Svi znaju guglati. Ali kako pretraživati Google ako ste u potrazi za nečim specifičnim, poput PDF dokumenta ili točno određenog članka od nekog datuma? Možda imate sliku i želite pretraživati Google po slici, ali nemate pojma kako to izvesti. Naučite u ovom tekstu.
Možda niste znali, ali napredne opcije pretraživanja interneta omogućuju vam pretraživanje po nizu različitih parametara, od toga da nađete nešto s baš specifičnom frazom, na nekom sajtu iz određene države i slično.
Ranije sam pisala o zero-click pretragama i jedan od razloga zašto velik broj upita na Googleu ne završi klikom jesu „krive“ pretrage. U prijevodu, to su oni upiti koje vi kao korisnci postavljate na Googleu, a koje ne rezultiraju baš onim što ste htjeli naći.
Nekad je zaista teško pronaći BAŠ ONO ŠTO ŽELIŠ.
Prvo uguglate neki opći termin, ali shvatite da ti ponuđeni rezultati nisu uopće u skladu s onim što ste namjeravali naći.
Možda ste ukucali:
- „svjetski“ termin poput „coaching“ i dobili sve rezultate na engleskom, a treba vam netko domaći
- preopćeniti termin poput „pelene“ pa ste i pelene za odrasle i za pse i za mačke i platnene i jednokratne, a trebaju vam zapravo „tetra pelene“
- nešto što Google nikad nije vidio (a službeno je 15% svih upita na Googleu svakog dana novo)
Možda pak želite pronaći određeni dokument ili novost od tog i tog datuma…pa ukucavate svašta što vam padne na pamet da bi nekako došli do toga.
Skoro sve se da pronaći. Kažem skoro jer neke stranice nisu indeksirane i tu Google ne može pomoći.
11 savjeta kako „napredno guglati“ tj. pretraživati Google kao profesionalac:
1. Filtrirajte rezultate po datumu
Želite li pronaći neki rezultat od prije par godina, a pritom vam upisivanje „termin + godina“ u polje za pretragu ne daje odgovarajuće rezultate, pokušajte s pretragom po datumima
– Ukucajte u Google frazu za koju želite rezultate.
– Kliknite s desne strane gumb „Tools“ (Alati).
– Odaberite vrijeme unutar kojeg želite pronaći rezultate. Možete birati:
- Any time
- Past hour
- Past 24 hours
- Past week
- Past month
- Past year
- Custom range
– Pod Custom range unesite željene datume i kliknite GO.
2. Ključne riječi u navodnicima
Tražite li nešto točno po imenu i prezimenu ili naslovu, stavite navodnike „ „ na pretragu kako vam Google ne bi predlagao neke slične rezultate.
Npr. „Barbara Slade“
3. Izdvojite minusom ključne riječi i webove koje ne trebate
Tražite li nešto pronaći, a stalno dobivate rezultate za nešto drugo, možete isključiti prikaz tih rezultata tako da Googleu date naredbu da izdvoji određene riječi iz pretrage.
Trebate isključiti neke riječi? Stavite minus (-) ispred riječi koju ne želite.
Stavite pak plus (+) ispred riječi za koju želite staviti naglasak da je bitna.
Takva pretraga izgleda npr. ovako:
„barbara slade“ – screenwriter
Aha, postoji neka scenaristica u Americi koja mi “krade” mjesta na SERP-u nekad:)
Zgodno je i za Google images. Kad želite nešto naći vizualno, često vam se pojavi se rezultat s Pinteresta, a onda sadržaj ne možete vidjeti ukoliko se ne registrirate ili logirate na platformu.
Stoga ukucavanje „-site:pinterest.com“ prilikom neke pretrage je standardno zaobilaženje SEO parazita kao što je naporni Pinterest iz rezultata pretrage.
4. Pretražite vrstu dokumenta
Još jedna caka jest da na početku pretrage stavite filetype: te zatim ukucate što želite naći.
Ako želite naći neki PDF, stavite filetype:pdf
5. Pretražite po državi
Ukucate li u Google npr. „coaching site:hr“, on će vam izbaciti samo rezultate iz Hrvatske, bez obzira je li domena .hr ili .com.
5. Znakovi @ i # za pretrage po društvenim mrežama
Ispred termina kojeg pretražujete stavite @ ili # tražite li određene objave s društvenih mreža. Bez brige, ako niste točno sigurni koji je točno username nekoga na društvenim mrežama, samo krenite ukucavat u polje za pretragu “@početna slova tog nečeg što tražite” i Google će vam predložiti niz profila i stranica pa će vam olakšati prisjećanje.
6. Stavite * za stvari koje nedostaju
Ne znate li baš ni sami što točno tražite, odnosno znate tek dio fraze, stavite znak zvjezdice * u polje za pretragu jer ćete time zamijeniti nepoznatu riječ ili pak označiti da tu nešto dolazi.
Možete zvjezdicu staviti umjesto riječi koja nedostaje ili pak samo dijela riječi, što je posebno korisno kad želite dovršiti neku frazu ili pak proširiti rezultate pretrage s bliskim terminim.a
Npr. pretraga arhitekt* će tražiti i arhitekta i arhitekturu i arhitektonsko te sve ostale riječi koje počinje u s „arhitekt.“
7. Pretraga na nekoj određenoj stranici
Ako neka web stranica nema dobro složenu vlastitu tražilicu, iskoristite Google da biste pronašli sadržaj kojeg želite.
Primjerice, možda želite naći članke o temi koronavirusa objavljenih isključivo na Index.hr stranici.
Tada ćete u polje za pretragu upisati site:index.hr koronavirus.
Koristite “reddit” da nađete rezultate korisnika
Ako niste zadovoljni onim što vam rezultati na Googleu nude za vašu pretragu, odnosno želite doznati neke informacije direktno od ljudi/korisnika, preporuka je da u Google dodate “reddit” ili još bolje “site:reddit.com” kako biste dobili recenzije.
8. Pretraga po dijelu web stranice
Tražite li samo naslove koje sadrže neku ključnu riječ, možete u polje za pretragu ukucati intitle:, dok za pretrage isključivo URL adresa koristite inurl:
9. Pretraga sličnih web stranica
Ako želite naći stranice slične određenoj drugoj web stranici, Google vam tu može pomoći.
Samo ukucajte u Google related:punoimestranice i dobit ćete rezultate stranica sa sadržajem sličnim onom što tražite.
10. Poduplajte pretragu
Možda niste znali, ali kroz jednu pretragu možete tražiti dvije stvari odjednom!
Ne znate li baš što točno tražite, samo u polje za pretragu dodajte “and” ili “or” pa ćete dobiti širu sliku.
Npr. Tražite li samo „drvena koliba gorski kotar“, prvo što će vam Google ponuditi jesu rezultati s platformi kao što je booking.com, no ako želite pronaći članak koji je govorio o kolibama i niste sigurni gdje ste ga pročitali, možda će vam baš ovaj tip pretrage dati željeni rezultat na prvu.
11. Pretražite po slici
Kako naći odakle je neka slika uzeta s interneta?
Imate li neku fotografiju, a želite naći otkud je preuzeta s interneta, odnosno želite pronaći informacije vezane za nju, možete to lako napraviti.
Za start, morate imati web preglednik Chrome, Firefox ili Safari.
Uploadajte sliku
- Na kompjuteru otvorite web preglednik .
- Idite na Google Images.
- Kliknite Search by image
.
- Kliknite Upload an image
Choose file ili Browse.
- Odaberite sliku s računala
- Kliknite Open ili Choose.
“Drag and drop” – dovuci sliku
Da biste mogli pretražiti Google po slici koristeći opciju drag and drop, morate imati instaliran ili Chrome ili Firefox.
- Na računalu otvorite Chrome ili Firefox.
- Idite na Google Images.
- Na računalu pronađite sliku koju želite pretražiti online.
- Kliknite na sliku
- Držite sliku klikom miša i povucite je do polja za pretragu.
Pretraga sa slikom s neke web stranice
- Na računalu otvorite Chrome.
- Idte na web stranicu otkud želite uzeti sliku za pretragu
- Desni-klik na sliku
- Kliknite Search Google with Google Lens.
I dok je prije bila moguća samo opcija “Search Google with images” gdje biste mogli pronaći istu sliku na drugim web stranicama te neke slične slike, uz Google Lens možete naprednije pretraživati. Naime, Google Lens može identificirati gotovo sve prisutno na slici, poput ljudi, teksta, predmeta, životinja, lokacija i ostalog..
Pretražite sliku pomoću URL-a
- Na računalu otvorite Chrome ili Firefox.
- Idite na web stranicu otkud želite uzeti sliku.
- Desni-klik na sliku.
- Kliknite Copy image address.
- Idite na Google Images.
- Kliknite Search by image
.
- Kliknite Paste image URL.
- U polje za pretragu zalijepite URL.
- Kliknite Search by image.
Ako pak želite naučiti kako da VAS korisnici pronađu na Googleu, naučite SEO – optimizaciju za tražilice.
Možete to lako savladati uz poduku koju radim i 1:1 i kroz grupne edukacije. Iduća je u veljači!
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025