Kako napisati objavu za medije na online kanalima

Napisati objavu za medije ili PR tekst jednostavan je proces koji uvijek prati neka zadana pravila. I zato su PR tekstovi uglavnom dosadni. Predvidljivi. Puni fraza koje ništa ne znače. Zato se ne čitaju, nego preskaču. Jer su pisani jako promotivno i po nekoj ustaljenoj špranci.

PR je skraćenica od public relations, odnosno odnosa s javnošću. PR je umijeće upravljanja informacijama o nekoj osobi, tvrtki, proizvodu ili usluzi u javnosti. Sposobnost da se piše lagano, logički, kratko i jasno osnova je odnosa s javnošću.

Posljednjih petnaest godina online mediji primarni su kanal komunikacije tvrtki i brendova jer se korisnici sve više okreću digitaliziranom sadržaju, dok offline mediji postaju zastarjeli način komunikacije koji uglavnom konzumiramo po kafićima i raznim čekaonicama. Stoga je postalo važno da objavu za medije pročita što više online korisnika. I dok rijetki poznaju navike digitalnih ljudi, mnogi PR-ovci i dalje guraju klasičan način puštanja prioćenja – tekst napisan za online pošalju i online redakcijama. Kako pogrešno!

 

U ovom članku istražit ćemo:

  • kako napisati objavu za medije
  • koji naslovi dobro prolaze kod online publike
  • treba li svim medijima slati isti tekst objave za medije
  • što izbjegavati u naslovima

 

Kako napisati PR tekst za online medije?

 

1. Poruku koju trebate prenijeti zapakirajte kao novost

Ljudi i dalje čitaju vijesti, zanima ih sve što se događa. Ako vaša objaza za medije ima element informiranja, a ne samo hvaljenja, korisnici će ga prije htjeti pročitati.

Kad pišete tekst naglasite važnost nečega u naslovu, umjesto da samo obavijestite čitatelje da se nešto događa. Ako na tržište izlazi novi proizvod, u naslovu izdvojite nešto po čemu se on razlikuje od drugih – fokus na nešto specifično!

2. Obratite se čitateljima u problemu- napišite više verzija teksta

Prilikom pisanja PR teksta bitno je mislite na onog kome pišete. Oblikujte tekst zasebno za svaku ciljanu skupinu, što će nekad značiti i nekoliko različitih PR objava. Imate li proizvod koji je dobar za više ciljanih skupina poput vode s magnezijem, obratite se sportašima, trudnicama, studentima ali i starijima – svakom u zasebnom članku na zasebnom nišnom portalu. Ne može isti tekst biti jednako zanimljiv onima na općem news portalu, sportskom portalu ili pak onom zdravstvenom.

Upitajte se što to ciljanu skupinu najviše muči te tako oblikujte naslov.

primjer: „Kako da vaše dijete provodi manje vremena uz TV, a više uz knjigu“ dobar je naslov ako promovirate neke slikovnice.

“Kako da se manje znojite dok trenirate?”  pogodit će sve koji se bave sportom, a imaju problem s prekomjernim znojenjem.

 

3. Uvod neka zakači čitatelja

 

Osim što ćete im se obratiti u naslovu, odmah u uvodu čitatelje  zakačite nekim „problemom“ koji mogu riješiti ako nastave čitati tekst i u konačnici, ako kupe to nešto što komunicirate.

Prva rečenica je ključna, o njoj ovisi hoće li korisnik nastaviti dalje čitati tekst ili ne.

U uvodu se možete poslužiti klasičnim novinarskim 5 pitanja:

  1. TKO?
  2. ŠTO
  3. KADA
  4. GDJE
  5. ZAŠTO?
    Dodala bih svakako tu i 6. KAKO?

 

Ne želite li tekst započinjati novinarski, nego marketinški, imajte na umu da je i dalje bitno spomenuti  TKO, ŠTO, GDJE, KADA I ZAŠTO, samo to možete zapakirati drugačije.

Primjerice „Ljubitelji domaćeg kulena (tko) imaju se čemu radovati (zašto)– novi slavonski kulen (što) kojeg su zajedno radili Slavonci i Baranjci/ stigao je u trgovine xy (gdje)– nešto što jednostavno morate probati čim prije (kada).“

Tekst ne započinjite rečenicom poput „Na šarenim prostranstvima slavonske ravnice…“ (ovaj primjer nažalost nisam izmislila, sjećam se čitanja tog PR teksta i razmišljanja – dobro, o čemu je ovaj tekst? Bio je o slavonskom kulenu.

 

4. Pitajte pitanja, najviše „kako“

 

kako napisati naslov- ogilvy

 

Prema brojnim istraživanjima, riječ „kako“ je jedna od najklikanijih, a nakon nje dolaze ostale rječice koje čine pitanja, zatim brojke i predikcije. Još je 1970-ih David Ogilvy, jedan od najvećih marketinških faca, postavljao pitanja u svojim naslovima i tako izazivao pažnju čitatelja u novinama. Svašta o pisanju možete naučiti upravo od njega.

I B2B poslovanju, naslovi koji izazivaju najviše pažnje su:

  1. “Kako” članci: “X načina da”, “how to get”, and “how to make”
  2. Trendovi i vijesti iz industrije: “budućnost xy, “na svijetu” i “ove godine”

 

Naučite još malo o pisanju naslova, ali i tekstova:

Kako napisati dobar naslov? Iskoristite ovih 20 ideja.

Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli

 

5. Izbacite pridjeve i fraze

Saveznik vašeg zdravlja“ jedna je od tipičnih fraza kojim se koriste PR-ovci kada trebaju promovirati određene proizvode u kategoriji zdrave prehrane.Pr tekst primjer lošeg naslova

Izbacite iz uporabe fraze jer smo svi te fraze čuli ili pročitali već stotinu puta i ne znače nam ništa, s osim toga nećemo ih zapamtiti jer su to već poprilično izlizani termini. Kad je sve saveznik vašeg zdravlja, na kraju više ne znaš što jest a što nije.

PR tekst primjerU PR tekstu fokusirajte se na jasne poruke i gdje god možete izbacite pridjeve. Znam da se oni koriste da bi se „nabio broj riječi“, ali pridjevi uglavnom smetaju u shvaćanju poruke.

6. Ubacite glagol u naslov

Pasivni naslovi nemaju energiju i izgledaju odrađeno. ne znamo što da s njima radimo kao čitatelji. Ako pročitam „kolagen – saveznik ljepote svake žene“, ne znam trebam li kliknuti na to jer ne znam što me čeka u tekstu, a kako nemam vremena preskočit ću ga. Vjerojatno je tekst bezvezan kao i naslov.

Isto tako, ako pročitam „Osvojena nagrada za najbolje ulje“ ili „Dokazano najbolja formula za vlasište“ ne osjećam ništa. Ravne su mi emocije. A upravo emocije pokreću na akciju.

Eliminirajte bilo kakav pasiv ili trpni glagolski oblik i u naslov ubacite aktivan tako što ćete dodati glagol.

7. Dodajte citat

Dobar PR tekst će uvuči čitatelja u priču, pružiti jedinstvenu perspektivu i dodati uvijek potreban kontekst kroz prizmu ljudi.

Citati ne bi smjeli biti predugački, ali bi trebali svakako trebali sadržavati nešto uvjerljivo što otkriva nešto nepoznato iz vaše PR priče i time dodaje vrijednost više. Frazetine u izjavama šefova uprava uglavnom to nisu. Pokušajte iz tih izjava izvući jednu konkretnu informaciju i stavite u tekst samo to.

U sljedećem članku na temu PR-a pisat ću o tome kako PR tekstovi mogu pomoći poboljšati SEO vaše stranice…

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?