Kako reklamirati knjigu i sebe kao književnika? Ako niste Nives Celzijus ili neka influencerica s bazom sljedbenika koji jedna čekaju da kupe nešto od vas, put do zarade od knjiga je puno teži.
Iako su mnogima prva stvar na umu oglašavanje i nagradne igre putem tzv. book influencera, zaboravljaju na jednu bitnu stvar – vlastitu web stranicu.
Autorima knjiga uvijek savjetujem da naprave web stranicu putem koje će se promovirati kao književnici, ali i poticati zanimanje za njihov literarni rad ili radove.
Ako ste napisali knjigu, nemojte preskočiti izradu autorske web stranice.
Zašto pisci trebaju web stranicu?
Web stranicu zamislite kao centralnu stanicu. Sve ostale aktivnosti koje radite za promociju knjige su samo dodatak, nadopuna web stranici. Web stranica je vaše vlasništvo i ostaje dugotrajno vidljiva. Facebook stranica ima strahovito nizak doseg (govorimo o 0,064% dosega prema svim fanovima FB stranice) bez oglašavanja, a ni Instagram više nije jednostavno raditi.
Trebate jedno mjesto gdje ćete ispričati svoju jedinstvenu priču, potaknuti ljude da kupe vašu knjigu, ali i mjesto gdje možete direktno prodavati. Na web stranici može pisati blogove, postavljati fotografije i informacije o događanjima na kojima sudjelujete te stalno biti u kontaktu s ljudima.
Web stranice autora knjiga rade za vas sljedeće:
- Uspostavljaju kredibilitet vas kao pisca
- Omogućuju ljudima da vas lakše kontaktiraju
- Omogućuju ljudima lakšu kupnju knjige
- Potiču ljude da se pretplate na vaš newsletter
Pišete li publicistiku, web stranica je posebno bitan element marketinga. Publicistička djela vrte se oko stvari koje postoje oko nas, oko pitanja koja zanimaju određenu publiku te pitanja koja ljudi vjerojatno pretražuju na tražilicama.
Ako ste napisali kuharicu, putem web stranice odgovorite na brojne upite koje ljudi postavljaju Googleu, od nekih how-to upita pa do recepata.
Ako ste napisali knjigu koja priča o nekom problemu, primjerice „10 tajni kako da vaša beba zaspe“, idealno je da na web stranici pričate o bebama i spavanju, a onda indirektno lakše prodajete svoju knjigu.
Ukratko, web stranica ima 2 bitne uloge za vas kao pisca:
- Daje vam platformu za predstavljanje koja je vaša (za razliku od Facebook stranice koja je u tuđem vlasništvu, ali je vama dana na korištenje)
- Govori Googleu i drugim tražilicama tko ste i gradi vam autoritet
Kako napraviti web stranicu autora?
- Kupite domenu na svoje ime
Zakupite domenu na svoje ime. Optimalno je da zakupite .com domenu (vašeimeiprezime.com), odnosno .hr domenu (vašeimeiprezime.hr). Neka samo jedna domena bude glavna, dok drugu redirektajte na onu koju žete puniti sadržajem. Dakle, kad netko ukuca vašeimeiprezime.com , preusmjerit će se automatski na vašeimeiprezime.hr.
Za hrvatske autore kojima je glavno tržište Hrvatska uvijek preporučam da se fokusiraju na .hr domenu jer ona ima nešto više težine kod pozicioniranja na Googleu.
Imate li neki književni hit, preporuka je da zakupite i domene kao što je imeknjige.com.
- Odaberite na kojem ćete CMS-u napraviti stranicu
CMS ili content management system jest zapravo pozadinska platforma na koju postavljate dizajn i sadržaj vaše stranice. Autori obično ne trebaju napredne sustave pa im uvijek preporučam jednostavnije platforme kao što su WordPress ili Squarespace. U svakom slučaju, obratite se osobi koja vam radi web stranicu za preporuku.
Pokušajte izbjeći tzv. custom CMS-ove koje nude određene web agencije jer ćete u slučaju potrebe (ili svađe s developerom koji vam ne odgovara) teško moći prijeći na neku drugu platformu, bez da sve radite ispočetka. Ni Wix koji se reklamira kao jednostavna platforma za autore nije nešto što bih preporučila jer vas ograničavaju na kolekciju predložaka u njihovoj ponudi.
Zbog generičkog dizajna i URL-a (vašeime.wix.com), nećete izgledati ozbiljno i profesionalno. Plus, sa SEO strane WordPress debelo pobjeđuje Wix.
- Prikupite sve autorske materijale
Kada radite web stranicu, web developeru morate pripremiti materijale koje će postaviti na web stranicu, a to su obično:
- Biografija: Pripremite kratku autobiografiju za naslovnicu te dulji tekst za stranicu „O autoru“
- Fotografije: Pripremite vaše portretne fotografije, ilustracije, naslovnice knjiga, fotografije s različitih nastupa i predstavljanja, izvatke iz knjige i slično.
- Opisi knjiga.: za svaku knjigu napišite opis koji je jedinstven, ne nužno onaj koji postoji na ostalim web stranicama koje prodaju vašu knjigu. Ponudite nešto više potencijalnim čitateljima.
- Recenzije: Ljudi vole pročitati što drugi misle o vašim knjigama te svakako istaknite recenzije knjiga.
- Kontakt: Možete postaviti formular za kontakt ili istaknuti svoj kontakt u zaglavlju i dnu stranice te linkati prema svom agentu ili kući koja vas zastupa.
- Link na kupnju knjige: Nemate li na svojoj stranici mogućnost direktne kupnje, uvijek možete pružiti link na web stranicu gdje ljudi mogu kupiti knjigu, uputiti ih na neku fizičku knjižaru ili ih pak uputiti kako da od vas kupe knjigu (npr. putem transakcijskog računa ili pplaćanja pouzećem)
- Linkovi na društvene mreže: Postavite linkove na društvene mreže na kojima ste aktivni kako bi ljudi imali prilike pratiti vas i na drugim platformama
- Optimizirajte stranicu
SEO optimizacija web stranica znači da je web stranica tehnički ispravna, brza, s jasnom navigacijom i imenima kategorija te sa sadržajem koji odgovara na upite korisnika na tražilicama.
Ako trebate optimizaciju web stranica, obratite se stručnjaku za SEO konzultacije.
- Reklamirajte knjigu
Kako biste doveli korisnike na web stranicu, bitno je da se promovirate na drugim stranicama i platformama, pri čemu ćete spomenuti i linkati svoju web stranicu.
Možete se reklamirati putem različitih čitalačkih blogova i Facebook grupa, ponuditi određeni broj knjiga za nagrađivanje korisnika, ali uvijek inzistirajte da se linka na vašu web stranicu.
Također, pošaljite određeni broj knjiga na adrese urednika rubrika Kulture u medijima, poželjno s personaliziranim tekstom prema uredniku kojeg želite privući da otvori vašu knjigu (jer, vjerujte, urednici dobivaju na desetke knjiga mjesečno, a nekad i tjedno!)
Izdavanje i prodaja e-knjiga nije dio ovog bloga, kao ni njezino izdavanje, no svakako preporučam da pokušate doći do publike pisanjem kraćih i lako dostupnih, downloadabilnih, knjiga koje ne koštaju puno, a mogu vas pozicionirati kao stručnog autora.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025