Iako se do sada digitalna prisutnost općenito nekako dijelila na vidljivost na tražilicama i na društvenim mrežama, novi Googleov update na kraju 2023. godine dat će društvenim mrežama važnost na rezultatima pretrage.
Dvije su bitne novosti:
- Na Google rezultatima može se prikazati vaš broj followera na društvenim mrežama
- Korisnici će se moći pretplatiti da slijede određene teme kroz tražilicu
Kako su napisali u svom blogu „Jedan od najboljih načina da dobijete informaciju koja vam je potrebna jest da pronađete nekog s iskustvom iz prve ruke,“ te su u Googlevu odlučili da rezultate pretrage dodatno prilagode posjetiteljima.
Osim što vam sadržaj prilagođava po lokaciji i vašoj povijesti pretraživanja, vaši osobni interesi bit će važni u odluci tražilice koji će vam se sadržaj prikazati.
„Prikazat ćemo nove informacije na rezultatima pretrage koji naglašavaju informacije od pojedinih kreatora sadržaja – poput profila na društvenim mrežama, broja followera ili popularnost njihovog sadržaja – kako bi bilo lakše pronaći sadržaj vama dragih autora.“
Informaciju o prikazivanju broja followera s društvenog profila na rezultatima pretrage prvi put smo diznali još u travnju 2023. godine, kad je jedan korisnik koji je očito bio dio testne skupine podijelio screenshotove na X-u.
Google će omogućiti korisnicima da prate određenu temu direktno kroz stranicu s rezultatima (kao što sad možete npr. pratiti temu na LinkedInu ili Instagramu) te će vam tako automatski prikazivati relevantne članke, video sadržaje i obavijesti.
Ova značajka dostupna te trenutno tek za pretrage na američkom tržištu, a do kraja godine plan je da svim korisnicima olakša da ponovo pronađu stranice koje često posjećuju te da im se pokazuju social media podaci autora sadržaja.
Već sam pisala o tome kako na Google Business profil možete dodati linkove na social media profile te to svakako napravite, a i na vašu web stranicu postavite jasnu stranicu o autoru i linkove na društvene profile koje održavate.
Google, po svom običaju, nije pričao o tome na koji način će odrediti koje će web stranice korisnicima nuditi nakon što kliknu follow, no vrlo vjerojatno će u tome igrati ulogu koliko ste puta posjetili neku stranicu, koliko ste na njoj ostali i jeste li napravili neku akciju tamo (nešto kliknuli).
Faktor E-E-A-T (expertise, experience, authority i trustworthiness izvora) s ovim potezom sve više dobiva na važnosti jer su rezultati pretraga zatrpani lošim web stranicama, a Google prije svega želi osigurati da na searchu ne „pobjeđuju“ krivolovci nego da kvaliteta pobijedi kvantitetu i razne sumnjive SEO taktike.
Tražilice poput Googlea gledaju relevantnost, kvalitetu i popularnost, ne samo koliko ste dobro tehnički dotjerali stranicu i koliko ste znakova teksta napisali. Bitno je i tko stvara sadržaj. Kod pravnog, financijskog i zdravstvenog sektora već nekoliko godina je gotovo pa presudan E-E-A-T faktor, a izgleda da se on širi i na druge teme.
Koji je direktan utjecaj društvenih mreža na SEO?
Međusobna povezanost društvenih mreža i SEO-a je veća nego što se to misli. SEO optimizacija je i do sada uključivala off-site SEO i promet s društvenih mreža bio je pozitivan signal, a nerijetko ste na rezultatima pretrage mogli vidjeti nečiji tweet ili LinkedIn članak.
No iako smo digitalnu prisutnost većinom nekako gledali odvojeno kroz prizmu vidljivosti na tražilicama (SEO), aktivnosti na društvenim mrežama (community engagment) i oglase, gotovo nijedan element digitalne prisutnosti ne postoji odvojeno od drugih.
Ranije sam pisala i o tome kako Influencer Marketing utječe na SEO, ali ne morate biti influenceri da shvatite važnost društvenih mreža i da od njih profitirate.
3 razloga zašto su društven mreže važne za SEO
- Linkovi na društvenim mrežama
Društvene mreže su jak kanal distribucije sadržaja. Linkovi koje korisnici dijele na društvenim mrežama mogu biti signali povjerenja koje će tražilice uzeti u obzir.
Iako nemaju istu snagu kao tradicionalni backlinkovi, oni doprinose snazi weba kroz doseg i promet prema web stranicama.
- Društvene mreže kao tražilice
YouTube, LinkedIn, TikTok, Instagram te neke druge platforme postale su svojevrsne tražilice. Mladi gotovo podjednako koriste TikTok i Instagram za pretraživanje, kao i Google, a postavljanje klikabilnog sadržaja na njemu može značiti više prometa prema vašim web stranicama, ali i veću relevantnost – pogotovo zbog najave kako će se na rezultatima Googlevih pretraga prikazivati broj followera.
- Povećana potražnja
Društvene mreže mogu poslužiti za izgradnju brenda i povećanje vidljivosti, a uspijete li u izazivanju pažnje i poticanju želje za nečim, vrlo je vjerojatno da će se potražnja preliti i na samu Google tražilicu.
Uloga i budućnost social media kanala na SEO
Social signali koji su se do sada promatrali u okviru SEO-a bili su broj likeova, shaerova i ukupne online vidljivosti nekog sadržaja web stranice na društvenim mrežama.
SEO stručnjaci ne slažu se oko toga imaju li oni težinu za SEO uspjeh, no ono što se definitivno iz prakse pokazalo jest direktna veza između sadržaja koji je popularan na društvenim mrežama i njegovoj visokoj poziciji među rezultatima pretrage na Googleu.
Stoga je bitno da naslove koje pripremate za web stranicu ne gledate isključivo za SEO strane (“Traži li netko ovaj sadržaj?”), već da (SEO optimiziran) sadržaj gledate i s aspekta “Bi li ovo netko podijelio?”
U tome je jako bitno kako pisati naslov – on mora poticati na želju za klikom. Tekst je taj koji će zadržati korisnicima i utjecati na to hoće li se taj sadržaj dalje dijeliti.
Angažirajte se na društvenim mrežama. Budite konzistentni i redovito objavljujte. Komunicirajte se drugima, huminizirajte svoj brend.
Pročitajte:
TikTok SEO i zarada: Kako postati vidljiv i zarađivati od TikToka?
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024