
Glasovna pretraga ili glasovno pretraživanje, također poznato kao pretraživanje omogućeno glasom, omogućuje korisniku da pomoću glasovne naredbe pronađe informaciju na internetu, odnosno na web stranici ili aplikaciji.
Evo nekoliko podataka o glasovnim pretragama:
- Gotovo 20% svih glasovnih pretraga sadrži istih 25 ključnih riječi. One uglavnom uključuju pitanja poput „kako” ili „što” te pridjeve poput „najbolji” ili „jednostavan” (Izvor: seoClarity).
- Oko 71% potrošača već koristi glasovne pretrage (izvor: demandsage.com)
- Oko 51% kupaca koji koriste glasovno pretraživanje koristi ga za istraživanje proizvoda. Među njima, 22% kupuje izravno glasom, dok je 17% koristilo ovu opciju za ponovnu kupnju proizvoda. (izvor: demandsage.com)
- Siri ima oko 500 milijuna korisnika globalno
- Alexa ima oko 77,2 milijuna korisnika globalno
- Google Assistant mogao bi u 2025. godini premašiti Siri i Alexu u SAD-u s 92 milijuna korisnika (izvor: Keywords Everywhere)
- Prosječan rezultat glasovnog pretraživanja sastoji se od 29 riječi. (izvor: backlinko)
- Rezultati glasovnog pretraživanja učitavaju se 52% brže od drugih rezultata pretrage.
- 51% glavnih pretraga odnosi se na pretražuje restorane. Slijede dućani s hranom, dostave hrane, trgovine odjećom i hoteli.
AEO optimizacija: Kako se radi o optimizacija za glasovne pretrage?
AEO (optimizacija odgovora za glasovno pretraživanje) optimizira sadržaj na način da ga ljudi koji nešto traže glasom mogu lako pronaći. I da vi zaradite.
28% potrošača nakon glasovne pretrage nazove tvrtku koja im se prikaže kao rezultat. To je najčešća akcija nakon glasovnog pretraživanja, jer omogućuje potrošačima da nastave komunicirati s brendovima putem svog glasa (izvor: BrightLocal). Druga najčešća je klik prema web stranici koja im se prikaže kao top rezultat.
Stoga je bitno da vas nađu kad traže to što vi nudite.
Ali kako pretražujemo glasom? Isto kako i pričamo.
Pričamo drugačije nego što pišemo. Drugačije nego što tipkamo u Google tražilicu.
Dok ćemo u Google ponekad napisati nasumične riječi i očekivati da Google shvati točno što smo htjeli način, kada nešto upitamo glasom, obično to radimo u rečenicama. Kad pričamo s glasovnim asistetnima kao što su Siri, Alexe i Google Assistant, obično pričamo normalno, kao da pričamo sa živom osobom. Ok, minus psovke. Stoga, kako bi optimizirali sadržaj za glasovne pretrage, trebate koristiti fraze koje zvuče prirodno i odgovaraju načinu na koji ljudi obično pričaju, tj. postavljaju pitanja.
Kod optimizacije za glasovno pretraživanje najbitnije je da koristite razgovorni, konverzacijski ton. Korisnici postavljaju pitanja kao da pitaju prijatelja pa vaš sadržaj mora pružiti jasne i izravne odgovore. Kratko i jasno. Dakle, odmaknite se od previše stručnih izraza i formalnost ako želite dosegnuti obične korisnike. I ne trudite se uljepšavati tekst tako da izgledate načitani, ne pišete eseje za maturu.
Druga najvažnija stvar jest da se vaša stranica učitava brzo. Čini se da PageSpeed igra važnu ulogu u SEO-u glasovnog pretraživanja. Prosječna stranica s rezultatom glasovnog pretraživanja učitava se za 4,6 sekundi , što 52% brže od prosječne stranice. (izvor: Backlinko)
Treća stvar na koju valja obratiti pažnju jesu interakcije na društvenim mrežama. Sadržaj s visokom stopom interakcijei obično postiže dobre rezultate u glasovnom pretraživanju. Zapravo, prosječan rezultat glasovnog pretraživanja ima 1199 dijeljenja na Facebooku i 44 tweeta.(izvor: Backlinko)
Koji sadržaj je najbolji sadržaj za glasovnu pretragu?
Primarno se fokusirajte na pitanja.
Zamislite sebe u ulozi kupca i razmislite kako bi on postavio pitanje. Kada razmišljate i govorite poput korisnika, lakše ćete prepoznati ključne riječi koje se najčešće pretražuju glasom.
Koristite alate da istražite što to ljudi tipično traže:
-
SEO alati ili AnswerThePublic mogu vam pomoći u pronalaženju popularnih long-tail i ključnih riječi temeljenih na pitanjima.
-
AnswerThePublic je posebno koristan jer vizualizira pitanja koja ljudi postavljaju, što je idealno za optimizaciju glasovnog pretraživanja.
Analizirajte featured snippets (istaknute isječke):
-
Glasovni asistenti često uzimaju odgovore iz istaknutih isječaka. Poslužite se i Googleovim „People also ask“, to će vam ponuditi uvid u to što ljudi inače znaju pitati.
ALI PRIJE SVEGA- FOKUS NA PITANJA
Ljudi koji traže glasom često postavljaju pitanja.
Evo par primjera pitanja:
„Bok Google, koja firma radi terarije?
“Hej, Alexa, koji je najbolji kineski restoran u Zagrebu?”
„Koje su najbolje ljetne gume za 2025.-u?
Optimalno je da se pri odabiru ključnih riječi fokusirate na “koji”, “što”, “zašto”, “koliko”, “kako” i “gdje”.
Vrsta pitanja | Primjer upita | Savjet za optimizaciju |
Informativna pitanja | „Na koliko stupnjeva se peče torta od sira?” | Dodajte upute korak-po-korak |
Lokalna pitanja | „Koji je najbolji riblji restoran u Zagrebu, s visokim ocjenama i da ima parking?” | Fokusirajte se na lokalne SEO taktike |
Usporedbe | „Koji je bolji SEO alat: Semrush ili Ahrefs?” | Koristite tablice za usporedbu opcija |
Kako je tipična glasovna pretraga duža od klasičnih tekstualnih pretraga, optimizirajte svoj sadržaj za long-tail ključne riječi i upite koji će vjerojatno biti izgovoreni naglas.
Za to vam može odlično poslužiti FAQ (Često postavljanja pitanja) na vašem webu. Kako? Jer vam omogućuje da uključite ključne riječi u obliku pitanja, zajedno s jasnim odgovorima.
Optimizirajte svoje online prisustvo i za lokalne pretrage tako da postavite broj telefona, email i adresu, ažuriranjem svoje Google poslovne liste, ali i dodavanjem “near me” /“blizu mene“/“u blizini“ u pitanjima i odgovorima.
Ne zaboravite na klasične SEO taktike. Naime, više od 80% odgovora glasovnih pretraga na Google Assistantu dolazi s prva tri rezultata pretrage.
Stranice koje su na visokim pozicijama za glasovne pretrage imaju u prosjeku više od 2000 riječi. No prosječan rezultat glasovnog pretraživanja sastoji se od 29 riječi. Google obično preuzima odgovore za glasovno pretraživanje iz dugog sadržaja i onda ponudi samo ono bitno korisniku.
Bitno je znati za da se pojavljivanje u istaknutom isječku (Featured Snippet) može pomoći da se rangirate za glasovne pretrage. Čak 40,7% svih odgovora na glasovno pretraživanje dolazi iz istaknutih isječaka.
Zaključak:
Na svijetu je oko 8,4 milijarde glasovnih asistenata što je više nego što ima ljudi! Trenutno, 20,5% svih stanovnika svijeta koristi glasovno pretraživanje, a 76% tih pretraga odnosi se na lokalne informacije. Ne valja to zanemariti, čak i ako vi sami nikad niste ništa pretraživali glasom.
Provjerite kako stojite na rezultatima za neke glasovne pretrage
Najnoviji članci
Nova era za Black Hat SEO: Spamanje LLM-ova
Black Hat SEO koristi upitne tehnike optimizacije webova za tražilice s ciljem postizanja boljeg rangiranja. Sad je stigao i na AI platforme.
02 svibnja, 20258 načina da vam tekst završi na Google Discoveru (i dobije do 100.000 pregleda)
Google Discover je personalizirani feed sadržaja za korisnike android uređaja koji može značiti jako puno za povećanje prometa prema vašim web stranicama.
07 travnja, 2025Glasovna pretraga – 20% svih pretraga više se ne tipka!
Glasovna pretraga nešto je što ne biste smjeli zanemariti. Sve je više onih koji ne tipkaju nego samo nešto glasom pitaju Google, Siri ili Alexu.
02 travnja, 2025