Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Ovisi.

Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ako nije na vašoj stranici. Čitajte dalje.

Odnosi s javnošću ili PR (public relations) odavno pomažu tvrtkama da podignu vidljivost svoje tvrtke, proizvoda i usluga koje nude, ali i da grade pozitivan imidž ili pak da utječu da se kriza lakše stiša. Iako brojne tvrtke smatraju kako mogu sami odraditi PR, iz iskustva znam da dobre PR agencije mogu učiniti i do 10x više u diseminaciji poruke koju želite postići nego da to radite samostalno. A u online medijima mogli bi vam biti od jako dobre koristi, naravno ako odaberete dobru PR agenciju.

Osim što ćete putem PR aktivnosti lakše dospjeti u neke veće mainstream medije i tako podići vidljivost onog što želite promovirati, PR tekstovi na online medijima mogu vam dugoročno koristiti za SEO. Negdje ćete naletjeti i na termin PR SEO.

 

Da biste podignuli kvalitetu vaše web stranice morate udovoljiti brojnim Googleovim ranking faktorima, a među TOP najbitnijima su svakako produkcija sadržaja i backlinkovi, odnosno broj drugih web stranica koje linkaju prema vama. Tu PR aktivnosti igraju veliku ulogu!

Linkovi su najbitnija stvar koju možete dobiti putem PR teksta.

 

Linkovi koji vode prema vašoj web stranici su i dalje među najvažniji ranking faktorima, ali samo oni koje Google ne ocijeni kao kupljenima ili spamerskim. Odavno su prošla vremena kad su marketingaši stavljali linkove na razne forume ili u komentare kako bi radili link building za svoju web stranicu. Google je s velikim ažuriranjem algoritma Penguin 2012. godine stavio soli na rep svima koji su to koristili kao taktiku za podizanje rankinga svoje web stranice.

Želite li promet i kvalitetne linkove s velikih i utjecajnih web stranica, trebate se više potruditi i uložiti. Objava za medije može biti od velike pomoći da vam poguraju promet plasiranjem objava za medije na više različitih web stranica.

Pritom je dobra taktika da se ne identični sadržaj ne plasira na sve portale, nego da se za svaku zasebnu web stranicu napiše zaseban PR tekst. Inače bi Google mogao lako ignorirati taj sadržaj ako zaključi da je on rezultata plaćanja. A objavite li isti tekst s istim linkom na 10 portala isti dan, moglo bi se to i dogoditi. Pogotovo ako koristite UTM linkove u kojima se jasno vidi da je paid/affiliate u igri. No i dalje možete s UTM linkovima jačati autoritet svoje stranice ako su dobro složeni canonnical linkovi.

Na Googleovom webu pročitajte zašto koristiti canonical URL-ove (jedan od razloga: da biste pojednostavnili metrike praćenje za neki proizvod ili temu – s puno različitih URL-ova teže je dobiti skupnu metriku za dio koji mjerite) te kako ih napraviti.

Putem PR teksta na nekom drugom portalu možete osim linka dobiti vrijedne stvari: svijest o brendu, word of mouth, promet i prihode.

Možda vam ovo zvuči poznato? Da, u članku o parazitskom SEO  sam pisala o pisanju guest-blogova spominjem ovu taktiku.

 

PR SEO ili Kako optimizirati objavu za medije za SEO?

1.       Stvorite sadržaj koji se dijeli

 

Pišite manje promotivno, manje misleći na direktnu promociju, a više na reakcije čitatelja. U naslovu se vodite onim: Zašto bi netko kliknuo na ovo tako da odgovorite na pitanja:

 

  • Je li vam bitnije spominjanje brenda ili čitanje članka? Članci s brendom u naslovu se u pravilu čitaju manje.
  • Što to vaš proizvod ima, a drugi nema? Spomenite to. Usporedbe prodaju klikove.
  • Rješava li vaš proizvod neki problem, štedi li ljudima značajno vrijeme ili novac, mogu li s njim imati bolji život?
  • Možete li „nabrijati“ važnost toga što vas razlikuje? Unijeti neku emociju u naslov?

Stvorite sadržaj koji će pogodite u srž čitateljevog problema ili interesa, zaokružite sve nekom emocijom i uvijek se pitajte „Što čitatelj ima od ovog? Je li ovo nešto što bi on podijelio svojim prijateljima na Facebooku ili putem maila, bi li rekao ‘ovo je pisano baš za mene!’?“

2.      Naslov neka bude do 60 znakova

 

Google reže dugačke naslove u rezultatima pretrage pa je dobro da vaš naslov, odnosno ključne riječi stanu u dio naslova koji se prikazuje na SERP-u.

Kako pomiriti informaciju da korisnici najviše klikaju dugačke članke, i to one koji imaju između 10 i 14 riječi, s preporukom da naslov treba imati samo 60 znakova?

Title tag primjer

Stavite ključne riječi na početak naslova, a onda u drugom dijelu naslova igrajte na podizanje motiva za klikanje.

Sjetite se da pišete za ljude, ne za tražilice. Trebate li pomoć oko pisanja, ova dva članka će vam pomoći:

 

3.   Koristite prirodne linkove

 

Možda prvi put čujete za prirodne linkove. Znate da postoje samo linkovi. No razlikujemo prirodne (natural) linkove koji su dobri i loše linkove.

Prirodni linkovi:

  • nemaju parametre za praćenje (UTM tagovi)
  • nisu među sponzoriranim i plaćenim sadržajem
  • ne preusmjeravaju putem alata za monetizaciju

 

Drugim riječima, prirodni linkovi nastaju kad drugi linkaju prema vama bez želje za mjerenjem ili zaradom, nego samo zato jer drugi misle da je vaš sadržaj dobar i koristan.

Neprirodni linkovi su linkovi koji su plaćeni. Ti se linkovi postavljaju uglavnom u svrhu PR promocije, u affiliate programima, kampanjama i slično kada ste platili da se negdje pojavi vaš link.

Neprirodni linkovi:

  • imaju parametre za praćenje
  • nalaze se među plaćenim sadržajem na web stranici
  • nalaze se na stranicama koje su u affiliate programu

Neprirodni linkovi su oni koji dolaze kao affiliate linkovi, koji su rezultat PR aktivnosti i slanja istih tekstova punih neprirodnih linkova, spamerski guest blogovi, linkovi u footeru (npr. link na agrenciju koja vam je radila web ili link na autora wordpress teme), PBN mreže (iako ponekad taktika s PBN mrežama itekako radi) i slično. Penalizacija sa strane Googlea se može dogoditi i ako radite kampanju s blogerima i influencerima gdje se u kratkom roku stvori na stotine recenzija i linkova koji vode na jednu stranicu. Oprezno s tim. Nemojte isti dan objaviti na desetke tekstova s istim linkanim (anchor) riječima.

No nisu svi neprirodni linkovi neprijatelji. Ako npr, odlučite staviti UTM jer želite nešto mjeriti, neka neka riječ “paid” u njemu te neka bude prirodno smješten u sam tekst. Ne linkajte riječ “ovdje”, nego linkajte 2-3 riječi u tekstu koje su relevantne za biznis.

4.      Iskoristite long-tail ključne riječi

 

Short-tail ključne riječi ili fraze su one koje imaju do tri riječi , npr. „zdrava hrana“.

Long-tail ključne riječi su u SEO praksi poznate kao riječi s malim volumenom pretrage, ali visokim stopama konverzije. Primjer za to bi bio „Gdje u Zagrebu kupiti zdravu hranu.“

long tail ključne riječi

 

Što je naslov konkretniji, to će biti relevantniji za užu skupinu čitatelja i oni će prije kliknuti. Da, propuštate tu zahvatiti sve potencijalne čitatelje, posebno ako volite clickbait članke jer vam ego pleše na brojku od 2300 čitanja PR teksta, ali koliko je tih 2300 ljudi samo došlo na par sekundi i otišlo? Koliko ih je nešto kupilo? Bolje da dođe 230 “zainteresiranih” korisnika, nego 2300 “navučenih”.

Clickbait naslovi dobra su (iako mnogima idu na živce) taktika za news portale koji žive od oglasa i broja posjeta, ali tvrtke koje nešto prodaju na tržištu mimo informacija žive od zarade od kupaca. Nemate puno od 2300 čitanja ako ljudi na vašem webu nisu našli ono što im je naslov obećao.

5.    Fotografije i videa su must

 

Multimedijalni sadržaj povećava konverzije, dokazano. Ne kaže se uzalud  da fotografija govori tisuću riječi. Vizuali nam pomažu da nešto lakše i bolje shvatimo, a video sadržaj je taj koji nas dodatno involvira. Posebno mlađe generacije.

Zanima li vas više informacija o ovom, pročitajte ova 2 bloga:

 

6.    Oprez ako stavljate isti tekst na svoj web

 

Mnogi korisnici vole na svojoj stranici pod Press objaviti isti taj tekst s linkom prema tom članku na news portalu, kao „Gle gdje smo izašli“.  No to možda i nije pametno.

Naime, Google to može shvatiti kao plaćeni link. Naime, to je tzv. recipročni link  po principu “ja tebi, ti meni” i Google može lako zaključiti da je tekst objavljen na web portalu plaćen te da je i link plaćen tj. neprirodno dogovoren. A Google ne voli plaćene linkove. Stoga na svom webu barem stavite te linkove kao „nofollow“ ako ih se ne želite riješiti.

Recipročni linkovi su ok, sve dok su stavljeni prirodno, unutar teksta, s ciljem da poboljšaju korisničko iskustvo. Primjerice, kada pišete o nečem i linkate drugu web stranicu gdje korisnici mogu nešto više pročitati ili isprobati. No linkovi u footeru ili stavljeni bilo kako drugačije van pravog konteksta nisu dobra praksa.

 

Želite li naučiti osnove SEO-a i kako pisati SEO tekstove?

Prvi korak jest da upišete edukaciju SEO PISANJE ZA WEB ili da me kontaktirate putem maila na [email protected] za privatno savjetovanje.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci