Crtice u imenu domene

Crtica il donja crtica u nazivu domene ili datoteke – što je bolje?

Što je bolje koristiti u nazivima domena ili dokumenata na vašoj stranici koji imaju više riječi, crticu ili donju crticu, tzv. underscore? Je-li-bolje-da-PDF-file-imenjujem_ovako ili je_možda_bolje_da_izgleda_ovako? Crtica u nazivu domene nije preporučljiva, ali zato jest u imenima fileova. Doznajte u ovom članku zašto.

O imenovanju datoteka pisala sam već nešto kratko u članku SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?, no kako me zaista sve veći broj ljudi pita za dobru praksu imenovanja domena i dokumenata na stranici, neovisno o fotografijama, blog o crticama dobio je svoje posebno mjesto.

 

Dakle, crtica ili donja crtica u nazivu datoteke na web stranici – što je bolje koristiti?

Crticu.

Umjesto da mislite na „ljepotu izgleda URL-a“, što sam već čula kao razlog korištenja donje crtice, preporuča se korištenje crtica. Ima jedan dobar razlog, a zove se Google!

Naime, Google više voli, a zapravo i preporuča, korištenje crtica u nazivima web stranica kako bi njegov crawler bolje razumio informacije i ponudio bolje rezultate. Ili da to plastičnije pojasnim:

Ovo-Google-vidi-kao-zasebne-riječi

Ovo_Google_vidi_kao_jednu_riječ

Stoga, ako imate fotografiju koju želite preimenovati u nešto smisleno, bez da je jednostavno uploadate kao DCIM ili IMG_132 na web, nazovite ju onako kako najbolje opisuje prikazano, npr. „djecji-automobil-na-baterije“ ili „robot-usisavac-roomba“.

Obzirom na to da Google lakše čita crtice, mislim da nema dileme koristiti crticu ili donju crticu.

Mogu li koristiti crticu u nazivu domene?

Bolje ne.

Nešto ću vam ispričati.

Prije nego što je prešao na domenu vecernji.hr, Večernji je list imao domenu vecernji-list.hr.

Dugo je godina tako web domena izgledala, a promjena je nastupila nedugo nakon pojave portala jutarnji.hr koji je išao na jednostavnost. Radila sam na oba portala, kao novinarka na jednom, a potom kao glavna urednica na drugom pa znam puno toga iz prve ruke. Stalno je bila muka da ljudi zapamte Večernjakovu domenu.

Jutarnji.hr je jednostavno bilo lakše zapamtiti i lakše ukucati.

„Idi na web večernjaka.“

„Kucam URL, al ništa. Koja je  adresa“

Vecernji crtica list ha er“ ili „vecernji minus list ha er“ bili bi obično odgovori.

Ljudi često ne bi uspjeli ukucati to iz prve. Jutarnji.hr se kucao iz prve. Jutarnji.hr je nakon pola godine pretekao portal Večernjaka po posjećenosti iz više dobrih razloga, a onda se i vecernji-list.hr napokon oslobodio crtice. Korisnicima treba olakšati put do vas.

Nemojte u nazivima domene koristiti crtice.

Planet-obuća ime crticu, a planetobuca.com koja je bolja domena nije ni registrirana još dok ovo pišem.

Većina ljudi navikla je da imena domena nemaju crtice. Ako je stavite, zakomplicirali ste si život jer ste korisnicima otežali pamtljivost domene. Teško je iskomunicirati neku domenu brzo ako ima crticu. Zato nemamo Linked-in.com, coca-cola.com ili  face-book.com.

Osim toga, brend s crticom ne izgleda dobro. Premium brandovi imaju domene bez crtice, a njihovi imitatori nerijetko moraju koristiti domene s crticama da vas zavaraju. Zato se domene s crticama nekako negativnije percipiraju.

Ako vaša domena zvuci ružno ili smiješno bez da stavite razmak, jednostavno smislite drugi naziv. Samo odustanite od crtica. Bilo kakvih.

 

Kako imenovati datoteke, npr. PDF-ove?

Ako datoteke, npr. PDF-ove imenujete lokalno s razmakom te to uploadate na web, svaki razmak pretvorit će se u %20 kako bi zamijenio prazan prostor. Google ne voli kompleksne URL-ove s nepotrebnim znakovima. Teško se čita.

Ako ne vjerujete meni, vjerujte bivšem Googleovom čovjeku Mattu Cuttsu:

 

Kako imenovati fotografije?

Koristite 3-8 riječi za opis fotografija, a optimalno je da sve riječi razdvojite crticom, umjesto da npr. ostavite sve spojeno.

 

Loš primjer: otokvis.jpg

Također loš primjer: otok_vis.jpg

Dobar primjer: suvenir-slika-otok-vis.jpg

 

Ako stavite crtice, možete se rangirati na Google image searchu s riječima „suvenir“, „slika“, „otok“ i „vis“ te kombinacijama poput “otok vis”. Bez crtica, rangirate se za “otokvis”.

Obavezno stavite i Alt tag koji je alternativan tekst koji se koristi za opis fotografije kada web preglednik ne učita fotografiju. Naravno, tu nema crtica.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci