Social media marketing ili marketing na društvenim mrežama u zdravstvu izuzetno je bitan za približavanje pacijenata i doktora, a u prvoj godini koronavirusa upravo su se neki doktori istaknuli kao TOP stručnjaci zahvaljujući izvrsnoj komunikaciji putem platformi gdje se nalazi njihova ciljana skupina.
Mnogo profesionalaca u medicini ne iskorištava potencijal društvenih mreža da bi se približili pacijentima ili pak vođenje društvenih mreža povjerava vanjskim agencijama koje stvaraju sadržaj umjesto njih, rijetko ostvarujući dobre rezultate bez oglašavanja.
Marketing na društvenim mrežama ključan je za rast poslovanja, posebice izgradnje brenda, ali ne bi se trebao bazirati samo na oglasima i hrpi sadržaja u kojem vi niste u direktnoj komunikaciji s pacijentima.
Pogledajte samo neke podatke:
- 42% korisnika osim na Googleu provjerava recenzije i iskustva drugih i na društvenim mrežama (PwC)
- 84% ljudi će vjerojatnije kupiti neki proizvod ili uslugu ako vidi video sadržaj (Wyzowl)
- 24% pacijenata gleda fotografije „prije i poslije“ drugih pacijenata (PwC)
Doktor Natko Beck proglašen je komunikatorom godine za 2020. godinu, ali i u 2023. godini ne staje s direktnoj komunikaciji s roditeljima malih pacijenata putem više društvenih mreža.
Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) proglasila je ovog specijalista radiologije u Dječjoj bolnici Srebrnjak najboljim komunikatorom u tzv. godini koronaravirusa, kada smo bili okrenuti više zdravstvenom sektoru nego ikad ranije.
U 2020. godini umjesto klasičnih travel/fashion/beauty influencera, važnije nam je bilo doznati što misle različiti stručnjaci pa su tako u medije sve više dospijevali oni doktori i zdravstveni stručnjaci koji su komunicirali s publikom željnom odgovora. Natko Beck se tu posebno izdvojio. I od 2022. godine imaju svoju emisiju na HRT-u!
Ključnu ulogu u komunikaciji s pacijentima odigrala su tijekom pandemije društvene mreže pa smo tako ponajviše putem Facebooka i Instagrama dobivali informacije od stručnjaka (ali nažalost i od velikog broja wannabe stručnjaka). Beckova TOP mreža za komunikaciju s pacijentima jest Instagram, a potom TikTok.
Primarno kroz video obraćanja putem postova u news feedu, ali i storijima, mogli smo čuti različita razmišljanja o koronavirusu, cjepivima, zaštiti, ali i upitati doktora Becka oko nekih sasvim drugih zdravstvenih stanja. Osim toga, rendgenske snimke i ostale fotografije koje je plasirao putem svog profila, približili su nam ovog doktora kao vrhunskog stručnjaka.
Kako raditi marketing na društvenim mrežama u zdravstvu?
Marketing na društvenim mrežama treba raditi na kvalitetan način, kroz plasman ciljanog sadržaja, odnosno kao dio strategije content marketinga.
Da bi social media marketing bio dobar, nije dovoljno imati službeni profil na Instagramu ili Facebook stranicu zdravstvene ustanove putem koje ćete jednosmjerno komunicirati s potencijalnim pacijentima.
5 savjeta za bolji marketing na društvenim mrežama za doktore i ostalo stručno medicinsko osoblje:
1. Neka doktori komuniciraju, ne ustanova
Pacijenti traže interakciju. Ne žele razgovarati s nekom poliklinikom, bolnicom ili ljekarnom, žele razgovarati s doktorom, sestrom ili ljekarnikom. Osoba je tu ključna.
Umjesto da se fokusirate na ljepotu i ujednačenost vizuala, korištenja templateova i stock fotografija, istaknite u prvi plan prava lica vašeg medicinskog osoblja koji se direktno obraćaju korisnicima. Pišite iz ja-pozicije, ne “mi.”
Kada trebamo vrhunsku uslugu, često ćemo naše prijatelje pitati za preporuku liječnika, ne ustanove. To ćemo isto pitati i Google. Stoga je u fokusu social media marketinga komunikacija putem člana osoblja, ne općenito kao institucija.
2. Fokusirajte se na primjere
Teorijsko znanje teže usvajamo od praktičnog.
I kad pretražujemo nešto, i kad nekog slušamo, praktični dio nam više znači. Želimo konkretne primjere i objašnjenja.
Primjeri objava poput „prije i poslije“, fotografije kako izgleda neko nepoželjno stanje (npr. madeži, proširene vene, povećana štitnjača itd) i vizuali koji objašnjavaju ono nama nevidljivo (procesi u tijelu i slično) odlični su za povezivanje s pacijentima.
3. Iskoristite Instagram i TikTok
Doktor Natko Beck dobar je domaći primjer kako komunicirati s pacijentima putem Instagrama. Instagram je odlična platforma jer možete brzo komunicirati s pacijentima putem vizuala ili video sadržaja.
Snimajte storyje objašnjavajući neki medicinski problem, pozovite pratitelje da vam postavljaju pitanja, odredite možda neki dan i za LIVE chat s njima gdje možete kroz 30 minuta ponaosob odgovoriti ljudima na neka pitanja. Također, obratite pažnju na sezonalne zdravstvene probleme i ponudite im pomoć, bilo da se radi o komarcima, krpeljima, alergijama ili gripi.
10 najboljih doktor/ic/a i medicinskih sestara na Instagramu prema mom izboru:
- Mike Natter
- Natko Beck
- Mark Hyman
- KatieDuke
- TakingCaraBabies
- PediatricianMom
- Suchismita Paul
- Danielle Jones
- Leslie Kim
- Nikola Milojević
4. Okupite ljude u Facebook grupi ili na nekoj drugoj platformi
Imati Facebook stranicu nije loše, no sve više je održavanje takve komunikacije skupo i s manje rezultata nego što je to bilo ranije. Još od 2017. godine Facebook daje u news feedu (naslovnici Facebooka) prednost objavama naših konekcija i članova grupa.
Izvrsna je taktika formirati Facebook grupu koja cilja određeni problem ili grupu ljudi.
Neka ta grupa ne bude brendirana poput „Ime poliklinike-nešto“, nego se fokusirajte na određeni problem.
Primjer naziva grupe može biti “Dijabetes- moj slatki neprijatelj” ili “Pitaj doktora”.
Možete iskopirati i taktiku Dr. Hymana koji je stvorio online zajednicu putem aplikacije: korisnicima nudi redovite aktivnosti postavljanja pitanja, konkretnih savjeta i pomoći u trenutku kad im ona treba. Nešto slično postoj i u Hrvatskoj – Little Dot aplikacija koja okuplja doktore i pacijente, a omogućuje direktnu komunikaciju između obje strane.
5. Plasirajte video sadržaj
Bilo da se radi o podcastu ili korisnik video radovima u kojem objašnjavate kako ili zašto nešto funkcionira, video sadržaj je izvrsna taktika za povezivanje s publikom. Posebice mlađom.
Dok za pisanje jednog bloga morate izdvojiti popriličan broj sati, video sadržaj možete kreirati za 10-15 minuta.
Podcast je još jedna dobra taktika da održavate kontakt s publikom.
Dobro je biti prisutan i na TikToku gdje možete kroz kratke i lako razumljive klipove objasniti neke probleme mladima.
Kreirajte sadržaj koji je kraćeg formata, ali koji direktno odgovara na određene probleme ljudi. Posebno maknite iz upotrebe sve stručne izraze jer mi laici ne razumijemo polovicu toga što doktori govore, a ako vas ne razumijemo, ne možemo vas ni poslušati. Pričajte kao da objašnjavate svojoj baki koja slabo čuje što treba raditi.
Video možete objaviti i kao objavu na profilu, ali i kao story pa kasnije različita pitanja oko neke teme grupirati pod Highlights na Instagram profilu.
Napomena: titlujte video sadržaj za veći doseg.
6. Iskoristite LinkedIn za privlačenje publike
Može li poslovna mreža biti dobra platforma za komunikaciju s pacijentima? Naravno. I poslovni ljudi su pacijenti.
Tvrtke koje misle na zdravlje zaposlenika plaćaju im redovite sistematske godišnje preglede, preglede vida, cijepljenje protiv gripe i slično.
Obratite se korisnicima na LinkedInu, imajući u vidu kome se obraćate. Neka vam ovo posluži kao svojevrsvni vodič kroz vrste usluga i sadržaja koje možete plasirati linkedinovcima:
– treba li nekom sistematski pregled?
– imate li ponudu za zaposlene (posebni ranojutarnji ili kasnovečernji termini)?
– možete li ponuditi sadržaj koji rješava neke tipične probleme zaposlenika (npr. dugo sjedenje ili stajanje, prekomjerni stres, rad u trudnoći, rad u prostorima bez svjetla, rad na suncu, rad na hladnoći, prehrana na poslu, važnost sna i odmora,itd)?
Content marketing: Kakav sadržaj stvarati ako ste doktor, medicinska sestra ili ljekarnica?
Neke vrste sadržaja koji su traženi i uspješni već ste mogli dokučiti iz prethodnog dijela teksta. Postoji ipak puno više vrsti i formata sadržaja koje možete koristiti da biste privukli korisnike s društvenih mreža na svoju web stranicu, odnosno u ustanovu za koju radite ili kojoj ste vlasnik.
Razmislite o vrsti sadržaja koje plasirate na web mediju gdje se nalazi vaša ciljana skupina.
Ako se obraćate mladima, iskoristite Instagram, TikTok i YouTube, dok će za populaciju 30+ odlične platforme biti Facebook i Instagram. Želite li se obratiti poslovnoj publici, zašto ne biste bili prisutni na LinkedInu? Prema odabiru mreže za komunikaciju odaberi i pravi format za prezentaciju sadržaja, ali i stil obraćanja.
Na Instagramu budite opušteni, strogi jezik komunikacije samo znači da se ne uklapate i ne razumijete publiku.
Na LinkedInu ipak budite malo “stroži”, no i dalje izbjegavte korištenje stručnih termina.
Mi vas kao laici ne razumijemo kad govorite latinskim, ma koliko god imali petica iz tog predmeta u srednjoj školi. Isto tako ne razumijemo stručne dijagnoze. Objasnite nam svakodnevnim govornim jezikom, tako da vas razumijemo i da možemo uspostaviti komunikaciju.
Ideje za produkciju sadržaja:
- Pitanja i odgovori
Pitanja i odgovore oblikujte u obliku bloga, FAQ ili pak videa- YouTube video sadržaja ili Instagram storiesa. Grupirajte ih po temama, bilo da to radite na webu ili na Instagram profilu, kako bi potencijalni korisnici mogli lakše doći do onog što ih zanima te vas tako pobliže upoznati. Primjerice, nedavno sam imala slučaj s krpeljom na koži pa kad sam se požalila putem svog Instagram profila o tome, u roku samo nekoliko minuta primila sam više od 30 poruka koji su se pozivali na nedavni video dr. Natka Becka baš o toj temi!
Ako ste odabrali YouTube, možete iskoristiti sve SEO tehnike pisanja za bolje pozicioniranje i veću vidljivost (ne znate li kako to napraviti, javite mi se).
- Online doktor – telemedicina
Usluga online doktora koji je dostupan i s vrlo udaljene lokacije je izvrsna. Često želimo doći nekom popularnom doktoru, no nema termina ili nam je suviše komplicirano doći do njega. Neki hrvatski doktori već su prisutni u aplikciji Little Dot gdje možete za određeni iznos poslati pitanje doktoru koji će vam u kratkom roku odgovoriti na njega, a zašto ne biste tu uslugu imali dostupnu neovisno o aplikaciji?
Mogućnost da vam netko postavi pitanje gotovo 24/7 putem chata ili pak da rezervira telefonski poziv konzultacija te da dobije brz odgovor mnogi bi pacijenti rado platili.
- Prije i poslije
Određeni stručnjaci mogu profitirati od fotografija prije i poslije, kao što su estetski kirurzi ili stomatolozi.
- Vodiči kroz postupke
Postoji mnogo tema o kojima se ne razgovara javno, a ljudi imaju potrebu za određenim zahvatima i informacijama.
Primjerice, što sve treba, koliko traje postupak, a koliko oporavak, koliko košta itd promjena cijelog zubala, IVF postupak, operacija muških grudiju …
- Kviz
Kviz je odličan način da privučete nove pacijente.
Ljudi često guglaju simptome ili sami već sumnjaju na neka stanja. Često isti simptomi postoje za različita stanja. Nažalost, velik broj ljudi sami sebi postavljaju dijagnoze i liječe se bez savjetovanja sa stručnjacima.
Kako biste privukli sve one koji se trenutno bore s nekim problemima, a traže „doktora Googlea“ odgovore, dobro je napraviti kviz koji korisnici koji sumnjaju na neko zdravstveno stanje mogu ispuniti te dobiti na kraju kratko objašnjenje, uz vaš poziv da simptome bolesti ipak sami ne interpretiraju, nego da se jave vama.
Kviz možete postaviti na društvene mreže, a klik neka ih vodi na vašu web stranicu. Time potičete povećanje prihoda.
PROČITAJTE: Vodič kroz SEO marketing u zdravstvu
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024