
Naslovnica je najvažnija web stranica na vašem webu – točno ili ne? Ovisi, naravno.
Naslovnica jest važna stranica jer je ona „lice vašeg brenda“, takozvani online izlog. No je li ona važnija i „jača“ po svojoj SEO vrijednosti od drugih landing stranica na vašem webu, poput stranice kategorija, proizvoda ili bloga? Doznajte u ovom tekstu.
Homepage ili naslovnica je na početku stvaranja SEO industrije doista bila glavna stranica po svemu jer je uglavnom služila za izlistavanje direktorija i međusobnog linkanja između webova. Ljudi bi nakon „sletjeli“ na naslovnicu i od tamo dobili sve informacije.
No danas landing stranice kategorije ili blogova mogu donijeti više prometa i konverzija nego naslovnica. Donekle je i logično jer je naslovnica „izložbena“, dok su druge stranice informativne i prodajne prirode. Ipak, ne treba zanemariti naslovnicu i od nje napraviti samo lijepu prezentaciju.
Naslovnica ima više funkcija:
- pozdravlja posjetitelje vaše web stranice
- sumira ono što radite i nudite
- služi kao početak istraživanja prema drugim stranicama
Iako neki SEO stručnjaci tvrde da linkovi igraju najvažniju ulogu u komuniciranju Googleu koja im je stranica najvažnija, naslovnica sama po sebi nosi određene SEO prednosti, a da je naslovnica najsnažniji dio vaše web stranice dalo je naslutiti posljednjih godina nekoliko Googleovaca.
Gary Illyes, analitičar u Google Search timu, jasno je dao do znanja kako Google smatra naslovnicu najvažnijom stranicom. U jednom od Search Off the Record podcasta gdje je pričao o tehničkom SEO-u, izjavio je „Prvo morate provjeriti je li web stranica indeksirana i nalazi li se na među rezultatima pretrage…ja obično krenem od naslovnice, jer je iz Googleove perspektive naslovnica najvažnija stranica…“
I John Mueller je 2020. godine izjavio nešto slično, onako usput…“na puno webova naslovnica je najvažniji dio weba. Tako je mi re-crawlamo često i od nje pokušavamo pronaći nove i ažurirane stranice ili druge važne stranice…naslovnica jest zaista važna, linkovi s naslovnice su općenito jako važni također, a zatim što se više odmičemo od naslovnice, to smatramo manje bitnim. Na dobro organiziranim web stranicama glavne kategorije i bilo koje druge važne stranice bit će linkane s naslovnice.“
Dodao je i kako se “Naslovnica se re-crawla svakih par dana, dok neke manje kritične stranice (koje su duboko „zakopane“ u hijerarhiji web stranice op.a.) mogu na re-crawlanje čekati i po pola godine.”
Homepage SEO – kako optimizirati naslovnicu
Prečesto vlasnici web stranica kao da zanemare SEO i konverzijski potencijal naslovnice pa im ona bude „ukrasna“, dok optimiziraju naslove, metaopise i tekstove unutarnjih landing stranica.
Proces optimizacije naslovnice možemo nazvati Homepage SEO, no zapravo se radi o istoj optimizaciji kao da se radi o bilo kojoj stranici na vašoj domeni. Bitno je da se fokusirate na privlačenje korisnika rangiranjem za ključne riječi i namjeru pretrage kada su na Google tražilici te na konverzijski proces kada kliknu i dođu na vašu web stranicu.
Korisnik mora moći u cca 3 sekunde shvatiti što vi radite, nudite, prodajete! Većina ljudi neće skrolati do dna stranice, a ako u prva dva skrola ne shvate o čemu se radi, vjerojatno će kliknuti na „back“ i nestati s vašeg weba.
Kako napisati title tag naslov za naslovnicu?
Za početak je sve bolje nego da vam na Google rezultatima pretrage naslov bude jedna od ovih verzija koje su najčešće:
- samo ime brenda (koje je nepoznato)
- ime brenda- Homepage
- Naslovna- ime brenda
CMS sustavi po defaultu naslovnici daju naslov Homepage tj Naslovna. To slobodno možete obrisati i umjesto toga fokusirati se na prodaju.
Nemojte se fokusirati na isticanje vlastitog brenda ukoliko vam brend nije jak i sam po sebi privlači korisnike. Fokusirajte se na ono što ljudima treba. Imate 60 znakova za pisanje title tage naslova, odnosno SEO naslova, tako da ga možete iskoristiti za neke ključne riječi, CTA i (možda) vaš brend.
Title tag naslov oblikujte tako da privuče ljude koji guglaju, a na samoj web stranici iskoristiti h1 naslov da potaknete ljude na akciju. I kod jednog i kod drugog naslova vrijedi: Pričajte ljudima ono što žele vidjeti, ne ono što vi nudite. Što jasnije kažete što radite, to je mogućnost prodaje veća ako kupcu to treba.
Dale Carnegie je odavno napisao kako utjecati na ljude: tako da pričaš o onom što oni žele/trebaju i pokažeš im kako se to radi.
Ista stvar je i s pecanjem pažnje drugih ljudi na Googleu i na vašoj web stranici!
Ovo su najvažniji elementi SEO optimizacije vaše naslovnice:
- Title tag naslov- onaj koji se prikazuje na Googleovim rezultatima pretrage- fokus na namjeru pretrage kroz ključne riječi
- Naslovi na stranici (h1-h6)- neka budu poredani po hijerarhiji
- Dodajte logo u gornjem lijevom kutu
- Dodajte kontakt informacije u gornjem desnom kutu
- Poželjno je da vam email adresa i broj telefona budu klikabilni
- Dodajte metaopis s ključnim riječima
- Prikažite svoje E-E-A-T
- Dodajte polje za tražilicu
- Provjerite učitava li vam se stranica brzo
- Pokušajte smanjiti broj dinamičnih elemenata koji mogu usporiti učitavanje stranice
- Optimizirajte težinu vizuala i video sadržaja
- Vizualima dodajte alt text
- Fokusirajte se na mobilno iskustvo jer se danas većina prometa odvija mobilno
- Ne pretrpavajte stranicu s previše elemenata
- Napišite minimalno 500 riječi, a poželjno je i više (ovisi o konkurenciji )
- Spomenite ključne riječi na više mjesta, no ne pretrpavajte stranicu s njima
- U izborniku jasnije istaknite kategorije, izdvojite kategorije kao što su novo/akcija/bestseller radi povećanja CTR-a
- Dodajte polje za newsletter ako radite email marketing
- Dodajte social media ikone i pozovite korisnike da vas prate
Kada poboljšajte SEO i UX vaše naslovnice, i ostale web stranice na domeni će od toga profitirati u SEO smislu.
No nemojte se fokusirati na SEO optimizaciju samo naslovnice. Nekad su druge stranice puno bolje u privlačenju korisnika i konverzijama.
Dok su kod određenih biznisa poput Airbnba ili Ryanaira naslovnice doista najvažnije jer s nje kreće istraživanje ponuda, kod nekih biznisa naslovnica neće biti najposjećenija stranica. Sve ovisi o tome što ljudi pretražuju, odnosno odakle i s kojim ciljem slijeću na vaš web.
Uglavnom, fokusirajte se na optimizaciju svih stranica na vašem webu, pa tako i na naslovnicu.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025