Knjige o marketingu mnogi smatraju zastarjelima jer se danas mediji ubrzano i kontinuirano mijenjaju. Isto misle i o knjiga za copywritere. No zapravo, principi marketinga i copywritinga ne mijenjaju se već deseteljećima, ono što se mijenja su formati i platforme komunikacije. U ovom članku pronaći ćete popis čak 45 knjiga, a popis ću redovito ažurirati ako pročitam nešto što je must-read.
Znaš koja je najveća moć knjiga?
Da se opustiš, prepustiš, da naučiš slušati, da obratiš pažnju, da polagano učiš o svijetu, da bolje razumiješ druge, da ti ideje samo uplove u glavu.
Ideje se ne mogu forsirati. Čuli ste razne poznate osobe kako govore da su posve slučajno došli na ideju, dok su hodali, putovali, odmarali ili vozili bicikl. To je zato jer nas opuštanje otvara prema novim iskustvima, odmiču nas od obrazaca na koje smo navikli, a nepoznate situacije uvijek su potencijalno vrelo ideja. Posebice ako se bavite pisanjem.
Kad me pitaju koje knjige o marketingu, copywritingu i content writingu, preporučam početnicima, često mi treba puno vremena da izdvojim neku knjigu. Jer pisanje se ne uči direktno iz knjige. Knjige su vodič kroz pisanje, ali pisanje je puno više od sklapanja rečenica slijedeći neka pravila.
O pisanju sam najviše naučila pasivnim pristupom – čitanjem.
Znam kako zahvatiti pažnju, kako razviti priču, zašto su promjeri dobri, zašto su pitanja dobra, ali osim toga imam široko opće znanje. Sve me zanima (ok, osim znanstvene fastantike, sporta i računovodstva, tu sam baš tanka) i rado čitam knjige i blogove o različitim temama.
Hej, čak me i slikovnice koje čitam djetetu educiraju. Tek sam nekidan naučila da kunići žive ispod zemlje, da lisice imaju smrdljiv rep i da sove jedu miševe.
Zbog svega toga sam bolji pisac. I copywriter i content writer.
Zašto? Jer čitanjem upoznajem svijet, učim činjenice, razumijem odnose. Stoga i copy mogu lakše oblikovali, potencirati, usmjeriti.
Kad mi zatreba neko znanje, posegnem u dubinu mozga za tim znanjem. Pisanje mi ide lako na većinu tema.
Želite li naučiti više od pisanju, evo popisa knjiga o copywritingu, content writingu, marketingu i prodaji, ali i neke koje će vas učiniti boljim psiholozima i osobama koje razumiju svijet oko sebe.
Što bi se reklo, „in no particular order“, a i bez fotografija na koje nemam dozvolu da ih objavim, izvolite popis knjiga koje bih preporučila onima koji žele zagrebati u karijeru digitalnog marketinga i copywritinga. Ovaj put samo je publicistika na meniju.
Većinu knjiga možete naći na Amazonu, Bookdepositoryju i drugim knjižarama.
Knjige koje sam označila * su mi zaista posebna preporuka. Njih bih dala svakom kao must-read tko kreće u svijet digitalnog copywritinga.
Knjige o marketingu, copywritingu, prodaji i psihologiji:
- Ogilvy on Advertising* – David Ogilvy
- How to win friends and influence people* – Dale Carnegie
- Cataylst – How to Change Anyone’s Mind* – Jonah Berger
- Made to Stick*– Chip and Dan Heath
- Influence*- Robert Cialdini
- Everybody Writes- Ann Handley
- On the Art of Writing Copy– Herschell Gordon Lewis
- The Copywriter’s Handbook– Bob Bly
- The Well-fed Writer-Peter Bowerman.
- Confessions of an Advertising Man– David Ogilvy
- Buyology – Martin Lindstom
- The Advertising Secrets of the Written Word– Joseph Sugarman
- Hey Whipple, Squeeze This– Luke Sullivan
- Trust Me, I’m Lying– Ryan Holiday
- Growth Hacker Marketing* – Ryan Holiday
- Save The Cat! The Last Book on Screenwriting You’ll Ever Need – Blake Snyder
- The Elements of Style-Strunk i White (i Pearson).
- The Ultimate Sales Letter– Dan Kennedy
- Breakthrough Advertising-Eugene Schwartz
- Tested Advertising Methods -John Caples
- The Advertising Solution-Craig Simpson i Brian Kurtz
- Brainfluence– Roger Dooley
- Neuromarketing– Patrick Renvoise
- Permission marketing – Seth Godin
- Storynomics -Robert Mckee i Thomas Gerace
- The Robert Collier Letter Book – Robert Collier
- Write to Sell – Andy Maslen
- Sell with a Story – Paul Smith
- Exactly What to Say: The Magic Words for Influence and Impact -Phil M. Jones
- Writing Without Bullshit – Josh Bernoff
- Waiting for Your Cat to Bark?: Persuading Customers When They Ignore Marketing – Bryan Eisenberg i Jeffrey Eisenberg
- Crushing It!: How Great Entrepreneurs Build Their Business and Influence-and How You Can, Too– Gary Vaynerchuck
- Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business – Ann Handley i C. C. Chapman
- CA$HVERTISING: How to Use More than 100 Secrets of Ad-Agency Psychology to Make Big Money Selling Anything to Anyone – Drew Eric Whitman
- Be Like Amazon: Even a Lemonade Stand Can Do It Kindle Edition – Jeffrey Eisenberg, Bryan Eisenberg i Roy H Williams
Ako vam treba još inspiracije što čitati ili okloniti nekom koga zanima marketing i poslovanje, u nastavku je popis još 10 knjiga koje su me naučile različitim tehnikama i vještinama koje su mi pomogle da bolje vodim poslovni, ali i privatni život:
- Rich Dad Poor Dad – Robert Kiyosaki
- Good to Great: Why Some Companies Make the Leap and Others Don’t – Jim Collins
- Why We Buy: The Science of Shopping– Paco Underhill
- Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It -Chris Voss i Tahl Raz
- The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference – Malcom Gladwell
- Eating the Big Fish: How Challenger Brands Can Compete Against Brand Leaders 2nd Edition – Adam Morgan
- Contagious: Why Things Catch On– Jonah Berger
- Thinking, Fast and Slow – Daniel Kahneman
- Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams -Matthew Walker
- The Culture Code: An Ingenious Way to Understand Why People Around the World Live and Buy as They Do – Clotaire Rapaille
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025