Marketing na društvenim mrežama za doktore i sestre

Marketing na društvenim mrežama za doktore

Social media marketing ili marketing na društvenim mrežama u zdravstvu izuzetno je bitan za približavanje pacijenata i doktora, a u prvoj godini koronavirusa upravo su se neki doktori istaknuli kao TOP stručnjaci zahvaljujući izvrsnoj komunikaciji putem platformi gdje se nalazi njihova ciljana skupina.

Mnogo profesionalaca u medicini ne iskorištava potencijal društvenih mreža da bi se približili pacijentima ili pak vođenje društvenih mreža povjerava vanjskih agencijama koje stvaraju sadržaj umjesto njih, rijetko ostvarujući dobre rezultate bez oglašavanja.

No marketing na društvenim mrežama ključan je za rast poslovanja, posebice izgradnje brenda.

Pogledajte samo neke podatke:

  • 42% korisnika osim na Googleu provjerava recenzije i iskustva drugih i na društvenim mrežama (PwC)
  • 84% ljudi će vjerojatnije kupiti neki proizvod ili uslugu ako vidi video sadržaj (Wyzowl)
  • 24% pacijenata gleda fotografije „prije i poslije“ drugih pacijenata (PwC)

Marketing na društvenim mrežama by Natko Beck

Doktor Natko Beck proglašen je komunikatorom godine za 2020. godinu.

Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) proglasila je ovog specijalista radiologije u Dječjoj bolnici Srebrnjak najboljim komunikatorom u tzv. godini koronaravirusa, kada smo bili okrenuti više zdravstvenom sektoru nego ikad ranije.

U 2020. godini umjesto klasičnih travel/fashion/beauty influencera, važnije nam je bilo doznati što misle različiti stručnjaci pa su tako u medije sve više dospijevali oni doktori i zdravstveni stručnjaci koji su komunicirali s publikom željnom odgovora. Natko Beck se tu posebno izdvojio.

Ključnu ulogu u komunikaciji s pacijentima odigrala su tijekom pandemije društvene mreže pa smo tako ponajviše putem Facebooka i Instagrama dobivali informacije od stručnjaka (ali nažalost i od velikog broja wannabe stručnjaka). Beckova TOP mreža za komunikaciju s pacijentima jest Instagram.

Primarno kroz video obraćanja putem postova u news feedu, ali i storijima, mogli smo čuti različita razmišljanja o koronavirusu, cjepivima, zaštiti, ali i upitati doktora Becka oko nekih sasvim drugih zdravstvenih stanja. Osim toga, rendgenske snimke i ostale fotografije koje je plasirao putem svog profila, približili su nam ovog doktora kao vrhunskog stručnjaka.

 

Kako raditi marketing na društvenim mrežama u zdravstvu?

Marketing na društvenim mrežama treba raditi na kvalitetan način, kroz plasman ciljanog sadržaja, odnosno kao dio strategije content marketinga.

Da bi social media marketing bio dobar, nije dovoljno imati službeni profil na Instagramu ili Facebook stranicu zdravstvene ustanove putem koje ćete jednosmjerno komunicirati s potencijalnim pacijentima.

 

5 savjeta za bolji marketing na društvenim mrežama za doktore i ostalo stručno medicinsko osoblje:

 

1.      Neka doktori komuniciraju, ne ustanova

 

marketing na društvenim mrežama u zdravstvu- instagram

Pacijenti traže interakciju. Ne žele razgovarati s nekom poliklinikom, bolnicom ili ljekarnom, žele razgovarati s doktorom, sestrom ili ljekarnikom. Osoba je tu ključna.

Umjesto da se fokusirate na ljepotu i ujednačenost vizuala, korištenja templateova i stock fotografija, istaknite u prvi plan prava lica vašeg medicinskog osoblja koji se direktno obraćaju korisnicima. Pišite iz ja-pozicije, ne “mi.”

Kada trebamo vrhunsku uslugu, često ćemo naše prijatelje pitati za preporuku liječnika, ne ustanove. To ćemo isto pitati i Google. Stoga je u fokusu social media marketinga komunikacija putem člana osoblja, ne općenito kao institucija.

 

2.      Fokusirajte se na primjere

 

Teorijsko znanje teže usvajamo od praktičnog.

I kad pretražujemo nešto, i kad nekog slušamo, praktični dio nam više znači. Želimo konkretne primjere i objašnjenja.

Primjeri objava poput „prije i poslije“, fotografije kako izgleda neko nepoželjno stanje (npr. madeži, proširene vene, povećana štitnjača itd) i vizuali koji objašnjavaju ono nama nevidljivo (procesi u tijelu i slično) odlični su za povezivanje s pacijentima.

 

3.      Iskoristite Instagram

 

 

Marketing na društvenim mrežama- doktor primjer

 

Doktor Natko Beck dobar je domaći primjer kako komunicirati s pacijentima putem Instagrama. Instagram je odlična platforma jer možete brzo komunicirati s pacijentima putem vizuala ili video sadržaja.

Snimajte storyje objašnjavajući neki medicinski problem, pozovite pratitelje da vam postavljaju pitanja, odredite možda neki dan i za LIVE chat s njima gdje možete kroz 30 minuta ponaosob odgovoriti ljudima na neka pitanja. Također, obratite pažnju na sezonalne zdravstvene probleme i ponudite im pomoć, bilo da se radi o komarcima, krpeljima, alergijama ili gripi.

 

10 najboljih doktor/ic/a i medicinskih sestara na Instagramu prema mom izboru:

 

 

4.      Okupite ljude u Facebook grupi

 

Imati Facebook stranicu nije loše, no sve više je održavanje takve komunikacije skupo i s manje rezultata nego što je to bilo ranije. Još od 2017. godine Facebook daje u news feedu (naslovnici Facebooka) prednost objavama naših konekcija i članova grupa.

Facebook grupe za doktore

Izvrsna je taktika formirati Facebook grupu koja cilja određeni problem ili grupu ljudi.

Neka ta grupa ne bude brendirana poput „Ime poliklinike-nešto“, nego se fokusirajte na određeni problem.

Primjer naziva grupe može biti “Dijabetes- moj slatki neprijatelj” ili “Pitaj doktora”.

5.      Plasirajte video sadržaj

 

Dok za pisanje jednog bloga morate izdvojiti popriličan broj sati, video sadržaj možete kreirati za 10-15 minuta.

Video sadržaj je, osim toga, sve je važniji, posebice kad se obraćate mlađoj populaciji.

 

Kreirajte sadržaj koji je kraćeg formata, ali koji direktno odgovara na određene probleme ljudi. Posebno maknite iz upotrebe sve stručne izraze jer mi laici ne razumijemo polovicu toga što doktori govore, a ako vas ne razumijemo, ne možemo vas ni poslušati. Pričajte kao da objašnjavate svojoj baki koja slabo čuje što treba raditi.

Video možete objaviti i kao objavu na profilu, ali i kao story pa kasnije različita pitanja oko neke teme grupirati pod Highlights na Instagram profilu.

marketing na drustvenim mrezama- instagram story

 

Napomena: titlujte video sadržaj za veći doseg.

6.      Iskoristite LinkedIn za privlačenje publike

 

Može li poslovna mreža biti dobra platforma za komunikaciju s pacijentima? Naravno. I poslovni ljudi su pacijenti.

Tvrtke koje misle na zdravlje zaposlenika plaćaju im redovite sistematske godišnje preglede, preglede vida, cijepljenje protiv gripe i slično.

Obratite se korisnicima na LinkedInu, imajući u vidu kome se obraćate. Neka vam ovo posluži kao svojevrsvni vodič kroz vrste usluga i sadržaja koje možete plasirati linkedinovcima:

 

– treba li nekom sistematski pregled?

– imate li ponudu za zaposlene (posebni ranojutarnji ili kasnovečernji termini)?

– možete li ponuditi sadržaj koji rješava neke tipične probleme zaposlenika (npr. dugo sjedenje ili stajanje, prekomjerni stres, rad u trudnoći, rad u prostorima bez svjetla, rad na suncu, rad na hladnoći, prehrana na poslu, važnost sna i odmora,itd)?

 

 

Content marketing: Kakav sadržaj stvarati ako ste doktor, medicinska sestra ili ljekarnica?

Neke vrste sadržaja  koji su traženi i uspješni već ste mogli dokučiti iz prethodnog dijela teksta. Postoji ipak puno više vrsti i formata sadržaja koje možete koristiti da biste privukli korisnike s društvenih mreža na svoju web stranicu, odnosno u ustanovu za koju radite ili kojoj ste vlasnik.

Razmislite o vrsti sadržaja koje plasirate na web mediju gdje se nalazi vaša ciljana skupina.

Ako se obraćate mladima, iskoristite Instagram, TikTok i YouTube, dok će za  populaciju 30+ odlične platforme biti Facebook i Instagram. Želite li se obratiti poslovnoj publici, zašto ne biste bili prisutni na LinkedInu? Prema odabiru mreže za komunikaciju odaberi i pravi format za prezentaciju sadržaja, ali i stil obraćanja.

 

Na Instagramu budite opušteni, strogi jezik komunikacije samo znači da se ne uklapate i ne razumijete publiku.

Na LinkedInu ipak budite malo “stroži”, no i dalje izbjegavte korištenje stručnih termina.

Mi vas kao laici ne razumijemo kad govorite latinskim, ma koliko god imali petica iz tog predmeta u srednjoj školi. Isto tako ne razumijemo stručne dijagnoze.  Objasnite nam svakodnevnim govornim jezikom, tako da vas razumijemo i da možemo uspostaviti komunikaciju.

 

Ideje za produkciju sadržaja:

 

  1. Pitanja i odgovori

 

marketing na drustvenim mrezama- highlights instagram

Pitanja i odgovore oblikujte u obliku bloga, FAQ ili pak videa- YouTube video sadržaja ili Instagram storiesa. Grupirajte ih po temama, bilo da to radite na webu ili na Instagram profilu, kako bi potencijalni korisnici mogli lakše doći do onog što ih zanima te vas tako pobliže upoznati. Primjerice, nedavno sam imala slučaj s krpeljom na koži pa kad sam se požalila putem svog Instagram profila o tome, u roku samo nekoliko minuta primila sam više od 30 poruka koji su se pozivali na nedavni video dr. Natka Becka baš o toj temi!

 

Ako ste odabrali YouTube, možete iskoristiti sve SEO tehnike pisanja za bolje pozicioniranje i veću vidljivost (ne znate li kako to napraviti, javite mi se).

 

  1. Online doktor – telemedicina

 

online doktor

 

Usluga online doktora koji je dostupan i s vrlo udaljene lokacije je izvrsna. Često želimo doći nekom popularnom doktoru, no nema termina ili nam je suviše komplicirano doći do njega. Neki hrvatski doktori već su prisutni u aplikciji Little Dot gdje možete za određeni iznos poslati pitanje doktoru koji će vam u kratkom roku odgovoriti na njega, a zašto ne biste tu uslugu imali dostupnu neovisno o aplikaciji?

 

Mogućnost da vam netko postavi pitanje gotovo 24/7 putem chata ili pak da rezervira telefonski poziv konzultacija te da dobije brz odgovor mnogi bi pacijenti rado platili.

 

  1. Prije i poslije

 

Content marketing - prije i poslije

Određeni stručnjaci mogu profitirati od fotografija prije i poslije, kao što su estetski kirurzi ili stomatolozi.

 

  1. Vodiči kroz postupke

 

marketing na drustvenim mrezama - ivf

Postoji mnogo tema o kojima se ne razgovara javno, a ljudi imaju potrebu za određenim zahvatima i informacijama.

Primjerice, što sve treba, koliko traje postupak, a koliko oporavak, koliko košta itd promjena cijelog zubala, IVF postupak, operacija muških grudiju …

 

  1. Kviz

 

marketing na drustvenim mrezama- kviz

Kviz je odličan način da privučete nove pacijente.

Ljudi često guglaju simptome ili sami već sumnjaju na neka stanja. Često isti simptomi postoje za različita stanja. Nažalost, velik broj ljudi sami sebi postavljaju dijagnoze i liječe se bez savjetovanja sa stručnjacima.

Kako biste privukli sve one koji se trenutno bore s nekim problemima, a traže „doktora Googlea“ odgovore, dobro je napraviti kviz koji korisnici koji sumnjaju na neko zdravstveno stanje mogu ispuniti te dobiti na kraju kratko objašnjenje, uz vaš poziv da simptome bolesti ipak sami ne interpretiraju, nego da se jave vama.

Kviz možete postaviti na društvene mreže, a klik neka ih vodi na vašu web stranicu. Time potičete povećanje prihoda.

Content marketing - kviz

 

PROČITAJTE: Vodič kroz SEO marketing u zdravstvu

 

content marketing za drustvene mreze

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?