Društvene mreže imaju svoja pravila i ako vas uhvate u kršenju istih, možete dobiti kaznu: uklanjanje profila za stalno ili jako smanjen doseg. Potonje se često zove „shadow ban“, a na LinkedInu se uhvatio termin LinkedIn Jail, odnosno LinkedInov zatvor.
Što je LinkedIn jail, kako možete završiti u njemu i kako izaći jednom kad vas kazne pročitajte u članku.
LinkedInov algoritam se intenzivno mijenja kako bi platforma provukla što više posjetitelja. Kad je gužva, trebaju nam pravila kako se situacija ne bi pretvorila u kaos. Tako i LinkedIn ima svoj set pravila lijepog ponašanja, a oni koji se toga ne drže budu označeni kao loši korisnici i kažnjeni nevidljivošću.
Za LinkedIn jail sam saznala kad je prije nekoliko tjedana jedan od mojih konekcija objavio upit ” Gdje je nestao Dave Harland?”, copywriter koji je široj LinkedIn zajednici zapravo poznat ne samo izvrstan copywriter, nego kao glavni troll na profilu Simona Sineka, produhovljenog „vođe“ koji piše citate za mase.
Harland se počeo izrugivati tim citatima tako što je na svaki status odgovarao sarkastičnom pričom o svom ujaku Tonyju. I toliko je to dobro radio da masa ljudi sad prati Sineka samo zbog Harlanda. Ali i vice versa – Harland je vidljivost definitivno snažno proširio tako da je iskoristio Sinekovu popularnost.
A onda je Harland nestao. Završio je u LinkedInovom zatvoru.
Što je LinkedIn zatvor?
LinkedInov algoritam obrađuje sadržaj i na osnovu toga podiže ili spušta vidljivost sadržaja i korisnikovog profila. Favorizira visoko kvalitetan i origialan sadržaj koji generira ogromnu interakciju, ogroman plus ide profilima čiji autori osim objavljivanja vlastitog sadržaja redovito komentiraju i tuđe objave, a negativno se gleda na reklamiranje, spamanje i trolanje. Ako redovito kršite pravila LinkedIna, idete u “zatvor”.
Ako završite u zatvoru (ili uvjetnoj kazni), vaše objave dobit će najniže ocjene i bit će ispod radara drugih korisnika LinkedIna, što će utjecati na vašu vidljivost i povezivanje s drugima.
Harland se ogriješio upravo o trolanje i na par dana je njegov profil bio nedostupan!
“Zločini” zbog kojih možete završiti u LinkedInovom zatvoru
Postoji set pravila ponašanja na LinkedInu koje možete pročitati pod LinkedIn Professional Community Policies i koja valja poštivati.
Evo nekoliko primjera aktivnosti koji mogu rezultati kaznom, a niže ćemo se pozabaviti konkretnije s nekoliko najčešćih „grijeha“:
- Neobično velik broj pregleda neke stranice s jednog profila
- Spamanje ljudi u inbox
- Uporaba krivog imena
- Korištenje alata za automatizaciju
- Vrijeđanje, ismijavanje i trolanje drugih korisnika
- Ilegalni sadržaj
- Sadržaj i komentiranje loše kvalitete
1. Nepristojnost
Prvo pravilo LinkedIna jest da se ponašate kao pristojni, odrasli i zreli ljudi. To u pravilu znači bez vrijeđanja drugih, bez ismijavanja, trolanja i prozivanja. Također, hejterski komentari na osnovu nacionalnosti, spola, rase, religije brzo će vas dovesti do prijave drugih korisnika.
Ako konstantno vrijeđate i korisnici vašu objavu ili komentar prijave LinkedInu, korisnici će vas prijaviti, a ono što ste napisali moglo bi nestati, o čemu ćete dobiti informaciju. Ponovi li se to još koji put, vjerojatno ćete u LinkedInov zatvor na hlađenje.
2. Krivo predstavljanje
Ako ste stručnjak za LinkedIn koji ne radi i nije nikako službeno povezan s LinkedInom kao tvrtkom, obuzdajte se i nemojte staviti kako “accredited LinkedIn trainer” ili zaposleni u LinkedInu.
Također, koristite li tuđi ili izmišljeni identitet, ako ste kao tvrtka otvorili profil, a ne stranicu (primjer niže) da biste lakše komunicirali s drugima ili kršite neka treća pravila o predstavljanju, nemojte se čuditi ako jednog dana vaš profil postane nevidljiv drugima.
3. Neprikladan sadržaj
Neprikladan sadržaj poput pornografije, psovki i sličnog nerijetko nestaje, čak i ako pišete na hrvatskom jeziku. Dogodilo se i jednom našem LinkedInovcu nakon što je objavio vizual koji je prikazivao dildo, a u statusu je bilo svakakvih imenica i epiteta.
4. Masovno slanje poziva za povezivanjem
Spammera i scammera ima posvuda pa tako i na ovoj mreži. Njihov cilj je poslati što više poruka na što više adresa kako bi povećali šansu da će nekog i prevariti. Stoga LinkedIn ima ograničenja vezano uz broj poruka i poziva koje možete slati, a da vam profil ne bude nevidljiv na 8-10 sati. I to je samo upozorenje.
Kad vam ponovo vrate profil, nastavite li sa sličnim aktivnostima, vaš će profil LinkedIn jednostavno ugasiti.
Ako ste naporni u povezivanju s drugima koje ne poznajete i oni više puta kliknu da je razlog odbijanja povezivanja to što vas ne poznaju „I don’t know“, automatski vas se stavlja u ladicu spamera. S razlogom. Isto i kao svako drugo odbijanje.
Ne šaljite 100 poziva za povezivanje ljudima koje ne poznajete. Možete ih pratiti imaju li upaljen Creator Mode ako su vam baš zanimljivi.
OGRANIČENJA ZA LINKEDIN PROFIL:
- možete poslati maksimalno 100 poziva za povezivanjem tjedno putem profila
- ukupan broj konekcija koje profil može imati je ograničen na 30.000. Nakon toga vas drugi mogu samo pratiti.
- postoji i ograničenje koliko tuđih profila možete pogledati dnevno. Ukoliko LinkedInov algoritam detektira da gledate previše tuđih profila, to mu signalizira da koristite LinkedIn u komercijalne svrhe kao što je zapošljavanje, istraživanje i prikupljanje podataka, te će vam profil zbog toga privremeno onemogućiti. Nije poznato koliki je taj limit, Linkedin kaže se temelji na osnovu vaše dnevne aktivnosti. (Više informacija o ovom pročitajte na LinkedInovoj help stranici.)
OGRANIČENJA ZA LINKEDIN STRANICU:
- imate li LinkedIn stranicu, broj poziva se računa mjesečno i može iznositi više od 100
- kao Admin stranice možete pozivati samo 1st connections da prate vašu stranicu
- pod Admin tools možete vidjeti koliko „kredita“ imate za pozivanjem osoba
5. Masovno spamanje u inboxu
Ako ste dosadni po tuđim inboxima jer šaljete ponude 5 minuta nakon povezivanja s nekim, moguće da će vas te osobe prijaviti i blokirati, a to je još jedan razlog da vam se smanji vidljivosti.
6. Loš sadržaj
Objavljujete li sadržaj na kojem nema tuđih reakcija i interakcija je nepostojeća, bez obzira objavljujete li 1x mjesečno ili 10x dnevno, LinkedInov algoritam će takav sadržaj shvatiti kao onaj loše kvalitete.
Ne znate li kako aktivirati LinkedIn zajednicu, isprobajte neke od ovih ideja za LinkedIn objave.
LinkedIn omogućuje korisnicima da prijave sadržaj koji im se čini loš po nekoliko kriterija.
Pogledajte tablicu koju su sastavili inženjeri LinkedIna koja pokazuje put dosega sadržaja i kako se klasificira.
7. Površno komentiranje
Ako se vaša aktivnost na LinkedInu svodi na komentiranje tuđih objava samo i isključivo kao „Hvala“ i „Odličan post“, LinkedIn će vas dugoročno označiti kao osobu koja ne pridonosi kvalitetnoj interakciji pa će samim time i vaš sadržaj doživjeti neuspjeh.
8. Alati za automatizaciju
Izbjegavajte korištenje alata za automatizaciju koji šalju masovne zahtjeve za spajanjem, koje novim konekcijama šalju generičke poruke, ponude, gleda profile ili pak rade nešto četvrto jer ćete vjerojatno vrlo brzo osjetiti kako se osjećaju zatvorenici LinkedIna. No za start ćete ipak dobiti upozorenje i hlađenje na pola dana.
Kako znati da ste u LinkedInovom zatvoru?
LinkedIn će vam poslati poruku ukoliko je uklonio neki vaš sadržaj, bez obzira radi li se o objavi ili komentaru. No to je samo upozorenje.
LinkedIova kazna obično počinje s jednom od poruka kao što su:
- “We’ve Restricted Your Account Temporarily”
- “It appears you’re visiting a very high number of pages on LinkedIn with supernatural frequency.”
Ovo se događa kad se igrate s nekom 3rd-party aplikacijom te u tom slučaju odmah prekinite korištenje iste. LinkedIn će vam sam odrediti koliko sati ili dana ste u kazni te vas nakon toga opet pustiti. Obično se radi o 8 do 48 sati hlađenja.
Kako izaći iz LinkedInovog zatvora?
U većini slučajeva dovoljno je pričekati 48h da vam se vrati account.
Možete poslati i poruku na LinkedIn Support ili im poslati tweet na @LinkedInHelp tražeći oprost.
VEZANO:
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025