Žele li potencijalni kupci vidjeti proizvod u webshopu fotografiran samostalno ili pak u kontekstu upotrebe, na nekom modelu ili prostoriji? Iako u brojnim modnim web trgovinama sve više viđamo fotografije odjevnih predmeta na modelu, istraživanje je pokazalo da je ponekad dobro kupcima prvo prikazati samo proizvod.
Dva istraživanja imala su zadatak istražiti sljedeće: kakve fotografije proizvoda kupci više vole: izolirane, bez glave i s ljudima (Bagatini, Rech, Pacheco, & Nicolao, 2023).
U jednom istraživanju upitali su korisnike da odaberu koja im se majica više sviđa. Većina je odabrala fotografije bez ljudi.
U drugom istraživanju upitali su korisnike da ocijene svoju namjeru kupnje. Većina se odlučila za fotografije s ljudima.
Što ovo zapravo znači, da su ljudi neodlučni? Ne. Samo nisu u istoj fazi istraživanja.
Namjera pretrage može biti informativna, komercijalna ili transakcijska
Baš ta namjera određuje zašto kupac nekad više voli „goli“ proizvod, a neka proizvod u kontekstu upotrebe.
Kod informativne pretrage kupci su u fazi istraživanja, ali nemaju namjeru kupnje.
Kad kupuju, rade to uglavnom u dvije faze:
- Trebam procijeniti proizvod. – > Želim više informacija
- Želim kupiti proizvod.- > Dodajem u košaricu
U komercijalnoj fazi uspoređuju opcije (koja je majica bolja za njih po nizu faktora).
U transakcijskoj fazi kupuju jer im se proizvod čini odgovarajućim za njih.
Dakle, kod procjene proizvoda trebamo realan prikaz na istoj pozadini kako bismo proizvod mogli lakše usporediti s drugim proizvodima. Pokazujući isključivo proizvod, kupac može lako usporediti dvije majice ili dva šešira. takve fotografije valja postaviti na kategorije proizvoda, tzv. listinge
No za kupnje proizvoda nerijetko će mu biti potreban kontekst, a to su kontekstualne fotografije. Želimo vidjeti kako majica/šešir/sat izgleda ne nekoj osobi jer nam to daje dojam dimenzija i olakšava nam da sebe vizualiziramo noseći taj proizvod. Te fotografije odlične su za tzv. product pages tj stranice s proizvodima.
Dakle, fotografija proizvoda treba biti tehnički ispravna: fotografirana s pravim osvijetljenjem, na kontrastnoj pozadini, s prikazima više bitnih detalja.
Za oglašavanje i kupnju, fotografija valja prikazivati proizvod u realnoj situaciji. Tada se kupac može zamisliti da posjeduje taj proizvod i ako mu je ideja pozitivna, on/a kupuje.
Dodatno istraživanje koje je proveo Baymard Institute pokazalo je da korisnici ne vole kad ne mogu vidjeti proizvod bez modela, pogotovo kad je željeni proizvod fotografiran u neobičnoj pozi (kao npr na webshopu Zare ili Asosa). Korisnici koji su susdjelovali u istraživanju bi otvorili na desetke stranica proizvoda te bi ih ugasili čim bi vidjeli kako izgleda „goli“ proizvod.
Iako bi mnogi pomislili kako je dobra praksa da korisnici otvore na desetke stranica proizvoda dok traže svoj idealan proizvod (npr. ako traže zimski kaput, da pregledaju 10 ili 20 kaputa), pokazalo se da se nerijetko kupci umore te na kraju od prevelike količine proizvoda posve odustanu od kupnje.
Korisnici tako pregledavajući 10 ili 20 proizvoda potroše previše vremena gledajući njima irelevatne proizvode, a nakon 3 do 15 minuta osjete zamor i jednostavno napuste stranicu.
ZAKLJUČAK:
Dobra praksa je na stranice listinga prikazati jednostavnu fotografiju proizvoda koja će na „hover“ miša pokazati dodatne informacije ili kontekst (primjer IKEA webshopa), odnosno samostalni proizvod (HM trgovina).
Na samoj stranici proizvoda valja prikazati još više fotografija u kontekstu , detalje, a poželjno je dodati i video (kao što ima Asos).
Ukratko, ovo su dobre prakse za prikaz proizvoda u webshopu:
DA
- jasne fotografije proizvoda na stranici kategorija
- dodatne opcije proizvoda (boje, dizajn)
- opcija dodatnih detalja nakon prelaska mišem preko proizvoda
- više fotografija proizvoda iz raznih kuteva, tj u kontekstu
- po mogućnosti video koji prikazuje uporabu proizvoda
NE
- čudne poze modela koje skrivaju proizvoda
- male fotografije slabe kvalitete
- fotografije bez detalja
VEZANO:
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025