Knjige o copywritingu i marketingu

Knjige o marketingu, copywritingu i prodaji: Mojih 45 preporuka

Knjige o marketingu mnogi smatraju zastarjelima jer se danas mediji ubrzano i kontinuirano mijenjaju. Isto misle i o knjiga za copywritere. No zapravo, principi marketinga i copywritinga ne mijenjaju se već deseteljećima, ono što se mijenja su formati i platforme komunikacije. U ovom članku pronaći ćete popis čak 45 knjiga, a popis ću redovito ažurirati ako pročitam nešto što je must-read.

 

 

Znaš koja je najveća moć knjiga?

Da se opustiš, prepustiš, da naučiš slušati, da obratiš pažnju, da polagano učiš o svijetu, da bolje razumiješ druge, da ti ideje samo uplove u glavu.

 

Ideje se ne mogu forsirati. Čuli ste razne poznate osobe kako govore da su posve slučajno došli na ideju, dok su hodali, putovali, odmarali ili vozili bicikl. To je zato jer nas opuštanje otvara prema novim iskustvima, odmiču nas od obrazaca na koje smo navikli, a nepoznate situacije uvijek su potencijalno vrelo ideja. Posebice ako se bavite pisanjem.

 

Kad me pitaju koje knjige o  marketingu, copywritingu i content writingu, preporučam početnicima, često mi treba puno vremena da izdvojim neku knjigu. Jer pisanje se ne uči direktno iz knjige. Knjige su vodič kroz pisanje, ali pisanje je puno više od sklapanja rečenica slijedeći neka pravila.

O pisanju sam najviše naučila pasivnim pristupom – čitanjem.

 

Znam kako zahvatiti pažnju, kako razviti priču, zašto su promjeri dobri, zašto su pitanja dobra, ali osim toga imam široko opće znanje. Sve me zanima (ok, osim znanstvene fastantike, sporta i računovodstva, tu sam baš tanka) i rado čitam knjige i blogove o različitim temama.

 

Hej, čak me i slikovnice koje čitam djetetu educiraju. Tek sam nekidan naučila da kunići žive ispod zemlje, da lisice imaju smrdljiv rep i da sove jedu miševe.

 

Zbog svega toga sam bolji pisac. I copywriter i content writer.

Zašto? Jer čitanjem upoznajem svijet, učim činjenice, razumijem odnose. Stoga i copy mogu lakše oblikovali, potencirati, usmjeriti.

 

Kad mi zatreba neko znanje, posegnem u dubinu mozga za tim znanjem. Pisanje mi ide lako na većinu tema.

kako naučiti pisati

Želite li naučiti više od pisanju, evo popisa knjiga o copywritingu, content writingu, marketingu i prodaji, ali i neke koje će vas učiniti boljim psiholozima i osobama koje razumiju svijet oko sebe.

Što bi se reklo, „in no particular order“, a i bez fotografija na koje nemam dozvolu da ih objavim, izvolite popis knjiga koje bih preporučila onima koji žele zagrebati u karijeru digitalnog marketinga i copywritinga. Ovaj put samo je publicistika na meniju.

Većinu knjiga možete naći na Amazonu, Bookdepositoryju i drugim knjižarama.

Knjige koje sam označila * su mi zaista posebna preporuka. Njih bih dala svakom kao must-read tko kreće u svijet digitalnog copywritinga.

 

Knjige o marketingu, copywritingu, prodaji i psihologiji:

 

  1. Ogilvy on Advertising* – David Ogilvy
  2. How to win friends and influence people* – Dale Carnegie
  3. Cataylst – How to Change Anyone’s Mind* – Jonah Berger
  4. Made to Stick*– Chip and Dan Heath
  5. Influence*- Robert Cialdini
  6. Everybody Writes- Ann Handley
  7. On the Art of Writing Copy– Herschell Gordon Lewis
  8. The Copywriter’s Handbook– Bob Bly
  9. The Well-fed Writer-Peter Bowerman.
  10. Confessions of an Advertising Man– David Ogilvy
  11. Buyology – Martin Lindstom
  12. The Advertising Secrets of the Written Word– Joseph Sugarman
  13. Hey Whipple, Squeeze This– Luke Sullivan
  14. Trust Me, I’m Lying– Ryan Holiday
  15. Growth Hacker Marketing* – Ryan Holiday
  16. Save The Cat! The Last Book on Screenwriting You’ll Ever Need – Blake Snyder
  17. The Elements of Style-Strunk i White (i Pearson).
  18. The Ultimate Sales Letter– Dan Kennedy
  19. Breakthrough Advertising-Eugene Schwartz
  20. Tested Advertising Methods -John Caples
  21. The Advertising Solution-Craig Simpson i Brian Kurtz
  22. Brainfluence– Roger Dooley
  23. Neuromarketing– Patrick Renvoise
  24. Permission marketing – Seth Godin
  25. Storynomics -Robert Mckee i Thomas Gerace
  26. The Robert Collier Letter Book – Robert Collier
  27. Write to Sell – Andy Maslen
  28. Sell with a Story – Paul Smith
  29. Exactly What to Say: The Magic Words for Influence and Impact -Phil M. Jones
  30. Writing Without Bullshit – Josh Bernoff
  31. Waiting for Your Cat to Bark?: Persuading Customers When They Ignore Marketing – Bryan Eisenberg i Jeffrey Eisenberg
  32. Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence-and How You Can, Too– Gary Vaynerchuck
  33. Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business – Ann Handley i C. C. Chapman
  34. CA$HVERTISING: How to Use More than 100 Secrets of Ad-Agency Psychology to Make Big Money Selling Anything to Anyone – Drew Eric Whitman
  35. Be Like Amazon: Even a Lemonade Stand Can Do It Kindle Edition – Jeffrey Eisenberg, Bryan Eisenberg i Roy H Williams

 

Ako vam treba još inspiracije što čitati ili okloniti nekom koga zanima marketing i poslovanje, u nastavku je popis još 10 knjiga koje su me naučile različitim tehnikama i vještinama koje su mi pomogle da bolje vodim poslovni, ali i privatni život:

Knjige Jonah Berger - Contagious i Why we sleep

  1. Rich Dad Poor Dad – Robert Kiyosaki
  2. Good to Great: Why Some Companies Make the Leap and Others Don’t – Jim Collins
  3. Why We Buy: The Science of Shopping– Paco Underhill
  4. Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It -Chris Voss i Tahl Raz
  5. The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference – Malcom Gladwell
  6. Eating the Big Fish: How Challenger Brands Can Compete Against Brand Leaders 2nd Edition – Adam Morgan
  7. Contagious: Why Things Catch On– Jonah Berger
  8. Thinking, Fast and Slow  – Daniel Kahneman
  9. Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams -Matthew Walker
  10. The Culture Code: An Ingenious Way to Understand Why People Around the World Live and Buy as They Do – Clotaire Rapaille
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?