Facebook algoritam za News Feed

Facebook objasnio kako funkcionira News Feed algoritam

Facebook je prošlog tjedna izbacio novi video u kojem objašnjava kako funkcionira News Feed algoritam te na koji način se određuje što ćete zapravo vidjeti na svojoj početnoj stranici. Iako zapravo nismo naučili ništa novo, video je dobar pregled procesa rangiranja sadržaja koji će mnogima pojasniti zašto neke objave dobiju vidljivost i doseg, a druge ne.

Vratimo se malo natrag, samo nekoliko godina.

Facebook je u u svojim počecima bio mjesto gdje su se družili poznanici i prijatelji, a objave tvrtki bile su rijetke. Nije u početku bilo ni Facebook stranica. Sjećam se da smo za Jutarnji.hr imali otvoren običan profil putem kojeg smo komunicirali s publikom.

Onda su došle stranice, a s njima i gužva. Svi su htjeli biti među ekipom, na Facebooku, pogotovo jer su neki portali tih dana i do 80% svog prometa prema webu dobivali s te mreže.

Zovem to zlatnim dobom Facebook poslovanja.

No nastala je ogromna gužva. U jednom trenutku više niste uopće viđali objave svojim prijatelja na News Feedu, sve su bile objave tvrtki, sponzorirane uglavnom. Korisnicima je dosadilo gledali oglase i okrenuli su se drugim mrežama.

Onda je Facebook  2017. godine promijenio algoritam gdje je ponovo u fokus stavio interakcije između osoba: prijatelja i onih s kojima dijelimo iste interese u grupama.

Facebook stranice postale su mjesta gdje je doseg pao na ispod 1%, dok su Facebook grupe prirodno dobile ogroman doseg u News Feedu. Logično je da nam je Facebook servirao one objave koje nas zaista i zanimaju, a sve kako bi nas ostavio na svojoj mreži.

Kako radi Facebook

 

Pisala sam o uzaludnosti održavanja Facebook stranica za online posao još prije, pročitajte ga ako se i dalje borite s objavama na stranici i najradije biste ugasili FB page.

 

Što ide u News Feed?

“Naš je cilj da vidite na vrhu svog Feeda vama najvrednije  objave svaki put kad otvorite aplikaciju. Obzirom da većina ljudi u svom News Feedu ima više sadržaja nego što može stati u njega, koristimo algoritam da odredimo redoslijed objava koje vide,“ objasnili su iz Facebooka u svom videu.

U videu se objašnjava koja su to četiri ključna elementa na osnovi kojih Facebook algoritam odabire relevantan sadržaj za svakog korisnika.

Facebook algoritam metrike

 

To su:

  1. Inventorij– Početna točka jest odrediti sve potencijalne objave koje biste kao korisnik mogli vidjeti. Objave se temelje na stranicama i ljudima koje pratite te sadržaju kojeg ste dijelili ili ste komentirali, grupama u kojima ste član te potencijalnim oglasima koji bi vas mogli zanimati.
  2. Signali – Algoritam tada koristi brojne signale da odredi relevantnost svake objave za vas temeljem vaše veze s osobom/stranicom koja nešto dijeli, uključujući kakvu ste interakciju imali u prošlosti. Algoritam uzima u obzir i format objave (je li fotografija, video ili link) prema onoj vrsti sadržaja na koju najviše reagirate. Tako, ako inače gledate puno video sadržaja, u News Feedu ćete vidjeti više video sadržaja nego tekstualnog.
  3. Predviđanja– Algoritam predviđa što biste vi mogli lajkati na novom postu kojeg vam servira kako biste imali što raditi na Facebooku
  4. Rezultat – Algoritam svaku pojedinačnu objavu u vašem potencijalnom bazenu sadržaja ocjenjuje i što je rezultat veći, to će se ta objava pojaviti više u hijerarhiji vašeg Feeda.

 

Korisnici mogu sami podesiti svoj News Feed koristeći alate poput „Favourites“ i odabrati TOP 30 ljudi i stranice čije objave želi najviše vidjeti. Na news Feedu u lijevom stupcu pronađite Favourites i tamo poklikajte prijatelje i stranice.

 

Facebook algoritam favourites

 

FB favourites

 

Objave možete sortirati i po filtru „Most recent“ (Najsvježije) tako da vidite novi sadržaj po kronološkog redoslijedu, ne redoslijedu kojeg vam je odredio algoritam.

Isto tako, ako vam se ne sviđa što vam je Facebook ponudio u News Feedu, možete pojedinačne objave označiti (kliknite na 3 točkice kod svake objave)  pa vam ih Facebook više neće baš pokazivati u budućnosti.

 

FB skrivene objave

 

Pogledajte Facebookov video o tome kako funkcionira o News Feed algoritam.

 

PROČITAJ: Stavi titlove na Facebook video i povećaj gledanost!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?