Search box optimization- interna tražilica na webshopu itekako je bitna za konverzije!

Onsite search optimizacija: Iskoristite pretrage na webu za povećanje prodaje

Polje za pretragu izuzetno je važan element na svakoj web stranici, a na webshopu posebno.

Nemojte zanemariti internu tražilicu ili je postaviti tek reda radi da je imate, jer potencijalno gubite mnogo novca. Napravite Onsite Search Optimizaciju.

 

Za početak, evo nekoliko podataka o koristi polja za pretragu:

  • Oko 50% potencijalnih prodaja gubi se jer korisnici ne mogu pronaći ono što traže (izvor: Forrester Research)
  • 43% posjetitelja web stranice kreće s pretraživanjem putem search boxa čim dođu na stranicu. (Forrester)
  • Stopa konverzije kod posjetitelja koji koriste polje za pretragu može biti viša i do 50% u odnosu na prosječne vrijednosti- s 2,77% na 4,63% (Econsultancy)
  • Posjetitelji ostaju 2,5x duže na web stranicama koje imaju polje za pretragu

 

Vrste pretraga u webshopovim razdvajamo ugrubo na četiri kategorije:

  1. Pretraga određenog proizvoda: korisnik zna što traži (npr. Samsung s24 ultra)
  2. Pretraga vrste proizvode: korisnik traži neki proizvod, ali ne i marku ili neke druge specifikacije  (npr. laptop 15 incha)
  3. Pretraga po tipu problema: korisnik traži rješenje problema bez da točno zna koji mu proizvod treba (npr. lijek za kašalj)
  4. Pretraga koja nije vezana za proizvod: korisnik traži neke povezane informacije, kao što je radno vrijeme trgovine ili opcije dostave)

 

Što je Onsite Search Optimizacija?

 

Onsite Search optimizacija jest optimizacija polja za pretragu proces je poboljšanja funkcionalnosti i učinkovitosti interne tražilice na određenoj web stranici. Optimizacija se fokusira na korisničko iskustvo i stope konverzije, a može rezultirati i s 50% višim prihodima od posjeta.

 

10 koraka uz koje ćete optimizirati internu tražilicu kroz polje za pretragu

Imate li web trgovinu, isplati se uložiti vremena, truda i financija u optimizaciju polja za pretragu. Pratite analitiku kako biste mogli izmjeriti razliku u prihodima, odnosno dobiti bolje podatke o tome što vaši posjetitelji traže i na koji način.

Ove funkcionalnosti interne tražilice će vam pomoći da poboljšate korisničko iskustvo na vašem webshopu:

 

 

1. Visoko i jako istaknuto polje

Polje za pretragu postavite  na vrh stranice.

Umjesto male ikonice povećala negdje u desnom kutu zaglavlja, bolje je postaviti polje za pretragu koje je vidljivo na prvu. Posebno pazite da se polje za pretragu vidi odmah i na mobilnoj verziji stranici jer se danas većina internetskog prometa odvija putem mobilnih telefona.

search box- interna traćilica na mobile webu

2. Veličina polja

Polje za pretragu neka bude dovoljno široko /dugačko) da u njega stane mnogo riječi.

Polje za pretragu na webshopu

 

3. Tekst na polju

Dobro je u polje za pretragu postaviti riječi kako biste potaknuli korisnike da se njime služe. Možete napisati samo „Pretraži proizvode, dok na specijaliziranim trgovinama možete napisati tip proizvoda, npr. „Pronađi kavu, čajeve, aparat za kavu…“

interna trazilica na web stranici

 

4. Autocomplete /prijedlozi pretrage

Dobra je praksa imati prijedloge pretrage kroz autocomplete opciju kako biste olakšali korisnicima put do željenog proizvoda. Autocomplete smanjuje korisnicima vrijeme potrebno za  istraživanje do 25%, što je prilično mnogo i izuzetno bitno jer se ljudi nerijetko žure, odnosno lako gube strpljenje. A i kroz ovu funkciju im možda “otvorite oči” tj gurnete ih u smjeru pretrage koja će rezultirati konverzijom.

 

Prijedlozi na internoj tražilici na web shopu

 

 

Amazon koristi search box prijedloge da istakne aktualne popularne pretrage. Tako vam pred Uskrs nude primarno proizvode vezane za taj blagdan.

 

Autocomplete opcija na search boxu

 

5. Fokusirajte se više na prijedloge ključnih riječi nego na same proizvode

Bolje je optimizirati pretrage za različite ključne riječi nego za specifične proizvode ili čak kategorije jer korisnici mogu pretraživati određene proizvode na više načina.

Primjerice, osoba koja želi kupiti novi telefon i želi pronaći najbolju/najpovoljniju opciju, možda će upisati „android telefon“ ili “telefoni“,  a Samsung koji imate u ponudi se možda neće izlistati ako se nalazi samo u kategoriji „Elektronika“, “Mobiteli” tj u kategoriji „Samsung“.

 

pretraga na webshopu-primjer

 

Isto tako, proizvode koje imate optimizirajte za opće pretrage tipa proizvoda, ne samo na marku. Tako ćete izbjeći da se ta termin “laptop” kao top (i nekad jedini) rezultati pojavljuju dodaci za laptop.

 

search box fail

 

6. Uključite sinonime i regionalne izraze

Nekad će korisnici tražiti paradajz i pomidor , a nekad rajčicu. Dalmatinci bi mogli tražiti kacavidu, kontinentalci šarafciger više nego odvijač.  Nekad će ljudi tražiti stolac, nekad stolicu.

Dajte da ljudi pronađu ono što traže. Povežite sve te pojmove s poljem za pretragu kako bi korisnici mogli lakše pronaći željeni proizvod onda kad se ne mogu sjetiti službenog naziva nekog proizvoda.

 

regionalizmi na webshopu

 

7. Uključite i pretrage s tipfelerima i bez kvačica

Korisnici u brzini nerijetko griješe pa izostave slovo ili dva iz ključnih riječi, a nerijetko izostave kvačice pa tako traže “lijek za kasalj”, ne “kašalj”.

Dobra je praksa optimizirati pretragu i za takve pojmove jer dio ljudi neće ni shvatiti da su napravili tipfeler, već će misliti da proizvoda nema u webshopu.

tipfeler- pretrage na web trgovini

8. Ostavite tekst pretrage u search boxu

Kada korisnik napravi neku pretragu, nemojte obrisati tekst iz polja za pretrage. Dobro je da korisnik bude svjestan onog što je napisao. To je posebno bitno ako je napravio tipfeler, a toga nije bio svjestan prilikom upisivanja prvog termina u tražilicu.

Ostavite i povijest pretraživanja korisnika jer se ponekad korisnici žele vratiti na ono to su već tražili.

 

Tekst u search boxu na webu

9. Postavite polje za pretragu na svakoj stranici

Dobro je imati polje za pretragu vidljivo na svakoj stranici, i to na istom mjestu kao na naslovnici. Time se korisnik manje gubi, a i troši manje vremena jer ne treba otići na početnu stranicu kako bi započeo s istraživanjem.

search polje na webshopu

10.  Iskoristite stranicu s manjkom rezultata

Ako pretraga završi bez rezultata, nemojte da korisnika dočeka samo tekst “Nema rezultata.” Predložite alternativne pojmove i proizvode, odnosno povedite ga u razgledavanje ponude. U svakom slučaju pokušajte izbjeći da korisnik nema više kamo kliknuti i otići.

stranica bez rezultata- primjer webshopa 

 

Zaključak: povećanjem vidljivosti polja za pretragu i optimizacijom pretraga kako biste ubrzali i olakšali proces traženja korisnicima, možete povećati stope konverzije na vašem webshopu.

 

Pročitajte još:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci