#fetapasta trend na TikToku

TikTok Fetapasta i Justin Bieber efekt: Samo jedan post može učiniti čudo!

Samo jedan video na YouTubeu bio je potreban da Justin Bieber postane popular. Više od 10 godina kasnije, samo jedan video na TikToku bio je potreban da rasproda feta sir diljem Amerike. TikTok #Fetapasta efekt naslijedio je YouTube efekt. I iza toga nije stajao klasičan marketing. Za uspjeh je često potrebno nešto više od službenog profila ili stranice i xy novca za oglašavanje.

Surfajući YouTubeom 2007. godine Scooter Braun naletio je na video mladog 16-godišnjeg dečka iz Kanade Justina Biebera.  Justin je sa šiltericom na glavi pjevao „Respect“ Arethe Franklin na nekoj pozornici te je to uploadao na YouTube. Da nije, danas vjerojatno ne bismo znali za njega.

Braun je prepoznao njegov potencijal i kao njegov menadžer zajedno s njim tri godine gradio kanal na ovoj društvenoj mreži prije nego li je došao Usheru i uspio da Bieber potpiše ugovor za Raymond Braun Media Group (RBMG), zajednički projekt Brauna i Ushera, a zatim i za  Island Records.

No jedan video bio je presudan za start.

Justin Bieber - prvi video

Melissa Clark postavila je u veljači ove godine prvi TikTok #fetapasta video koji je prikazivao kako ona priprema tjesteninu s feta sirom u tavi. Nakon toga je krenuo tvz. feta effect, fenomen poznat kao #fetapasta ili pečena tjestenina s feta sirom.

Ona čak nije izmislila recept. Još prije tri godine je gastro blogerica i Instagram influencerica @liemessa napravila jelo koje je nazvala Uunifetapasta. Iako je u matičnoj zemlji Finskoj gdje živi postala popularna, a lani je čak i pokrenula National Uunifetapasta Day, #fetapasta nije osvojila svijet.

fetapasta trend na TikToku

Tek kad je recept završio na TikToku početkom 2021. godine, počela je feta-fama i hashtag #fetapasta trend je krenuo. Sad taj hashtag ima preko 600 milijuna vieweova, bez da računamo one koji ga koriste i na mrežama kao što su Instagram, Facebook i Twitter.

Sredinom veljače feta sir je bio najtraženija namirnica u aplikaciji za dostavu namirnica instacart.com koji radi na području SAD-a i Kanade, a mnoge trgovine diljem Amerike ostale su bez feta sira. Potražnja je narasla preko 200 posto u nekim trgovinama i brojni proizvođači trljaju ruke.

Najveći uvoznik grčkih i mediteranskih gastro proizvoda u SAD-u Krinos Foods objavio je povećanje potražnje za feta sirom, a napokon su, kažu, uspjeli dobiti i priliku da u Walmartu i Crosco trgovinama prodaju pravi feta sir (naime, u Europi je feta sir zaštićeni brend i mora se raditi isključivo od mlijeka lokalnih ovaca i koza, pa u Americi najčešće možete naći feta sir napravljen od kravljeg mlijeka).

Nije feta jedini proizvod kojeg je pogurao TikTok.

Pečena zobena torta i do-it-yourself veganska piletina imale su svoje zvjezdane dane zbog stotina tisuća mladih koji su ih popularizirali, a prošle je godine Target ostao bez pakiranja soka od jabuke Martinelli jer su ga otkrili TikTokeri – fora je bila u tome da kad zagrizeš plastičnu bocu u obliku jabuke,proizvedeš zvuk kao da jedeš pravu jabuku.

2Cellos- smooth criminal video

Mnogi će u šali spomenuti i Kim Kardashian kojoj je „samo jedan video za odrasle“ donio ogromnu popularnost, ali ja bih radije tu spomenula domaći 2Cellos koji su kao i Bieber iskoristili YouTube za svoju popularnost i zbog samo jedne obrade popularne pjesme postigli svjetsku slavu.

Ključ svega je postavljanje sadržaja tamo gdje je vaša publika. Naravno da sreća i pravi trenutak igraju ogromnu ulogu u svemu, ali ima nešto i u planiranju. Mnogi viralni video radovi nisu postali viralni tek tako. Ima mnogih video radova stoji marketinška agencija s budžetom koji služi da dođeš do prvog kruga „pravih“ korisnika koji će proširiti dalje taj sadržaj.

Ali nekad, nekad te pomazi sreća i u pravom trenutku tvoj se sadržaj pojavi pred očima nekog tko zna kako ga popularizirati. Ili tvoj proizvod slučajno rasproda netko popularan online koji zapravo skuplja svoje followere, ali pritom radi izvrsnu reklamu za tebe.

Grupa Ženski recenziraj u Hrvatskoj je jako popularna (ima preko 250.000 članica) i pozitivna objava u toj grupi nerijetko rezultira rasprodajom tog proizvoda. Društvene mreže mogu zaista napraviti čudo za vas od samo jednog posta!

Zanima li vas prodaja, preporučam članak: Kako prodati novi proizvod? Učinite ga nedostupnim!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?