice i snage backlinka, a to je pak usko vezano i s autoritetom domene u velikom broju slučajeva.

 

  • Pozicija linka

Link koji je istaknut visoko u hijerarhiji stranici, druge je boje i lako je uočljiv vjerojatno će dobiti dosta PageRanka, rekao je „otac“ SEO-a Bill Slawski, osnivač SEO by the Sea.

Ako je nešto uočljivo, logično je da će dobiti više pažnje.

 

  • Anchor tekst vs. goli link

Anchor text se odnosi na klikabilne riječi koji tvore backlink. Primjer toga je gornji link koji sam stavila na Sea by the Sea.

Bolja je praksa da prema vama linkaju riječi i fraze za koje se želite bolje pozicionirati na Google rezultatima pretrage, nego da prema vama vode riječi poput „ovdje“ ili „pročitaj više“.

Goli link“ je link koji je postavljen bez anchor teksta, npr: https://www.google.com/

Google je u svom originalnom patentu naveo da je anchor tekst bitan.

 

  • Je li link dofollow ili nofollow

Nofollow linkovi obično nemaju utjecaja prema linkanoj stranici, no mogu imati.

Nofollow linkovi bili su Googleovo rješenje prije 15-ak godina protiv spam linkova u komentarima te se takvi linkovi nisu smatrali relevantnima, no od prije nekoliko godina Google ih ipak smatra nekim „hintom“. Ipak, preporuka je da linkovi koji vode prema vama budu dofollow.

Praktički, svi linkovi po automatski dofollow, osim ako ih administrator stranice ne označi kao nofollow na sljedeći način:

Primjer nofollow linka

Što je link building?

Link building je postupak dobivanja relevantnih hiperlinkova prema jednoj stranici s drugih web stranica. Link building može poboljšati Google ranking vaše web stranice, odnosno sadržaja na njoj.

SEO rebus- link building

Mrtvi linkovi

66.5% svih linkova koji vode prema web stranicama su mrtvi, pokazalo je istraživanje Ahrefsa.

Zašto je to loše? „Mrtvi“ ili „razbijeni“ linkovi rezultiraju greškom, a vi gubite SEO snagu i potencijalne konverzije.

Mrtvi link vodi na greške

To se najčešće događa kad se redizajniraju stranice, pa više nemate isti sadržaj ili URL-ove na kojem je bio postavljen sadržaj. Bitno je da stari relevantni sadržaj redirektate na novi kako ne biste gubili linkove prema vama bitnom sadržaju.

 

Kako znati koji su webovi dobri za backlinking

 

Prvo se moramo upoznati četiri termina:

  • PageRank
  • Domain Authority (DA)
  • Domain Rating (DR)
  • Authority Score

 

PageRank je bio prvi algoritam kojim se služio Google da rangira web stranice na rezultatima pretrage (SERP-u). Radio je po principu mjerenja kvalitete i broja linkova koji su vodili prema određenim web stranicama i određivanjem važnosti te stranice. U pravilu je bilo „više linkova= bolji ranking“.

PageRank je i dalje funkcionalan, iako ponešto promijenjen .

Domain Authority  (DA) je metrika koja određuje koliko je pojedina domena jaka na SERP-u. DA zapravo procjenjuje mogućnost da se rezultata s neke domene rangira među rezultatima pretrage. Osmislila ju je softverska tvrtka Moz.

Što je domain authority

 

Authority Score je mjera koju je razvila jaka SEO softverska tvrtka SEMrush, a koja mjeru kvalitetu domene i SEO učinak.

semrush-authority score primjer

Tako, primjerice, amazon.com ima Authority Score 97, index.hr ima 71, slobodnadalmacija.hr 70, journal.hr 56, srednja.hr 55, klik.hr 46, zeneinovac.com 40, zadovoljna.hr 38 itd.

Domain Rating  (DR) mjera je popularnosti linkova određene web stranice na ljestvici od 1 do 100 koja pokazuje je li ona dobar kandidat da putem nje gradi link building. Razvila ju je jedna od najpoznatijih SEO softverskih tvrtki Ahrefs. Što je domena snažnija, to ima višu ocjenu, a tzv. „link juice“ koji dolazi s te stranice je jači za drugu domenu.

Na primjeru jedne od najjačih hrvatskih webova index.hr vidite koliki je njihov DR u usporedbi s mojom malom stranicom.

Što je domain authority 

 

Link building: više linkova s iste stranice – da ili ne?

Većina SEO stručnjaka itekako zna za vrijednost backlinkova. Uglavnom se fokusiraju na broj ostvarenih linkova s jedinstvenim domena.

Prema uobičajenoj shvaćanju SEO taktike link buildinga, drugi link s iste web stranice ima manju snagu od novog linka s nove domene. Stoga je fokus SEO aktivnosti uglavnom ostvarivanje novih veza, odnosno linkova, s domena koje još ne linkaju prema vama.

Guest bloganje za SEO

 

No je li ta taktika dobra ili je možda da s iste (dobre) web domene brojni linkovi  vode prema sadržaju na vašim stranicama?

 

Evo par crtica o tome:

  • Dosta testova pokazuje jaku povezanost između rasta organskog prometa i broja backlinkova s jedinstvenih web stranica (tzv. referentnih domena)
  • Ako je domena izrazito jaka (ima visok DA ili domain autohority), više linkova s nje neće štetiti. Pazite pritom da linkate na različiti sadržaj na vašoj stranici, ne treba vam duplikat.
  • Googleov PageRank promatra linkove između pojedinih stranica (landing stranica), ne domena. Stoga slobodno blogajte više puta na jakim webovima, ali prema novim landing stranicama na vašem blogu.

Bloganje na drugim web stranicama ili gost-bloganje za SEO

Iako je još 2014. godine, Matt Cutts (bivši voditelj odjela za Web Spam u Googleu) rekao kako je bloganje kao oblik link budilinga mrtvo, to nije posve točno.

Ono što je tad zapravo rečeno jest da bloganje kod drugih, primarno blogova s niskom domain ratingom, neće donijeti ništa dobrog za vašu stranicu, a može vam osim toga potrošiti puno vremena.

Blogajte, ali na domenama koje imaju visok DA i DR je ipak dobra taktika. I još bolja ako svaki blog linka na drugu landing stranicu na vašem webu te ako više blogova s različitih domena linka na istu landing stranicu.

Pogledajte listu 200 web stranica na kojima možete pisati kao gost, od BuzzFeeda do Forbesa.

 

Linkovi putem plaćenih objava:  da ili ne

Prvo pravilo kod backlikova jest da oni moraju biti zasluženi (earned), ne (paid). Plaćanje za objave je direktno kršenje  Googleovih smjernica kvalitete:

Buying or selling links that pass PageRank can dilute the quality of search results. Participating in link schemes violates the Googles Webmaster Guidelines and can negatively impact a site’s ranking in search results.

Više o tome sam pisala u tekstu PR kao SEO taktika. U pravilu, ako vam objava završi u promo dijelu web stranica, to nema koristi za vašu web stranicu.

 

Linkovi putem PBN mreže: da ili ne

Private Blog Network ili PBN je mreža web stranica koje primarno služe da bi se na njima postavljali linkovi s namjerom manipuliranja pozicija među rezultatima pretrage. Ova je shema slično piramidalnoj shemi jer uključuje nekoliko različitih web stranica koje linkaju jedna prema drugoj ili prema jednoj središnjoj web stranici.

PBN linkovi za SEO

PBN je, naravno, protivno Googleovim pravilima. Ako vas Google uhvati u ovakvoj praksi, vjerojatno ćete izgubiti SVE pozicije na SERP-u. Šteta je što mnogi SEO „stručnjaci“ i dalje rade ovo za svoje klijente. No potreban je samo jedan korak do potpune katastrofe.

Ako vam netko nudi brzi link buidling ili izgradnju linkova, velika je vjerojatnost da će to raditi putem PBN-a te savjetujem izraziti oprez.

 

Nakon koliko vremena mogu vidjeti učinak link buildinga?

 

Iako se početni rezultati mogu vidjeti nakon tri mjeseca, kod nekih web stranica realnije je očekivati da će link building taktika pokazati sav svoj sjaj tek nakon godine dana.

Hoće li link building biti brži ili sporiji kod jačanja vaših SEO rezultata ovisi o nizu faktora:

  • Snaga /autoritet web stranica koje linkaju prema vama
  • Pozitivni i negativni trendovi prometa
  • Popularnost brenda
  • Vrste stranice s kojih dolaze linkovi
  • Konkurenciji u vašoj niši .

 

Koliko košta link building?

Na engleskom govornom području, preporuka je za nove web stranice ulagati između 3000 i 30.000 eura u link building. U Hrvatskoj će vam te brojke biti desetorostruko niže.

Kod izrazito popularnih niša, kao što je IT, tvrtke koje žele ostvariti vidljivost na svjetskoj razini i na tržištima kao što su SAD i UK, nemojte se iznenaditi ako vam agencija predloži mjesečni budžet od 10.000 dolara.

 

 

VEZANO:

Interni linkovi su jako bitni za SEO! Nemojte ih zanemariti.
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci