
Iako se do sada digitalna prisutnost općenito nekako dijelila na vidljivost na tražilicama i na društvenim mrežama, ne treba zanemariti utjecaj društvenih mreža na SEO.
Google na rezultatima pretrage prikazuje i vaše social media kanale.
Kako su napisali u svom blogu „Jedan od najboljih načina da dobijete informaciju koja vam je potrebna jest da pronađete nekog s iskustvom iz prve ruke,“ te su u Googlevu odlučili da rezultate pretrage dodatno prilagode posjetiteljima.
Osim što vam sadržaj prilagođava po lokaciji i vašoj povijesti pretraživanja, vaši osobni interesi bit će važni u odluci tražilice koji će vam se sadržaj prikazati.
„Prikazat ćemo nove informacije na rezultatima pretrage koji naglašavaju informacije od pojedinih kreatora sadržaja – poput profila na društvenim mrežama, broja followera ili popularnost njihovog sadržaja – kako bi bilo lakše pronaći sadržaj vama dragih autora.“
Informaciju o prikazivanju broja followera s društvenog profila na rezultatima pretrage prvi put smo diznali još u travnju 2023. godine, kad je jedan korisnik koji je očito bio dio testne skupine podijelio screenshotove na X-u.
Tražilice poput Googlea gledaju relevantnost, kvalitetu i popularnost, ne samo koliko ste dobro tehnički dotjerali stranicu i koliko ste znakova teksta napisali.
Opća online vidljivost znači i jači brend. A oni bolje prolaze i kod korisnika i kod Googlea.
Koji je direktan utjecaj društvenih mreža na SEO?
Međusobna povezanost društvenih mreža i SEO-a je veća nego što se to misli. SEO optimizacija je i do sada uključivala off-site SEO i promet s društvenih mreža bio je pozitivan signal, a nerijetko ste na rezultatima pretrage mogli vidjeti nečiji tweet ili LinkedIn članak.
No iako smo digitalnu prisutnost većinom nekako gledali odvojeno kroz prizmu vidljivosti na tražilicama (SEO), aktivnosti na društvenim mrežama (community engagment) i oglase, gotovo nijedan element digitalne prisutnosti ne postoji odvojeno od drugih.
Ranije sam pisala i o tome kako Influencer Marketing utječe na SEO, ali ne morate biti influenceri da shvatite važnost društvenih mreža i da od njih profitirate.
5 razloga zašto su društvene mreže važne za SEO
- Linkovi na društvenim mrežama
Društvene mreže su jak kanal distribucije sadržaja. Linkovi koje korisnici dijele na društvenim mrežama mogu biti signali povjerenja koje će tražilice uzeti u obzir.
Iako nemaju istu snagu kao tradicionalni backlinkovi, oni doprinose snazi weba kroz doseg i promet prema web stranicama.
- Društvene mreže kao tražilice
YouTube, LinkedIn, TikTok, Instagram te neke druge platforme postale su svojevrsne tražilice. Mladi gotovo podjednako koriste TikTok i Instagram za pretraživanje, kao i Google, a postavljanje klikabilnog sadržaja na njemu može značiti više prometa prema vašim web stranicama, ali i veću relevantnost – pogotovo zbog najave kako će se na rezultatima Googlevih pretraga prikazivati broj followera.
- Povećana potražnja
Društvene mreže mogu poslužiti za izgradnju brenda i povećanje vidljivosti, a uspijete li u izazivanju pažnje i poticanju želje za nečim, vrlo je vjerojatno da će se potražnja preliti i na samu Google tražilicu.
- Povećan CTR
Što se više vaš brend spominje, to postajete poznatiji, a to neposredno utječe na CTR (stopu klikanja) što također ima utjecaja na rangiranje na Googleu. Ako vas korisnici prepoznaju, veća je vjerojatnost da će kliknuti na vašu stranicu kada je ugledaju među rezultatima pretraživanja.
- AEO (answer engine optimization)
Veliki jezični modeli poput ChatGPT-a uče od svog dostupnog online sadržaja. Tako čitaju i forume, blogove i društvene mreže, a sve to može utjecati na ono što će neki AI chatbot izbaciti kao rezultat ili preporuku korisnicima.
Kako najbolje iskoristiti social media kanale za SEO?
Social signali koji su se do sada promatrali u okviru SEO-a bili su broj likeova, shaerova i ukupne online vidljivosti nekog sadržaja web stranice na društvenim mrežama.
SEO stručnjaci ne slažu se oko toga imaju li oni težinu za SEO uspjeh, no ono što se definitivno iz prakse pokazalo jest direktna veza između sadržaja koji je popularan na društvenim mrežama i njegovoj visokoj poziciji među rezultatima pretrage na Googleu.
Prvo pravilo kod drušvenih mreža je da ne morate biti jednako prisutni na svim social kanalima, odnosno da se fokusirate na maksimalno dvije u startu. Odaberite one mreže gdje s eokuplja vaša potencijalna publika, ne ona koja ne trenutno najpopularnija.
Stvarajte samostalno sadržaj prilagođem tim mrežama, ali i surađujte s influencerima.
Suradnja s influencerima povećava vašu vidljivost, daje vam kredibililtet te utječe na rast pretraga za vašim brendom.
Dijelite li na social kanalima tekstove u obliku linka, bitno je da da naslove koje pripremate za web stranicu ne gledate isključivo za SEO strane (“Traži li netko ovaj sadržaj?”), već da (SEO optimiziran) sadržaj gledate i s aspekta “Bi li ovo netko podijelio?”
U tome je jako bitno kako pisati naslov – on mora poticati na želju za klikom. Tekst je taj koji će zadržati korisnicima i utjecati na to hoće li se taj sadržaj dalje dijeliti.
I budite stalno prisutni. To znači svaki dan. Nekad i više puta dnevno. Ako gradite svoj brend, stanite ispred kamere, ljudi vas žele vidjeti, upoznati i mimo usluga ili proizvoda koje prodajete. Posebno ako radite uslugu 1.1 u fizičkom prostoru: dajte da vas vidimo.
Budite konzistentni i redovito objavljujte. Komunicirajte s drugima, huminizirajte svoj brend.
Pročitajte:
TikTok SEO i zarada: Kako postati vidljiv i zarađivati od TikToka?
Najnoviji članci
Nova era za Black Hat SEO: Spamanje LLM-ova
Black Hat SEO koristi upitne tehnike optimizacije webova za tražilice s ciljem postizanja boljeg rangiranja. Sad je stigao i na AI platforme.
02 svibnja, 20258 načina da vam tekst završi na Google Discoveru (i dobije do 100.000 pregleda)
Google Discover je personalizirani feed sadržaja za korisnike android uređaja koji može značiti jako puno za povećanje prometa prema vašim web stranicama.
07 travnja, 2025Glasovna pretraga – 20% svih pretraga više se ne tipka!
Glasovna pretraga nešto je što ne biste smjeli zanemariti. Sve je više onih koji ne tipkaju nego samo nešto glasom pitaju Google, Siri ili Alexu.
02 travnja, 2025