Što je zero-click pretraga

Zero-click pretraga: Krade li vam Google promet i što napraviti?

Jako velik dio pretraga na Googleu odnosi se na tzv. ZERO CLICK pretrage. Drugim riječima sve više pretraga ne rezultira klikom na neku web stranicu i mnogi nisu sretni zbog toga jer im „Google krade promet.“

Google pak želi korisnicima pružiti najbolje korisničko iskustvo i pružiti im valjanu informaciju što je brže i lakše moguće te jednostavne upite rješava tako da ponudi brz i jasan odgovor nakon kojeg korisnika više ne mora posjetiti drugu stranicu. To je uveo još 2019. godine te je time od suradnika postao konkurencija brojnim web stranicama.

U ovom članku doznajte što je to zero click pretraga i kako ih možete iskoristiti za svoje poslovanje.

 

Zero click pretraga je upit korisnika koji ne rezultira nikakvim klikom prema web stranicama s organske pretrage na nekoj od tražilica kao što su Google ili Bing.

Primjerice, ukucate li u tražilicu „koji je danas dan“, Google će vam izbaciti rezultat i ne trebate više ništa klikati. Isto je i za mnogo pretraga koje na primjer uključuju radno vrijeme nekog subjekta, vremensku prognozu, izračune putem kalkulatora itd. Takve pretrage smatraju se zero-clickom, odnosno što bismo rekli „potraga bez prometa prema webovima“.

Otprilike, polovica svih upita je zero click pretraga. Drugim riječima, odgovori na gro pitanja završe kao featured snippet (tzv. nulta SERP pozicija).

 

zero-click pretrage - sparktoro

 

Prema SimilarWebu i SparkTorugotovo 65% svih upita u 2020. godini rezultiralo je neklikanjem, MOZ pak barata s brojkom od 15%.

Godinu dana ranije Jumpshot je baratao s podacima da oko 50.33% svih Google pretraga ne završi s klikom prema nekoj web stranici. 

Obzirom da smo 2020. masovno tražili informacije vezane za koronavirus, a koji su većinom bili odmah dostupni na tražilici među rezultatima pretrage, ne treba uzimati zdravo za gotovo podatak od 65%.

Obzirom na konfuziju, sam Google je u blogu postu pojasnio što je to zero-click.

Google zero click pretraga

 

Vrste zero click pretraga

Ljudi iz mnogo razloga koriste Google za pretraživanje, ali ne klikaju na rezultate pretrage.

Najčešće ovakve vrste upita rezultiraju neklikanjem:

  1. radno vrijeme nekog subjekta (npr. “Lidl Trešnjevka radno vrijeme”)
  2. prijevodi („pretraga“ na Google translateu)
  3. vrijeme (npr. „vrijeme Zagreb“)
  4. kalkulacije (npr. 2×4)
  5. konverzije valuta (npr. 100 hrk to usd)
  6. jednostavne i brze informacije (npr. “kad je osnovan Radiohead”)
  7. download aplikacije
  8. „krive“ pretrage (npr. kad netko ukuca riječ „coaching“ i ne bude zadovoljan rezultatima jer su na engleskom, možda neće ništa kliknuti nego će izmijeniti pretragu u „coaching Hrvatska“)

 

Pozabavimo se malo detaljnije nekim pretragama:

  1. Korisnici ne znaju što traže

Ukucaju neki termin, poput „tenisice“, a nakon što vide što im je ponuđeno u rezultatima niti ne kliknu nego odmah promijene pretragu na „crne tenisice“ ili „Nike tenisice“. Ona prva pretraga smatra se zero-click pretragom. To se često događa pa stoga Google nudi korisnicima „related searches“ ili povezane pretrage.

 

  1. Ljudi traže brze informacije

Koje je vrijeme, koji je rezultat neke utakmice, koliko je kuna 100 američkih dolara…. Ako to tražite, Google će odmah ponuditi rezultat, tako što vuče podatke iz svojih alata ili dogovorenih licencnih ugovora.Google zero click

  1. Ljudi se odmah povezuju s nekim poslovnim subjektima

 

Kad radi Konzum, koji je broj telefona restorana s dostavom u blizini ili pak odrade rezervaciju putem Google Business sučelja. Svakog mjeseca, Google putem pretrage povezuje korisnike s više od 120 milijuna poslovnih subjekata koji nemaju svoju web stranicu. Konzum radno vrijeme

 

  1. Neke pretrage završavaju na aplikaciji

 

Tražite li neku TV seriju, vidjet ćete možda rezultat za Netflix. Kad tražite šator za dijete, možda vam se prikaže Aliexpress. Imate li njihovu aplikaciju instaliranu na mobitelu kad kliknete na rezultat pretrage, odmah će vas preusmjeriti na aplikaciju i tamo će vam otvoriti prozor s tim proizvodom.

 

Sada kad znate što su tzv zero-click  pretrage, možete bolje razumijeti zašto je tako velik volumen pretraga koji ne završavaju na vašim web stranicama. S korisničke strane, bolje je iskustvo kad odmah dobiješ odgovor i ne trebaš klikati nigdje više, dok se s poslovne strane može razgovarati o negativnim aspektima kada ti se “Google umiješa u posao”. A Google se sve više miješa  i otima dio kolača u određenim nišama.

 

Kako iskoristiti zero-click pretrage za svoj biznis?

 

  1. Lokalni SEO otvorite i uredite svoj Google Business Profile (bivši Google my Business) i navedite radno vrijeme za sve fizičke lokacije trgovina. Korisnici će dobiti informaciju kad ste otvoreni i doći će u offline objekt. Iako će Google sam ponuditi radno vrijeme odmah ispod polja za pretragu, izlistavanje vašeg poslovnog subjekta s desne strane može rezultirati jasnijim uputama i olakšati put do trgovine.

Kada uredite svoj profil na Googleu, izlistat ćete se i na Google kartama koje od kraja 2021. godine napokon stavljaju naglasak na BLIZINU NEKOG OBJEKTA u odnosu na onog tko traži, a ne na super optimizirane ključne riječi koje su nerijetko izlistavale neke dosta udaljene subjekte. Sada napokon imate šansu da se pozicionirate i za neke vrlo kompetitivne ključne riječi poput “coaching”.

 

kljucne rijeci-google karte

 

Osim toga, fokusirajte se na lokacije jer se gotovo 50% svih pretraga na Googleu odnosi na lokacije.

Primjerice, ako se želite pozicionirati za riječ „coaching“, znajte da će to biti jako teško jer se taj termin koristi diljem svijeta te vam je konkurencija ogromna. Ni korisnici iz Hrvatske neće biti sretni rezultatima koje su dobili kad su ukucali „coaching“ te će on vjerojatno završiti bez klika (ono što sam ranije već navela kao „kriva“ pretraga) ako mu se ne svidi što je dobio s lokalnim rezultatima na Google karti.

kljucne rijeci-lokacija

Korisnik će vjerojatno promijeniti pretragu u nešto poput „coaching hrvatska“ ili „coaching zagreb“. Stoga je dobra praksa da se fokusirate za pozicioniranje za te ključne riječi i kroz naziv same usluge, kategorije, ali i blogova.

  1. Strukturirani podaciSchema markup pomaže tražilicama da razumiju sadržaj web stranice, kao i namjeru, posebice kod dinamičnih vrsta sadržaja kao što su posebne ponude, radno vrijeme, ocjene proizvoda, FAQ i video sadržaj.strukturirani podaci
  2. Strukturirani podaci + pitanja pod featured snippet najčešće ćete vidjeti rezultate s web stranica koje odgovaraju na jednostavna pitanja, odnosno odgovaraju na pitanja poput „How“ ili „When“. “ Odlično je za brendiranje, a dio korisnika će ipak i kliknuti. kljucne rijeci-zero click pretraga
  3. Strukturirani podaci + ListeU featured snippetu nerijetko završavaju liste koje korisnici obožavaju. Primjerice, „Top 10 Croatian souvenirs” što korisnici vole. Također, odlično je za brendiranje, a dio korisnika će kliknuti za više teksta.zero click pretraga-featured snippet
  4. Engleski jezikimate veću šansu završiti kao featured snippet ako je vaš članak na engleskom jeziku.
  5. Video – S videom je druga stvar, tu hrvatski jako dobro rangira! Ok, korisnik neće kliknuti na link prema web stranici, ali hoće na vaš YouTube video, a to se itekako računa!  video-zero click pretraga
  6. Long-tail upitiuz featured snippete pojavljuju se i ostala bliska pitanja pod „People also ask“. Pokušajte se rangirati za te upite koja su u pravilu fraze od 4 i više ključnih riječi (to zovemo long-tail frazama). Iz primjera vidite da se oni uglavnom odnose na liste, ali ima i jednostavnijih odgovora.  zero click pretraga-people also ask
  7. Frequently Asked Questions (FAQ)- česta pitanja su vrijedan sadržaj kojem vlasnici web stranica ne posvećuju dovoljno pažnje pa tu stavljaju samo informacije o uvjetima kupnje, dostavi i povratu. Zapravo, pisanje FAQ-a može donijeti dosta prometa ili vas barem pogurati u smjeru brendiranja.

zero click pretraga-faq

 

Većina „krivih“ pretraga u drugom koraku ipak završi klikom!

Dosta je mogućnosti pomoću kojih možete iskoristiti Googleov algoritam da iskoristite pretrage korisnika. Posebno one „krive“ kada korisnici brzo preformuliraju svoj upit da bude konkretniji. I onda kliknu na nešto iz drugog pokušaja pretrage.

 

ZAKLJUČAK:

Ako vaš brend nema ništa od toga da se rangirate kao featured snippet ili vam to ne polazi za rukom, ako nemate fizičku trgovinu pa vam radno vrijeme kao rezultat ne pomaže u povećanju prodaje, odlučite se za taktiku pozicioniranja za long-tail upite i lokalne upite. Stvarajte sadržaj koji dovode promet prema vašim web stranicama!

 

 

Želite li znati više, pročitajte i ove blogove:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci