seo je spor

Kako biti prvi na Googleu: Koliko treba da se pojavite među rezultatima pretrage?

Kako biti prvi na Googleu opsesija je mnogih koji se bave online poslovanjem. Ne čudi me to, jer gotovo sam promet prema web stranicama stiže s prve stranice Google rezultata, pri čemu enormnih 33% svih klikova odnosi prvi rezultat. I to ne oglas, nego SEO organski rezultat.

U ovom članku doznajte:

  • koliko vremena treba da se pojavite na Googleu
  • kako pogurati sadržaj do prve stranice

 

“Kad ću se pojaviti među prvim rezultatima na Googleu?“ jedno je od čestih pitanja klijenata koji angažiraju SEO stručnjake. Kratak odgovor bio bi: šest mjeseci do godinu dana.  Ako ste napravili sve dobro. No zapravo to ovisi o puno faktora.

Gore spomenuto pitanje jako je često, a najčešće dolazi od osoba koje su napravile novu web stranicu i odlučile uložiti u content marketing, odnosno u SEO optimizirane tekstove.

Napisali ste blog (ili ga je za vas napisao netko tko zna SEO) i otišli odmah na Google tražilicu vidjeti jeste li se tamo pojavili u rezultatima pretrage kad ste ukucali ključne riječi na osnovu kojih ste i složiti poveći tekst. Nema vas. Nema vas ni sutra, ni za tjedan dana. Mislite da nešto krivo radite. Možda ste pogriješili što ste angažirali tog SEO pisca…. No srećom samo krivo mislite.

SEO ili optimizacija za tražilice je spor. Često se šalimo da su oglasi sprint, a SEO je maraton. Trebate li brze rezultate i želite sutra nešto odmah prodati, platite oglas.

Razmišljate li dugoročno i želite u budućnosti trošiti manje novca na oglašavanje, a zapravo više zarađivati, ulažite u SEO optimizirani sadržaj.

Najbolji odgovor na pitanje „Kako biti prvi na Googleu?“ (odnosno, točnije, kako biti među TOP rezultatima za određeni pojam na Google SERP-u – stranici s rezultatima pretrage) jest ulaganje u SEO optimizaciju web stranicu.

Za lokalni SEO svakako ne ignorirajte Google My Business.

Za razmijevanje razlike između Google adsa i Google SEO rezultata, pročitajte članak Oglasi ili SEO?

Ok, shvatili ste da je SEO sporiji od oglasa. No koliko je onda vremena potrebno sadržaju, odnosno vašoj stranici, da se rangirate na vrhu Google pretraga?

Najčešće odgovaram nekako ovako: ovisi o puno toga jer je mnogo varijabli koje utječu na rangiranje, od kvalitete web stranice preko konkurencije pa do određenih vještina. Sam Google kaže da ima preko 200 ranking faktora.

U Ahrefsu su napravili istraživanje i zaključili sljedeće:

  1. Među TOP 10 rezultatima u prosjeku se nalaze stranice stare 2 godine
  2. Pozicija broj 1 uglavnom pripada stranicama koje su stare 3 godine
  3. Samo 22% stranica nastale su posljednjih godinu dana

 

ahrefs ranking

No kako bi odgovorili na pitanje koliko vremena treba novim stranicama da se rangiraju, proučili su čak 2 milijuna stranica. Evo zaključaka:

  1. Samo 5,7% stranica pojavile su se među TOP 10 rezultata za određenu ključnu riječ u prvoj godini postojanja
  2. Stranice s višim DA (domain authority) bile su znatno bolje u rangiranju

ahrefs istrazivanje o tome koliko vremena treba za biti prvi na googleu

 

Što su radile ove “sretne” stranice koje su upale u 5,7% uspješnih?

Većini stranica trebalo je između 61 i 182 dana da se pojave na prvoj stranici SERP-a, dakle 2-6 mjeseci. Od tih 5,7% stranica samo je 0,3% uspjelo rangirati se na prvu TOP poziciju za ključne riječi s velikim volumenom pretrage.

Ogroman rast kreće nakon 244 dana, odnosno 8 mjeseci, te nakon godine dana.

I tu sreća ne igra puno ulogu. Razlika između ovih 5,7% i ostalih stranica sigurno je u ogromnom radu, istraživanju, pisanju i optimizaciji sadržaja. Iza svakog takvog dobrog rezultata krije se uložen trud i poznavanje dobrih tehnika. Pročitajte i ovaj članak koji će vam objasniti razlike u pisanju, možda odustanete od isključivo kreativnog pisanja: Kreativno pisanje vs. pisanje za web: Kako naučiti pisati “za Google”?

 

Kako pogurati sadržaj koji se nalazi na 2. stranici Google SERP-a?

Pišete već dugo sadržaj, no stalno se nalazite na 2. ili 3. stranici Google rezultata i nikako da se pomaknete s mjesta. To nikako ne znači da trebate pisati još dodatnog sadržaja ili da je ovaj potpuno neupotrebljiv. Upravo se u tim sadržajima krije odlična prilika za pozicioniranje!

 

Kako biti prvi na Googlu

 

Evo što možete napraviti da sadržaj s 2. ili 3. stranice SERP-a pogurate do prve stranice:

  • Pronađite stranice koje se rangiraju na Google tražilici, ali se nalaze na pozicijama 11-29 pomoću Google Search Console
  • Definirajte glavne ključne riječi za koje se želite rangirati
  • Provjerite glavne konkurente na TOP pozicija  i pogledajte sljedeće
    • Kakav im je title tag? Koriste li ključne riječi, liste, pitanja, ima li glagol u naslovu?
    • Koje sve headinge koriste na stranici ( <h1> do <h6> (tako ćete dobiti ideje za dodatne teme koje trebate pokriti)
    • Koriste li structured dana?
  • Razmislite što još možete dodati na vašu stranicu i napravite popis
  • Dodajte sve nove elemente na stranicu i čekajte

 

 

Poseban savjet: Možete od Googlea putem Search Console ručno zatražiti re-indeksiranje svake pojedine stranice tako da brže uoči

Google search consola

 

Dodatni alati koji vam mogu koristiti:

  • Linkclump – za kopiranje URL-ova s bilo koje stranice zajedno s tile tagom
  • SEO Pro Extension – za vidjeti Title tag, headinge, Schemu i ostale SEO parametre
  • Keywords Everywhere – za provjeru volumena pretrage određenih ključnih riječi

Još je jedna taktika dobra za guranje sadržaja prema TOP pozicijama, a kontra je onom što mislite da treba raditi. Umjesto pisanja novih članaka, možda će vas brisanje nekih postojećih vinuti prema vrhu! Pročitajte kako vam brisanje sadržaja s weba može povećati promet!

A kako naučiti SEO pisanje za web?

Možete krenuti sami u istraživanje ogromnog područja SEO optimizacije, možete lakše i brže sve to naučiti na online edukaciji SEO pisanja, a ako vam se to ne da, javite se meni da pišem sadržaj za vas.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci