Kako prodavati online

Kako lakše prodavati online putem mobilne stranice? Imam 8 konkretnih caka za vas!

Imate web stranicu, ali prodaja ne ide? Korisnici dolaze, ali ne kupuju? Očito ih zanima to što vi nudite, ali se ne snalaze na vašoj web stranici pa odustaju od kupnje. Naučite kako prodavati online uz 8 isprobanih tehnika za povećanje konverzija putem mobilnih web stranica!

Unatoč ogromnom rastu mobilnog prometa koji je za većinu stranica na zavidnih 75%, i dalje konverzije s mobilnih telefona nisu zadovoljavajuće za mnoge. Većina tvrtki primarno se i dalje brine za izgled i preglednosti desktop verzije svoje stranice, dok je ona mobilna nekako usputna i u kategoriji „bitno da se nešto vidi“.

Mnoge tvrtke podcjenjuju moć mobilne kupovine, unatoč tome što nam je 2020. godina pokazala da tko nema online trgovinu propušta mnogo.

Loša mobilna web stranica

Vidljiva, al nefunkcionalna mobilna stranica

 

Ako imate stranicu koja je vidljiva online, to ne znači da je sadržaj na njoj vidljiv i da je optimizirana za kupnju. Stranica treba biti responzivnog dizajna, a dizajn podređen informiranju korisnika i poticanju na akciju.

Nitko ne treba predugačke naslovne stranice, priče i gro sadržaja koje tvrtke ostavljaju jer tako imaju i na desktop verziji. Ali desktop iskustvo drugačije je od mobilnog:

  • na desktopu imate više prostora za postaviti više informacija
  • korisnici na desktop verziji imaju u pravilu više vremena da sve pogledaju

 

Fokusirajte se na mobilno iskustvo! Google je uveo mobile-first indeks, a to znači da prvo pregledava i indeksira sadržaj na mobitelu. Osim toga, bazira svoju ocjenu korisničkog iskustva stranice prema onom što vidi na mobilnoj verziji!

Uklonite zamor skrolanja

Jedan od najčešćih faktora koji ometaju proces kupnje jest tzv. zamor skrolanja. Stranice koje su predugačke, na kojoj je nabacano sve i svašta, a nema konkretnih copyja, proizvoda i opcija za klikanje rezultiraju odustajanjem korisnika u velikoj mjeri.

U ovom članku naučite:

  • kako pomoći korisnicima da brzo pregledaju informacije o vašim proizvodima i uslugama izmjenama u dizajnu
  • kako navigacija može pomoći kod konverzija
  • kako precizno plasirani gumbi mogu povećati konverzije

 

Prije nego prijeđemo na stvari pomoću kojih možete poboljšati korisničkog iskustvo mobilnih posjeta vaše web stranice, bitno je naglasiti kako bi sve promjene trebalo testirati!

 

AB testing web stranice besplatno

 

A/B testing je strategija koja se temelji na kontinuiranom testiranju s ciljem da ostvarite najbolji ROI (povrat uloženog). To u pravilu znači da jednom dijelu posjetitelja nudite jednu verziju stranice, a drugima drugu verziju i nakon određenog razdoblja vidite koja je verzija polučila veću aktivnost, odnosno veću stopu konverzije!

A/B testiranje možete napraviti besplatno pomoću alata Google Optimize bez obzira želite li testirati različite verzije check-out stranice webshopa ili pak naslovnice.

 

8 savjeta kako prodavati online s više uspjeha:

 

  1. Na naslovnici prikažite glavne kategorije

 

Mnoge mobilne stranice imaju istu boljku: kategorije koje su vidljive na desktop verziji kroz izbornik (menu) ostaju zakopane i nevidljive online korisnicima.

Znamo da na mobile verziji imate puno manje prostora za plasiranje svih kategorija, a da to izgleda lijepo, no jako je bitno da korisnici mogu pronaći glavne kategorije putem kojih ostvarujete najveći dio prihoda! Ne morate izlistati sve kategorije jer i to često izgleda neprivlačno.

 

istaknute kategorije

 

Takozvani hamburger meni koji imamo gotovo svi na svojim mobilnim stranicama pri vrhu nije nužno najbolje rješenje.

 

Istraživanje koje je radila Nielsen Norman Grupa pokazala je da korištenje hamburger menija „smanjuje mogućnost pronalaska sadržaja za gotovo 50%!”

 

Nielsen- navigacija web stranice

 

Na mobile verziji korisnici su skrivenu navigaciju koristili u 57% slučajeva, a kombinaciju navigacije u 86% slučajeva – čak 1,5 puta više.

Osim toga, desktop korisnici bili su brži od mobilnih korisnika. Malen ekran i skrivena navigacija smanjuju mogućnost pronalaska sadržaja!

Navigacija na mobilnoj stranici

Imate li više kategorija, istaknite one koje prema podacima iz Google Analyticsa imaju najviše dolazaka i konverzija.

I YouTube ima visoko postavljene tagove kojima olakšava pretraživanje sadržaja svojim korisnicima.

 

 

  1. Izmijenite kategorije u jasnije!

 

Nekad su kategorije na web stranicama preopćenite ili čak zbunjujuće. U nastojanju da budu cool, neki brendovi pretjeraju pa stavljaju kategorije koje zvuče fora, no korisnici ne znaju točno što se skriva u njima.

Primjerice, domaća web trgovina Harfa koja prodaje izvrsne knjige za djecu i roditelje imala je prije kategoriju „knjige koje vole djecu“. To su bile knjige o odgoju djeteta, ali na prvu nama roditeljima to nije posve jasno. To je sada kategorija „knjige za roditelje“ koja imaju i svoje tri vrlo jasne i konkretne podkategorije.

 

Jasne kategorije proizvoda

 

Trgovina H&M je imala problema s prodajom odjeće za bebe i djecu, a nakon AB testiranja otkrili su zašto. Navigacija je zbunjivala roditelje jer su imali kategorije

‘Newborn’, ‘Babies’, ‘Kids’ + posebnu kategoriju ‘Kids Exclusive’. Kad su sve kategorije spojili u samo dvije  “Babies” i “Kids”, prodaja je krenula bolje.

Dodatno, analiza ponašanja korisnika i njihovih pretraživanja otkrila im je jednu spcifičnu potrebu: dodati filter „organski pamuk“ jer upravo su to roditelji tražili.

 

     3.  Dodajte info o dostavi i kontakt

Informacije o besplatnoj dostavi, popustu za prvu kupnju, ali i kontakt informacije bitne su  za povećanje prihoda jer korisnike motivirate da ostvare kupnju, ali i olakšavate tu kupnju onima koji bi ipak htjeli nazvati telefonski tvrtku (iz straha od online naručivanja).

Imate li web prodaju, optimalno je postavite na vrhu stranicu info o besplatnoj dostavi, ali i kontakt telefon!

 

Mobilna stranica i kontakt podaci

Osim toga, ako je besplatna dostava vezana uz minimalnu potrošnju, automatski će vam se povećati prosječan iznos košarice jer će korisnici radije kupiti još neki proizvod da dobiju besplatnu dostavu nego da plate nešto njima neopipljivo poput dostave.

 

  1. Postavite polje za pretragu

 

Mobilna stranica treba imati vidljivo polje za pretraživanje jer ili ima u cijelosti skriven izbornik ili ima istaknuto tek par kategorija!

Dodavanjem tzv. search bara korisnicima dajete veću mogućnost da potraže i nađu ono što ih zanima.

 

Web stranica i polje za pretragu

 

5. Postavite navigaciju na dno ekrana

Kad držimo mobitel u ruci, sve što nam je lako dostupno za klik palcem rezultira i većom klikanošću!

Donja navigacija

 

Ne čini se možda kao nešto bitno, no dodavanje izbornika na samo dno stranice povećat će klikanost na njih.

Isprobajte ovo! Nije uzalud što donju navigaciju imaju Facebook, Instagram i YouTube!

 

6. Jasnije opišite proizvod

 

Prečesto stranice proizvoda imaju skriven sadržaj. Osim što mnogo webshopova radi grešku te ne nude opisne nazive proizvoda (Umjesto „Dječja haljina od organskog pamuka Bubi“ stave samo „Bubi“), druga pogreška jest da je opis proizvoda skriven.

Opis proizvoda za web stranicu

Kupci ne znaju je li proizvod za njih te nerijetko napuštaju stranicu. Stoga dodajte odmah vidljiv opis proizvod, umjesto da se do njega dolazi još jednim dodatnim klikom.

Naravno, nisu svi opisi dobri. Naučite kako napisati opis proizvoda koji prodaje!

 

7.    Dodajte gumbe za jasnu akciju

 

 

Kako prodavati online putem mobilne stranice

 

Što želite da korisnici naprave kad dođu na vašu stranicu?

Korisnicima na mobitelu jasno recite što želite da naprave i dajte im mogućnost da to naprave jasno i brzo.

Optimalno je da gumbi budu lako dohvatljivi prstom te da korisnicima ponudite jedan ili maksimalno dvije opcije!

 

8.  Bez iznenađenja u košarici

 

Checkout je najdelikatnija faza kupovnog procesa.

Nemojte izgubiti kupce koji su već kliknuli „dodaj u košaricu.“ A prema istraživanju koje je proveo to Statista, čak 82% potencijalnih kupnji okonča se u košarici.

Razloga je više, a najčešći su:

  • obavezno stvaranje korisničkog računa
  • manjak sigurnosti
  • loša opcije plaćanja
  • skupa i spora dostava

Morate znati svoje tržište i ciljane skupine.

Najveći „ubojica“ online kupnje je obvezatno stvaranje korisničkog računa, tj. registracija da biste nešto kupili. Posebice to smeta kad nemate brzu opciju registracije putem Google ili Facebook raluna, nego morate ispunjavati 1001 polje da biste nešto kupili.

Omogućite kupnju kao GOST!

Na nekim tržištima je online kupovina već izrazito snažna te je povjerenje u nju veliko, a plaćanje karticama uobičajenije od plaćanja gotovinom.

Međutim, na hrvatskom tržištu možete mnogo kupaca odbiti nemate li plaćanje pouzećem.

Besplatna dostava

O dostavi kao razlogu odustajanja sam pisala više puta, no svakako treba napomenuti: radije u osnovnu cijenu uvrstite trošak dostave nego da ga iskažete zasebno! Jer ljudi mrze plaćati dostavu!

 

Imate li webshop, pročitajte Kako povećati promet prema webu s Google tražilice!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci