SEO content marketing: Treba li sadržaj uvijek biti optimiziran?

Content marketing i SEO obično idu baš lijepo zajedno, savršen su par koji se nadopunjuju. SEO ne može bez sadržaja, a sadržaj gotovo nitko ne vidi bez SEO-a. No treba li content marketing biti zapravo SEO content marketing?

Razlikujemo kreativno pisanje od onog fokusiranog i ciljanog kojeg smo pisali za točno određenu publiku koja traži točno određene stvari na Google tražilici. I dok više uživamo pišući kroz inspiraciju u dahu, promišljeno pisanje donosi nam više rezultata. Ali ako pišete blog radi svog gušta, ako pišete kolumne za drugi medij od kojih ne računate na promet prema vašoj web stranici ili ako imate neku fora blic vijest koju biste podijelili s publikom, ne obazirite se na SEO.

I sama pišem kolumne na različite teme za par portala u Hrvatskoj te ne optimiziram napisano kad ne računam na dugoročno dobivanje leadova. Pisanje guest blogova nije loša SEO taktika, o tome sam pisala u članku Parazitski SEO: Što je to i kako funkcionira?

Kad imate vlastiti business, želite da je uspješan. Ako ste novi, želite da vas nađu i bez da potrošite mnogo novca u reklamiranje. Najlakši način da vas netko nađe jest putem Googlea, bilo da se radi o vašem servisu bicikala na zagrebačkoj Trešnjevci, restoranu u Istri ili content marketing radionicama koje nudite.

Zato bi sav sadržaj koji objavljujete na vašoj stranici trebao biti SEO sadržaj. Ili barem da je to većina sadržaja.

Sadržaj na SEO pogon, kako ga ja zovem, primarno je fokusiran na dovođenje ljudi s Google searcha na vašu web stranicu. Promet koji dobijete putem organske pretrage, dakle SEO optimiziranog sadržaja, višestruko je isplativiji od oglasa, a generira triput više leadova.

10 činjenica zašto je content marketing dobar za poslovanje

 

Sadržaj na svojim stranicama smatrajte proizvodom, a SEO tehnikom akvizicije tj dobivanja prometa tj korisnika. Tražilica je, u ovom smislu, kanal distribucije. Društeve mreže su također kanali distribucije preko kojih privlačite korisnike na svoju web stranicu. Ako nitko nije pročitao što ste napisali, čemu onda pišete?

Ako ste sadržaj napisali s fora clickbait naslovom i dobili određeni promet s društvenih mreža, kad ćete opet na taj isti sadržaj dobiti promet? Na društvenim mrežama ste potrošili svoje vrijeme, dakle ostaje vam distribucija nekim drugima kanalima poput newslettera ili jedino pametno što možete učiniti, a da ima dugotrajnog učinka – optimizirati ga za tražilice tj napraviti SEO sadržaj.

Barbara, ne pišemo za tražilice nego za ljude.

Slažem se. Ali pomalo i ne.

Kako Google uči? Od onog što ljudi guglaju i kako se ponašaju.Ljudi koriste i uče tražilice, a Google se ponaša tako da na nečiji upit ponudi najbolji mogući odgovor (iako je ovo isto pomalo diskutabilno, al ajde, recimo da je to istina).

Sadržaj koji nema svrhu ili namjenu nije učinkovit.

SEO content ili SEO sadržaj zna što ljudi traže i nudi im odgovore upravo na njihova pitanja. Primjerice, pretrage nam govore da mi Hrvati znamo kako skuhati krumpir jer to malo tražimo, ali zato nikako da naučimo skuhati rižu. Znamo otprilike koliko što pretražujete jer imamo SEO alate koji nam otkrivaju popularnost određenih upita na Googleu pa je manja vjerojatnost da ćemo promašiti s pisanjem sadržaja. Bez tih alata jako možemo pogriješiti vjerujući da je ono što nam se prvo pojavi kad krenemo nešto ukucavati ujedno i najpopularniji upit.

 

search upiti

 

Znamo koje su namjere ljudi kad ukucavaju 4,5 ili 10 riječi u polje za pretragu. Takozvani long-tail upiti su sve dulje i dulje rečenice iz kojih nam je gotovo potpuno jasno što čovjek traži. Ne čudi stoga da odgovori koji ciljaju baš ta specifična pitanju dobiju najviše klikova te posljedično konverzija.

Što su to long-tail riječi?

Long-tail ključne riječi su u pravilu riječi s malim volumenom pretrage, no jako specifične te iz njih možemo lako odgonetnuti što je osoba htjela doznati.

Nekad ćemo ukucati „koronavirus“, a kad želimo detaljnije podatke onda ćemo ukucati „koronavirus hrvatska 2021“ ili čak „gdje napraviti pcr test na koronavirus u Rijeci“. Ovo zadnje bi bio primjer long-tail ključne fraze. Ako odgovorite točno na postavljeno pitanje, Google će vjerojatno vaš odgovor ponuditi onom tko pita.

 

long tail ključne riječi

Ukratko, što točnije odgovorite na neki upit, to su veće šanse da se nekom pojavite na rezultatima pretrage i da on klikne na vas te dođe na vašu web stranicu.

Zato je dobro da sadržaj na web stranicama bude SEO optimiziran.

Ponekad će vas baš pogoditi inspiracija i napisat ćete neki odličan članak, ali stanite na loptu i razmislite možete li taj članak učiniti boljim. Kako bi naslov trebao izgledati, jeste li u članku spomenuli neke ključne riječi koje korisnici traže, ima li vaš članak dugoročno smisla?

Kako raditi SEO content marketing?

Ako vam padne na pamet neka super tema, pokušajte ovo:

  1. Guglajte je li netko o tome već pisao
  2. Pronađite među rezultatima one koji su visoko i za koje vam se čini da su dobre ideje za temu
  3. Usporedite te članke u duljini, izgledu naslova i opremi teksta. Vidite za koje se ključne riječi pokušavaju pozicionirati (to je lako ako imate plaćene neke SEO alate poput Ahrefs)
  4. Napišite bolji članak: dulji, informativniji i SEO strukturiraniji. Stavite neku listu unutra, možda i video.
  5. Podijelite članak da ga vidi i klikne što više ljudi
  6. Ako ne vidite da ne ide dobro, editirajte članak i izmijenite dio naslova, fotografiju, možda nešto treće. Pronađite onu točku gdje kreću klikovi, a da pritom ostanete vjerni SEO-u.

 

Naravno da nije baš tako lako preteći konkurenciju, no dobar je start da razmišljate dugoročnije o strateški o sadržaju kojeg stvarate.

Optimizirajte svoj sadržaj za tražilice, pogotovo onaj stari sadržaj koji je negdje zakopan na vašoj stranici, a jednom davno se fino čitao. Ažurirajte ga, napišite novi paragraf ili dva, provjerite jesu li sve informacije i dalje točne, izmijenite naslov u SEO naslov, stavite novi datum objave i ako može u naslov svježu tekuću godinu, a zatim ga ponovo distribuirajte, ovaj put kao SEO optimizirani tekst.

 

 

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci