Pop upovi -dobra ili loša praksa?

Pop-upovi mogu jako naštetiti SEO rezultatu, osim ako…

Ako imate pop-up na stranici, pročitajte kako spriječiti da radi štetu i smanjuje SEO potencijal vaše web stranice.

Pop-upovi na web stranicama su naporni, ali funkcioniraju. I stoga ih želite nastaviti koristiti bez obzira na to što ih Google penalizira jer smetaju korisnicima. Naučite kako možete spriječiti da pop-upovi ne utječu na dobar SEO rezultat.

Content marketingaši jako vole koristiti pop-upove na web stranicama jer je stopa konverzije putem njih lijepih 10-ak %! (Neka istraživanja barataju sa stopom konverzije od 9,28%, neka sa 11,09%.

Kako se događaju konverzije?

Primjerice, imate li webshop, putem pop-upa komunicirate korisnicima da iskoriste 10% popusta u zamjenu sa njihov email i voila, uboli ste tzv. double win: korisnik odmah dobije motivaciju da nešto kupi jer je dobio popust, a vi dobijete još i direktan email putem kojeg mu dalje možete slati obavijesti i poticati kupnju.

Dakle, nije da korisnici mrze SVE pop-upove. Mrze samo one koji im smetaju i od kojih nemaju ništa. A takvih je napretek pa ne čudi da su pop-upovi druga najomraženija vrsta oglašavanja, odmah nakon telemarketinga.

Pogledajte samo koliko hrvatskih korisnika svakog mjeseca pretražuje kako blokirati pop-upova!

Pop up prozor i SEO

 

Kako blokirati pop up prozore

 

Koristiti pop-upove ili ne?

Otkako je Google 2018. godine najavio kako će smanjivati SEO rezultat web stranicama s pop-upovima koji smetaju korisnicima, digitalci brinu je li bolje imati ih ili ne. Ovih je dana Google počeo slati mailove adminima nekih web stranica s upozorenjem “Improve your page experience by removing intrusive interstitials from ime-domene.” Dakle, Google itekako pazi na to da ne ubijate korisničko iskustvo pop-upovima.

Možete zadržati pop-upove, ali pazite kako ih postavljate.

 

Pročitajte 7 preporuka kako koristiti pop-up na stranici bez da napravite SEO štetu:

 

  1. Nemojte koristiti ometajuće pop-upove

Googleova kazna za korištenje pop-upova odnosila se na izrazito smetajuće ili blokirajuće pop-upove na mobilnim verzijama stranice. Obzirom da Google prvo indeksira mobilnu verziju stranice, kazna može utjecati na vaše SEO pozicije više nego što to mislite.

Ometajući ili blokirajući pop-upovi su spamerski pop-upovi koji blokiraju većinu ili cijelu web stranicu odmah po dolasku korisnika i teško se mogu ukloniti.

Ovo je primjer blokirajućeg pop-upa na desktop verziji koji je dozvoljen, na mobilnoj nemojte ovo raditi.

 

Blokirajući pop-up

To su:

  • pop-upovi koje su korisnici prisiljeni zatvoriti kako bi mogli nastaviti čitati
  • welcome mat (otirači) koje korisnik vidi čim dođe na stranicu, a tiču se neke ponude
  • pop-upovi koji se otvaraju u novom prozoru
  • preveliki pop-upovi koji nisu prilagođeni ekranu
  • pop-upovi koje je teško ukloniti i koji često rezultiraju slučajnim klikom korisnika

 

  1. Koristite neometajuće pop-upove

 

dobar i los pop up

Ako je vaš pop-up na stranici umjerene veličine i ne ometa korisnika pretjerano, Google neće penalizirati vašu stranicu. Preporučena veličina bannera ili slide-inova jest 15% i manje od ukupne površine ekrana te se trebaju moći lako ukloniti.

Osim toga, pop up koji iskoči 60-ak sekundi nakon što se učitala cijela stranica je u redu jer neće utjecati na brzinu učitavanja tj LCP dio u Googlevom Core Web Vitals testu.

Google ne penalizira ni stranice koje imaju obvezne pop-upove poput informacije o politici kolačića ili pak provjeru godina kod web stranica koje npr. promoviraju alkoholna pića.

 

3. Koristite privremene pop-upove

Osim što je dobra praksa da se pop-up pojavi nakon inicijalnog učitavanja stranice, dobra praksa je i da nestane nakon nekoliko sekundi. Ako ga korisnik ne klikne u roku 3 sekunde, on se sam ugasi.

 

  1. Koristite tzv. izlazne POP-upove

 

Izlazni exit pop up baner

Jedan od „fora“ pop-upova jest onaj koji se pijavi kad korisnik namjera napustiti stranicu. Softver okine pop-up kad uoči da se korisnikov kursor pomiče prema strelici za povratak i tu zahvaća korisnika prije nego on ode.

 

  1. „Siva zona“ pop-up bannera

Neki pop-upovi mogu se smatrati lošom praksom, no ne nužno.

Stoga budite oprezni kod pop-upova kao što su:

  • pop-upovi na višejezičnim stranicama gdje trebate birati jezik/tržište
  • sidebar pop-upovi
  • vezani postovi
  • social media „share“ gumbi
  • live chat kućice
  • pop-upovi s kuponima

Ako ih već koristite, odaberite jedan pop-up. Nemojte da korisnika na stranici dočeka „more“ pop-upova pa da se sadržaj doslovno utopi u njima.

 

  1. Koristite dopuštene blokirajuće pop-upove

I dok Google penalizira blokirajući pop-up kad korisnika sleti prvi put na web stranicu sa SERP-a, ne penalizira takve pop-upove ako se oni pojave dok korisnika prelazi s jedne na drugu stranicu unutar iste domene.

  1. Na desktopu možete koristiti ometajuće pop-upove

Na nekim web stranicama pop-upovi su postavljeni samo za korisnike s desktop računala, dok se mobilnim korisnicima ne pojavljuju.

Tako i Wix platforma nudi da skrijete potencijalno blokirajuće pop-upove na svim mobilnim uređajima kako biste bili sigurno da neće završiti na crnoj SEO listi.

 

Zaključak: Konverzije ili bolji SEO ranking?

Ono što svaki vlasnik web stranica mora odlučiti jest isplati li mu se imati pop-upove ili ne. Odnosno donose li mu konverzije putem pop-upa više od viših SEO pozicija.

Iako generalno korisnici ne vole pop-upove, oni mogu zaista dobro poslužiti, a ovo su neki od ciljeva koje možete mjeriti:

  1. Pretplate na newsletter

email pop up

Pop-up banneri koji pozivaju korisnike da se pretplate na newsletter učinkovitiji su način prikupljanja vrijednih emailova korisnika od statičnih kućica za newsletter na dnu stranice. No možete bolje složiti CTA ili call-to-action copy od „Budite prvi koji će saznati“ –  tako da date konkretan benefit.

  1. Download sadržaja

Sadrzaj i pop up

 

Neke web stranice nude sadržaj kojeg posjetitelji mogu besplatno preuzeti u zamjenu za email adresu: e-book, izvještaj ili nešto treće.

 

  1. Iskorištenost kupona/kodova

 

Popusti na pop up baneruZa povećanje broja registriranih korisnika, mnogi trgovci nude popust za prvu kupnju u zamjenu za email. Mjerite učinkovitost takvih konverzija.

 

Kako napraviti uočljiv i konvertirajući pop-up?

Iako neki pop-upovi imaju stopu konverzije od 50,2%, većina ih se kreće oko 3,1%.

Središnja vrijednost stope konverziji prema stranici Sumo.com jest 9,28%.

Pop up stopa konverzije

Preporuke za postavljanje pop-up prozora:

 

  1. Neka se pop-up pojavi na drugoj stranici koju korisnik posjeti

pop up na drugoj stranici

Nemojte korisnika odmah zaskočiti, neka se prvo upozna s vašim sadržajem pa kada odluči posjetiti neki drugi sadržaj kod vas, dočekajte ga tamo. Možete i s dvije vrste pop-upa.

 

  1. Neka se pop-up pojavi nakon 15 sekundi

Pop up nakon 15 sekundi

Pop-upovi koji odmah dočekaju korisnika zapravo najgore prolaze u smislu konverzija jer ih se korisnik želi riješiti da pročita ono po što je došao. No kad je već zagrebao lagano u sadržaj i zainteresirao se, pop-up koji se pojavi naknadno može mu dati dodatnu vrijednost.

Obzirom da je neko prosječno vrijeme zadržavanja korisnika na stranicama 15 sekundi, upravo je to idealno vrijeme da iskočite s nekom vrijednom informacijom.

 

  1. Neka bude direktno povezan sa stranicom

Pop up s kuponom

Pop-upovi koji nemaju veze s onim što je korisnik namjeravao pročitati li napraviti u pravilu nemaju visoku stopu konverzije.

Postavite pop-up tamo gdje njihov sadržaj odgovara korisnikovoj namjeri.

Npr. kad se nalazi na stranici proizvoda može mu iskočiti info o popustu za prvu kupnju.

Ili ako je na stranici Košarice i onda ide prebaciti na drugi tab, dočekajte ga s izlaznim motivirajućim pop-upom.

 

  1. Neka se pop-up pojavi nakon što korisnik odskrola 50% stranice

pop up na 50% stranice

Dobra je praksa da pop-up prikažete korisniku nakon što je vidio barem pola sadržaja, odnosno nakon što mišem odskrola prema niže, nakon 50% stranice. Tako ga niste zaskočili odmah, a nudite dodatni info jer korisnika očito zanima što sve što imate na stranici. Gore vidite primjer sa stranice Neila Patela kji se pojavi nakon što kursor pokaže da ste pročitali 50% sadržaja.

 

  1. Koristite izlazni pop-up

Izlazni pop up

Već sam ranije spomenula pop-up koji korisnika zastavi da napusti web stranicu tako da mu ponudi neki benefit poput popusta.

U pravilu izlazni pop-upovi imaju stopu konverzije od 5%. Ne čudi što dobro funkcioniraju jer ne prekidaju (samo malo odgađaju) navigaciju korisnika i nemaju negativan učinak na korisničko iskustvo.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci