Koliko mozete zaraditi na youtubeu od pregleda i kanala

Zarada na YouTubeu – koliko možete dobiti od oglasa i gledatelja?

Da se na YouTubeu može zaraditi znaju svi. Mladi najviše. Posljednjih godina “biti youtuber” postalo je bitnije mladima nego “postati nogometaš” kao neki životni cilj. No kao što nisu svi nogometaši poznati i bogati, ni youtuberi ne zarađaju baš svi.

Koliko možete zaraditi novca kao aktivni YouTuber i što vam sve treba doznajte u ovom tekstu.

No krenimo redom.

Tko su ti uspješni Youtuberi koji su djeci uzor?

Ovo je 10 najbogatijih YouTubera na svijetu:

1. MrBeast
2. Jeffree Star
3. Like Nastya
4. Ryan Kaji
5. Vlad and Niki
6. Logan Paul
7. Jake Paul
8. PewDiePie
9. Ninja
10. Markiplier

 

Jimmy Donaldson, tj. MrBeast, trenutno je najbogatiji YouTuber. Procjena njegovog bogatstva je 500 milijuna američkih dolara, a obogatio se na viralnim videima i poslovnim pothvatima te je od 2012. godine prikupio 240 milijuna pretplatnika. Ima samo 25 godina.

Možda vam je poznatiji Logan Paul jer je djecu diljem svijeta zaludio energetskim pićem Prime. Procjenjuje se da je “težak” 75 milijuna eura. Ima 28 godina.

U Hrvatskoj također imamo dosta YouTube zvijezda.

Za spomenuti je svakako Doctor D.S koji je prikupio 2,24 milijuna pretplatnika na svom kanalu gdje ljude uči stvarima oko motora i auta.
Kanal je otvorio 2016. godine, a komunicira na engleskom što mu proširuje potencijalnu publiku.

Hrvatski YouTuber koji zarađuje

 

Spomenut ću samo neke od TOP YouTubera u Hrvatskoj:

Doctor D.S. – David Skrbin
Saurus Gang
Nika Ilčić
MarioLAB – Mario Labudović
The Dark Den – Petko
Nugato – Ilija Ravlić
Celestia & Iris
TheSikrit – Filip Dejanović
Sašina kuhinja
Dennis Domian
Ženski svijet – Ana Zibar
Ana Bučević
Ema Luketin
Jelena Perić

 

Naravno,  valja napomenuti kako nisam u YouTube zvijezde uvrstila brojne pjevače i pjevačice, ali ni super popularne kanale, kao što su JoomBoos ( 1,9 milijuna pretplatnika) ili  Podcast Inkubator (306.000 pretplatnika).

 

Kako postati uspješan YouTuber?

 

Na YouTubeu ne uspijevaju nužno najbolji u svom poslu, već oni koji se najbolje predstavljaju.  A kod odabira što ćete raditi ne vodite se samo trendovima jer je velika šansa da je izuzetno puno kreatora i konkurencije. Ponekad je najbolja opcija odabrati nišu koja nije zasićena brojnom konkurencijom, jer tu važi “tko prvi, njegova djevojka.”

Dobro je istražiti što to korisnici traže na YouTubeu i Googleu. To će vam dati ideju što biste mogli stvarati. Npr u 2023. godini eksplodirale su teme vezane za AI i ChatGPT, a profitirali su oni koji su se među prvima bacili na produkciju korisnih videa jer smo svi željeli znati više o AI-u.

Fokusirajte se da radite koristan ili zabavan sadržaj – jer to najbolje prolazi. “Kako nešto napraviti”- tip videa sjajno prolazi, od gaminga preko šminkanja pa do popravljanja automobila. Glupiranje isto prolazi odlično.

Iako mnogi misle da je video za mlađu populaciju, na YouTubeu odlično prolaze i kanali s receptima i mentalnim zdravljem gdje uglavnom briljiraju malo stariji YouTuberi.

 

Kako doći do vidljivosti i pregleda?

Uvijek se možete reklamirati na YouTubeu. No optimalno je da shvatite kako radi algoritam i što donosi preglede i mimo toga da ih plaćate.

Što je vaš video relevantniji za određenu pretragu prema algoritmu tražilice, to će biti i na višoj poziciji. Video radovi koji se nalaze na TOP stranicama dobit će najviše pregleda, dok će oni na nižim pozicijama dobiti puno manje. Logično, jer korisnici pregledavaju rezultate od gore prema dolje. Baš zbog ovog je važno da je vaš video dobro optimiziran.

Na YouTubeu se za pažnju gledatelja  natječete sa svim drugim video kreatorima. Ne natječete se samo s turbo uspješnima, već se uglavnom natječete sa 7-8 videa koje platforma preporučuje na osnovi onog što algoritam smatra da će se određenom gledatelju više svidjeti.

Youtube video primjer pretrage

 

Tako je moja pretraga „vježbe za zadnjicu“ rezultira videima koji su prikazivali žene koje vježbaju. Ako mislite da je to zato jer to pretražuju uglavnom žene, isto se dogodilo sa svim pretragama, evo primjera „vježbe za noge“ .

youtube algoritam predlaže videa svakom korisniku prema njegovom "profilu"

Odakle dolazi većina pregleda YouTube videa?

Od preporuka same platforme, ne pretraga.

Važno je da vaš naziv, videa, thumbnail i općenito vizualni dojam na prvu odskače od drugih. Bitno je to i za pretrage, jer se YouTube videa prikazuju i na Google rezultatima pretrage.

Zarada od oglasa i  fun fundinga

Da biste počeli zarađivati od oglasa na YouTubeu,  trebate biti popularni, odnosno zadovoljiti uvjete Watch timea.

Watch time je ukupno vrijeme koje pojedinci provedu gledajući vaš video. Svaki video ima mjerač vremena koji ide u ukupno prosječno vrijeme gledanja videa na vašem YouTube kanalu.

Da biste zadovoljili uvjet za monetizacijom kanala putem oglasa trebate imati:

  • 1000 YouTube pretplatnika  + 4000 sati  gledanja vaših videa u 12 mjeseci (video sadržaji ne trebaju biti objavljeni u tih 12 mjeseci.)
  • 1000 YouTube pretplatnika + 10 milijuna javnih pregleda  YouTube Shortsa kroz 90 dana

 

Zarađivanje od YouTubea može ići i na drugi način- kroz fun funding . To znači da vam korisnici sami daju novac, a ne oglašivači, a to ostvarujete putem Super Chats, Super Thanks, channel članstva itd.

Da biste zarađivali na ovaj način, trebate imati:

  • minimalno 500 pretplatnika
  • 3 javno objavljena videa u posljednjih 90 dana
  • 3000 sati gledanja u proteklih 12 mjeseci

Jedan način jest da zaobiđete uvjet od 3000 sati gledanja jest da imate 3 milijuna pregleda YouTube Shorts videa u posljednjih 90 dana.

 

ZARADA OD YOUTUBE OGLASA

Zarada od YouTube oglasa

Želite li zarađivati na YouTubeu od oglasa, za to vam  treba vam  famoznih 4000 sati gledanja videa.

To nije tako lako ostvariv rezultat pa većina kreatora čeka i godinu dana da ostvari taj cilj, no isplati se. Jednom kad uđete u YouTube Partner Program, možete zarađivati na pregledima videa na najljepši mogući način- pasivno.

Točan iznos koji neki YouTuber može zaraditi od oglasa ovisi o nekoliko stvari:
–  tipu oglasa
– duljini oglas
– kvaliteti oglasa
– aukciji oglašivača (bid)

Najčešća vrsta oglasa na YouTube su cost-per-view (CPV) oglasi.

Zarađuju li YouTuberi ako preskočite oglas na njihovom videu?

Ukratko- da. Većinu oglasa možete preskočiti nakon 5 sekundi, a bez obzira preskoče li ih gledatelji ili ne, YouTuber će zaraditi na njemu.

Zarada na YouTubeu od oglasa varira između 1,5 euro i 30 eura na 1000 pregleda. U prosjeku, YouTuber koji je u programu zaradi oko $0,015 eura za svaki pregled, što ispadne 15 eura za svakih 1000 pregleda.

 

Bitno je za znati da je  svaki vaš video koji je prikazuje s oglasima dostupan i kroz YouTube Premium (bez oglasa).

Ipak, to ne znači da nećete zarađivati od pretplatnika YouTube Premiuma.

Prihodi od članstva YouTube Premiuma raspodjeljuje se video kreatorima ovisno o tome koliko gledatelji konzumiraju vaš sadržaj.  Da biste zarađivali od YouTube Premiuma, napravite sljedeće:

  • Dugački video sadržaj: Prihvatite Watch Page Monetization Module i uključite Watch Page ads
  • Shorts: Prihvatite Shorts Feed Monetization Module u YouTube Studiju.

Više o tome doznajte na Googleovim korisničkim stranicama.

 

Određene vrste videa lakše će prikupiti gledatelje (a i minutažu i novce).

Kakva su to videa?

  1. Javna – ne stavljajte video na private. Javni video sadržaj lakše dolazi do zadanih brojki
  2. Postavite titlove (caption) na videa jer se videa s titlovima u pravilu gledaju dulje nego ona bez
  3. Pazite da vam je thumbnail privlačan kako bi ga korisnici lakše uočili u masi drugih. Najbolje prolaze jake boje, lica i tekst- a brojke posebno!
  4. Videa stavite na playlistu da mu povećate šansu da ga vide oni koji dođu na neki vaš drugi video
  5. Radite javljanja uživo (live streamove) da brže prikupite 4000 sati
  6. Povećajte duljinu videa

Kratki video je sasvim ok za Instagram i TikTok, kad i za neke blic savjete, no YouTube je odavno mreža na kojoj se primarno uči, a ne zabavlja pa je dobro da vaša videa traju između 10 i 30 minuta. Nekad i više, imate li neku „školicu nečega“.

Iako se pregled na YouTubeu broji za sve iznad 30 sekundi, možete li „natjerati“ ljude da gledaju video dulje, YouTube će iz toga shvatiti da je onda on i kvalitetan. Tako da video s većim „Watch time“ bolje prolazi kod algoritma i veća je šansa da će ga gurnuti drugim korisnicima kroz preporuku. Osim toga, ako vam video traje 30 minuta, da biste dosegnuli cilj od 4000 sati trebaju vam samo 134 korisnika koja će to napraviti.

  1. YouTube Shorts

Ovo se direktno „kolje“ s gornjom preporukom jer se radi o kratkom formatu videa, vertikalno snimljenom, baš kao za TikTok ili Instagram.

Pročitajte još: YouTube SEO: 13 dokazanih stvari koje povećavaju vidljivost i klikanost videa

 

YouTube Partner Program – prvi korak ka zaradi

Zarada na YouTubeu ne dolazi automatski nego se morate prijaviti za YouTube Partner Program (YPP) kroz YouTube Studio.

Jednostavno kliknite na ‘Earn’ u lijevom navigacijskom meniju.

zarada na youtube kroz youtube partner program

 

Iduća faza  jest proći  5 koraka:

  1. Prihvatiti uvjete korištenja YPP-a.
  2. Spojiti kanal s Google AdSense accountom da biste mogli biti plaćeni
  3. Omogućiti 2-step verifikaciju na svom kanalu
  4. Imati pristup naprednim značajkama
  5. Pričekati da vam YouTube pregleda zahtjev i odobri ga. To traje od nekoliko dana pa sve do mjesec dana.

Ako vam odbiju zahtjev, moći ćete se žaliti unutar narednih 21 dana te se ponovo prijaviti za 30 dana.

Zarada od YouTube Shorts

YouTube Shorts- kratki videoNekoliko je osnovnih uvjeta koje morate zadovoljiti da biste uopće mogli razmišljati o zaradi preko kratkih YouTube videa.

  • Slijedite smjernice YouTube’s Advertiser-Friendly Content Guidelines.
  • Ne koristite needitirane isječke iz filmova na koja nemate autorska prava
  • Ne koristiti sadržaj drugih YouTube kreatora bez da dodate neki novi/svoj kut gledanja
  • Ne plaćajte za automatizirane/lažne preglede

 

Monetizacija YouTube Shortseva je nešto drugačija od zarade od oglasa na klasičnim YouTube videima, a prolazi kroz 4 koraka::

  1. YouTube pools – sve zarade od Shortsa na platformi idu u zajednički “bazen.”
  2. YouTube računa koliko zarade ide u taj bazen, ovisno o broju pregleda i glazbi. Ako na videima nema glazbe, kreator dobije svu zaradu. Ako je koristio glazbu, prihod se dijeli između kreatora i autora glazbe
  3. YouTube proslijeđuje prihod od oglasa kreatorima, ovisno o tome koliki postotak ima od ukupnog broja pregleda svih Shorts videa na platformi
  4. Kreatori zadržavaju 45% udjela od prihoda..

 

Primjer zarade na izmišljenom primjeru:

Nakon što ste se uspješno prijavili u YPP, uploadate jedan Short video koji koristi jednu pjesmu. Evo koliko biste mogli zaraditi.

  • U Hrvatskoj se ostvari 100 milijuna pregleda svih Shorts videa
  • 100.000 eura je prihod od oglasa koji se prikazuju između Shorts videa u feedu
  • 20%  svih  Shorts videa koristi jednu pjesmu pa je Creator Pool vrijedan 90.000 eura, a 10.000 eura se koristi za pokrivanje troškova licenciranja muzike.
  • Vaš Short  se pogleda milijuna puta pa vi dobivate 1% iz Creator Poola, odnosno 900 eura.
  • Obzirom da dobivate 45% od ostvarenog prihoda, na kraju je vaša zarada 405 eura za preglede Shortseva u Hrvatskoj.

 

Napomena:

– YouTube Shorts pregledi ne ulaze u watch time
– pregledi s istog browsera i wifija brišu se nakon 48 sati (ne možete tako lako sami „nabiti“ vrijeme gledanja)
– čim ostvarite cilj od 1000 pretplatnika i 4000 sati gledanja, moćete se prijaviti u YPP (ne trebate čekati 12 mjeseci)

 

ZARADA OD FUN FUNDINGA

 

Zarada na YouTubeu od fun fundinga

 

Da biste zarađivali od YouTubea, ne morate se oslanjati (samo) na oglase. Možete novac dobiti i na tri druga načina, a to su:

  1. Channel memerships
  2. Super Chats
  3. Super Thanks

 

Zarada od Channel Memberships

Channel memberships (članstva na kanalu) omogućuju gledateljima da se priključe vašem kanalu putem mjesečnih pretplata i dobiju neke benefite rezervirane samo za članove- emojije, bedževe i druge stvari.

Kao i za sve druge YouTube programe, kreatori moraju zadovoljiti određene uvjete da bi bili dijelom programa.

Uvjeti za Channel Memberships:

  • imati najmanje 500 pretplatnika
  • kanal ne smije biti ‘Made For Kids’
  • biti u YouTube Partner Programu​
  • biti na lokaciji gdje je program dostupan (u Hrvatskoj jest)
  • nemati puno različitog sadržaja koje ne zadovoljavaju kriterije
  • biti stariji od 18 godina
  • pristati na YouTube uvjete

 

Channel membership perks na youtubeu

 

Koliko možete zarađivati?

Svojim pretplatnicima ponudite različite benefite (perks) za koje će vam oni plaćati mjesečno između €0,99 i €499.99, provjerite za Hrvatsku točno sve razine članstva.

Kako se prijaviti za YouTube Channel Memberships

Prijava za YouTube Channel Memberships je jednostavna:

  1. Otiđite u YouTube Studio.
  2. Na lijevoj strani u izborniku odaberite ‘Monetization’.
  3. Prikazat će vam se stranica „Channel Monetization“ na kojoj u gornjem izborniku kliknite na  ‘Memberships’.
  4. Pronađite ‘Set-Up Your Memberships Offer’ , kliknite ‘Start’ i slijedite upute.

 

 

Zarada od Super Chats

 

Super Chats zarada na YouTubeu

 

Super Chats su zabavan način na koji možete zarađivati od svog YouTube kanala.

Svaki put kad radite javljanje uživo (live stream) ili imate video primjeru, gledatelji koji se priključe live chatu mogu vam dati donacije koje variraju od 1 do 500 eura.

Zašto bi netko dao 500 eura? Jer im njihov komentar ostane najvidljiviji čak 5 sati.

 

Uvjeti za Super Chats:

  1. Monetizirani kanal s najmanje 500 pretplatnika
  2. Biti stariji od 18
  3. Biti na lokaciji gdje je program dostupan (Hrvatska jest)

 

Supers monetizacija na YouTubeu

Kako se prijaviti za Super Chats

  1. Otiđite u YouTube Studio.
  2. Na lijevoj strani u izborniku odaberite ‘Monetization’.
  3. Prikazat će vam se stranica „Channel Monetization“ na kojoj u gornjem izborniku kliknite na  ‘‘Supers’.
  4. Na desnoj strani možete uključiti ili uključiti Super Chats ili Super Stickers (slični Super Chats, ali se radi o animiranim grafikama koje gledatelji mogu kupiti)

Važno je znati:

  • YouTube uzima dio zarade od svakog Super Chata- i to oko 30%:
  • Super Chats donacije ne mogu se vratiti, a svi koji plate dobiju račun
  • Korisnici mogu potrošiti 500 eura dnevno, odnosno 2000 eura tjedno na Super Chats.
  • Trebate ćete svoj kanal spojiti s AdSense accountom da biste mogli pokupiti zarađena sredstva.

 

Zarada od Super Thanks

Super Thanks (prethodno zvani Viewer applause) omogućuju kreatorima da zarade od gledateljima koji im žele posebno zahvaliti za njihov video sadržaj. Gledatelji mogu kupiti zabavnu animiranu grafiku na Shortsevima i na duljim videima.

Uvjeti za Super Thanks:

  1. Monetizirani kanal s najmanje 500 pretplatnika
  2. Nemati glazbeni kanal koji je pod ugovorom Sound Recording Audio Visual
  3. Biti na lokaciji gdje je program dostupan (Hrvatska jest)

 

Također, video nakojem želite imati Super Thanks opciju ne smije biti:

  • live stream
  • privatno postavljen
  • ograničen za određenu dob
  • za djecu (Made for Kids)

 

Kako se prijaviti za Super Thanks

  1. Otiđite u YouTube Studio.
  2. Odaberite Supers i omogućite Super Thanks
  3. Kad ste odabrali Super Thanks, na vašim videima ispod će se pojaviti srce ♡

 

Gledatelji će klikom na tri točkice moći vidjeti srce, a klik na njega rezultirat će pop-upom na kojem možete odabrati iznos donacije.

Super Thanks na YoutTubeu

 

Kako potaknuti ljude da vam daju donaciju?

 

  1. Odgovorite na svaki komentar ispod videa
  2. Kad vam netko da donaciju, njegov komentar se automatski objavljuje, a vi ga možete zakačiti za sam vrh (pinnati) i tako ga istaknuti i bez da se osoba/profil otkrio sam/a, čime mu pokazujete da cijenite to što radi
  3. Zamolite ljude da vam daju Super Thanks na videima koji su im najdraža
  4. Recite na što ćete potrošiti donacije koje dobijete: možda na kupnju nove kamere ili na nešto slično

 

Na YouTube možete još zarađivati preko YouTube Shopping affiliate programa (nije još dostupan u Hrvatskoj).

 

I ono najbitnije za kraj:

Kontinuirano objavljujte.

Vjerojatno će vam prvi video biti najgori. Vjerojatno nećete zarađivati nakon prvih 30 objavljenih videa. Bitno je da učite što prolazi, a što ne, i da se sa svim idućim videom poboljšavate. Želite li postati uspješni na YouTubeu, budite uporni.

 

VEZANO:

Kako zarađivati od TikToka?

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci