Google update 2022

Googleov novi update miče stranice bez korisnog sadržaja

Pisanje sadržaja za web stranice upravo je postalo zanimljivije. I mnogi će webovi izgubiti promet zbog toga.

Google je najavio novi update algoritma koji će smanjiti visoko rangiranje lošeg i nestručnog sadržaja među rezultatima pretrage. Update imena “Helpful Content Update“ fokusirat će se na sadržaj koji „ne pomaže“ tako da će ga jednostavno maknuti sa stranica rezultata.

Sažetak „Helpful Content Updatea“:
  • Početak aktiviranja: 22. kolovoza 2022
  • Jezik u fokusu: Engleski globalno, no kasnije i ostali jezici
  • Cilj: “Omogućiti korisnicima da nađu koristan sadržaj kojeg su ljudi pisali za ljude.“
  • Nije core update: Ovo nije update poput Pande, ali je dio njega
  • Niše koje će ciljati: Online edukacije, umjetnost i zabavu, shopping, tehnologiju
  • Kazna: Google će sniziti ranking cijelom webu, ne samo pojedinim stranicama
  • Oporavak: Može trajati više mjeseci, ovisno koliko brzo sredite sadržaj na web stranici

 

google helpful content update

Imate li koristan sadržaj na webu napisan na engleskom koji cilja  ljude koji traže informacije vezane za proizvode ili usluge koje upravo vi imate? Nadam se da je odgovor „da“ kako ne biste uskoro osjetili pad prometa s Google tražilice. No ako vam je sadržaj pisan na hrvatskom, ne trebate se pretjerano veseliti jer je za očekivati da će uskoro gađati i druge jezike osim engleskog.

Vjerojatno ste i sami primijetili da je na Google rezultatima more web stranica čiji je sadržaj fokusiran samo na SEO, a ne na ljude. Ljudi su naučili SEO pravila i iskoristili to znanje da podignu vidljivost te zarade od oglasa ili od affilliate linkova. Kod nekih je niša to izraženije nego kod drugih, a u ecommerceu posebno.

Jedan od članaka na ovu temu „Google search is dying“ iz veljače 2022. godine postao je viralan – pogodio je ono o čemu ljudi već neko vrijeme pričaju: da je prva stranica Google rezultata prepuna webova koji su zapravo affiliate stranice s linkovima, krcate oglasima i bez iole korisnog sadržaja.

SEO problemi

 

Ljudi sve više upisuju u polje za pretragu na Google tražilici upisuju “pojam + site:reddit.com” kako bi dobili „ljudski“ sadržaj, odnosno stvarna iskustva stvarnih korisnika. Vidjevši da je vrag odnio šalu i da se SERP krca umjetno nabildanim SEO stranicama, Google je izbacio novi filter, odnosno update algoritma usmjerenog na sadržaj.

 

reddit i sadrzaj

Googleov novi update usmjeren je na podizanje visokokvalitetnog sadržaja među rezultatima i jedan je od najvažnijih updateova nakon Pande. Napokon će oni koji stvaraju dobar sadržaj doći na svoje. Naravno, SEO je i dalje bitan, ali poanta je da imate koristan sadržaj koji je SEO optimiziran, a ne samo SEO optimiziran sadržaj.

seo fokusirani naslovi-primjer

Ako Google skuži da je značajan dio vaših web stranica “nabrijan” za SEO (kao primjer gore gdje se jednim naslovom pokušava ciljati niz pretraga) bez da zapravo nudi neki originalan sadržaj, osjetit ćete udarac nižeg rangiranja svih stranica na domeni.

 

Google content update

 

Kakav sadržaj i koga bi Google mogao kažnjavati?

  • tekstovi koji su pisali “za Google”, a ne za ljude koji guglaju. Npr. nabrijani naslovi strogo fokusirani na ključne riječi kako bi ciljali što više upita.
  • seo fokusirani nasloviNestručni članci koji ne odgovaraju na specifične i konkretne upite korisnika iako to u naslovu obećavaju
  • Tekstovi koji nisu napisali ljudi nego neki od AI alata (Jasper, Copymatic, Rytr i ostali GPT-3 alati)
  • Web stranice na kojima je mnogo različitog i nepovezanog sadržaja, pisanog da pokriju što više search upita kako bi preko nečeg dobili SEO promet
  • Affiliate stranice s linkovima i recenzijama koje nisu baš dubinske, nego služe samo da dovode promet (primjer niže)

affiliate web primjer

 

 

Kako možete izbjeći da vas novi update algoritma ne penalizira?

Prema Googleu, ako na neka od idućih pitanja odgovorite s „DA“, moguće je da ste u problemu:

  • Je li sadržaj na vašim stranicama pisan primarno s ciljem zadovoljavanja algoritma tražilica ili potreba korisnika?
  • Producirate li veliku količinu sadržaja koji nužno nemaju veze s vašim core businessom, ali „šarate“ kako bi neki od sadržaja dobro rangirao na SEP-u?
  • Koristite li alate za automatizaciju pisanja?
  • Prenosite li tuđe članke bez da dodate vlastite komentare i mišljenja oko neke teme?
  • Pišete li o nekim stvarima samo zato jer su u trendu, a ne zato jer ciljaju interese vaše ciljane skupine?
  • Pišete li sadržaj točno određene duljine jer mislite da ćete se tako bolje rangirati?
  • Pišete li o temama iz neke niše u kojoj niste stručni?
  • Implicirate li sadržajem da će korisnik doznati neku informaciju, ali to ne napravite nego ostavljate korisnika u dubiozi? Primjerice, da korisnik pomisli kako će saznati datum izlaska nekog proizvoda ili filma, a on još nije poznat.

 

Visokokvalitetan sadržaj je stručan, pomaže ljudima i pisan je dubinski. Koristite primjere, analize, pokažite stručnost i po mogućnosti – držite se svoje niše.

Kao što je već napravio s E-A-T-om (expertise, authority, trust) za zdravstveni sadržaj, gdje je fokus na rangiranju stručnih članaka specijalista, a ne prepisanih i prevedenih članaka na kojekakvim blogovima, Google sada kvalitetu traži i kod opisa proizvoda, recenzija te silnih preporuka.

Kvaliteta > Kvantiteta

Želite li naučiti kako pisati blogove te kako iskoristiti specifične long-tail upite na Googleu za povećanje prometa, ali i doznati puno toga u vezi SEO optimizacije i općenito sadržaja, provjerite i ostale članke u BLOG kategoriji.

 

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci