Core web vitals test by Google

Googleov Core Web Vitals test: Provjerite vašu stranicu s ovih 7 besplatnih alata

Samo 4% web stranica prolazi Googleov Core Web Vitals test. A tvoj?

 

Core Web Vitals je set specifičnih faktora koje Google smatra važnim za ukupno korisničko iskustvo na određenoj web stranici. Searchmetrics je objavio podatak kako nevjerojatno malen broj web stranica trenutno prolazi taj test, što znači da se vjerojatno i vaša web stranica nalazi među njima.

 

Čemu taj test služi i zašto je sad odjednom bitan?

 

Core Web Vitals posljednji je u nizu ažuriranja Googleovog algoritma koji sa cilj ima pružiti korisnicima Googlea što bolje iskustvo. Web stranica je sve više, a o sadržaju ne trebamo ni pričati. No niti su sve web stranice posložene da se lako koriste, niti je sav sadržaj dobar.

Googleov Core Web Vitals test sastoji se od tri mjerila koja se odnose na brzinu stranice i interakciju s korisnicima: brzinu, responzivnost i vizualnu stabilnost

 

core web vitals-metrike

izvor: https://web.dev/vitals/

 

 

  1. LCP -largest contentful paint – brzina učitavanja

 

LCP mjeri koliko najvećem elementu sadržaja (npr. glavnoj fotografiji ili headingu) treba da se pokaže korisniku.

Za dobro iskustvo, ciljajte na LCP od 2,5 sekunde i manje.

U ovom tekstu naučite kako to ostvariti: Kako ubrzati web stranicu da prođe Core Web vitals test!

 

  1. TBT- time to first byte ili FID -first input delay – responzivnost

TBT govori koliko vremena skripte blokiraju tijekom procesa učitavanja stranice, odnosno koliko korisnik mora čekati da se neka akcija dogodi nakon što je on kliknuo na nju.

Npr. kad klikne na link, gumb ili nešto treće, koliko web pregledniku treba da odgovori na tu interakciju. U pravilu, što je više JavaScripta na stranici, to je FID uglavnom gori.

Za dobro iskustvo, ciljajte na TBT od 100 milisekunde i manje.

 

  1. CLS – cumulative layout shift – vizualna stabilnost

CLS pokazuje koliko promjena u layoutu korisnik iskusi dok se stranica učitava. Primjerice, učita se jedan dio stranice, krenete kliknuti na njega, a onda se elementi pomaknu jer su se učitali drugi dijelovi stranice.

Za dobro iskustvo, ciljajte na CLS rezultat 0.1 ili manje.

 

Loš i dobar primjer:

Što je Core Web Vitals- rezultaticore web vitals-zeleno

Ova tri mjerila su glavni stupovi Googleovog updatea iz lipnja 2021. godine koja će sigurno utjecati  i na ranking vaših stranica među rezultatima pretrage.

 

Kako izmjeriti prolazi li vaša stranica Core Web Vitals?

 

Core Web Vitals može se izmjeriti pomoću nekoliko Googleovih alata:

 

1. Search Console

 

Svi koji se bave SEO-om znaju da je Googleova search consola jedan od boljih besplatnih alata kojima se možete poslužiti da izmjerite i provjerite čitav niz stvari (npr. organske ključne riječi pomoću kojih korisnici dolaze na vašu web stranicu), a od nedavno se putem search console mogu izmjeriti i Core Web Vitals.

 

chrome web vitals-search consola

 

2. PageSpeed podaci

 

Googleova stranica za mjerenje brzine stranice koristi Lighthouse 6.0, pomoću čega mjeri prolazi li vaša stranica Core Web Vitals test. S plavom trakicom označeno je prolazi li stranica test ili ne.

Page sceepd insights- rezultati

Što je Lighthouse?

Lighthouse je open-source inicijativa koja dijagnosticira stranice temeljem podataka, a koriste ga različiti alati koji mjere performanse web stranica (PageSpeed Insights, Web.dev Measure, GTmetrix, ContentKing itd).

Ovo je primjer GTMetrix testa koji koristi Lighthouse:

 

GTmetrix- web core vitals test

 

 

3. Chrome DevTools

 

Prolazi li vaša stranica test možete provjeriti i pomoću ChromeDevToolsa

 

chrome devltools-core web vitals test

 

4. Chrome UX Report

 

Izvještaj o korisničkom iskustvu ili Chrome User Experience Report (skraćeno CrUX) dat će vam uvid u metrike korisničkog iskustva onako kako u realnom vremenu korisnici mogu iskustiti vašu web stranicu.

 

CrUX reportu možete pristupiti na ovom linku ili putem Data Studio vizualizacijskog alata.

Za start otiđite na g.co/chromeuxdash.

CruX korak 1

 

Koristite li ga prvi put, morat ćete poklikati par dozvola te ćete dobiti ovakav prikazi. Ne radite ništa osim klika na Create report.

 

Crux korak 2

Ovako izgleda izvještaj:

 

crux korak 3

 

 

5. Web Vitals

Preuzmite ekstenziju Web Vitals u Chrome web trgovini i jednostavno izmjerite Core Web Vitals.

  • učitajte stranicu koju želite izmjeriti
  • kliknite na ekstenziju u gornjem desnom kutu
  • pojavit će vam se ekran s testom

core web vitals chrome store

 

 

6. Pingdom

 

Još jedan od poznatih alata koji su vrlo laki za korištenje jest Pingdom.

Pingdom test

Prema njemu ni Google ga baš ne prolazi najbolje, ima ocjenu B ili četvorku u nas.

 

7. GTMetrix

Jedan od SEO alata kojeg vole SEO stručnjaci, ali i “obični” digitalci jer je user-friendly.

Ocijenit će vašu stranicu od A do F, pri čemu je F najgora ocjena. Svaki ocijenjeni element ima dodatno pojašnjenje.

 

GTMetrix alat

Možete testirati performanse vaše stranice bez ulogiravanja, no tada možete odabrati samo jednu lokaciju. Stoga je savjet da se ulogirate i odaberete sebi najbližu lokaciju za testiranje (npr. Milano ili London). Naravno, plaćena verzija ima još više mogućnosti.

Svaka preporuka za GTmetrix!

 

Pročitajte: Kako početi optimizirati web stranicu da prođe Core Web vitals test!

Ako vam treba pomoć oko optimizacije web stranice, javite se na [email protected]!

Želite li sami naučiti SEO osnove i pisanje za web, upišite edukaciju!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?