
Redizajn web stranice često ima negativan utjecaj na SEO. Doznajte kako spriječiti (veliki) pad organskih pozicija i kako što lakše proći kroz cijeli proces.
Kada ste se odlučiti izraditi novu web stranicu, pazite kad radite novu web stranicu na bitne stvari, a to nije nužno ljepši dizajn web stranice. Bitno je da vas ljudi mogu naći kad vas trebaju, posebno oni koji ne znaju za vas pa pretražuju na Googleu u potrazi za rješenjima.
Dva osnovna SEO cilja kod redizajna web stranice su ugrubo:
- sačuvati postojeće SEO pozicije
- poboljšati pozicije i promet prema webu
Ono što je jako bitno jest planiranje. Radite li novu web stranicu, optimalno je prije početka rada na njoj surađivati s nekim tko zna SEO kako bi prelazak na novi web prošao što bezbolnije.
Ima dosta stvari na koje valja paziti, a tri se posebno ističu:
- Vrijeme launcha nove web stranice
- Struktura web stranice
- URL migracije
Prije svega pazite kada ćete pustiti novu web stranicu. Naime, gotovo je nemoguće ne osjetiti neki pad u SEO pozicijama kada launchate novi web te je preporučljivo da to radite u onom mjesecu kad je potražnja za vašim proizvodima ili uslugama najmanja.
Dakle, ne launchajte novu web stranicu u terminu kad očekujete navalu bookinga i sezonske prodaje kako bi „korisnike dočekao ljepši web“. Nemali broj puta svjedočila sam da je novi web priuštio klijentu na desetke pa nažalost i stotine tisuće eura pada prihoda u odnosu na godinu ranije samo zato jer nisu pazili na vrijeme launcha. U najvećem broju slučajeva radilo se o tome da je šef uprave htio da se novi web pusti taman prije sezone. Dok vam se rankinzi oporave, sezona će proći, a novac otići nekom drugom.
Pazite i na novu strukturu web stranice i URL migracije. Zadržite što je moguće bližu istu semantiku HTML koda web stranice i odradite URL migracije kako ne biste pali na SEO rezultatima. Ako u novom dizajnu potpuno razbucate prethodni dizajn, očekujte pad.📉
Niže je primjer web stranice koja je nakon redizajna doživjeli drastičan pad, a oporavak se nije dogodio ni nakon dvije godine.
Što se sve može promijeniti tijekom redizajna, a da negativno utječe na SEO:
- Sadržaj se miče (ili uklanja u cijelosti ili premješta na novi URL)
- Sadržaj se značajno mijenja
- URL-ovi se mijenjaju
- Interni linkovi se mijenjaju
- Struktura stranice se mijenja
- Protokoli se mijenjaju
Bilo što od gore navedenog može vam prouzročiti probleme oko organskog prometa, a ako se ti problemi nadovežu jedni na druge, mogli biste nakon redizajna doživjeti pad i od 90% prometa. To se događa češće nego što mislite.
Ovo je 5 osnovnih stvari na koje valja paziti kod redizajna web stranice:
1. Koje stranice su trenutno dobre, a koje ne
Kako se kaže, „ne čačkajte mečku.“ Ovdje mislim prvenstveno da ne dirate na stranice koje su do sada dobivale najviše prometa i najviše konverzija. Pazite da ih ne mijenjate previše jer očito dobro funkcioniraju. Posebno pazite na URL-ove. Ako možete, ostavite ih istima kao i na prethodnoj verziji stranice, tako ćete jako smanjiti rizik da stvari odu krivim putem.
Pazite i na stranice koje dovode promet, ali ne potiču konverzije. Tu optimizirajte proces konverzija, ne SEO stranice.
Da bismo znali koje stranice NE dirati u SEO smislu, a koje možemo potpuno razbucati i raditi SEO ispočetka jer ionako nisu bile dobre, radimo audit.
2. Postavite redirekcije
Redirektanje (preusmjeravanje( starih URL-ova na nove jedna je od primarnih i najvažnijih stvari koje treba napraviti prilikom redizajna web stranica.
Napravite mapu redirekcija, odnosno popis stranica koje treba preusmjeriti.
Koristite 301 redirekcije kako bi tražilice znale da je stari URL trajno premješten na novi URL.
I kad napravite novi web, crawlajte sve URL-ove stare stranice kako biste bili sigurni da sve redirekcije funkcioniraju.
Ako neke stranice odlučite izbrisati, resetirajte 404 kod na 410 kako bi botovi znali da je stranica trajno uklonjena. Pitajte developera za “HTTP/1.0 410 Gone”.
3. Optimizirajte on-page elemente
On-site elementi poput naslova stranica i metaopisa također su bitni. zadržite one koji su dobro funkcionirali na staroj stranici, a mijenjajte ih na stranicama koje su bile i SEO i konverzijski slabe.
4. Pazite na interne linkove
Interni linkovi su oni koji međusobno povezuju vaše stranice. Pazite kamo vode interni linkovi kada presložite stranicu kako ne biste imali na stotine ili tisuće grešaka, što može utjecati na rankinge.
5. Ažurirajte sitemapu
Kad napravite redizajn stranice, ažurirajte Sitemapu (XML mapu) za sve tražilice, posebice Google.
Kako je na jedan upit oko redizajna stranice odgovorio John Mueller iz Googlea, „nema povratka na staro“ nakon redizajna, a nemoguće je izbjeći neki gubitak SEO pozicija.
Na vama je da pazite kroz SEO audit i analitiku što se događa s vašom stranicom nakon redizajna, kako biste mogli promptno reagirati u slučaju da se dogodio ogroman pad, odnosno da se pozicije na Google rezultatima ne oporave nakon određenog razdoblja.
Najnoviji članci
Digitalni marketing 2024. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
22 studenoga, 2023Zašto su društvene mreže bitne za SEO? Google uvodi bitnu promjenu!
Društvene mreže dobit će dodatno na važnosti za SEO posljednjim Googleovim updateom svog algoritma - prikazivat će vaš broj followera!
18 studenoga, 2023Visoki spam score: Je li vaš web toksičan?
Ponekad web stranice imaju visoku toksičnost, odnosno visoki spam score, što posljedično utječe i na njihovo rangiranje na Googleu.
18 studenoga, 2023