Google search i klikovi

Istraživanje: 25.6% korisnika ne klikne na niti jedan Google rezultat

Koliko korisnika nešto ukuca u Google tražilicu i ne klikne na baš ništa? Novo istraživanje pokazalo je da 25,6% svih pretraga na desktop računalima i 17.3% mobilnih pretraga ne završi klikom,  tj. rezultira onim što zovemo zero-klik. No to nije baš neka drama…

Godinama se već vodi rasprava oko toga koliko Google „krade“ prometa od drugih stranica. Ranije istraživanja koje je radio SparkToro pokazivala su da čak 2/3 svih pretraga ne rezultiraju klikom, no Semrush je sada pokazao kako to i nije baš posve točno. Prema njihovim istraživanju oko ¼ pretraga ne završi klikom, a i ta brojka je pomalo „fluidna“ jer korisnici nerijetko samo preformuliraju pretragu da bi na kraju kliknuli na nešto ciljanije.

 

Gdje korisnici klikću kad odu na Google?

Pet je osnovnih ponašanja, odnosno akcija, koje korisnici rade kad nešto pretražuju na Google:

1.  Organski klik

Klik na neplaćeni SEO rezultat koji vodi na neku web stranicu.

2.   Plaćeni klik

Klik na plaćeni rezultat koji vodi na neku web stranicu.

3. „Google“ klik

Akcije koje rezultiraju promjenom URL-a, ali ostavlja korisnike na samom Googleu. Primjerice, kad korisnik klikne na neku fotografiju, kartu, Google Business informaciju ili vijest.

4. Promjena pretrage (bez klikova, tzv. zero klik)

Nekad korisnici ukucaju jedan pojam u tražilicu te nakon izlistavanja rezultata uoče da su dobili nešto što nisu tražili. Tada promjene ili prošire svoju pretragu da bi dobili ciljanije rezultate.

Primjerice, ako ste ukucali „pelene“ mogli ste dobiti prvo rezultate za dječje pelene, a vas možda zanimaju pelene za odrasle. Tad ćete promijeniti pretragu da dobijete rezultate za vas.

5. Ostali „zero klikovi“

Nerijetko korisnici ukucavaju radna vremena trgovina, ljekarni, benzinskih crpki i ostalih poslovnih subjekata. Kad im se na Google Businessu prikaže radno vrijeme, nemaju potrebu kliknuti na nešto.

Ista stvar je kad preračunavamo kune u eure, kad ukucamo npr „Rijeka vrijeme“ i slične brzinske pretrage koje nam odmah izbace rezultat.

Rezultati koji se smatraju zero-klik se mogu podijeliti na:

  • pretrage koje korisnik prekida jer je frustriran što ne može naći što želi
  • pretrage koje korisnik prekida zbog nečeg drugog (npr. neki novi zadatak mu je došao)
  • pretrage koje završavaju odgovorom kroz featured snippete ili knowledge graph
  • pretrage koje završavaju jer je korisnik npr. otvorio Google Maps da bi pronašao upute

 

Ukratko, evo gdje korisnici klikću kad dobiju rezultate pretrage na Google tražilici (SEMrush istraživanje 2022).

 

Google rezultatiAutor vizuala: Semrush

  • Organski klikovi 45.1%
  • Zero klikovi: 25.6%
  • Promjena pretrage: 17.9%
  • Klikovi na Google servise: 9.7%
  • Plaćeni klikovi: 1.8%

 

Za mobilne korisnike to izgleda ovako:

Google rezultati-mobilni korisnici

  • Organski klikovi: 43.1%
  • Promjena pretrage: 29.3%
  • Zero klikovi: 17.3%
  • Klikovi na Google servise : 10.3%
  • Plaćeni klikovi: 0.02%

 

Zanimljivosti:

  • Korisnici odluku o kliku donose unutar 15 sekundi.
  • Mobilni korisnici gotovo uopće ne klikaju na oglase
  • Gotovo polovica ljudi klika na SEO rezultate
  • 30% ljudi mijenja pretragu da nađe što treba

 

Metodologija istraživanja:

Semrush, jedan od najpopularnijih profesionalnih SEO alata, proveo je istraživanje u svibnju 2022. godine na uzorku od 20.000 korisnika na području SAD-a.

Analizirali su ukupno 609,809 pretraga (308,978 desktop, 146,390 mobilnih pretraga).

 

Semrush vs. Sparktoro:

  • 2019: 49% svih pretraga na Googleu su ne rezultiraju klikom
  • 2020: 65% svih pretraga na Googleu su ne rezultiraju klikom

Obje studije koje je Rand Fishkin, bivši suvlasnik SEO alata Moz-a, objavio pod svojim novim brendom Sparktoro naišle su na burne reakcije, i drugih SEO stručnjaka i samog Googlea.

Nakon posljednjeg istraživanja o tome gdje korisnici klikaju po SERP-u, iz samog Googlea su reagirali objašnjenjem:

“Ljudi ne znaju uvijek što točno upisati u tražilicu. Mogu početi sa širokim pojmom kao što su ‘tenisice’ te nakon pregleda rezultata shvatiti da su zapravo htjeti ‘crne tenisice’. U ovom slučaju prva pretraga računa se kao ‘zero-klik’ jer pretraga nije odmah rezultirala klikom. U slučaju tenisica, možda će biti nekoliko zero-klikova, no ako netko na kraju dođe na web stranicu trgovca i kupi tenisice, Google je doveo kvalitetnog posjetitelja na stranicu.“

SEMrushovo istraživanje ide u prilog ovom. Podaci nam govore da gotovo 30% svih pretraga na Googleu rezultira promjenom pretrage jer prvi rezultati nisu bili zadovoljavajući.

U Googleu su se dotaknuli i lokalnog SEO-a.

„U prosjeku, lokalni rezultati donose više od 4 milijarde veza s poslovnim subjektima svakog mjeseca. U to uključujemo 2 milijarde posjeta web stranicama, kao i klikove na broj telefona, traženje uputa kako negdje doći, naručivanje hrane i rezervacije.“

 

Mora se priznati da Google dovodi jako puno promet web stranicama i da mnogi biznisi ne bi tako uspješno poslovali da nisu visoko rangirani na Googleovom SERP-u. Naravno, kao i kod svakog proizvoda, zamjerke se uvijek mogu naći.

Koliko riječi ljudi koriste u pretragama?
  • 31% pretraga imalo je 1-2 riječi (31.6% desktop, 31% mobilne pretrage)
  • oko 40% pretraga imalo je 3-4 riječi (38.2% desktop, 39.9% mobilne pretrage)
  • 30% pretraga imalo je 5-11 riječi (30.1% desktop, 29.1% mobilne pretrage)

 

Pretrage s 4 i više riječi zovemo long-tail ključnim riječima, a vidimo da se većina pretraga odnosi upravo na njih. Sve više guglamo u pravim rečenicama.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci