John Mueller-google mijenja metaopise i title tag naslove

Zašto Google mijenja vaše title tag naslove i metaopise?

Google već neko vrijeme među rezultatima pretrage samoinicijativno mijenja title tag naslove i metaopise brojnih web stranica. Najčešće kao naslov umjesto tzv. title taga odabire H1 naslov, no može zapravo na mjesto naslova staviti bilo koji komad teksta kojeg pronađe i učini mu se da bolje opisuje sadržaj na stranici od onog što ste vi napisali.

Title tag naslov je onaj koji se prikazuje na stranici s rezultatima pretrage ili tzv. SERP-u te u tabu vaše stranice, dok je H1 naslov glavni naslov kojeg korisnici vide na vašoj web stranici (više naučite o SEO terminima u rječniku SEO pojmova). Nerijetko su ta dva naslova identična, najčešće kod članaka tj. blogova, no ne moraju biti.

 

Što je title tag

 

Jedan od primarnih načina kojim ljudi odluče na koji će rezultata na Googleu kliknuti jest title tag naslov.

 

Title tag primjer

 

Je li naslov koji im je Google ponudio među rezultatima relevantan za njihovu pretragu? Hoće li na toj stranici pronaći baš ono što ih zanima? Često se dogodi da klik na neki naslov rezultira razočaranjem po korisnika i iza naslova se krije nešto sasvim deseto.

Iz tog razloga je Google počeo s praksom izmjene naslova u ljeto 2021. godine (iako je ta praksa među SEO stručnjacima poznata još iz 2007. godine, no nije nikad u cijelosti zaživjela), a zbog toga su se mnogi dignuli na stražnje noge.

Google je objasnio zašto je krenuo s praksom mijenjanja tuđih naslova među rezultatima pretrage (tzv. SERP stranica). Ukratko, zato jer je mnogo naslova jednostavno loše.

 

Title tag naslovi mogu nekad biti:

  • vrlo dugački
  • prazni (pa naslov izgleda kao | Ime weba)
  • neažurirani naslovi (kad netko ažurira sadržaj članka, no ne i title tag, najčešće slučaj s godinama prikazanim u naslovu)
  • identični kao na drugima stranicama pa korisnicima nije jasno što se nalazi na kojoj stranici
  • nakrcani ključnim riječima jer ljudi pogrešno misle da će se bolje pozicionirati, a korisnicima nije jasno što se tu krije (npr. Giant stuffed animals, teddy bears, polar bears – ime weba)
  • bez naslova, odnosno naslovna im se zove samo „Home“ (Naslovna)
  • navlakuše koje ne vode do obećanog sadržaja

Obzirom da Google želi dati korisnicima koji pretražuju najrelevantniji sadržaj za ono što traže, odnosno želi pogoditi koja je njihova namjera pretrage (tzv. search intent), sada u određenim slučajevima samostalno izmijeni prikazani naslov.

Može za vaš naslov uzeti čak i naziv fotografije ili anchor linka ako ocijeni da ona najbolje opisuje sadržaj na stranici relevantan za pretragu korisnika koji je naumio nešto konkretno pronaći. U pravilu su naslovi koje Google postavi kraći od originalnog, a sve kako bi poboljšao čitljivost (title tagovi neka vam budu dugački 55-60 znakova) .

 

Google mijenja i metaopise, evo zašto

Osim title tagova, Google može izmijeniti i metaopis (metadescription) vezan uz title tag.

 

John Mueller from Google

 

Googleov Webmaster Trends analitičar John Mueller objasnio je kako Googleov algoritam odabire kad će se uplesti i izmijeniti nečiji metaopis.

Jedan korisnik u Webmaster Central hangoutu na kojem je sudjelovao upitao ga zašto Google nudi korisnicima drugačiji metaopis od onog kojeg su oni napisali, a posebice kada netko ukuca ime tvrtke i doda UK – tada, kaže, metaopis jednostavno nema smisla jer se čini kao da je izvukao nasumične riječi s web stranice, bez ikakve logike i smisla.

Mueller je ponudio tri razloga zašto Google mijenja metaopise:

  1. Metaopis je loše napisan i ne sažima sadržaj web stranice
  2. Metaopis se ne podudara s namjerom pretrage korisnika, odnosno nema dio ključne fraze koju je korisnik ukucao u tražilicu
  3. Google pokušava da se upit korisnika i sadržaj podudaraju, no ta podudarnost nije dio metaopisa.
  4. U slučaju kad metaopis za upit kojem je dodana oznaka za državu „UK“, metaopis vjerojatno nema smisla jer na web stranici nema ničeg što se podudara s „UK“ te se onda može dogoditi da ponudi nešto što on smatra relevantnim za taj upit.

 

U većini slučajeva kada Google nešto pokušava sam napisati, on to temelji na osnovu sadržaja web stranice,“ istaknuo je John Mueller.

 

Dakle, Google ne piše tekst napamet. Googleov algoritam mijenja tekst metaopisa na osnovu vrste upita (search query) i sadržaja na web stranici.

Stoga, imate li problem s drugačijim title tagovima i metaopisima na SERP-u, pogledajte odnose i naslova i metaopisa u odnosu na sadržaj same web stranice.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?