Što je bolje koristiti u nazivima domena ili dokumenata na vašoj stranici koji imaju više riječi, crticu ili donju crticu, tzv. underscore? Je-li-bolje-da-PDF-file-imenjujem_ovako ili je_možda_bolje_da_izgleda_ovako? Crtica u nazivu domene nije preporučljiva, ali zato jest u imenima fileova. Doznajte u ovom članku zašto.
O imenovanju datoteka pisala sam već nešto kratko u članku SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?, no kako me zaista sve veći broj ljudi pita za dobru praksu imenovanja domena i dokumenata na stranici, neovisno o fotografijama, blog o crticama dobio je svoje posebno mjesto.
Dakle, crtica ili donja crtica u nazivu datoteke na web stranici – što je bolje koristiti?
Crticu.
Umjesto da mislite na „ljepotu izgleda URL-a“, što sam već čula kao razlog korištenja donje crtice, preporuča se korištenje crtica. Ima jedan dobar razlog, a zove se Google!
Naime, Google više voli, a zapravo i preporuča, korištenje crtica u nazivima web stranica kako bi njegov crawler bolje razumio informacije i ponudio bolje rezultate. Ili da to plastičnije pojasnim:
Ovo-Google-vidi-kao-zasebne-riječi
Ovo_Google_vidi_kao_jednu_riječ
Stoga, ako imate fotografiju koju želite preimenovati u nešto smisleno, bez da je jednostavno uploadate kao DCIM ili IMG_132 na web, nazovite ju onako kako najbolje opisuje prikazano, npr. „djecji-automobil-na-baterije“ ili „robot-usisavac-roomba“.
Obzirom na to da Google lakše čita crtice, mislim da nema dileme koristiti crticu ili donju crticu.
Mogu li koristiti crticu u nazivu domene?
Bolje ne.
Nešto ću vam ispričati.
Prije nego što je prešao na domenu vecernji.hr, Večernji je list imao domenu vecernji-list.hr.
Dugo je godina tako web domena izgledala, a promjena je nastupila nedugo nakon pojave portala jutarnji.hr koji je išao na jednostavnost. Radila sam na oba portala, kao novinarka na jednom, a potom kao glavna urednica na drugom pa znam puno toga iz prve ruke. Stalno je bila muka da ljudi zapamte Večernjakovu domenu.
Jutarnji.hr je jednostavno bilo lakše zapamtiti i lakše ukucati.
„Idi na web večernjaka.“
„Kucam URL, al ništa. Koja je adresa“
„Vecernji crtica list ha er“ ili „vecernji minus list ha er“ bili bi obično odgovori.
Ljudi često ne bi uspjeli ukucati to iz prve. Jutarnji.hr se kucao iz prve. Jutarnji.hr je nakon pola godine pretekao portal Večernjaka po posjećenosti iz više dobrih razloga, a onda se i vecernji-list.hr napokon oslobodio crtice. Korisnicima treba olakšati put do vas.
Nemojte u nazivima domene koristiti crtice.
Planet-obuća ime crticu, a planetobuca.com koja je bolja domena nije ni registrirana još dok ovo pišem.
Većina ljudi navikla je da imena domena nemaju crtice. Ako je stavite, zakomplicirali ste si život jer ste korisnicima otežali pamtljivost domene. Teško je iskomunicirati neku domenu brzo ako ima crticu. Zato nemamo Linked-in.com, coca-cola.com ili face-book.com.
Osim toga, brend s crticom ne izgleda dobro. Premium brandovi imaju domene bez crtice, a njihovi imitatori nerijetko moraju koristiti domene s crticama da vas zavaraju. Zato se domene s crticama nekako negativnije percipiraju.
Ako vaša domena zvuci ružno ili smiješno bez da stavite razmak, jednostavno smislite drugi naziv. Samo odustanite od crtica. Bilo kakvih.
Kako imenovati datoteke, npr. PDF-ove?
Ako datoteke, npr. PDF-ove imenujete lokalno s razmakom te to uploadate na web, svaki razmak pretvorit će se u %20 kako bi zamijenio prazan prostor. Google ne voli kompleksne URL-ove s nepotrebnim znakovima. Teško se čita.
Ako ne vjerujete meni, vjerujte bivšem Googleovom čovjeku Mattu Cuttsu:
Kako imenovati fotografije?
Koristite 3-8 riječi za opis fotografija, a optimalno je da sve riječi razdvojite crticom, umjesto da npr. ostavite sve spojeno.
Loš primjer: otokvis.jpg
Također loš primjer: otok_vis.jpg
Dobar primjer: suvenir-slika-otok-vis.jpg
Ako stavite crtice, možete se rangirati na Google image searchu s riječima „suvenir“, „slika“, „otok“ i „vis“ te kombinacijama poput “otok vis”. Bez crtica, rangirate se za “otokvis”.
Obavezno stavite i Alt tag koji je alternativan tekst koji se koristi za opis fotografije kada web preglednik ne učita fotografiju. Naravno, tu nema crtica.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025