Slideri nisu dobri za SEO

Maknite slidere s vaše web stranice, samo stvaraju štetu

Jesu li slideri dobri za SEO? Nisu. Nisu dobri ni za konverzije. Zapravo, postoji najmanje 10 dobrih razloga zašto slideri (ili carouseli kako ih također zovu) nisu dobri za web stranice. SEO i konverzije su gotovo uvijek bolji ako ih maknete.

 

Slider ili carousel je slideshow na web stranici.

Za vas koji ne govorite stručnim rječnikom, to su obično one izmjenjujuće slike na vrhu stranice gdje vam se vrti 3-4 fotografija ili pak elementi koji se izmjenjuju niže na stranici tako da vrte fotografije, proizvode, recenzije ili nešto četvrto.

Ne trebate imati slidere i carousele. Zapravo, nemojte ih imati jer nemaju smisla.

1% korisnika klikne na slider. U 89% slučajeva to je prva pozicija. Je li vam tih 1% zaista bitno da bude na najvažnije mjestu na naslovnici?

(izvor: shouldiuseacarousel.com)

Slideri su loši za SEO

Iako su se SEO i konverzijski stručnjaci složili ima već neko vrijeme da slideri nemaju smisla u 99% slučajeva, web developeri i dalje nekako vole te rotirajuće elemente.

Vole ih i odgovorni u tvrtkama, posebno korporacijama, jer time svaki odjel može imati svoj dio visoko u hijerarhiji stranice. Vole ih i fotografi, planeri vjenčanja, svi oni kojima je vizualno bitno da bude na vrhu stranice i da se što više toga prikaže odjednom. Vole ih i news portali, jer mogu više sadržaja prikazati na malo mjesta.

Nerijetko kad klijentu predložim novi layout stranice kako bismo optimizirali konverzije, predlažem micanje slidera. To im baš teško zna pasti, nekako se vežu za te rotacije.

Ali slideri nisu dobri za SEO. Osim toga, stvarno najčešće nemaju smisla.

Carouseli i SEO

Evo i zašto:

  1. Slideri ponekad stvaraju Googleu problem kod crawlanja (pretraživanja vaše stranice)
  2. Mogu usporiti stranicu (a to nikako ne želite jer je brzina stranice jedan od TOP 3 ranking faktora, posebice prema novom Web core vitals updateu algoritma iz lipnja 2021)
  3. Slideri zbunjuju korisnike, šalju više poruka u istom dijelu web stranice
  4. Korisnici jednostavno ignoriraju slidere, baš kao i bannere
  5. Ne funkcioniraju uvijek dobro na mobilnoj verziji
  6. Valjan sadržaj guraju niže u hijerarhiji stranici
  7. Često su zamjena za sadržaj na naslovnici, što je loša SEO praksa
  8. Web stranica bez carousela ima 23% veću prodaju od stranice s carouselom
  9. Oduzimate korisniku kontrolu nad sadržajem. Korisnici vole imati kontrolu, sa sliderima to nemaju. Slideri se miču automatski i prečesto prebrzo, a navigacijske ikonice (ili točkice, bolje rečeno) su premalene da ih pogodite u većini slučajeva. Stoga korisnici nekad kliknu na nešto što uopće nisu htjeli kliknuti
  10. Slideri na stranici su osjetljivi i hakeri ih mogu lako iskoristiti da dođu do onog što im treba. Upravo putem tema i pluginova upadaju na većinu web stranica.

 

Umjesto da razmišljate o sliderima, radije koristite samo jedan vizual i jedan CTA (call to action). Slideri uglavnom rade više štete nego koristi vašoj stranici, čak i kad su super optimizirani.

Carouseli- loša praksa

 

Ekipa iz Yoasta, poznatog SEO plugina za WordPress, još je lani napisala jedan dobar post „Slideri su koma i trebate ih maknuti s vaše stranice“.

Sviđa mi se posebno jedna rečenica koju su napisali, a ide otprilike ovako:

Korištenjem slidera zapravo poručujete ovo: ‘Nemam pojma koji proizvod ili vizual moram istaknuti pa ih evo 10!

Za kraj ovog kratkog hejtanja slidera, evo i jednog iskustva od mnogih izlistanih na toj stranici:

“Slideri su užas u 99.8% slučajeva! jednom smo napravili test s klijentom- umjesto slidera stavili smo statičan vizual s 3 glavna benefita i fino podignuli konverzije”.

Bryan Eisenberg, autor knjige Be Like Amazon: Even a Lemonade Stand Can Do It i Waiting For Your Cat to Bark

 

Da ponovimo: Slideri nisu dobra praksa ni za SEO ni za konverzije. Okanite se slidera.

Želite li naučiti više o utjecaju dizajna na SEO i konverzije, pročitajte ovaj članak: 10 stvari koje uspješne landing stranice imaju

 

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci