Samo 4% web stranica prolazi Googleov Core Web Vitals test u 2021. godini. A tvoj?
Core Web Vitals je set specifičnih faktora koje Google smatra važnim za ukupno korisničko iskustvo na određenoj web stranici. Searchmetrics je objavio podatak kako nevjerojatno malen broj web stranica trenutno prolazi taj test, što znači da se vjerojatno i vaša web stranica nalazi među njima.
Čemu taj test služi i zašto je sad odjednom bitan?
Od lipnja 2021, Google je uveo korisničko iskustvo kao službeni ranking faktor. Core Web Vitals je tako posljednji u nizu ažuriranja Googleovog algoritma koji sa cilj ima pružiti korisnicima Googlea što bolje iskustvo.
Korisničko iskustvo je set faktora pomoću kojih Google mjeri kako korisnici pristupaju i koriste se vašim web stranicama, a ti su faktori:
- Sigurnost stranice – HTTPS
- Mobile-friendliness
- Izostanak ometajućih elemenata na stranici (npr. pop-upovi)
- Core web vitals
Googleov Core Web Vitals test sastoji se od tri mjerila koja se odnose na brzinu stranice i interakciju s korisnicima:
- brzinu
- interaktivnost
- vizualnu stabilnost
- LCP -largest contentful paint – brzina učitavanja web stranice
LCP mjeri koliko najvećem elementu sadržaja (npr. glavnoj fotografiji ili headingu) treba da se pokaže korisniku.
Za dobro iskustvo, ciljajte na LCP od 2,5 sekunde i manje.
U ovom tekstu naučite kako to ostvariti: Kako ubrzati web stranicu da prođe Core Web vitals test!
- TBT- time to first byte ili FID -first input delay – interaktivnost
TBT govori koliko vremena skripte blokiraju tijekom procesa učitavanja stranice, odnosno koliko korisnik mora čekati da se neka akcija dogodi nakon što je on kliknuo na nju.
Npr. kad klikne na link, gumb ili nešto treće, koliko web pregledniku treba da odgovori na tu interakciju. U pravilu, što je više JavaScripta na stranici, to je FID uglavnom gori.
Za dobro iskustvo, ciljajte na TBT od 100 milisekunde i manje.
- CLS – cumulative layout shift – vizualna stabilnost
CLS pokazuje koliko promjena u layoutu korisnik iskusi dok se stranica učitava. Primjerice, učita se jedan dio stranice, krenete kliknuti na njega, a onda se elementi pomaknu jer su se učitali drugi dijelovi stranice.
Za dobro iskustvo, ciljajte na CLS rezultat 0.1 ili manje.
Loš i dobar primjer:
Ova tri mjerila su glavni stupovi Googleovog updatea koja će sigurno utjecati i na ranking vaših stranica među rezultatima pretrage.
Kako izmjeriti prolazi li vaša stranica Core Web Vitals?
Core Web Vitals može se izmjeriti pomoću nekoliko Googleovih alata:
1. Search Console
Svi koji se bave SEO-om znaju da je Googleova search consola jedan od boljih besplatnih alata kojima se možete poslužiti da izmjerite i provjerite čitav niz stvari (npr. organske ključne riječi pomoću kojih korisnici dolaze na vašu web stranicu), a od nedavno se putem search console mogu izmjeriti i Core Web Vitals.
2. PageSpeed podaci
Googleova stranica za mjerenje brzine stranice koristi Lighthouse 6.0, pomoću čega mjeri prolazi li vaša stranica Core Web Vitals test. S plavom trakicom označeno je prolazi li stranica test ili ne.
Što je Lighthouse?
Lighthouse je open-source inicijativa koja dijagnosticira stranice temeljem podataka, a koriste ga različiti alati koji mjere performanse web stranica (PageSpeed Insights, Web.dev Measure, GTmetrix, ContentKing itd).
Ovo je primjer GTMetrix testa koji koristi Lighthouse:
3. Chrome DevTools
Prolazi li vaša stranica test možete provjeriti i pomoću ChromeDevToolsa
4. Chrome UX Report
Izvještaj o korisničkom iskustvu ili Chrome User Experience Report (skraćeno CrUX) dat će vam uvid u metrike korisničkog iskustva onako kako u realnom vremenu korisnici mogu iskustiti vašu web stranicu.
CrUX reportu možete pristupiti na ovom linku ili putem Data Studio vizualizacijskog alata.
Za start otiđite na g.co/chromeuxdash.
Koristite li ga prvi put, morat ćete poklikati par dozvola te ćete dobiti ovakav prikazi. Ne radite ništa osim klika na Create report.
Ovako izgleda izvještaj:
5. Web Vitals
Preuzmite ekstenziju Web Vitals u Chrome web trgovini i jednostavno izmjerite Core Web Vitals.
- učitajte stranicu koju želite izmjeriti
- kliknite na ekstenziju u gornjem desnom kutu
- pojavit će vam se ekran s testom
6. Pingdom
Još jedan od poznatih alata koji su vrlo laki za korištenje jest Pingdom.
Prema njemu ni Google ga baš ne prolazi najbolje, ima ocjenu B ili četvorku u nas.
7. GTMetrix
Jedan od SEO alata kojeg vole SEO stručnjaci, ali i “obični” digitalci jer je user-friendly.
Ocijenit će vašu stranicu od A do F, pri čemu je F najgora ocjena. Svaki ocijenjeni element ima dodatno pojašnjenje.
Možete testirati performanse vaše stranice bez ulogiravanja, no tada možete odabrati samo jednu lokaciju. Stoga je savjet da se ulogirate i odaberete sebi najbližu lokaciju za testiranje (npr. Milano ili London). Naravno, plaćena verzija ima još više mogućnosti pa možete testirati web s više lokacija, ali i više vrsti uređaja.
Svaka preporuka za GTmetrix!
Pročitajte:
Kako ubrzati web stranicu da prođe Core Web vitals test!
Googlevih 9 savjeta za optimizaciju Core Web Vitalsa u 2023.
Ako vam treba pomoć oko optimizacije web stranice, javite se na [email protected]!
Želite li sami naučiti SEO osnove i pisanje za web, upišite edukaciju!
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024