Čekanje u redu

Psihologija prodaje: Kako zainteresirati ljude za novi proizvod? Učinite ga nedostupnim!

Kako prodati potpuno novi proizvod na tržištu? Uložiti u oglašivačke brand awareness kampanje, PR članke i giveawaye preko influencera? Čini se da je to put većine brendova koji se predstavljaju publici po prvi put. No psihologija prodaje govori nam što je u centru nekih  od nauspješnijih launch i prodajnih kampanja – eksluzivnost.

Da biste prodali nešto brzo i stvorili potražnju za tim nečim što nudite, ne morate imati najljepši dizajn ni najjeftiniju cijenu. Čak ne morate imati ni neku jaku kampanju. Postoji nekoliko caka kojim se služe drugi prodavači, a vi ih možete primijeniti u svom poslovanju.

Što privlači ljude?  Ono što im treba u danom trenutku, ono što je oku ugodno i – ono što drugi nemaju. Kroz SEO ćemo ih privući kad im zatrebamo, lijepim dizajnom ćemo ih privući da nešto požele, ali ako igramo na psihološku kartu „ja imam, a ti nemaš“ tu ćemo najviše dobiti.

Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?

 

Nikom ne treba automobil Tesla da bi došao od točke A do točke B. Postoji puno jeftinijih vozila koja će vas sasvim sigurno odvesti kamo god želite. Teslu kupujemo iz sasvim drugog razloga –  ne mogu svi imati Teslu. Na Teslu se čeka. Godinama.

Ista stvar je i s hermesovim torbicama za koje se godinama čeka u redu i dobit ćete ju samo ako je ZASLUŽITE.

Kad sam nedavno u novinama vidjela naslov „Kako smo rasprodali knjigu od 20.000 kuna“, znala sam odgovor unaprijed. Misal kneza Novaka prodaja

 

Psihologija prodaje u 3 slijeda:

  1. Ekskluzivnost
  2. Ograničena ponuda
  3. Klub samo za odabrane

 

Drugim riječima, Učinite proizvod ili uslugu nedostupnom.

Niste ni čuli za „Misal kneza Novaka“, a cijela edicija je rasprodana. Nije bilo velikih oglašivačkih kampanja, PR objava i influencera. Knjiga od 20.000 kuna rasprodala se potiho među bibliofilima. Naime, izdana je u samo 150 primjeraka. Idealno da privučete sve koji vole imati ono što drugi nemaju.

 

 

Clubhouse je nova platforma koja je postala popularna i prije nego ju je većina populacije uspjela isprobati. Možeš doći samo preko pozivnice, i to jedino ako imaš iOS. Ta tajnovitost i ekskluzivnost napravila ju je poželjnom, a dio uspjeha naravno leži i u aktivaciji popularnih osoba s kojima možete uživo pričati. Elon Musk je odigrao snažnu ulogu tu kad je bio domaćin audio-chata s  predsjednikom Robinhooda i milijarderom Vladimirom Tenevom, a potom je 13. veljače 2021. putem Twittera javno pozvao Vladimira Putina da popričaju putem aplikacije.

clubhouse pozivnica

Gmail je u početku isto bio dostupan samo preko pozivnice. Svi su je htjeli. Facebook je u početku bio samo za studente Harvarda.  „Samo, samo, samo“ provlači se kroz rečenice. Samo za odabrane.

Ljudska psiha je čudo. Želimo ono što ne možemo imati, to nas tjera naprijed. Tako napredujemo, u stanju konstantne želje. Kad je zadovoljimo, tražimo nove želje i nove ciljeve. I često želimo nešto posebno, nešto što nije dostupno svima, kao da je u posjedovanju tog nečeg naša vrijednost. Kao da drugima pokazujemo našu sposobnost da uvijek budemo među prvima, da budemo oni kojima ćemo zavidjeti.

gmail pozivnica

 

Hitnost da nešto kupimo tim je veća ako uz ekskluzivnost dodamo ograničenje: broj ili vrijeme.

Na neke ponude ste i sami pali jer su se činile kao nešto što ne smijete propustiti:

1. Limitirane kolekcije

Ekskluzivna kolekcija Balmain u HM trgovinama

2. Groupon ponude

Ponuda dana: samo danas kupite za 50 kn ono što inače košta 100.

3. Rezervacije smještaja

Booking.com: Još je samo jedna soba ostala raspoloživa za odabrane datume. Posljednja rezervacija u ovom objektu dogodila se prije 15 minuta. Dvije osobe upravo gledaju smještaj u ovom objektu.

Žene su satima stajale u redovima ispred HM trgovina da razgrabe dizajnerske odjevne predmete. Nisu im trebale nove hlače ili kaputi, trebali su im predmeti „koje neće imati svi.“ I k tome po super cijeni.

Groupon stranice koristile su se drugom metodom: Imaš samo 24 sata da nešto kupiš. A znamo da ljudi mrze kad propuste neku priliku. Ako vide ponudu za nešto što su nekad htjeli, ali je bilo skupo, sad će to odmah kupiti iako im možda sad ne treba. Jedinstvena je prilika!

Rezervacije smještaja radimo žurnije kad vidimo da nema previše raspoloživih kapaciteta. Booking platforme nam poručuju kako je danas baš idealan dan za rezervaciju. Nude „deal of the day“, a k tome kad vidite poruke kako i drugi to gledaju, srce vam zakuca brže…Nije valjda da će mi to netko sad uzeti ispred nosa! Što je sigurno, sigurno je, bolje da ja to bukiram odmah.“

Možeš se poslužiti i još jednim trikom. Objavi svuda da je proizvod rasprodan. Nema ga. Toliko jemcdonalds's big mac hrvatska dobar da je razgrabljen. Kako ljudi na to reagiraju? Pomalo žale što oni nisu prepoznali tu priliku i isprobali proizvod. Svakako će ga drugi put probati.

Znate li da u Japanu postoji trgovina u kojoj da biste kupili kutiju keksa morate čekati godinu dana? Za kekse! Nisu to keksi koje vam daju čarobnu moć, u keksima nisu skrivene ni novčanice od 100 eura, keksi su jednostavno – nedostupni!

Trgovina Murakami Kaishindo u Japanu radi divne kekse još od 1907. godine. Hvale se da ih ručno rade, no to danas rade mnogi pa opet kupci ne moraju čekati godinu dana da ih kupe. I ne samo to, da biste ih uopće naručili, treba vam preporuka postojećeg kupca. E baš zato jer se tu čeka godinu dana i jer se traži veza postoji i fama za tim keksima. Murakami Kaishindo ne prodaje kekse nego ekskluzivnost.

Doći kući s keksima, fotografirati se za Instagram ili ponuditi nekog tim keksima od vas stvara osobu koja je uspjela. Uspjela se dočepati nečeg što nema posvuda. Zna nekog bitnog tko ju je ubacio na listu kupaca. Keksi su postali simbol, ne hrana.

Limitirane kolekcije, limitiran broj sjedala, dana ili bilo čega uvijek će više privlačiti kupce nego nešto što je svima lako dostupno uvijek. Nema hitnosti. Mogu to lako kupiti sutra ili za mjesec dana. Ne kupujem jer znam da me uvijek čeka.

Samo danas. Samo 14. veljače.

Niske zalihe. Do isteka zaliha.

Limitirana božićna kolekcija. Limitiran broj primjeraka.

Ulaz uz pozivnicu.

Prijavite se da prvi isprobate.

 

Sve su to copyji koji nas tjeraju na akciju. I tek su malen dio prodajnih copypja kojim se služimo da bismo povećali konverzije.

Copywriting i content writing- znate li koja je razlika?

 

Osim ulaganja u SEO pisanje za web kako biste privukli ljude u trenutku kad nešto traže, na web stranicama trebate paziti na elemente koji olakšavaju proces kupnje. Copy na webu može dosta olakšati kupcu da se snađe, dodatno ga motivirati da klikne i nastavi do posljednjeg koraka nakon kojeg ćemo mu reći “Hvala na kupnji!”

Trebate li optimizaciju tekstova na vašoj web stranici, obratite mi se za suradnju. Pomoći ću vam da vas ljudi lakše pronađu, ali i da brže i hitnije kupuju.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci