Promet prema web stranicama je u padu.
Društvene mreže smanjile su dosege vanjskim linkovima kako ne biste napustili njihove platforme, ChatGPT odgovara na brojne upite ljude, a i Google je uzeo puno klikova webovima. Možete se ljutiti na sve to, vikati kako nije fer, ali tu smo gdje smo. I nije baš za sve kriv ni Google, ni ChatGPT, a ni Facebook.
Otkad je Bill Gates rekao da je sadržaj kralj, a Google da je sadržaj najbolja stvar za web stranice, content marketing je počeo rasti. Znam, bila sam tu kad je krenula pomama za tim. Internet je pun sadržaja, samo da bi nas netko primijetio, kliknuo, kupio. Utapamo se u moru AI fotografija, AI tekstova. Sadržaj sve više nalikuje na hrpe odjeće u ormarima pored kojih stojimo i govorimo „Nemam što za obući“.
Preplavljeni smo. 10 istih majica isto je kao i 10 istih tekstova. To što su krojevi majice kod svake ponešto drugačiji ne znači ništa. Sve crne majice izgledaju isto. Kao i tekstovi „10 mjesta koje morate posjetiti u Zagrebu“. Takav sadržaj više nije dovoljan. Neće pobijediti onaj koji je na vrhu, samo zato jer je korisnik u panici da nešto „obuče“. (Znam da se kaže „odjenuti, ali ovo nije tekst o hrvatskom jeziku).
Pretraživanje se promijenilo. ChatGPT, a onda i drugi AI alati, promijenili su kako tražimo odgovore online.
Sve više postaje razgovor s odgovorima, ne monolog korisnika koji nešto ukucava u tražilicu, dok mu mašina s druge strane mutavo odgovara. Ključne riječi su i dalje tu kad tipkamo, ali nisu fokus. Ljudi ne tipkaju kao prije, ukucavajući random riječi za koje bi htjeli naći odgovor.
Ono što je najvažnije, tražilice više ne moraju indeksirati ili rangirati vašu stranicu kako bi korisnicima dale informacije. Zapravo, često to i ne rade.
Sadržaj je postao roba široke potrošnje. Stare taktike više ne funkcioniraju. Ako su ikad i radile. Vrlo vjerojatno je vaš sadržaj zapravo bezvezan. Nešto objavite na webu, “obavite” objavu na Facebooku ili LinkedInu i to je to.
Content marketing većina radi jednosmjerno. Objavi i nestani. Pretpostavi da će nešto dobiti puno likeova, nema veze što je fora tuđa. Nema veze što je tekst zapravo beskoristan. Oni koji i odluče poraditi na SEO-u, vrte se mutavo oko ključnih riječi. One bi trebale biti baza, kao namirnice od koje radiš jelo. Ali prečesto ih ljudi samo nabace u lonac. Ne dodaju svoje znanje kao začine.
Pišu sadržaj oko tih pojmova, nadajući se da će se pojaviti među rezultatima pretrage na Googleu.
Problem: svi rade isto to. Za iste ključne riječi.
Pogledajte blog postove na web stranicama uslužnih djelatnosti. Svaki zubar ima članak tipa “6 načina za izbjeljivanje zubi”, svaki ginekolog “Koliko često treba raditi PAPA test?” ili nešto tako, gdje je netko iz marketinškog tima napisao, pardon, preradio ono što je već našao online. Stručan sadržaj nisu pisali stručnjaci. Doktorima se to ne da, ne znaju pisati ili nemaju vremena.
Zubar radi i naplaćuje krunice, mostove i plombe, pa pisanje i social kanale radi netko iz tima ili pak vanjska agencija.
Nije nam AI kriv za iste tekstove, on je samo situaciju napravio vidljivijom. I prije ChatGPT-a ljudi su „varali“ na sadržaju. Otvorili bi 10-ak tuđih blogova, po mogućnosti na engleskom da se ne skuži da su prepisali od domaće konkurencije i „prilagodili“ bi te tekstove.
I naravno da svi sadržaji nalikuju jedni drugima, kao nesretne obitelji iz Karenjine.
A zapravo bi sadržaj trebao biti vaša prednost. Onaj gdje pokazujete zašto baš vi. To nešto vaše bi vas trebalo izdvojiti od drugih.
Ali umjesto toga, dobivamo općenita smeća.
Nije SEO kriv za ništa. SEO je trebao pomoći da ispliva stručan sadržaj, a završilo je tako da je gro ekipe naučilo igrati igricu i bez stručnog znanja.
Većina sadržaja zato jest kategorija smeća, postoji isključivo zbog toga da se popuni kategorija Blog na webu. Ponekad i radi SEO-a. Piše se za direktore i algoritme, ne za potencijalne kupce. Što znači da ne educira, ne uvjerava, ne gradi povjerenje. Samo se ispunjavaju kvote. S AI-jem se radi isto, samo je sve je to puta 10 ili puta 100.
Masovna proizvodnja. Sadržaj kao da je iz Kine.
Ako ste se prije i mogli s njim poigrati i zaraditi, takav sadržaj više nema smisla.
ChatGPT vam odgovara na pitanja.
No dok je postojao samo ChatGPT, i dalje smo mogli računati na Google jer se pokazalo da ljudi kombiniraju ChatGPT i Google. Jednostavno ne vjeruju Chatu dovoljno. Neki nisu ni navikli. ChatGPT nije ukrao promet Googleu i vama, napravio je to sam Google kad je u svibnju 2014. pokrenuo AI Overviews. U svibnju 2025. dobili smo ga i u Hrvatskoj. Sad je tu. Na klasičnoj tražilici.
I više vam ne “krade” promet samo kroz isječke, tzv. featured Snippete na vrhu. Sada generira vlastiti sadržaj kroz AI Overviews, koje sam sastavlja od sadržaja sa stranica koje je već indeksirao, rangirao i iz kojih je učio. Koristi umjetnu inteligenciju kako bi razumio oblik upita, procijenio postojeće znanje o toj temi i proizveo odgovor koji često čini vaš sadržaj suvišnim.
Googleov AI box na vrhu je prostor gdje se pitanja odgovaraju bez potrebe da korisnik ode nekamo dalje. To su američki kolege već prozvali solved query space, u prijevodu prostor gdje su problemi rješeni.
Najčešće iskače za tz. informacijske upite (pitanja, definicije i slično), ali vidimo ga i za proizvode.
Ako Google ili ChatGPT već imaju dovoljno informacija da odgovori na većinu upita, trebate stvoriti sadržaj kojeg oni ne nude.
Ako vaša web stranica postoji samo da bi sažela informacije ili “agregirala” sadržaj koji već postoji, Google vas ne treba. ChatGPT, Claude li Perplexity također. Ne trebaju vaš blog o izbjeljivanju zubi, niti vaš blog o upali uha.
Isto je s puno „lakog“ sadržaja. Recepti npr. Neke definicije ili upute, kako nešto napraviti. Moj blog od tome kako napraviti LinkedIn profil je među njima. Iako sam ga pisala ja, dodala puno vlastitih primjera…to znanje koje je bilo dosta korisno prije nekoliko godina danas je posvuda. Jer svi sad imaju i LinkedIn profile. Pitanje je samo vremena kad se rezultat na Google neće prikazati više ovako, nego će ga AI Overviews jednostavno progutati.
Uostalom, nisam samo ja pisala o ovom. Puno ljudi je u međuvremenu napisalo slične tekstove, ali i snimilo video. Kada Google jednom „probavi” dovoljno primjera, jednostavno može sam popuniti praznine. Ne trebam mu ni ja ni vi.
Što onda da radimo?
Prestanimo ganjati promet. Metrike uspjeha web stranica nije promet prema njoj. Nisu nikad ni trebale biti. Glavna metrika jest konverzija. Ali mogli smo kroz sadržaj doći do kupaca pa da barem saznaju za nas, da možda preko bloga otkriju tko smo.
Umjesto toga, rješavate probleme tamo di nastaju. Budite vidljivi na brojnim tražilicama. YouTube je tražilica. TikTok isto. Reddit i Instagram također. Bo’me i LinkedIn.
Ako stvarate sadržaj isključivo za Google, ne samo da propuštate prilike, postajete nevidljivi.
Ljudi idu na forum.hr i reddit po iskrena korisnička mišljenja. Na YouTube idu gledati kako (se) nešto radi. Na TikToku gledaju brze i vrlo praktične tutorijale. Na LinkedInu uče kako prodavati. Svaka platforma ima svoju ulogu u procesu donošenja odluke. Rasporedite sadržaja na platformama gdje vaša publika već provodi vrijeme, uči i donosi odluke.
Vaš sadržaj mora biti prilagođen ljudi na tim platformama. To znači da ćete nekad komentirati, nekad objavljivati tekst, a nekad objavljivati video. Ovisi što i gdje traži vaša publika. .
Content marketing nikad nije bio stvar prodaje, nego korisnosti. Ali smo se izgubili negdje putem. Pa smo Facebook stranice pretvorili u prodajne oglase, a LinkedIn stranice u informacijsko-tehničku službu o uspjesima teambuildinga i glavnog direktora.
Ali poanta je uvijek bila da budete zaista korisni. I da se družite. Zato to zovemo društvenim mrežama. Kad ste dio ekipe, gradite samo povjerenje.
A najbolja stvar u vezi svega ovog?
Kada content radite na pravim platformama i kako treba, često dobijete konverziju kroz klasično pretraživanje. Jer Google sve više prikazuje sadržaj s tih drugih platformi. Zatvoren krug.
Iako promet prema web stranicama pada, zanimljivo je da konverzije kod mnogih ne padaju. Onih koji su poznati korisnicima. Samo više ne dolaze na vaš web informirati se i istraživati, već dolaze kad su spremni za kupnju.
CTR na brendove ne da pada, nego čak i raste. Kako to?
Ljudi na tražilicama više klikaju na poznata imena nego na neke nepoznate izvore.
Kad tražite nešto online i ugledate poznato ime, veća je šansa da ćete kliknuti na taj sadržaj. Normalno, poznato ime garantira da neću naći neko smeće.
To želite postići. Prepoznatljivost. Možete ga graditi kroz PR, još bolje kad upogonite i ostale kanale. Kad ste nekom poznati, smanjujete šansu da ta osoba ide negdje drugdje. Držite ga podalje od usporednih tablica, recenzija konkurenata i dodatnog pretraživanja. Dajete mu manje razloga da nastavi tragati.
To nosi konverzije.
I da, trebate webove i dalje. Tamo se događa prodaja.
Najnoviji članci
Istraživanje: ChatGPT konverzije i dalje 13% manje nego s Googlea
AI platforme šalju sve više prometa web shopovima, ali konverzije preko ChatGPT-a manje su nego s Google i affiliate webova.
27 listopada, 2025Schema markup: Strukturirani podaci povećavaju vidljivost na Googleu!
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025








