Ako se pitate kako se najbolje reklamirati online, posebice ako imate web stranicu, a nemate mnogo budžeta i tražite nešto besplatno, imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
Otvoriti ste neki biznis jer ste imali sjajnu ideju i vjerovali ste da će prodaja ići lako jer su svi s kojima ste pričali o tome govorili kako radite super stvari. No kad ste se pokrenuli, prodaja baš i nije. Imate Facebook stranicu, Instagram profil ili LinkedIn stranicu, ali nema ni lajkova ni kupaca. Ne čudi. Vidljivost na tim mrežama je zanemariva ako ne uložite u oglašavanje ili ne radite sadržaj sukladno trendovima i preferencijama algoritama tih kanala.
Ako nemate novca za oglašavanje, postoje i drugi načini s kojima možete reklamirati svoj biznis ili samo web stranicu. Oglasi su dobri za stvaranje svijesti o postojanju novog brenda i prikupljanje prve baze korisnika, ali isto tako i za retargetiranje onih kupaca koji su pokazali interes za vašim proizvodom, no nisu još obavili kupnju ili se više nisu vratili u trgovinu da je ponove.
No nije marketing isto što i oglašavanje, niti biste trebali oslanjati se isključivo na oglase. Vidljivost i svijest o samom brendu postiže se različitim aktivnostima kroz čitav niz kanala. Iako će poneke osobe ili tvrtke profitirati od samo jedne mreže, ne trebate slijepo pratiti njihov put jer nije svaki brend isti, niti je svaka publika ista.
Niti ćete s lijepom web stranicom odjednom dobivati puno prometa s googlea i prodavati kao blesavi.
Da biste bili vidljivi na Googleu kad netko traži to što nudite, vaša web stranica treba biti SEO optimizirana. Tehnička i sadržajna optimizacija sadržaja nema puno veze s lijepom web stranice i kreativnošću pisca. Funkconalnost, točni odgovori i lak dolazak do toga to prodajete puno više znači za rangiranje i posljedično prodaju od lijepog dizajna. Ni Amazon nije lijepi web pa je uspješan.
S rastom popularnosti AI platformi, u 2025. godini fokus će definitivno biti na iskorištavanju AI alata, i to za:
– produktivnost
-za vidljivost na AI chatbotovima kao što su ChatGPT, Google AI Overviews, Perplexitiju…
Isprobajte ovih 15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini:
- Napravite web stranicu
- Optimizirajte sadržaj na vlastitoj stranici za Google i AI pretrage
- Otvorite Google Business profil
- Stvarajte sadržaj za druge online medije
- Uložite u PR i recenzije
- Uključite se na stranice s online popisima
- Pronađite influencere
- Uključite se u Facebook grupe
- Otvorite TikTok i Instagram
- Snimajte videa i za YouTube
- Prikupljajte bazu email pretplatnika
- Družite se uživo
- Pokrenite se na LinkedInu
- Prijavite se na natječaje
- Testirajte oglašavanje
Krenimo detaljnije kroz svaku točku…
1. Napravite web stranicu
Web stranica je centralno mjesto online marketinga i svatko tko se želio baviti iole ozbiljnim poslom, trebao bi imati vlastitu web stranicu. Ne trebaju to biti skupi webovi, ali isto tako pripazite i da zbog uštede ne odaberete neke loše opcije i izvođače.
Moja je preporuka da unajmite neku osobu koja će vam napraviti stranicu na WordPressu, a obzirom da postoji čitav niz gotovih predložaka na ThemeForrestu, već i sami možete odabrati neki predložak koji vam odgovara, prema kojem će web dizajner oblikovati sadržaj i postaviti ono što bi želite. WordPress je najjednostavniji CMS (sustav za uređivanje sadržaja) gdje ćete se vrlo lako moći samostalno snalaziti, dodati i uređivati sadržaj. Postoje i druge platforme poput Wixa, no preporuka je da se držite WordPressa jer je jednostavan za korištenje.
Domenu možete dobiti i besplatno ako odgovara imenu tvrtku, a možete za 80-ak eura kupiti i custom domenu po vašim željama. Jesu li domene slobodne provjeravate putem domene.hr web stranice te na toj stranici šaljete i zahtjev za registracijom. Hosting za web stranice plaćate zasebno, no to također nije iznos od kojeg trebate strahovati (za manje webove cca 50 eura godišnje).
Kad imate web stranicu, na njoj možete redovito objavljivati blogove, video sadržaj, prikupljati korisnike u bazu newslettera, prodavati itd.
Web stranica je vaša, dok Facebook stranice i ostali profili na društvenim mrežama nisu, već mogu nestati preko noći. Nemojte da vam biznis propadne preko noći jer ste ga graditi na tuđoj zemlji (platformi).
Web stranica vs. Facebook stranica- gdje graditi posao?
2. Izradite SEO-friendly i AI-friendly sadržaj na web stranicama
Kada pišete na web stranici, bez obzira radi li se o statičnom tekstu na naslovnici, stranici kategorija i proizvoda ili pak blog objavi, bitno je da je sadržaj optimiziran za Google pretrage, tj da je SEO optimiziran sadržaj. U prijevodu, sve što pišete korisnici bi trebali moći naći na Googleu kada traže nešto što vi nudite. Ili kada to traže na AI chatbotovima kao što je ChatGPT. Sad već pričamo o SEO optimizaciji za AI koja pomalo mijenja pristup na koji radimo podizanje vidljivosti.
Da biste znali stvoriti SEO sadržaj, prvo trebate saznati što ljudi traže i koliko često, te s kojih tržišta. Za to detektirati trebate SEO alate.
Ima ih zaista mnogo, a gore je primjer profesonalnog alata Semrush koji nije besplatan. Stoga je za start možda optimalno da se poslužite pluginom Keywords Everywhere ili da unajmite nekog da vam istraži što to točno i koliko često korisnici traže, kako biste bolje planirali izradu sadržaja.
Nakon što dobijete tablicu s ključnim riječima po volumenu pretraga i tržištu, izradite sadržaj koji zadovoljava pretrage vezane za vašu branšu tako da se pojavite visoko među rezultatima pretrage.
SEO sadržaj ima jako visoku stopu konverzija i, nakon email marketinga, najisplativiji je dio digitalnog marketinga što se tiče ROI-a (povrata uloženih sredstava).
ZA povećanje vidljivosti na ChatGPT-u fokusirajte se na detaljnije pretrage, FAQ i općenito “razgovorne” formate. Jer korisnici pričaju s AI chatbotovima kao što bi pričali s vama. razmišljajte iz tog ugla.
SEO za AI: 6 taktika koje će pomoći da vaš brend spomenu ChatGPT ili Google Gemini!
3. Otvorite Google Business profil
Imate li uslužnu djelatnost ili tvrtku s fizičkim prostorom, obavezno otvorite besplatan Google Business profil kako biste se izlistali na Google karti i prikazivali potencijalnim kupcima prema lokaciji gdje nešto traže. Oko 50% svih pretraga na Googleu uključuje lokaciju, a Google nam nudi rezultate i kroz Google Kartu kako bi nam pomogao da što lakše i brže dođemo do poslovnih subjekata koji nam mogu pomoći. Budite prisutni tamo gdje vas traže!
Pročitajte kako otvoriti Google Business korak po korak.
4. Stvarajte sadržaj za druge portale/online medije
Kako bi ljudi saznali što brže za vas, optimalno je da postanete vidljivi na mjestima koja već okupljaju vaše ciljane skupine. Provjerite koji portali primaju tekstove za objavu (guest blogovi) te im ponudite pisanje tekstova na neku vama relevantnu temu. Ovaj pristuo odličan je i zbog AI alata koji skeniraju cijeli internet te u obzir uzimaju spominjanja vas ili vašeg brenda diljem kanala. Poradite na tome da “iskačete iz paštete” te da se o vama priča na brojnim online mjestima u kontektu onog za što želite od vas samih ili vaše firme da bude prepoznatljiva.
Osim što će više ljudi čuti za vas putem drugih web stranica, uspijete li dogovoriti postavljanje backlinka prema vašoj stranici, time ćete dodatno i ojačati vašu stranicu u SEO smislu.
Kako raditi Link building: Najvažnija SEO taktika nakon sadržaja
5. Uložite u PR i recenzije
PR ili objave za javnost se plaćaju, no ponekad su zaista isplative. Procijenite na kojim web portalima se okuplja vaša ciljana skupina te pripremite PR tekst koji na prvu nije očito reklama, već priča o vrijednostima vaših proizvoda ili usluga te je fokusiran na ono što korisnici dobiju.
Obratite pažnju na to da budete prisutni na snažnim i populatnim portalima koji su relevantni i za vaše tržište i za vašu nišu. Umjetna inteligencija više će vam pažnje dati ako vas spominju jaki portali.
Možete za PR angažirate nekog stručnjaka ili agenciju, a možete i samostalno pokušati doprijeti do novinara i urednika te dogovoriti suradnju.
Najbolje je da stvorite takav proizvod i uslugu koju drugi ne mogu zanemariti! Stvorite priču o sebi i proizvodima za koju će se drugi zainteresirati i napraviti vam besplatnu reklamu.
6. Uključite se na tuđe popise
Dobro je da vas visoko rangirane i posjećene stranice reklamiraju, posebice kroz recenzije i izliste.
Postoji niz stranica na kojima se možete ulistati i tako doprijeti do većeg broja korisnika, a neki od njih su zenskirecenziraj.com, najdoktor.com, mojkvart.hr itd.
Bavite li se turizmom ili nekom drugom djelatnosti u kojima postoji puno blogera, ostvarite suradnju s njima tako da vas uvrste na popis to-do liste.
Također, prodajete li neke lijepe stvari koje nisu potrebne ljudima svakodnevno, ciljajte na to da vas uvrste u popise za kupnju poklona za različite prilike. Ljudi jako vole čitati prijedloge i obožavaju liste s prijedlozima poklona.
7. Pronađite influencere i radite na recenzijama
Najlakši način da ciljana skupina čuje za vas mogu biti influenceri. Ako radite neku djelatnost u kojem bi vam influencere mogli biti od koristi, moj je savjet da ih kontaktirate i pokušate ostvariti suradnju.
Jači influenceri s puno pratitelja tražit će sigurno i poveću novčanu naknadu, no ponekad se isplati uložiti u takvu vrstu promocije – ali samo ako je taj influncer baš za vas.
Ponekad velika imena ne prodaju dobro ako reklamiraju stvari s kojima nisu povezani njihovi pratitelji. Tako pjevačica koju mahom prate mlade cure neće baš uspješno reklamirati proizvode za bore, ali hoće nešto što vole mladi.
Dobra taktika je angažirati i micro-influencere (one do 10.000 followera) jer njima ljudi više vjeruju da su iskreni oko određenoj proizvoda kojeg reklamiraju nego velikim imenima za koje se iz aviona zna da su plaćene za reklamiranje.
8. Uključite se Facebook grupe
Facebook grupe imaju znatno veću aktivnost korisnika pa samim time i veći doseg objava koje se objavljuju u grupama, što znači da ćete se češće pojavljivati na tuđem newsfeedu nego da objavljujete nešto na vlastitoj Facebook stranici.
Možete otvoriti svoju Facebook grupu ili se priključiti nekoj od postojećih grupa koje već okupljaju velik broj korisnika koji su vama zanimljivi kao potencijalni kupci.
Ako otvarate vlastitu grupu, imajte na umu da su privatne grupe nerijetko korisnicima i draže jer daju određenu privatnost. Grupu treba održavati i voditi kako bi se stvorila kvalitetna zajednica ljudi i kako bi kvaliteta objava i razgovara ostala primjerena.
9. Otvorite TikTok i Instagram
Ciljate li na mlađu populaciju do 35 godina, zaboravite na Facebook i fokusirajte se na TikTok (ali i Instagram) te objavljujte video sadržaj koji više odgovara mlađima kao poželjan format. Proučite kakva videa prolaze i prilagodite svoj sadržaj njima, a svakako pomoć za dosezanje vidljivost možete potražiti i od TikTok stručnjaka.
Na Instagramu također najbolje prolaze videa, bilo da se radi o Stories ili Reels verzijama. Reelsi dobivaju snažan doseg jer ih mreža automatski objavljuje i na Facebooku pa tako automatski dobijete potencijalno veću publiku.
10. Otvorite YouTube kanal
Imate li video sadržaj, dobro je da ga iskoristite za više kanala. Ono na što valja paziti jesu razlike među kanalima. Tako na TikToku valja paziti na captione i hashtagove, a na YouTubeu je jako bitno da su vam naslovi SEO-friendly, odnosno da ih ljudi mogu pronaći kada pretražuju (ne samo Google, već i YouTube).
Od svih videa, na YouTubeu najbolje prolaze videa u kojima nešto učite ljude, tzv. „how-to“ videa, ali i svi drugi savjeti kojima drugima mogu pomoći, bilo da se radi o učenju određenih vještina, kuhanju ili traženju inspiracija za putovanja.
Jedan savjet koji vrijedi i za TikTok, Instagram i YouTube: Titlujte video sadržaj jer se većina sadržaja gleda bez zvuka! Tako će se vaš video s titlovima lakše i dulje gledati nego da nema titlova!
Video SEO neka bude vaša TOP digitalna taktika u 2023. godini!
40+ programa za obradu slika, izradu video klipova i GIFova!
11. Fokusirajte se na prikupljanje newsletter pretplatnika
Email marketing je najbolji način da izgradite vlastitu bazu followera s kojima možete biti u stalnom kontaktu, bez da ovisite o algoritmima društvenih mreža.
Naravno, da biste mogli prikupljati pretplatnike, prvo morate imati (barem neku osnovnu) web stranicu na kojoj ste postavili formular za email marketing (pogledajte neke od alata za email marketing kao što su MailChimp, MailerLite, WebPower…), a nakon toga valja osmisliti što to vi nudite korisnicima da bi vam oni ostavili svoju email adresu.
Potencijalnim pretplatnicima možete ponuditi više toga, a ovo su samo neke od ideja:
- popust na prvu kupnju
- besplatnu dostavu
- besplatan ekskluzivan sadržaj kojeg neće moći pročitati negdje drugdje
- pristup online tečaju
Zapamtite, email marketing ima daleko najveći ROI u digitalnom marketingu, gdje na svaki uloženi euro, natrag dobivate 42 eura!
12. Družite se uživo
Bitno je da se redovito pojavljujete među ciljanom skupinom. Bez obzira radi se li o online ili offline druženju, što vas ljudi više poznaju, to će prije kupovati od vas.
Najavite neki live event putem ZOOM-a ili Instagrama, pozovite na to druženje druge goste kako biste proširili potencijalnu publiku, ali i redovito imali svjež sadržaj.
Bavite li se nečim oko čega ljudi imaju puno pitanja, pozovite ih na live druženje gdje će vas moći pitati što žele ili organizirajte neki dan na koji vi odgovarate na unaprijed postavljena pitanja.
Nazovite to npr .“Srijeda za pitanja“, a onda sutradan odgovorite na desetak njih koji vam dođu u inbox.
13. Pokrenite se na LinkedInu
Imate li proizvode ili usluge namijenjene poslovnoj zajednici, odnosno tvrtkama i zaposlenim pojedincima, nemojte preskočiti LinkedIn. Zajednica korisnika na LinkedInu je jako angažirana, pozitivna i možete u vrlo kratkom roku od nekoliko mjeseci postati osoba koja je prepoznatljiva.
Aktivirajte se i redovito objavljujte koristan sadržaj, ali i komentirajte tuđe objave kako biste se dodatno izložili i dobili na vidljivosti.
14. Prijavite se na natječaje
Postoje različiti natječaji na kojima se možete istaknuti pa provjerite postoje li aktivni natječaji s nagradama za vašu branšu. Svaka pobjeda na nekom međunarodnom, ali i domaćem, natječaju može značiti jako puno poslovnih prilika.
Bilo da ste fotograf, dizajner, copywriter ili nešto četvrto, s internetom je svijet zaista dostupan kroz nekoliko klikova i iskoristite taj potencijal. Nikad ne znate što se može dogoditi.
15. Testirajte oglase
I ne zaboravite na oglase. Mnogi ih ne vole jer gledaju kako im novci klize, no oglašavanje je potrebno dok vas još nitko ne zna, kao i kasnije kad valja podsjetiti ljude na vaše postojanje.
Oglasi koji su pametno i ciljano skrojeni dovest će prve kupce, donijeti prve recenzije, a potencijalno stvoriti bazu kupaca koji će svojim prijateljima proširiti glas o vama.
Kad imate web stranicu, isprobajte tzv. retargeting oglase koji se pojavljuju korisnicima koji su već pokazati interes za vašim proizvodima ili uslugama, ali nisu (još) finalizirali kupnju. Osim toga, koristite ih za brzu aktivaciju kada imate popuste, ekskluzivne ponude ili niste još SEO jaki. Bitno je da budete prisutni na Google rezultatima kada ljudi traže nešto što vi imate!
ZAKLJUČAK:
Isprobajte neke od ovih taktika promocije. Ne morate ih promijeniti baš sve, ali nemojte ostati ni na jednoj ideji jer što više pokušavate, to ste vidljiviji, a kombinacija različitih taktika za postizanje online vidljivosti može u konačnici skupini priličan broj pogleda – i posljedično kupaca.
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025