Titlovi za Facebook, Instagram ili Linkedin video sadržaj čine veliku razliku kod gledanosti. Stavite li titlove na social media video, povećat ćete gledanost sadržaja. Postavljanje titlova jednostavnije je nego što mislite, naučite kako u ovom članku!
Čak 85% video sadržaja na Facebobooku gleda se bez zvuka (izvor: Digiday), tu ste informaciju možda već negdje pročitali. No jeste li znali da 41% video oglasa treba zvuk da bi gledatelj uopće shvatio o čemu je riječ u videu?
Na društvenim mrežama smo često na javnim mjestima, u čekaonicama, u autobusu, dok dijete pored nas, pa čak i na poslu te ne želimo da ostali čuju zvuk onog što mi gledamo. Ne želite pretjerati sa zvukom, jer Facebookovi podaci govore da 80% ljudi ima negativnu reakciju na video oglas koji se snažno oglasi kad to ne očekujete. I podaci američke medijske agencije MEC North America poklapaju se s ovim. Brendirani video sadržaj njihovih klijenata gleda se u tišini u čak 85-90 posto slučajeva.
Na YouTubeu je nešto drugačija situacija. To je video platforma pa korisnici idu tamo očekujući zvuk. Stoga ne iznenađuje podatak da se 96% sadržaja na YouTubeu gleda s upaljenim zvukom, kako je izjavio Peter Cory iz Googlea.
Obzirom da se većina video sadržaja na social media kanalima gleda bez zvuka, stavite titlove.
“Željeli smo reći kupcima da je naša piletina bez antibiotika pa smo napravili video da to ispričamo. Koristili smo alat za automatsko dodavanje titlova da budemo sigurni kako će svi, bez obzira gledaju li video u tišini ili sa zvukom, doznati o našim kokama. Dodavanjem titlova, povećali smo gledanost za 25%,“ izjavio je to voditelj komunikacija Robert Cifarelli. Njegov citat stoji na Facebookovoj stranici.
Video s titlovima privući će i nove kupce. Kako? Ispričat ću vam osobni primjer.
Moja beba jako je puno plakala, a malo spavala. Spavala je isključivo na meni. Nisam se mogla mrdnuti, nisam mogla ni ja spavati od straha da je slučajno ne ugušim. Što sam radila dok je bila na meni? Čitala ili “brijala po internetu.” Uglavnom sam čitala kako odviknuti dijete da isključivo spava na meni. Otkrila sam da postoje takozvane učiteljice spavanja, to je velik business u SAD-u. Ima ih zaista mnogo i za dohvaćanje novih klijenata koriste social media kanale, među njima i Instagram.
No puno je tih učiteljica koristilo video objašnjenja koja ja nisam mogla slušati jer bi upaljen zvuk probudio moju bebu. Tad sam naišla ne jednu učitelju koja je malo bolje razumjela majke. Znala da je da smo na društvenim mrežama kada bebe spavaju i da trebamo tišinu. Svoja je videa titlovala pa sam je mogla pratiti u miru i tišini, kao i ostale majke. Razvila je poslovanje iznimno brzo. I ja sam joj postala klijentica. Koja je platila za njezinu uslugu – samo zato jer sam putem video sadržaja mogla skužiti što radi, kako radi i je li to za mene!
Facebook računa pregled videa nakon tri sekunde, što znači da morate zahvatiti pažnju gledatelja odmah na početku. A u news feedu korisnici u prosjeku na jednu objavu potroše oko 1,7 sekundi, dok je na desktopu to 2,5 sekundi, podaci su to iz Facebooka.
Prve tri sekunde su ključne, stoga je jako bitno da ne prestrašite ljude koji imaju upaljen zvuk neki snažnim zvukom ili pak da ne glumite Charlija Chaplina u gluhonijemom filmu svima onima koji imaju ugašen zvuk dok surfaju. Zvuk je opcija, ne nešto što svi čuju, stoga ako možete napraviti video s titlovima, napravite ga!
Titlovi za Facebook, Instagram ili LinkedIn video mogu se dodati na više načina:
- Alat Kapwing
Kapwing je jednostavan online alat pomoću kojeg možete dodati titlove bez ikakvog prethodnog znanja o editiranju videa, a najbolje je što ima besplatnu verziju. Free verzija ima neka ograničenja pa tako možete raditi samo videa duga do 7 minuta, odnosno ukupno 3 sata video sadržaja tijekom mjesec dana i slično, što je vjerujem mnogima dovoljno.
- Alat Happy Scribe
Automatska transkripcija govora u tekst glavna je prednost Happy Scribea. Pogađa 85-99% teksta na preko 120 jezika i u više od 45 formata. Možete ga besplatno isprobati, a zatim ako ste zadovoljni možete kupiti neki od paketa. Pretplata nije mjesečna, već se kupuju „krediti“ koji nemaju ograničeno vrijeme kada ih trebate iskoristiti.
- Threads from Instagram
Aplikacija Threads from Instagram postala je automatski hit među TikTokerima! Osim što automatski dodajete titlove na video, aplikacija i cenzorira psovke te je zbog toga video sadržaj prikladniji za širu publiku. Besplatna verzija ipak ima neka ograničenja, kao što je duljina videa od svega 15 sekundi.
Nemojte se previše veseliti jer ova opcija nije dostupna svima. Ja je nemam.
- Subly
Još jedan alat za titlovanje videa jest Subly. Imate dostupnu besplatnu verziju, no vaš video će u tom slučaju imati Subtlyjev watermark.
Caka je da automatski titluje video, no za sada ne podržava hrvatski jezik.
5. Instagram stories i IGTV – automatski titlovi
Instagram je tek pokrenuo alat za automatsko dodavanje titlova u video sadržaj na svojim Stories, a nemate li tu mogućnost još, pričekajte jer će uskoro sigurno stići.Nakon što je testirao ovu novu opciju, Instagram je pustio na nekoliko tržišta tzv „Captions sticker“. Kada dodate tu naljepnicu na video, generirat ćete automatske titlove koji, kako kažu, neće biti 100 % točni uvijek, ali ćete moći editirati titlove, promijeniti boju, poziciju i font teksta.Instagram je u rujnu 2020. godine dodao i automatske titlove za video sadržaj na IGTV-u.
Još uvijek nije dostupno za hrvatsko tržište
6. Linkedin Video
Native video sadržaj na LinkedInu se može postavljati još od 2017. godine.
Izvrstan je za povećanje vidljivost brenda, a LinkedIn preporuča da video bude kraći od 30 sekundi.
Za tzv. upper-funnel marketing (kada pokušavate dosegnuti korisnike prije nego li su svjesni o postojanju vašeg proizvoda ili usluge), preporuka je da koristite videa do 90 sekundi.
Duljina videa koju LinkedIn dozvoljava za direktni upload jest 10 minuta.
Close captions titlove koje korisnik može isključiti možete dodati prilikom uploada s desktop računala. Morate imate SRT file (SubRip Subtitle) zakačen na video prije nego ga uploadate. Možete ga dodati putem svog profila ili stranice tvrtke.
Upute za dodavanje videa s titlovima na LinkedIn:
- Na vrhu desktop verzije LinkedInove naslovnice kliknite ikonu za video
- Pojavit će vam se pop up te odaberite video koji želite podijeliti
- Iz video previewa koji vam se pokaže kliknite “Edit” u gornjem desnom kutu kako biste vidjeli postavke videa
- Kliknite “Select Caption” kako biste dodali SRT file i potvrdite odabir.
- Upišite dodatan tekst i kliknite “Post.”
- Kada se video uploada, dobit ćete obavijest.
DODATNO ZA ČITANJE:
- Kako dodati titlove na video oglas, pročitajte ovdje.
- SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025