Copywriter-posao

Što je posao copywritera?

Dizajner komunicira s korisnicima vizualno, copywriter tekstualno. Dizajnirani proizvod često dobije potpuno novu svrhu s copyjem, potakne interes kod korisnika ili ih motivira na kupnju. A što je onda posao copywritera?

Posao copywritera je da zavede kupca, da mu obeća bolji život samo zato jer će kupiti neki proizvod ili uslugu. U agencijama, copywriteri su poznati kao kreativci koji s malo riječi naprave puno, napišu slogan koji pamtimo poput „Just do it“ ili „Nemoj misliti na torticu.“

Vazacopyakcija

 Obična vaza s biljkama s copyjima dobiva novu funkciju i nudi motiv za kupnju: pročiščivač zraka (na akciji)

 

No copywriteri danas nisu nužno oglašivački copywriteri.

Copywriteri nisu zaduženi samo za kreativno pisanje, ne bave se isključivo copywritingom, nego content writingom. Iako razlikujemo ta dva pojma, istina je da gotovo nitko ne koristi termin content writer, nego copywriter (Što je copywriting, a što content writing objasnila sam u nedavnom postu), kada govori o osobi koja je zadužena za osmišljavanje teksta koji će polučiti željene rezultate kod potencijalnih kupaca.

Često ćete posao copywritera naći pod ovim opisima:

  • Copywriter
  • Blog Writer
  • Content Writer
  • Advertising Copywriter
  • Advertising Writer
  • Communications Specialist
  • Creative Copywriter
  • Digital Copywriter
  • Web Content Writer
  • Social Media Copywriter
  • Technical Writer
  • SEO Content Writer

 

Danas su copywriteri jedno od najtraženijih zanimanja, pogotovo oni  koji su specijalizirani za online kanale i web prodaju.

Nakon edukacije SEO Pisanje za web znat ćete kako privući kupce na web pravilnim i ciljanim pisanjem za web medije, što će vam dati dodatnu prednost na tržištu, bilo da želite posao copywritera, bilo da sami želite naučiti pisati kako biste sadržajem istaknuti vlastitu web stranicu među ljudima koji su na Googleu (content marketing).

Što uključuje posao copywritera?

Posao copywritera nije glamurozan kao što se čini. Nemojte tu osobu zamišljati kao osobu s pljugom koja se sjetila zgodnog slogana. Rijetko tko, barem u Hrvatskoj, živi samo od sklapanja slogana. Copywriterski posao sastoji se od mnogo čega, a sve češće i od content writinga za web medije. Kako odgajamo generacije odrasle isključivo na digitalnim medijima, sve ih više moramo zahvaćati porukama tamo gdje jesu – na webu.

Pisanje tekstova za oglase, za Facebook statuse, pisanje slogana za marketinške kampanje, tekstova za newletter ili pak za opise proizvoda… sve su to zadaci koji se danas zahtijevaju od copywritera, odnosno content writera.

Dnevni zadaci ovise o vrsti sadržaja kojeg treba stvoriti, no posao copywritera je gotovo uvijek:

  • potaknuti maštu kod čitatelja
  • nagovoriti da nešto pročita
  • nagovoriti ga da nešto kupi
  • uvjeriti ga da će mu život biti bolji uz neki proizvod ili uslugu

 

Bilo da se radi o pisanju pamtljivog slogana za neku billboard kampanju ili emaila koji će potaknuti prodaju, copywriter mora znati pretočiti identitet i cilj brenda u pravi poziv na akciju. Najbolji copywriteri su zapravo vrsni slušatelji, ali i psiholozi i prodavači.

 

Zadaci copywritera:

Ovo su tipični zadaci copywritera, ali ne nužno i jedini:

  • Napisati prodajni copy za web stranicu: kako nagovoriti kupca da klikne i kupi
  • Napisati blog postove: tekstovi od 400 pa do 2500 riječi koji su neformalniji, bazirani na uporabi i korisnosti proizvoda kojeg prodajete
  • Napisati statuse za društvene mreže: Kako zavesti korisnike na društvenim mrežama
  • Napisati copy za TV reklamu: Napisati kratki tekst koji izaziva pažnju i želju
  • Napisati copy za Google oglas: Kratki tekst koji poziva na klik
  • Studije slučaja: Tekstovi koji pojašnjavaju kako je tvrtka pomogla nekom oko rješavanja problema i/li podigla prodaju
  • Newsletteri: email kampanje koje moraju polučiti interes i nagovoriti ih na akciju
  • Opisi proizvoda: kako potaknuti prodaju

 

Copywriter ponekad mora napisati copy od kojeg se očekuje direktna instant reakcija, a primjeri toga su:

  • billboard na cesti zbog kojeg ćeš skrenuti s puta i doći do trgovine
  • oglas na Instagramu ili Facebooku na koji će korisnik kliknuti
  • landing stranica na webu gdje ćemo upisati svoj email ili nešto kupiti
  • opis proizvoda zbog kojeg ćemo kliknuti „dodaj u košaricu“
  • tekst na gumbu koji poziva na akciju (CTA)

Call-to-action riječi i fraze primjeri su copywritinga i služe, kako sam prijevod kaže, kao poziv na akciju: Pročitaj, kupi, prijavi se, doznaj i slično.

25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!

Ponekad se ipak ne zahtijeva direktna reakcija. Korisnici su u različitim fazama kupnje. Neki se tek informiraju, istražuju, razgledavaju, dok su neki spremni za kupnju.

Stoga je važno zahvatiti kupca u fazi istraživanja. Kad ima neki problem koji želi riješiti, otići će na Google i ukucati određeni pojam ili rečenicu očekujući da će naći informacije koje traži, svakako ne reklamu za neki proizvod. Taj korisnik želi nešto pročitati, doznati, a mi kao brend mu moramo osigurati da kod nas nađe ono što je tražio.

Primjeri takvog sadržaja su:

  • blog koji odgovara na neko pitanje i educira korisnika
  • studija slučaja koja otkriva kako se nešto postiže
  • FAQ – česta pitanja

 

Content writing ili pisanje sadržaja, konkretnije mislim na pisanje blog postova, FAQ-a, studija slučaja i ostalog sadržaja duljeg formata na web stranicama, doći će lakše do korisnika ako odgovara na točno onaj upit kojeg je korisnik postavio na tražilici.

 

Kako napisati tekst koji odgovara na upit korisnika?

Tako da istražimo što oni traže, imaju na umu da nas nepoznavanje Googleovog algoritma može zavarati i odvesti u krivom smjeru.

Ukucavanjem pojmova u Google nećemo puno postići, odnosno mogli bismo se prilično zeznuti. Naime, Google nam kod pretraživanja nudi predikcije na osnovu naših prijašnjih pretraživanja i trendova pretraživanja, a ono što nam prvo ispadne nikako ne znači da se to zaista i jako ili uopće traži. Pogledajte ovaj primjer:

Google pretraživanje

 

Iako mi se kod ukucavanja riječi „kako“ kao prva search fraza pojavljuje „kako napisati pr tekst“, pomoću SEO alata vidljivo je da je volumen pretrage za tu frazu nepostojeći, odnosno da je nezanemariv (screenshot ispod).

Google volumen pretrage

SEO alati za istraživanje ključnih riječi daju nam uvid u to što korisnici traže, pomažu nam kod ideja što pisati kako bismo što kvalitetnije znali napisati tekst na koji će korisnici kliknuti.

Tako je jedan od alata koje koristim, a nakon što sam istraživala ključne riječi za jednu PR agenciju, predložio da obratim pažnju na riječi “krizno komuniciranje” jer je to povezani termin za poslove kojima se bave agencije za odnose s javnošću. Iznenađenje je da se među rezultatima pretrage na prvoj stranici Google SERP-a ne nalazi niti jedna PR agencija!

krizno komuniciranje

Kako bismo izbjegli slične propuštene prilike u svom poslovanju, bitno je da kvalitetno napravimo istraživanje ključnih riječi, a nakon što definiramo, možemo pristupiti i SEO pisanju za web kojim ćemo se lakše prikazivati među rezultatima pretrage za one pojmove koje naša ciljana skupina zaista i traži.

Biti među prvim rezultatima pretrage kada nas netko u potrebi traži znači biti na pravom mjestu u pravo vrijeme. Naučite kako to postići!

NAUČITE SEO COPYWRITING NA RADIONICI!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci